Osvježeno 24 Marta, 2025 11:03 PM
mar 14, 2018 Almir Grebović Ford, Test 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Mondeo je priča koja je započela relativno davno. Da baš i ne pretjerujemo kada je u pitanju Fordova srednja klasa, recimo samo to da je prva generacija 1993. godine naslijedila kontroverznu Sierru. Štaviše, građen je nanovo iz temelja, pa je i poput sličnih konkurenata ovaj Ford (mada ne i prvi put) dobio pogon na prednje točkove. Time je Ford zakoračio u jednu sasvim novu eru.
Nakon tačno 20 godina i 4 generacije, Ford je u krajnje turbulentnom vremenu i sa morem problema u globalnoj automobilskoj industriji pokrenuo proizvodnju pete generacije svog predstavnika srednje klase. Nije htio kompromise pa je i dimenzijama, i opremom, i motorima u tom vremenu iskoračio iz tadašnjih okvira.
Redale su se varijante – sedan, liftback, karavan. Redale su se opcije sa motorima – i benzinci, i dizeli, i hibridi, ali kao nevjerovatna stvar za koju su mnogi bili skloni tvrditi da se radi samo o triku koji treba zbuniti konkurenciju je i motor sa samo jednim litrom zapremine i sa samo tri cilindra!? Mondeo je dug 487 centimetara i prazan težak više od tone i po! Jedan litar i tri cilindra!? Tako je to bilo u kratkoj eri “downsizinga” dok stvar u svoje ruke nisu uzeli hibridi i električni automobili.
Konačno o “downsizingu” više niko i ne priča, pa su se zakratko svi opet okrenuli starim dobrim dizelima i njihovim velikim obrtnim momentima. Tako je bilo i u našem novom druženju sa Mondeom u kojem nije bilo govora o downsizingu – 1.998 kubnih centimetara, jedna turbina, jedan međuhladnjak i solidnih 180 KS. Ali naš Mondeo nije bio “obični” Mondeo. Uz paket opreme Titanium, i uz nešto doplativih opcija, imao je i pogon na sve točkove, ali i izvrsni mjenjač Powershift, što bi značilo automatski mjenjač sa dva kvačila. Ford se ovom generacijom vratio Mondeu i opciji AWD, budući da je samo prva generacija nudila pogon na svim točkovima. Neka je, jer se definitivno radi o jednom od najupravljivijih automobila koji se za ove novce mogu kupiti na našem tržištu.
Do 100 km/h će stići samo za 9,3 sekunde, što je nešto slabije nego varijanta koja je osiromašena za pogon AWD. Sprintom će doći do 221 km/h, što je također lošije nego varijante samo sa prednjim pogonom, ali će zato u zavojima biti superioran. Slično je i sa međuubrzanjima, mada njegovih sedam sekundi između 80 i 120 km/h obećava to da ćete i na najkraćim isprekidanim linijama u BiH moću raditi sve što je potrebno.
Mondeo je bio na zimskim gumama prosječnog kvaliteta pa smo praktično pola njegovih dinamičkih karakteristika mogli otpisati. Uz prave gume za ovaj auto i to po mogućnosti one od 19 inča, prilike na cesti postaju puno ravnije, a skoro svaki zavoj pretvara se u dugi pravac. Bez brige i kada je u pitanju “šaltanje”. Moderni automatski mjenjači su svakako tekovina 21. vijeka. Ovakav je Ford prvi put upotrijebio 2008. godine u Focusu. Do danas je dobio nekoliko uglavnom softverskih nadgradnji, budući da su mu prigovarali zbog “neudobnosti” i zbog nedovoljne “glatkoće” prebacivanja. Sada toga nema, ali je prebacivanje iz stepena u stepen osjetno i to će definitivno znati cijeniti oni kojima je vožnja kakva-takva strast. Još onda su obećali 10% uštede goriva sa ovakvim mjenjačem i kud-i-kamo lakšu vožnju. Iako uz aktiviranu opciju “S” (Sport) obećavaju i nešto više obrtaja pri svakom prebacivanju brzine, moramo priznati da se to u praksi teško primjećuje.
Pored toga iza točka upravljača su polugice koje omogućavaju i ručno prebacivanje stepena prenosa, naravno sve dotle dokle vam “monitoring” broja obrtaja to dopušta. Nekad je korisno, a pogotovo kod sporog spuštanja niz planinske prevoje.
Ni ostatak Mondea nije poput onih svakodnevnih i uobičajenih. Puno je ukrasne plastike svuda uokolo. Cijeli auto se čini puno niži nego inače upravo zbog zakačenih “pragova” koji siluetu čine potpuno priljubljenom uz asfalt. Tako je i sprijeda i straga.
