Osvježeno 25 Marta, 2025 12:46 AM
feb 03, 2017 Almir Grebović Ford, Test 0
Debi iz 2011. godine “popravljen” je redizajnom u 2015. i tek sa ovom kozmetikom, u Kelnu su odlučili da ST-u daju i malo čađi – pojavio se Focus ST 2.0 TDCi. Napravljen je presedan u čitavoj historiji, ali je i dalje ostao pakleni RS za kojeg teško da će biti nafta – možda struja… ST, ipak, zvuči dobro, a ide još bolje!
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Zvučao je gotovo perfektno. Da čovjek ne povjeruje da je zapravo dizel. Sa bojom koju su, čini mi se, izmislili samo za njega, izgledao je tako dobro i toliko privlačio pažnju da su pojedinci izlazili iz svojih auta i molili za jednu fotografiju. Definitivno su stilske vježbe na ovom autu izuzetno uspjele i to više s vana nego iznutra. To je Ford Focus ST!
Ove “linije” na ST-u predstavljene su još pred kraj 2010. godine, ali na ovakvu masku “obični” Focus morao je sačekati duge četiri godine.
Postojao je ST u svim generacijama, ali je na poklopcu rezervoara isključivo pisalo RON95. Dakle, benzinci – prvo (2002.) 2.0 sa 170 KS, potom 2.5 sa 225 KS i konačno u trećoj generaciji 2.0 sa 250 KS. Svi benzinci – odreda! A onda je 2015. godine došao redizajn ST-a. Benzinac je ostao u ponudi – netaknut, ali je serijski, dvolitarski, dizelski motor koji je imao (samo) 150 KS i 370 Nm obrtnog momenta izvađen, rasklopljen i postavljen na laboratorijski sto.
Konačno, Forda smo oduvijek vezali za automobilski sport. Izuzmimo Formulu 1 kao automobilski sport koji je uvijek nastajao u bijelim rukavicama. Sjetimo se onog sirovog automobilskog sporta koji se vozi malo surovije od Formule – WRC, naprimjer. Tu je nastajao RS. Da ne idemo predaleko, sjetimo se samo Escorta i kasnije Focusa RS-a.
Nažalost, ovo nije bio RS nego samo ST.
Prva generacije serijskog Focusa, koji je zamijenio Escorta, stigla je kasnih devedesetih i u klasu donijela ovjes koji je doslovno pogazio konkurenciju čak i u svojoj najosnovnijoj varijanti. I tako iz generacije u generaciju – pored jednog koraka napretka na svim poljima, Ford je pravio tri koraka naprijed na ovjesu, tako da u ovom trenutku na tržištu ne postoji visokoserijski automobil sa ovjesom koji i u jednom segmentu može parirati Fordu Focusu (sorry Civic&Co). E, sad možete misliti kako to izgleda na ST-u (a tek na onom “okrutnijem”!).
Ok. Ford Focus ST (2015)… Lijep, agresivan i stilski gotovo neprikosnoven maloserijski kompakt. Teško da bi svi detalji dolazili do ovakvog izražaja da na njemu nije boja oko koje su se silna koplja izlomila – da li je žuta ili je narandžasta? Ogromna “usta” koja samo u tragovima nalikuju Focusu 1.0 definitivno odaju porijeklo. Nemojmo se više zavaravati, pa zar Aston nije bio u vlasništvu Forda punih 15 godina? Tu je još nekoliko skladnih detalja na prednjem dijelu koji su perfektno složeni, pa pored stvarne funkcije (zaštita pješaka i usmjeravanje zraka) imaju i izuzetnu estetsku ulogu.
Silueta kao i kod sasvim običnog Focusa, s tim što je vidno remeti stražnji aerodinamički spojler, koji se i fizički nastavlja horizontalno sa linijom krova. S boka, također i dodatni prag koji vizueno spušta auto za još poneki centimetar, ali kud-i-kamo upečatljivije izgledaju točkovi. Straga, naravno, drugačije profilisan odbojnik u čijoj sredini je neobičan prorez i još neobičniji završetak izduvne cijevi – dvije su, ali zapravo izlaze iz sredine jednog lonca. Lijepo izgleda i šalje sasvim preciznu poruku!
Hajmo ući… Sjedišta! Kožna, sa izrazitim bočnim osloncima i sa posebnom podrškom u predjelu ramena. Možda bismo čak i rekli da ne trebaju baš ovakva, ali neka ih. Savršeno se uklapaju u “background” ST-a. Debela i mesnata… neuobičajeno za današnje vrijeme kad se i od debljine sjedišta počinje “krasti” da bi pojedini prikazali natprosječan prostor na stražnjoj klupi. ST! Na vrlo eksponiranim mjestima pisalo je “Recaro” i “ST”, čisto da se zna o čemu se radi i da ovdje nije u pitanju samo dodatnih 35 KS. I tu bi se nekako završila priča o ST-u kada je u pitanju prostor za vozača i za suvozača.
