Osvježeno 24 Marta, 2025 11:03 PM
okt 24, 2022 Almir Grebović Ford, Test 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Nova Kuga, treća po redu, donijela je puno novosti, no jedan od važnijih detalja bio je taj što su se odlučili zadržati većinu dizelskih verzija. Drugi ih već napuštaju, pa već danas u ponudi kod nekih proizvođača nemate ni jednog dizela. Mora se priznati da su se na svaki način potrudili da zadrže toliko voljeni pogonski motor na čiju se pomisao svakom Bosancu ili Hercegovcu podižu dlake na koži.
Popularni Fordov SUV srednje veličine nastao je 2008. godine i u njemu nije bilo teško prepoznati prilagođenog Focusa. Nakon toga Kuga je gradila vlastiti pravac, ali su sve vrijeme u njoj nastojali zadržati izvorne vozne osobine Focusa, što su prepoznali čak i zagriženi ljubitelji SUV-ova. Uvijek se vozila dobro, ali danas i vanredno udobno. To je Kuga III.
Iako s boka izgleda prilično kompaktno, zapravo je od modela prethodne generacije duža za više od 8 centimetara. Nije malo, ali oblik stražnjeg kraja je poprilično položen, pa nova Kuga izgleda poput sve popularnijih SUV Coupea iako to deklarativno nije. Između osovina nova Kuga broji 271 cm, što je za dva cm više nego kod modela prethodne generacije. Sva je od potpuno novih i prepoznatljivih linija koje srećemo i na Focusu, ali prvenstveno na Pumi, koju smatramo svojevrsnim začetnikom novih Fordovih stilskih linija, pa i ne čudi sličnost sa većim modelom koji se pojavio iste godine kad i Puma. Usvojeni oblici stilskih elemenata nekoliko narednih godina će biti autentično obilježje većine Fordovih modela, što je za prepoznatljivost na cesti od velikog značaja. Fordove modele tako ne možete pomiješati ni sa kojim drugim.
Kuga izgleda kao pravi dvovolumenski SUV, a glavna fizička karakteristika su joj izražena slomljena linija između prednjeg poklopca i vjetrobrana, i nešto viši klirens. Ostatak je, kao što smo rekli, Fordov – velika prednja maska nepravilnog oblika, “bademasta” prednja svjetla, stilski dodatak na krajevima prednjeg dijela u kojem su svjetla za maglu, masivne lajsne na bokovima i izraženi, nešto arhaičniji završeci cijevi dva auspuha. Zanimljivo je, ali prepoznatljivo kao i uvijek, pa je sudeći prema dizajnu sve tri generacije do sad, očigledno da glavnim dizajnerima nikad nije nedostajalo inspiracije. Tako je jasno da je i dan-danas dizajn prve generacije (i nakon 15 godina) ostao prilično svjež. Ipak, mora se priznati da su testiranom modelu detalji paketa ST Line dali malo više intrigantnih elemenata, pa Kuga i zbog toga na cesti izgleda mišićavo i luksuzno.
Najveće generacijske promjene ipak su se desile u unutrašnjosti. U novom modelu je samo zahvaljujući novom rasporedu i novim oblicima konzole, prostora puno više. Oduševljava prostor za odlaganje sitnica, jer je centralna konzola u ovoj generaciji vraćena obliku koji joj geometrijski i pripada. Slično je i sa centralnim grebenom na kome je također nešto prostora za sitnice. Na njemu je i rotacioni birač automatskog mjenjača, što je i dosad bilo obilježje pojedinih Fordovih modela s automatskim mjenjačem. Ostatak je urađen u jednostavnijem i minimalističkom duhu u kojem do velikog izražaja dolaze izvanredni crveni štepovi na sjedištima, volanu, oblogama vrata… Nisu dosadne ni obloge svih vrata, a pored gravure s linijama, iskorišteni su i različiti materijali. O crvenom koncu smo već rekli!
Kod ovog Forda, mada ne i jedinog, oduševljava praktična ideja u kojem je ostavljena opcija priključka uređaja koji podržavaju dva USB standarda. Iako ga u modernim automobilima ukidaju po kratkom postupku, što je definitivno katastrofalna greška, u Kugi stoje jedan pored drugog – USB prema modernom standardu C, ali prema standardu A i to i za putnike sprijeda i za putnike na stražnjim sjedištima.
