Osvježeno 24 Marta, 2025 11:03 PM
aug 02, 2018 Almir Grebović Ford, Test 0
Punih 20 godina zvao se Ka. Tako je bilo od 1996. do 2016. godine. Novu eru u svojevrsnoj trećoj generaciji započeo je imenom Ka+. Nije toliko zbunjujuće, ali traži objašnjenje.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Iako se u posljednjih tridesetak godina automobili u jednoj generaciji zadržavaju oko šest godina, mali i zdepasti Ka prve generacije zadržao se čak 12 godina. U Fordu kažu da je donio neobično veliku zaradu, jer je razvoj koštao minimalno, a tokom trajanja prve generacije nije bilo velikog ulaganja u poboljšanja. Druga generacija stilski je bila sušta suprotnost, ali upotrebljivost se svela praktično na isto. Automobil je već izgledao izuzetno lijepo, a oprema, s obzirom na klasu, bila na visokom nivou.
Dakle, automatski je u vodu pala teorija da se ovakvi automobili kupuju za jedno ili za dvoje, pa je gotovo automatski i ugašena proizvodnja zavodljivog Ka druge generacije. Mada niko nije ni predvidio da se u ovakvim automobilima svakodnevno vozi baš svih pet putnika (mada može), odluka za nastavak proizvodnje bila je jasna – auto sa pet vrata ili ništa! Time se klasa i dalje održava na životu i pruža šansa onima koji će za relativno male novce voziti mali automobil sa što manje problema u pronalasku slobodnog parkirnog mjesta u zagušenim gradskim područjima.
U Evropu je došao je 2016. godine sa novim imenom i to sa najavom da bi trebala krenuti i evropska proizvodnja, pa će i cijena biti znatno povoljnija. Dobio je ime Ka+, jer je “pluseva” bilo više. Plus je bio u dužini, plus je bio u visini, plus je bio u međuosovinskom rastojanju i plus je bio u dodatnim vratima sa strane. Dakle, došao je novi Ka u sasvim novim dimenzijama, u novoj konstituciji, i sa sasvim novim izgledom, ali mu je osnovna namjena ostala ista.
Gledano iz profila, cijeli prednji dio kao da je preslikan sa Focusa (prethodnog) i sa Fieste. Oblik svjetala i maska koja “viri” vjerno će preslikati kompletan Fordov stil i preko ovog auta. Računamo li na to da je ovo mali auto, i dužina oboja vrata sa strane je sasvim solidna. Iako su nominalno iskočili iz klase, ovim su vjerovatno išli na to da se “izvade” koliko mogu. No, vrata ne mogu ići više nego što im to dopušta međuosovinsko rastojanje, pa je i ovdje vidljivo i sasvim jasno da prethodno i ovo “međuosovinsko” nemaju nikakve veze jedno s drugim – 230/248,9 cm. Recimo još i to da aktuelna Fiesta ima međuosovinsko rastojanje u dužini od 249,3 cm, što je gotovo “u dlaku” isto.
Straga je sasvim druga priča i potpuno je jasno da Brazilci, Argentinci i Indijci cijene neke druge stilske pravce. Straga je i vidljivo da je automobil poprilično uzak i da je namijenjen jako naseljenim tržištima i uskim cestama. Straga to i nije baš Ford na kakvog smo naviknuti.
Unutrašnjost neće oduševiti hedoniste. Ford Ka+ primarno je napravljen da bude jeftin i da bude funkcionalan. Nešto povišen automobil manjak prostora kompenziraće visinom, pa će diktirani položaj sjedenja upravo prividno i dati osjećaj da je u ovom autu prostora i više nego što se to čini na prvi pogled. Upravo zbog takvog položaja sjedenja ni kratka sjedišta neće smetati. Štaviše, čini se da su i iznad prosjeka klase kojoj pripadaju. Nema pretjeranih iznenađenja, ali budući da konzola previše i ne zalazi u putnički prostor, osjećaj je bolji. Gornji dio je vidno naget prema vjetrobranu pa je time dobijeno možda i desetak centimetara, što je u ovako malom automobilu vrlo značajno.
Iako je sve jednostavno, a plastične obloge urađene u kombinaciji tvrde i malo manje tvrde plastike, pozitivan utisak za stepenicu više podiže nekoliko stilskih detalja kao što su lijepo dizajnirana ručica mjenjača, hromirani prsteni oko otvora za ventilaciju, oko komandi klime, hromirane unutrašnje ručice za otvaranje vrata, te umeci od klavir-laka na konzoli, volanu i na vratima.
Ako baš i nema toliko prostora za “komociju” koljena i ramena, onda su konstruktori nastojali praktičnost pružiti gdje su god mogli. Tako su korisni pretinci na svakom koraku i praktično gdje god da pogledate možete odložiti neki predmet. Najzanimljiviji je ipak bio onaj sa bočne strane vozačke konzole, koji se vidi tek po otvaranju vrata. Zanimljivo!
Nije bilo puno eksperimentisanja ni oko izbora motora. Iako je bilo riječi da će i u njega ići savremeni jednolitarski EcoBoost, menadžment je ocijenio da će kompromis ipak biti u 1,29-litarskom starom motoru sa 85 KS. Doduše, dok čekamo restilizovanu verziju, recimo i to da će u Evropi biti ponuđena i dizelska varijanta, ali i varijanta istog benzinca sa 70 KS. No, ipak se ne radi o baš tako starom motoru, jer je “stari” revidiran do te mjere da ispunjava posljednje ekološke norme i da ima nešto viši obrtni moment. Kako god, ovo je motor za strpljive i za pragmatične, kojima bi ovo mogao biti svakodnevni gradski automobil jeftinog održavanja. Nema čuda kod ubrzanja, jer ni 85 KS pri 5.500, a ni 114 Nm pri 4.250 obr/min do 100 km/h neće moći bolje od 13,5 sekundi. I ne treba… Nije ovo njegova glavna karakteristika, mada ni 13,5 sekundi nije poražavajuća vrijednost.