![]() |
Upravo zbog ovih “pragova” ovom Mondeu bi trebali veći točkovi – tako bi bolje izgledao. Ovi ovakvi su se potpuno utopili u ogromnu siluetu kakva je bila kod biserno bijelog Mondea.
Već uobičajena prednja maska nastala još prije 5 godina ne blijedi, a njen osnovni oblik čini se poput razjapljenih usta divlje zvijeri. Sredina maske je saćasta, a površina lakirana crnim lakom visokog sjaja.
Svjetla horizontalna, skladno uklopljena u prednju površinu sa modernim LED elementima bez kojih bi ova edicija izgledala puno siromašnije.
Obični Mondeo ima i običnu prednju masku čija se osnovna vizuelna karakteristika završava sa nekoliko horizontalnih hromiranih lajsni, ali ovo je “Titanium”, što podrazumijeva i luksuzniju masku.
Sa ovim autom u paketu dolazi i stražnji (pravi) horizontalni spojler odlično uklopljen u zadak.
Oprema Titanium unutrašnjost ovog automobila čini puno drugačijom nego kod onih sa nižim paketima opreme. Naravno, Mondeo je ogroman automobil pa su o njegovom prostoru i opštoj udobnosti još davno sve priče ispričane. Ogroman međuosovinski razmak ključ je velikog prostora i za putnike sprijeda i za putnike straga, a upravo zbog toga i sjedišta su komfornija i mesnatija što je, naravno, osnov za zauzimanje dobre i udobne pozicije. Luksuznom se čini i vrlo nakošena konzola koja u ovoj varijanti u vrhu ima displej dijagonale 8 inča. Bez obzira na to što je toliki, ipak je dosta komandi ostavljeno tamo gdje im je zapravo i mjesto. I klimom, i radiom i još nekim primarnim tehničkim sistemima upravlja se već intuitivno, što je prednost klasičnog ili mehaničkog upravljanja. Displej lijepo izgleda i daje dozu tehničke superiornosti, ali ne treba pretjerivati.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Kompromis je definitivno, što je u ovoj klasi možda i najlakše postići. Opet je sve do afiniteta, tradicije i konačno do cijene, a akcijska cijena ovog modela definitivno privlači.
I nemojte misliti da je ovo kraj – ima još i onaj Vignale. Isto gorivo, ali dvije turbine i 209 KS, veći točkovi, još luksuznija oprema…
Ford Mondeo Titanium 2.0 TDCi Powershift AWD (180) |
|||
Redovna cijena do registracije: | 82.800 KM | ||
Akcijska cijena do registracije: | 71.000 KM | ||
Redovna cijena najjeftinijeg modela (Ford Mondeo Trend 1.0T Ecoboost FWD M6 125 KS): | 43.566 KM | ||
Troškovi registracije: | 848 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 3.692 KM | ||
Servisni interval: | 15.000 km | ||
Cijena osnovnog servisa: | 380 KM | ||
Motor: | dizelski; 1.997 ccm | ||
Snaga: | 132 kW / 180 KS | ||
0-100 km/h / Max: | 9,3 s /221 km/h | ||
Prosj. potr.: | 5,3 l/100 km (nom) | ||
Zapr. rezervoara: | 66 l | ||
Dimenzije (D/Š/V): | 4.871 / 1.852 / 1.501 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.850 mm | ||
Masa vozila: | 1.589 kg | ||
Prtljažnik: | 458 / 1.356 l | ||
Krug okretanja: | 11,5 m | ||
Emisija CO2: | 137 g/km | ||
Početak prodaje u BiH: | Septembar 2016. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
D: | 5,43 sekunde | ||
80-120 km/h: | |||
D: | 7,18 sekundi |
Ford Mondeo Titanium 2.0 TDCi Powershift AWD (180)
Serijska oprema:
ESC (elektronski sistem za nadzor stabilnosti vozila), EBD (elektronska raspodjela sile kočenja), ABS, BA (Pomoć pri kočenju), TCS (sistem kontrole proklizavanja), BLD+ (diferencijal s ograničenim proklizavanjem), aktivni prednji nasloni za glavu podesivi u 4 smjera, stražnji nasloni za glavu podesivi u 2 smjera, električne stražnje brave sa zaštitom za djecu, zračne zavjese (prvi i drugi red sjedišta), zračni jastuk za koljena vozača, 3 sigurnosna pojasa učvršćena u 3 tačke (straga), zračni jastuci za vozača i suvozača (suvozački sa mogućnošću deaktiviranja), bočni zračni jastuci za vozača i suvozača, Isofix, disk-kočnice (prednje i stražnje), uključivanje sva 4 pokazivača smjera prilikom naglog kočenja, Imobilizator (pasivni sistem protiv otuđenja), električna parkirna kočnica, HSA (sistem pomoći kretanja na uzbrdici), dvozonski automatski klima-uređaj (sa