Osvježeno 24 Marta, 2025 11:03 PM
apr 01, 2019 Almir Grebović Ford, Test 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Nakon tri generacije, 16 miliona prodatih primjeraka u 4 karoserijske izvedbe u raznim generacijama i nekoliko ljutih RS varijanti, ujesen 2017. godine Ford je predstavio četvrtu generaciju planetarno popularnog Focusa. Gotovo tačno 20 godina prošlo je kako je Escorta zamijenilo sasvim novo ime sa sasvim novom arhitekturom. Dizajn i oprema, koji su već nadilazili svoje vrijeme, podržalo je i podvozje kojim je tada novi model pogazio sve u klasi. Tog novembra, nakon prvih novinarskih vožnji i nakon press konferencije održane u Normandiji, odmah je prozvan “Golf eliminatorom”, a ovaj nadimak mu je dao jedan ugledni i planetarno popularni britanski novinar.
Paralelno sa stilom i napretkom tehnike, u svakoj klasi “napreduju” i gabariti. Današnje poimanje osnovne pripadnosti klase praktično je neuporedivo sa onim kako je to bilo prije, naprimjer, trideset godina. Automobili “rastu” u svim pravcima izuzev u visinu. Ni četvrta generacija Focusa nije nikakav izuzetak. Štaviše, gotovo da predstavlja predvodnika kolone niže srednje klase. Ispred njega je jedino Mazda 3. Koncept hatchbacka je i dalje zadržan, mada kontura stražnjeg dijela i nije baš “u dlaku” ista. Ukoliko izuzememo tek pridošlu Mazdu 3 (446), Focus je sa 437,8 cm najduži auto u klasi (VW Golf 425,8, Peugeot 308 425,3, Opel Astra 437, Kia Ceed 431, Audi A3 431,3, Renault Megane 435,9, Toyota Corolla 437,5, Hyundai i30 434 cm…). Pored toga ima i najduže međuosovinsko rastojanje – 270 cm (VW Golf 262, Peugeot 308 262, opel Astra 266,2, Kia Ceed 265, Audi A3 263,7, Renault Megane 299,9, Toyota Corolla 264, Hyundai i30 265 cm), gdje je opet Mazda 3 ispred njega sa 2 i po centimetra. Možda je u jednu ruku danas ovoliko rastojanje između osovina već na nekoj granici, pa ovi automobili time već koketiraju i sa klasom više. Uglavnom, novi Focus ima u potpunosti redefinisane dimenzije, a pomalo i oblik.
Nije čudno danas na cesti vidjeti prepoznatljiv automobil određenog brenda, a da se u prvi moment potpunio zbunite. Fiesta ili Focus? Onako, samo sprijeda, barem kada je u pitanju Ford? Razlike definitivno postoje, ali su na mah slični kao jaje jajetu. Nije to nikakva stilska mudrost, jer joj pribjegavaju doslovno svi (pogotovo Peugeot, Mercedes, Opel, Volkswagen…), ali bi definitivno bilo bolje da svaki od njih ima barem malo upečatljiviji vizuelni identitet.
I Focusa sa matičnim brendom najviše povezuje relativno mala prednja maska, kojoj “puni sjaj” daje snažno izražena i mesnata hromirana rubna lajsna. Maska je nepravilnog, ali originalnog oblika, a preko sredine se pruža pet tankih horizontalnih hromiranih prečkica, baš kao i kod Fieste. Zapravo, cijeli prednji kraj je prednji odbojnik (koji uključuje i prednju masku), a u njegov sastav ulaze i prednja svjetla za maglu sa funkcijom zakretanja, otvori za protok zraka sa strana i mali donji splitter. Svjetla su ogromna, vrlo kompleksna i relativno originalna. U ovom paketu opreme tanku liniju, koja ih dijeli po horizontalnoj osi, predstavlja dnevno LED svjetlo.
Nove dimenzije, novi međuosovinski razmak, te nešto redefinisana arhitektura unutrašnjosti, stvorili su dosta dodatnog slobodnog prostora. Čini se da je “višak” raspoređen i u prostor prednjih i u prostor stražnjih sjedišta, ali je za putnike iz drugog razreda prostora vidno više. Upravo zbog toga oni koji su rastom viši, sasvim normalno mogu sjesti na stražnja sjedišta, budući da koljena gotovo nesmetano mogu pomaknuti prema naslonima prednjih sjedišta. Dio zagonetke oko košarkaša na stražnjim sjedištima krije se i u nešto tanjem sjedalnom dijelu. Većim dimenzijama novi Focus je dobio i malo više prostora u prtljažniku. No, da ne bude zabune, Ford se sa Focusom ni u jednoj generaciji nije mogao pohvaliti rekordnim kapacitetom prtljažnika. To je pravdao posebnom konstrukcijom stražnjeg ovjesa zbog kojeg je Focus oduvijek bio najupravljiviji auto u klasi. Tako je i sa ovom generacijom – zapremina prtljažnika je 375 litara, što je za 12 litara više nego kod prethodnog, a već je negdje u prosjeku klase. No, ono što je i dalje iznad prosjeka, to je taj ovjes koji Focusu daje onu čaroliju koji vuče još otpočetka.