Važnije je naprimjer to što ovaj motor ne stvara previše buke u unutrašnjosti i što može biti i relativno štedljiv. Važnije je to što je u odnosu na verzije za Južnu Ameriku i Indiju ovaj auto ima sasvim drugačijie nosače motora, ovjes i izolaciju.
Definitivno je prošlo vrijeme malih i nepraktičnih automobila. Tako su barem priznali i u Fordu i prionuli na posao pravljenja malih, ali praktičnijih automobila. To je, naizgled, teško spojiti, ali budimo svjesni toga da većina vozačke populacije na svijetu automobil kupuje prema potrebi (i prema mogućnostima). Zbog toga je i nastao Ford Ka+ i to sa ovolikim brojem vrata.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Problem će biti ukoliko ovaj automobil shvatite kao klasični putnički porodični automobil za četvero kojim možete i na ljetovanje. Možete, naravno, ali sa krovnim koferom ili sa prikolicom, a još bolje će mu biti u stilski dotjeranim modelima koji su već pred vratima.
Ford Ka+ 1.19i Trend M5 |
|||
Cijena do registracije: | 33.500 KM | ||
Troškovi registracije: | 570 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 1.222 KM | ||
Servisni interval: | 15.000 km | ||
Cijena osnovnog servisa: | 230 KM | ||
Motor: | benzinski; 1.196 ccm | ||
Snaga: | 63 kW / 85 KS | ||
0-100 km/h / Max: | 13,3 s /169 km/h | ||
Prosj. potr.: | 5,0 l/100 km (nom) | ||
Zapr. rezervoara: | 42 l | ||
Dimenzije (D/Š/V): | 3.929 / 1.695 / 1.524 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.489 mm | ||
Masa vozila: | 934 kg | ||
Prtljažnik: | 270 l | ||
Emisija CO2: | 114 g/km | ||
Početak prodaje u BiH: | 2016. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
3. brzina: | 10,59 sekundi | ||
4. brzina: | 14,75 sekundi | ||
80-120 km/h: | |||
3. brzina: | 11,08 sekundi | ||
4. brzina: | 16,53 sekunde |
Ford Ka+ 1.19i Trend M5
Serijska oprema Trend:
ABS, ESP (elektronski sistem stabilnosti vozila), HLA (sistem zadržavanja vozila na nagibu), ASLD (automatski limitator brzine), EPAS (električni servoupravljač), daljinsko električno centralno zaključavanje vozila (1x preklopni ključ, 1x obični), brave na stražnjim vratima sa sistemom zaštite za djecu, zračni jastuk za vozača i suvozača (suvozačev zračni jastuk moguće deaktivirati), zračne zavjese u 1. i 2. redu sjedišta – uključuje bočne zračne jastuke vozača i suvozača, indikator pojasa vozača i suvozača, TPMS (sistem kontrole pritiska u gumama), set za reparaturu guma, integrisana blokada motora od krađe, prednji sigunosni pojasi podesivi u 3 tačke sa ograničivaćem opterećenja, stražnji sigurnosni pojasi, prednji sigurnosni pojasi ručno podesivi po visini, priprema za vučnu kuku, Ford Easy fuel, putni kompjuter, ručni klima-uređaj, ručno podesivo vozačko sjedište (u 4 smjera), ručno podesivo suvozačko sjedište (u 2 smjera), prednji dvosmjerni nasloni za glavu, džep na poleđini prednjih sjedišta, djeljiva stražnja sjedišta 60/40, stražnji nasloni za glavu (bočni dvosmjerno podesivi), središnji naslon za glavu, 4 zvučnika, Ice Feature Pack 10, Sync Generation I Radio (AM/FM, Aux, USB sa iPod, BT, CD/mp3, My Key, Emergency Assistance, multifunkcionalni display u boji 4,2”, kontrole na upravljaču), prednji i stražnji branik u boji karoserije, gornja rešetka zraka (Trend), donja rešetka zraka crna lijevana, okvir svjetla za maglu, ručice vrata u boji karoserije, dvostruka vanjska ogledala, prednja svjetla za maglu, stražnja svjetla za maglu, dnevna prednja svjetla, 3. stop-svijetlo, stražnji perač stakla, električni podizači prednjih stakala (otvaranj/zatvaranje jednim dodirom samo na vozačevoj strani), stražnji prozori ručno podesivi, el. grijač stražnjeg stakla, višeslojno vjetrobransko staklo, tonirana stakla, 15” čelične felge (6.0”x15”) s 195/55 R15 gumama, utičnica 12V, pretinac za rukavice, svjetlo za čitanje, svjetlo kabine sa odgodom gašenja, osvjetljenje prtljažnog prostora, svjetlo u pretincu za rukavice, džepić za kartu u vratima, naslon za ruku na prednjim vratima, naslon za ruku na stražnjim vratima, hromirani prekidač ručne kočnice, poklopac prtljažnika (odvojiv), prednje podne prostirke, Soft ručica mjenjača obojena (Proteus crno)…
Dodatna oprema:
– Metalik boja
– Paket za pušače
mar 24, 2025 0
mar 14, 2025 0
mar 11, 2025 0
mar 07, 2025 0
okt 08, 2024 0
jan 08, 2024 0
apr 10, 2023 0
jun 25, 2019 0