Konzola, tabla sa instrumentima, centralni tunel… Sve manje-više uobičajeno kao i na svakom drugom Focusu kojeg ćete sresti na semaforu. Ne, ipak ne. Na vrhu konzole, na sredini, tačno ispod vjetrobrana, onako zbog sjećana na “ona prava vremena” postavljena su tri instrumenta sa kazaljkama – pokazivač temperature ulja, pokazivač pritiska ulja u sistemu podmazivanja i pritisak na izlazu turbine. Lijepo izgleda, ali nema neku preveliku korist, pa taman se radilo i o ST-u sa dizelom od 185 KS. Nedostajalo je malo onih velikih displeja – 2017. je!? Moda i trendovi su čudna stvar, a time se danas zarađuje imidž. Da je barem imao senzore za parkiranje.
Nazad lijepo, luksuzno, u koži i sa naslonima profilisanim kao i nasloni na prednjim sjedištima, ali relativno tijesno, jer se radi samo o klasičnom kompaktu uobičajenih gabarita i uobičajenog međuosovinskog rastojanja. Slično je i u prtljažniku gdje se Focus nikad nije mogao pohvaliti zapreminom. Svjesno. To su i priznali. Da bi Focus bio to što jeste i da bi bio jedan od najupravljivijih autombila u klasi, žrtva je prinesena u prtljažniku, jer su elementi ovjesa straga tražili puno više prostora nego što je to uobičajeno. No, bez obzira na sve Focus TDCi je dizelski Focus i sasvim je upotrebljiv kao i svaki drugi, što bi se u kolijevci sportske vožnje reklo (Engleska) “iz dana u dan”.
A “kolijevka sportske vožnje” upravo je tržište koje je najviše progutalo ovakvih automobila. Kod nas ponajmanje. Šteta! Focus ST je automobil u kojeg vam neće biti žao nasuti do čepa. Dizel je, zaboga, ne troši puno, ali je dobar, snažan i vozljiv do bola. No, čini mi se da je ipak važnija spomenuta izreka u “kolijevci”. Ovaj auto se može voziti kao i svaki drugi obični auto i to svaki dan. Posao, pijaca, škole, obdaništa, Makarska… sve. Čak i sa galerijom. Ali kad skinete galeriju, razvezete one koje trebate po školama i obdaništima, dovezete sve što trebate sa pijace, e onda su bosanske ceste kao stvorene za ovaj auto. Ne bosanske ceste, nego bosanski prevoji. To je to – kratke krivine i ako je moguće poneka “isprekidana”. “Button start” (uh nije automatik!), kvačilo i od prve do šeste – kratko, precizno, blizu volana i ponekad u obrtomjer. 400 Nm pri samo 2.750 – taman. Ne puno preko, pa brzina više ili brzina manje… I onda je zabava – sve od druge do četvrte. Ali zavisi od okolnosti – zabavno je u drugoj, trećoj i četvrtoj, a ako postoji dovoljno duga dionica bez šlepera, onda i u petoj.
A na dugim pravcima autoceste, ovako motorizovan Focus će u šestoj potegnuti sve do 217 km/h, mada je kazaljka brzinomjera doticala liniju ispod koje je pisalo 230 km/h. Napad na zavoj mora biti malo uži, a pogotovo zimi. Ford ST na zimskim gumama nije volio bh. uslove suhe ceste. Opasno puno posipnog materijala, pa čak i samo malo više prašine, guralo nas je preko nosa – dvolitarski dizel je ipak težak, a ovo nije baš RS. Sigurno bi bilo puno bolje sa setom novih sportskih ljetnih guma i na suhoj, čistoj i toploj cesti. Nije neudoban. Očekivali smo puno gore. Tako je na baš neravnoj cesti na kojoj ne pomaže ni Citroen CX. Sve ostalo je podnošljivo, pa čak daje i onaj sportski štih sa malo buke odozdo.
I konačno ono što je izmjereno i gdje sva subjektivna osjećanja padaju na koljena – od 0 do 100 km/h za duuugih 8,1 sekundu. Nije to neki stravičan rezultat, ali … ST benzinac je tu osjetno bolji, ali i puno snažnji! Ali nije sve ni u motoru. Nije nikad ni bilo. Ford svakako u ponudi ima varijante sa dvolitarskim turbodizelskim motorom. Doduše nešto slabiji, ali ni 150 KS i 370 Nm nisu za odbaciti. Vozačima koji malo više cijene onu istinsku vožnju najvažnije je ono šta se nalazi ispod – ovjes, točkovi, gume i kočnice. ST je upravo to.
Do stotke nije stravično, ali je gotovo stravično od 60 do 100 km/h ili od 80 do 120 km/h! To je onaj bolji osjećaj koji je uvijek potrebniji. Treći ili četvrti stepen prenosa, gotovo da je svejedno, mjerenja su pokazala izuzetne rezultate. Pa da – 400 Nm!