A sad za one iz “business klase”.
Velika vrata, zanimljiv volan, mesnata sjedišta, konvencionalna tabla sa instrumentima, veliki centralni displej i… nigdje nikakve ručice mjenjača?! Stilski je jednostavno, ali vrlo lijepo – nekoliko geometrijski složenih štepova, “komad” sjajne lajsne i u istoj boji ručica za otvaranje vrata, segmenti su koji će vas sasvim sigurno privući. Odlične bordure na oblogama vrata i masivna sjajna lajsna koja ide preko cijele konzole i također preko unutrašnjeg dijela vrata najdominantniji su vizuelni dio unutrašnjosti. Iako unutrašnjost nije višebojna (dvobojna), ovo joj daje barem jedan stepen luksuza. Konzola nije od onih koje obaraju s nogu – zapravo je onakva kakva treba biti u nižoj srednjoj klasi, ukoliko ne pripada nekom ko je stvoren u Stuttgartu ili u Minhenu. Bez silnih egzibicija obruč volana obložen kožom sa komanda na oba kraka lijepo leži u rukama, a posebnu adrenalinsku iskricu pružiće dvije poluge na kojima su znakovi “+” i “-”. Materijali…? Materijali su u potpunom skladu s vremenom i sa klasom kojoj Focus pripada – dovoljno mekani i dovoljno različiti.
Danas ne postoje velika iznenađenja kada su u pitanju konvencionalni motori za automobile – ili je u pitanju klasični downsizing kada je u pitanju turboera malih benzinaca ili puževi koraci u tehničkoj nadgradnji postojećih tubodizela. Istina je da ih je marketing Evropske komisije i marketing Američke agencije za zaštitu okoliša (EPA) gotovo istrijebio sa lica zemlje, ali oni i dalje postoje i teško ih se odreći, u njihov razvoj se i dalje ulaže i čišći su nego prije. Njihovoj snazi i sili obrtnog momenta benzinci se i dalje ne mogu približiti, a električni automobili su i dalje preskupi i teško održivi u većini zemalja svijeta. Dakle tu su, a čak se listom svi inženjeri zaklinju u njihovu dinamičnost i nenadmašnost.
Ford je napravio prekretnicu onog trenutka kada je sklopio tehnološki pakt sa grupacijom PSA (1998) i kada su paralelno razvijali HDi i TDCi. Danas u četvrtoj generaciji Focusa imamo 1,5-litarski turbodizelski motor (koji definitivno počiva na toj tehnologiji) sa 120 KS pri 3.600 obr/min i čak 300 Nm pri 1.750 obr/min. Debitovao je krajem 2017. godine u Fordu EcoSport. Na prvi pogled se radna zapremina i ukupna snaga čine čak i skromnim, ali jesmo li već spomenuli tehnički napredak? Prije 97 godina prvi “serijski” dizelski auto imao je radnu zapreminu 1,8 litara i 18 KS!
Bez puno buke, bez puno vibracija i jedino sa naznakom na obrtomjeru da se radi o dizelu, Focus će voziti potpuno tiho, mada na momente čak i energično. Novi dizelski motor je poprilično uravnotežen, zvučna izolacija unutrašnjeg prostora čini se iznad konkurentskih modela. Poprilično iznenađenje nije predstavljalo to što ovaj Focus ima osmerostepeni automatski mjenjač, nego to što “iz poda” ne izrasta nikakva poluga. Konačno smo i to dočekali, mada već od ranije postoje modeli sa ovakvim principom upravljanja automatikom. Živio napredak, pa čak i kad je ova sitnica u pitanju.
Uz podešavanje visine i dubine upravljača, pa i svih pomjerljivih segmenata sjedišta, zaista se u ovom autu može pronaći idealna pozicija za vožnju, bez obzira na to da li se radi o muškim ili o ženskim “gabaritima”. Focus je tu položio ispit najvišom ocjenom. Upravo zbog toga i vožnja postaje krajnje udobna, a zbog toga pomalo i dosadna, jer se ništa ne dešava čak ni u zavojima. Tek u onim vrlo oštrim, karoserija se djelimično naginje, ali u krajnje tolerantnoj mjeri. To je zapravo i cilj, pa tako u “ekstremnim” uslovima osjećate kao da vas na bokovima dočekuje nešto tvrđi jastuk. Uz ljetne gume i čišći asfalt bilo bi još i bolje. Jednostavno se prepustite čarima vrhunske automatske transmisije, po mogućnosti i tempomatu, i saobraćajne i tehničke tekovine 21. vijeka su tu. Pri prebacivanju iz stepena u stepen, jedva da ćete nešto primijetiti, jer su prenosi vrlo gusti.
Ukoliko ustreba, njegovih 300 Nm pri 1.750 obr/min biće sasvim dovoljno za natprosječno brzu vožnju u kojoj neće biti toliko loše ni preko najkraćih isprekidanih linija.