otvorima za ventilaciju straga i senzorom kvaliteta zraka u kabini), električni podizači prozora (sprijeda), električni podizači prozora straga sa Global Open/Close funkcijom, centralna konzola sa fiksnim naslonom za ruku i pretincem, stražnji centralni naslon za ruku sa zatvorenim pretincem, držačem za čaše i otvorom za prevoz dugih predmeta, podrška za kičmu u prednjim sjedištima, manualno podešavanje vozačkog i suvozačkog sjedišta u 4 smjera, Start/Stop sistem sa mogućnošću deaktiviranja, prednja komforna sjedišta, karbonski filter polena, EPAS (električni servo upravljač), podešavanje upravljača po visini i dubini, tempomat sa ASLD (limitatorom brzine), PTC dodatni grijač, putni računar, krovna konzola sa svjetlima za čitanje sprijeda i osvjetljenjem unutrašnjosti vozila, odgoda gašenja unutrašnjih svjetala, 3x 12V utičnica (u centralnoj konzoli, u Media pretincu, u stražnjem naslonu), tonirana stakla, prednja maska s hromiranom linijom, električno podesiva, grijana i preklopiva vanjska bočna ogledala u boji vozila sa podnim svjetlima, ručice vrata u boji vozila, prednji gornji i donji odbojnik u boji vozila, stražnji donji odbojnik u boji vozila, 6.5×16 10-krake alu-felge, gume 215/60 R16, halogena projektorska prednja svjetla (uključuju manualno podešavanje visine), halogena dnevna svjetla, prednja svjetla za maglu sa svjetlom za skretanje, LED stražnja svjetla, mini rezervni točak, sistem nadzora pritiska u gumama, prednja svjetla za maglu sa hromiranim prstenom, stražnja klupa djeljiva 60/40, ručica mjenjača i obruč upravljača obloženi kožom, obloga praga vrata, kratka krovna konzola sa pretincem za sunčane naočale, prednje i stražnje podne prostirke, ušice za vezanje tereta u tovarnom prostoru, džepić za karte u naslonima prednjih sjedišta, Seat Pack 3 – Prada/Omni Sport style tkanina (uključuje sjedište vozača i suvozača manualno podesivo u 4 smjera), alergijski testirana unutrašnjost vozila (TUV Certifikat), hromirane unutrašnje ručice vrata, osvijetljena ogledala u zaslonima za sunce, Select Shift (ručice za izmjenu brzina na stubu upravljača), Ford Start (sistem pokretanja vozila bez ključa), automatsko uključivanje prednjih svjetala (uključuje senzor za kišu i automatska duga svjetla), grijano staklo vjetrobrana sa grijanim mlaznicama za pranje stakla, automatsko zatamnjivanje unutarašnjeg osvrtnog ogledala, grijana prednja sjedišta, senzor za kišu sa podešavanjem osjetljivosti, prednja sportska sjedišta, Ice Pack 70 Audio (CD, AM/FM tuner radio, DM 8” ekran, 8 zvučnika, Sync Gen III, 2x USB priključak, GPSM – uključuje pomoć u slučaju nesreće), ambijentalna rasvjeta unutrašnjosti vozila (Multi-Color), krovna konzola sa svjetlima za čitanje sprijeda i straga i osvjetljenjem unutrašnjosti vozila, obloga praga vrata (hromirana), instrument-tabla serije 3 (ekran u boji)…
Cijena modela sa serijskom opremom Titanium: 65.693 KM
Dodatna oprema:
– Bodystyling Kit – karoserijski sportski kit (prednji i stražnji sportski branik, crni okvir prednjih svjetla za maglu, gornja i donja rešetka prednjeg branika saćastog oblika, sportski bočni pragovi), halogena prednja svjetla i dnevna svjetla
– Titanium X Pack (MFP 69) – adaptivna LED prednja svjetla, sistem ulaska i pokretanja vozila bez ključa, električno otvaranje vrata prtljažnog prostora, stražnji spojler
– Business Pack – Ice Pack 72 navigacija, prednji i stražnji parkirni senzori
– 8.0Jx18” 20-krake alu-felge (gume 235/45 R18)
– adaptivna LED prednja svjetla – uključuju LED dnevna svjetla, dinamičko podešavanje visine svjetala, praćenje smjera kretanja vozila
– Seat Pack 4 – Prada/Omni Sport style tkanina – sjedište vozača električno podesivo u 10 smjerova s memorijom, el. preklopivi vanjski retrovizori sa memorijom, sjedište suvozača manualno podesivo u 4 smjera, grijano sjedište vozača i suvozača
Cijena dodatne opreme: 17.107 KM
Akcijski popust: 11.800 KM
mar 24, 2025 0
mar 14, 2025 0
mar 11, 2025 0
mar 07, 2025 0
okt 08, 2024 0
jan 08, 2024 0
apr 10, 2023 0
jun 25, 2019 0