Dovoljno su atraktivnog izgleda i prednja sjedišta s vidnim bočnim nastavcima naslona, što je i praktično, a stilski malo miriše na sport. Kuga je jedan od rijetkih automobila koji će veći komfor pružiti putnicima na stražnjoj klupi nego onima na prednjim sjedištima. Prostora u poziciji koljena je zaista puno, za što je zaslužna i pomjerljiva stražnja klupa, koja, bez obzira na sve, ne remeti zapreminu prtljažnika. Klupa je podijeljena u omjeru 60/40, a segmenti se po osi mogu pomicati za 16 centimetara. I na ovoj generaciji, nasloni su prilagodljivi po nagibu za desetak stepeni. Ford tako uz sve deklariše i minimalnu zapreminu prtljažnika od 435 litara – dovoljno za svaki dan, za svaki avanturistički vikend ili za godišnji odmor.
A ako ste zagovornik čestih avanturističkih vikenda, Kuga uz vrlo solidan klirens može dobro poslužiti i na vancestovnim podlogama. Nemoguće je praviti blatne ili sniježne egzibicije zbog pogona koji je ograničen samo na prednju osovinu, ali možete biti sigurni da ni po najgrubljem makadamu nećete “zapeti”.
Najvažnija karakteristika u vožnji je udobnost. Zanimljivo je to da u zavojima nema pretjeranog naginjanja, ali da osjećaj po neravnom asfaltu nije “tvrd”. I to je jedan od pozitivnih generacijskih iskoraka. To je taj kompromis koji je pogođen na ovom automobilu, mada to kod Forda uvijek i očekujemo. Dizeli jesu bučni i o tome ne može biti rasprave, ali je zvučna izolacija toliko dobra, da do kabine dopire minimalna buka. Čak su i udari odozdo zvučno toliko ublaženi, da je jasno da se radi o ovjesu koji je krajnje primjeren automobilu ove cijene. I konačno mjenjač – čak 8 stepena prenosa, i to automatski. Ovo je možda i najveće dostignuće konvencionalnog načina vožnje. Prvi i posljednji stepen prenosa imaju iste (ili vrlo slične) prenosne odnose kao i kod klasičnih mjenjača s pet ili sa 6 stepena prenosa, ali je ovaj automatik toliko “isjeckan” da se ponaša gotovo kao CVT. Praktično ne postoji osjećaj trzanja u vožnji koji nagovještava da je vrlo sofisticiran sistem upravo prebacio u stepen više ili niže. Zbog toga udobnost vožnje u ovom automobilu možda treba pisati velikim slovima.
Ovakav mjenjač je izuzetan partner motoru koji je u odnosu na prethodnu generaciju temeljito dorađen. Iako je radna zapremina identična kao kod prethodnika, karakteristike su značajno drugačije – 300 Nm pri 1.750-2.250 Nm (ranije 270 Nm pri 1.500-2.000 obr/min), 120 KS pri 4.000 obr/min (ranije pri 3.700 obr/min). Naizgled nepovoljno, ali ovaj motor zadovoljava ekološke norme višeg stepena, a istovremeno troši 9% manje goriva. Dugotrajna vožnja na kraju testa pokazala je ukupnu potrošnju od svega 4,7 litara dizela na 100 km. Odnos načina vožnje bio je 70/30 u korist otvorene ceste, što znači da se bez većih problema s jednim punim rezervoarom (54 litra – ranije 60 litara) može preći i više od 1.000 kilometara.
Dinamičke karakteristike automobila teškog 1.524 kilograma uz motor snage 120 KS su također solidne. Najjedostavnije se držati egzaktnih podataka i doći do zaključka. Izmjerili smo – od 60 do 100 km/h stizali smo za 7,9 sekundi, a od 80 do 120 km/h za 10 sekundi.
Nova Kuga je dobro odmjeren automobil. Uz vrlo izdašan prostor unutra, potpuno novu arhitekturu konzole i centralnog tunela, odličnu zapreminu prtljažnika i solidne vancestovne mogućnosti, predstavlja sliku i priliku modernog gradskog SUV-a natprosječnih sposobnosti.