Dodatna satisfakcija može biti i na benzinskoj pumpi. Ukoliko ste baš štedljivac, na otvorenoj cesti možete koristiti sve resurse motora već od otprilike 1.250 obr/min čak i u najvišem stepenu prenosa. Pokušajte ukoliko budete imali priliku – putni kompjuter će pokazivati vrijednosti potrošnje od oko 3 litra dizela na 100 km. Focus u novoj konfiguraciji jeste veći i ima više opreme, ali je ujedno i lakši, što je još jedan dio formule odgovorne za nižu potrošnju. Ukoliko ste najčešće “gradski tip” potrošnja će biti oko 7 litara, što opet nije velika vrijednost.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Novi Focus je iz temelja novi auto. Gotovo svaki tehnički sistem, primjeren ovoj klasi, razvijan je iz početka, da ne govorimo o sasvim novom motoru i o sasvim novom osmerostepenom mjenjaču. Zbog toga ovaj auto ima i “novu” cijenu. Uz sve nabrojanu u priloženom spisku, Focus se može kupiti za nešto više od 50 hiljada KM. Ukoliko baš i niste apsolutni zaljubljenik u tehničke novotarije, cijena može biti i puno ispod spomenutih 50 hiljada KM.
Ford Focus Trend Edition Business 1.5 EcoBlue A8 120 KS |
|||
Cijena do registracije: | 52.301 KM | ||
Troškovi registracije: | 671 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 2.720 KM | ||
Servisni interval: | 15.000 km | ||
Motor: | dizelski; 1.499 ccm | ||
Snaga: | 88 kW / 120 KS | ||
Obr. moment: | 300 Nm pri 1.750 obr/min | ||
0-100 km/h / Max: | 10,2 s / 193 km/h | ||
Prosj. potr.: | 4,2-4,4 l/100 km (nom) | ||
Zapr. rezervoara: | 47 l | ||
Dimenzije (D/Š/V): | 4.378 / 1.825 / 1.439 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.700 mm | ||
Masa vozila: | 1.319 kg | ||
Prtljažnik: | 375 / 1.354 l | ||
Emisija CO2: | 111 – 116 g/km | ||
Početak prodaje u BiH: | Februar 2019. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
D: | 6,55 s | ||
80-120 km/h: | |||
D: | 8,54 s |
Ford Focus Trend Edition Business 1.5 EcoBlue A8 120 KS
Serijska oprema Trend Edition Business:
ABS + ESP + HLA (pomoć pri kretanju na uzbrdici), zračni jastuk za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci za vozača i suvozača, zračne zavjese za prednji i stražnji red sjedišta, EBA (elektronska pomoć pri kočenju), senzor pritiska u gumama (TPMS), EPATS (pasivni protivprovalni sistem zaštite), 16” aluminijumske felge sa gumama 205/55 R16, vanjski retrovozori u boji karoserije, stražnji spojler i ručka prtljažnika u boji karoserije, vanjske ručke vrata u boji karoserije, svjetla unutrašnjost prednjih svjetala, prednja svjetla za maglu sa funkcijom zakretanja, LED dnevna svjetla, automatsko podešavanje prednjih svjetala on/off, prednja maska u crnoj boji sa hromiranim rubom, manuelni klima-uređaj, obruč upravljača i ručica mjenjača obloženi kožom, električno podizanje prednjih i stražnjih stakala, Ice pack 46 (Sync radio sa 8” ekranom osjetljivim na dodir i navigacijom, 6 zvučnika, 2xUSB, Applink Android auto/Apple car play, komande na upravljaču sa Bluetooth sistemom i glasovnim upravljanjem), ekran sa “high gloss” okvirom, električna parkirna kočnica, centralna konzola sa dva držača za čaše i rolo prekrivačem, My key generacije 2 sa 2 preklopna kluča, stražnje mehaničke brave sa zaštitom za djecu, daljinsko centralno zaključavanje vozila, Cluster 4,2” TFT, mogućnost odabira moda vožnje, noć/dan unutrašnji retrovizor, LED unutrašnja svjetla za čitanje (naprijed i nazad), prednji podni prostirači, preklopiva stražnja klupa (60/40), prednja sjedišta V-oblika sa bočnim ojačanjima (Sport trim), manualno podešavanje vozačkog sjedišta u 4 smjera, lumbalna podrška na vozačkom sjedištu, džepić za mapu u naslonu vozačkog i suvozačkog sjedišta, stražnji centralni naslon za glavu, stub upravljača podesiv po visini i dubini, karbonski filter peludi, električno podesiva, grijana i preklopiva vanjska ogledala, tempomat sa limitatorom brzine, prednji i stražnji parkirni senzori…
Dodatna oprema:
– EATC – Automatski dvozonski klima-uređaj
– Zatamnjena stakla
– 17” aluminijumske felge
mar 24, 2025 0
mar 14, 2025 0
mar 11, 2025 0
mar 07, 2025 0
okt 08, 2024 0
jan 08, 2024 0
apr 10, 2023 0
jun 25, 2019 0