I konačno, Focus ST 2.0 TDCi može biti automobil za svaki dan. On je zapravo samo malo brži, samo malo snažniji, odlično zvuči i nešto je tvrđi od uobičajenog. E, to što je samo malo… zove se ST, i ima upravo ovu nesvakidašnju boju i nesvakidašnji zvuk. Čak može biti i štedljiv, ali to može i Focus 1.0 EcoBoost. Zato 1.0 nema ni ovaj zvuk, ni ovaj ovjes, ni…
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
I ovo je jedan od rijetkih automobila kojeg zapravo nisu gledale žene. U poplavi silnih novih Mercedesa, sa kojih žene nisu skidale pogled, pažnja je ovaj put bila skrenuta muškarcima. Bilo da se radi o krizi srednjih godina, gdje bi i ovakav dizel dobro došao, bilo da se radi o nesmirenim tinejdžerima, koji još uvijek sanjaju oktanske snove, ovu žuto-narandžastu kreaciju gledali su gotovo u pravilu muškarci. Ford je pogodio ciljanu grupu definitivno, a na vratima je mirne duše mogla biti ispisana i cijena.
Ford Focus ST 2.0 TDCi ST3 |
|||
Redovna cijena do registracije: | 53.923 KM | ||
Akcijska cijena do registracije: | 45.890 KM | ||
Cijena analognog benzinca (Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST3 – 250 KS): | 53.473 KM |
||
Troškovi registracije: | 803 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 2.386 KM | ||
Motor: | dizelski; 1.998 ccm | ||
Snaga: | 136 kW / 185 KS | ||
0-100 km/h / Max: | 8,1 s / 217 km/h | ||
Prosj. potr.: | 4,4 l/100 km (nom) | ||
Dimenzije (D/Š/V): | 4.362 / 1.823 / 1.471 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.648 mm | ||
Masa vozila: | 1.386 kg | ||
Prtljažnik: | 363 / 1.062 l | ||
Emisija CO2: | 114 gr/km | ||
Početak prodaje u BiH: | Septembar 2016. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
3. brzina: | 4,54 sekunde | ||
4. brzina: | 5,9 sekundi | ||
80-120 km/h: | |||
3. brzina: | 5,82 sekunde | ||
4. brzina: | 6,61 sekunda |
Ford Focus ST 2.0 TDCi ST3
Serijska oprema:
Prednji i bočni zračni jastuci za vozača i suvozač, zračne zavjese, dvozonski automatski klima uređaj, ABS+EBA+EBL, ESP, pomoć pri kretanju uzbrdo, grijači vjetrobrana i mlaznica za pranje, alarm, dvostruko daljinsko centralno zaključavanje (dva preklopna ključa), kodirani ključ (imobilizer), električni podizači prednjih i stražnjih prozora (prednji sa spuštanjem/podizanjem na jedan dodir), automatsko zatvaranje prozora, automatski farovi sa “follow me home” funkcijom, prednja svjetla za maglu, kišni senzor brisača, retrovizor sa funkcijom zatamnjenja, kožom obloženi servovolan podesiv po visini i dubini, kožom obložena ručica mjenjača, putni kompjuter (uključuje i “Ecomode”), centralni displej (4 linije – dot matrix), elektropodesivi grijani retrovizori u boji vozila, ICE 27 – radio/CD/mp3, USB, 3,5” displej sa prikazom dvije linije teksta, 6 zvučnika, daljinske komande na volanu, centralna konzola sa kliznim naslonom za ruku, dva držača za čaše sa rolo pokrivačem i 12 V utičnicom, 18” alu-felge sa 235/40 R18 gumama, Recaro sportska prednja sjedišta sa grijanjem, sjedište vozača podesivo u 4 pravca, sjedište suvozača podesivo u 2 pravca, komplet sportskih ST branika i spojlera, ST maska hladnjaka, gornji dio branika, ručice vrata i ručica za otvaranje prtljažnika u boji vozila, ukrasne lajsne na pragovima sa ST logom, Bi-Xenon farovi (uključuju mlaznice za pranje i autonivelaciju), LED dnevna svetla, LED stražnja svjetla, Recaro sportska kožna sjedišta, jedinstveno ST stražnje sjedište (djeljivo 60:40), zatamnjena stakla iza B stuba, unikatni stražnji spojler ST, paket za pušače.
Garancija: 4 godine ili 150.000 kilometara
Cijena modela sa serijskom opremom: 53.923 KM
Akcijski popust: 8.033 KM
mar 24, 2025 0
mar 14, 2025 0
mar 11, 2025 0
mar 07, 2025 0
okt 08, 2024 0
jan 08, 2024 0
apr 10, 2023 0
jun 25, 2019 0