Iako ga Ford nudi u nekoliko pogonskih varijanti, ali i u četiri nivoa opremljenosti, bh. tržištu je i dalje najprihvatljivija opcija s dizelskim motorom. Uz paket opreme ST Line i uz ovaj izvanredni motor, cijena mu je 69.500 KM. Testirani model imao je podugačak spisak opreme, pa čak i one koja ne spada u standardne pakete, ali se osnovni modeli mogu kupiti za 57.000 KM.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
No, zanimljivo je pogledati i cijelu ponudu, budući da je Ford u razvoj ovog automobila krenuo na potpuno novi način u kojem fokus stavio na razvoj ekološki prihvatljivijih pogonskih sistema. Zbog toga je Kuga (pa neke čak i kod nas), ponuđena i kao mild-hibrid, i kao Hybrid, i kao plug-in hibrid. Dakle, nisu se vodili isključivo potrebama najizazovnijih tržišta, nego su ponudu prilagodili puno širem spektru kupaca. Kome ipak više odgovara benzinac, i on je u ponudi sa snagom od 150 KS, ali i njegova hibridna varijanta sa 190 KS. Razvoj je naravno obuhvatio i sve vrste pogona, pa Kugu u svim varijantama možete bazirati ili na pogonu 4×2 ili na pogonu 4×4.
Ford Kuga ST Line 1.5 TDCi 8AT FWD (120 KS) |
|||
Cijena do registracije: | 80.990 KM | ||
Akcijska cijena do registracije: | 69.500 KM | ||
Cijena najjeftinijeg modela (Ford Kuga 1.5 EcoBoost Titanium FWD MT6 150 KS): | 64.319 KM | ||
Akcijska cijena najjeftinijeg modela (Ford Kuga 1.5 EcoBoost Titanium FWD MT6 150 KS): | 57.000 KM | ||
Troškovi registracije: | 671 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 3.614 KM | ||
Servisni interval: | 15.000 km | ||
Cijena osnovnog servisa: | 480 KM | ||
Motor: | dizelski, 1.499 ccm, 4 cilindra u liniji, 16 ventila, Turbo, Start&Stop | ||
Snaga: | 88 kW (120 KS) pri 4.000 obr/min | ||
Obrtni moment: | 300 Nm pri 1.750 – 2.250 obr/min | ||
Mjenjač: | automatski, 8 brzina | ||
0-100 km/h / Max: | 12,0 s / 177 km/h | ||
Prosj. potrošnja: | 5,4 – 5,6 l/100 km (WLTP); 4,4 – 4,5 l/100 km (NEDC) | ||
Emisija CO2: | 141 – 146 g/km (WLTP); 116-119 g/km (NEDC) | ||
Emisioni standard: | Euro 6d-Temp | ||
Zapr. rezervoara: | 54 l | ||
Dimenzije (D/Š/V): | 4.626 / 1.882 / 1.690 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.710 mm | ||
Min. rastojanje od tla: | 146 – 191 mm | ||
Krug okretanja: | 11,38 m | ||
Masa vozila: | 1.524 kg | ||
Prtljažnik: | 435 / 1.534 l | ||
Garancija: | 4 godine / 150.000 km | ||
Početak prodaje u BiH: | Avgust 2020. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
D: | 7,94 s | ||
80-120 km/h: | |||
D: | 9,77 s |
Približna konkurencija i cijene osnovnih modela: | |||
– Volkswagen Tiguan Life 1.5 TSI OPF DSG7 (150 KS) | 67.391 KM | ||
– Seat Tarraco Xperience 1.5 TSI DSG7 (150 KS) | 65.540 KM | ||
– Peugeot 3008 1.2 PureTech 130 STT Active Pack MT6 (130 KS) | 63.867 KM | ||
– Mazda CX-5 G165 Emotion 2WD MT6 (165 KS) | 58.780 KM | ||
– Kia Sportage 1.6 T-GDi LX Start ISG MT6 (150 KS) | 52.599 KM | ||
– Hyundai Tucson Art 1.6 T-GDI MT6 2WD (150 KS) | 50.990 KM |
Ford Kuga ST Line 1.5 TDCi 8AT FWD (120 KS)
Serijska oprema Titanium:
Audio Ice Pack 14; navigacija; DAB; 8” ekran osjetljiv na dodir; 6 zvučnika; audio/radio kontrole na upravljaču; 12,3” ekran u instrumentima; USB; Sync3 audiosistem s glasovnom kontrolom, Bluetooth, asistencija u slučaju nezgode; (halogenska prednja svjetla (duga i kratka); LED dnevna svjetla; LED stražnja svjetla; ručno podešavanje snopa svjetala; (17” Shadow Silver alu-felge 7×17); (gume 225/65 R17); ručica prtljažnika u boji karoserije; retrovizori u boji karoserije (električno podesivi, grijani, automatski preklopivi, s integrisanim pokazivačem smjera i rasvjetom); ručice vrata u boji karoserije; (gornji dio prednjeg i stražnjeg branika u boji karoserije); (nelakirani donji dio prednjeg i stražnjeg branika); crne obloge na bokovima; (svijetli gornji okvir vrata); (dvostruki hromirani završetak ispuha); (prednja svjetla za maglu); prednji i stražnji parkirni senzori; automatsko paljenje i gašenje svjetala; komplet za popravku gume; hromirani okvir gornje prednje maske; automatski brisači (naprijed); (srebreni krovni nosači); (platnene presvlake); (prednji i stražnji podni prostirači od velura); zaštita od sunca na vozačkoj i suvozačkoj strani (s osvjetljenim ogledalom); LED unutrašnja ambijentalna rasvjeta; mini konzola iznad glava (s pretincem za naočale); elektronska parkirna kočnica; 12V utičnica u prtljažniku; džepovi na poleđini vozačkog i suvozačkog sjedišta; Start-Stop sistem; otključavanje bez ključa na prednjim vratima i pokretanje motora bez ključa; mogućnost izbora načina vožnje Normal, Eco, Sport, Slippery, Snow/Sand; automatski dvozonski klima-uređaj; kontrola brzine s podesivim limitatorom brzine (ASLD); električno pokretana stakla (naprijed i nazad, impulsno); kamera za vožnju unazad (bez podijeljenog pogleda); putni računar; elektronska kontrola stabilnosti – ESP (asistent pri snažnom kočenju – EBA, elektronsko pojačavanje kočne sile – EBP, pomoć pri kretanju uzbrdo – HLA); (standardni ovjes); pasivni sistem protiv krađe; sistem protiv blokiranja točkova pri kočenju (ABS); električni servoupravljač; prednje i stražnje disk-kočnice; prednji i stražnji sigurnosni pojasi u tri tačke; prednji zračni jastuci za vozača i suvozača; bočni zračni jastuci za vozača i suvozača; zračne zavjese; Isofix mjesta za ukopčavanje sjedalica; daljinsko centralno zaključavanje; sistem za kontrolu pritiska u gumama; sistem za upozorenje o napuštanju vozne trake i za zadržavanje vozne trake…
Serijska oprema ST Line (dodatno na Titanium):
18” Rock Metallic alu-felge (7,5×18); gume 225/60 R18; prednji i stražnji branik u boji karoserije; ST-Line dodaci na karoseriji; crni okvir vrata; LED prednja svjetla za maglu; crni krovni nosači; ST-Line značke; dvostruki ovalni završeci ispuha; platnene presvlake; prednji i stražnji podni prostirači od velura (sa ST-Line logotipom); crna obloga krova; poluge za izmjenu stepena prenosa na upravljaču (kod automatskog mjenjača); sportski ovjes…
Dodatna oprema:
– Metalik bijela boja
– Tonirana stakla
– rezervni točak mini dimenzija 165/70 R17
– Winter paket 2
– Grijano vozačko i suvozačko sjedište
– Grijani vjetrobran
– Grijani upravljač
– Wireless punjač za pametni telefon
Cijena testiranog modela: 80.990 KM
Akcijski popust: 11.490 KM
mar 24, 2025 0
mar 24, 2025 0
mar 24, 2025 0
mar 21, 2025 0
jan 08, 2024 0
apr 10, 2023 0
nov 15, 2014 0
okt 15, 2014 0