Osvježeno 13 Juna, 2025 2:12 PM
jun 06, 2021 Almir Grebović Ford, Test 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Sa Pumom iz devedesetih nekada su se i ozbiljno trkali (dobro, možda i ne baš toliko ozbiljno). Bila je mali sportski kupe kraći od 4 metra i “živjela” samo jednu generaciju (1997-2002). Sa novom Pumom nema trkanja. Pojavila se 2019. godine i udarila još jedan pečat Fordovoj crossoverskoj eri.
Puma danas, kao uostalom i nekoliko sličnih Fordovih modela, ima nedvosmisleni oblik SUV-a, ali je prema koncepciji crossover, kojeg krase karakteristike automobila iz nekoliko klasa. Podignuti dvovolumen se uklapa u najezdu konkurentskih modela kakvi su Škoda Kamiq, Volkswagen T-Roc, Seat Arona, Hyundai Kona i tek pristigla Opel Mokka, i zapravo ih proizvode svi. Danas crossoveri oblikom sve više nalikuju pravim terencima i rijetko ćete sresti neki “monovolumenizirani” crossover. Jednostavno, oni više nisu u modi – ovi su nekako više “macho”.
Iako je duga svega 418,6 centimetara, svojim izdašnim oblinama čini se i nešto većim, a puno je detalja koji su ovaj auto učinili i lijepim i zanimljivim.
Iako su davno raskrstili sa prošlošću i sa oblicima iz devedesetih, nova Puma “novim” oblikom svjetala ipak malo miriše na nekadašnju Pumu. I to je sve od historije. Nova Puma ima puno više veze sa novom Fiestom ili čak sa novim Focusom, jer nije teško prepoznati oblik velike prednje maske koji dolazi i na drugim novijim Fordovima. I to je sve, jer Puma nije baš malo podignuta Fiesta.
Čak jednostavan pogled sprijeda otkriva da je Puma nešto podignutiji automobil, ali da i dalje asocira na sportsku i temperamentnu vožnju. To je spoj kojim se mogu pohvaliti. Trodimenzionalni oblici su druga karakteristika prednje stijene, što definitivno poboljšava ukupnu aerodinamiku. Sa strana je puno više lima nego stakla, pa silueta izgleda ozbiljnije, a veliki 18-inčni točkovi, još veći lukovi blatobrana i diskretna tamna lajsna na dnu vrata oslikavaju i malo luksuza. Straga je također malo komplikovano, jer se na toj strani isprepliće nekoliko različitih elemenata – tu je veliki krovni aerodinamički spojler, masivni odbojni, katadiopteri u uglovima i naglašeni završetak auspuha.
Koliko su vanjskim dizajnom pobjegli od Fieste, unutra zapravo i nisu. Puma je iznutra gotovo u potpunosti prekopirana Fiesta, ali se sjedi nešto više i iznad glave imamo još nekoliko centimatara slobodnog prostora. Nema iznenađenja u osnovnim elementima, jer ih pamtimo, no stil je i dalje dopadljiv. Puma ne nudi puno više prostora od Fieste, ali se malo udobnije sjedi i položaj za volanom nudi i puno bolji pregled. Upravo zbog toga je Puma crossover, koji će vozaču dati nešto više samopouzdanja.
Konačno, Ford je možda i na nešto boljem putu od ostalih, jer nije u potpunosti pao pod apsolutni digitalni utjecaj. To znači da je (u ovom paketu opreme) tabla sa instrumentima potpuno digitalizirana, (relativno) veliki centralni displej na konzoli je pregledan i vrlo jednostavan, ali je dosta komandi ostavljeno na tradicionalnim mjestima. Tako ćete puno jednostavnije podesiti ventilaciju klime, puno jednostavnije ćete uključiti grijanje obruča volana ili sjedišta, puno jednostavnije ćete odabrati način vožnje i puno jednostavnije ćete, recimo, izabrati adekvatna svjetla. Koliko digitalizacija donosi dobra, toliko sa druge strane komplikuje upotrebu nekih osnovnih radnji. Ovim je, bez ikakve sumnje, sigurnost podignuta na malo viši nivo. Raduje i konvencionalni USB port na konzoli i raduje naslon za ruku sa pretincem. Podsjetimo da neki manji crossoveri ovakav naslon i nemaju.
Praznik za oči predstavljaju stilski elementi koje donosi oprema ST-Line. Prije svega mislimo na crvene štepove na volanu, na sjedištima, na kožnim oblogama ručice mjenjača i naslona za ruku, i na crvene prstene oko bočnih ventilacijskih otvora. Također, tu je i odličan profilisani dizajn sjedišta. Na nekoliko mjesta na konzoli postavljeni su plastični umeci koji vjerno simuliraju karbonske elemente. Volan je multifunkcionalni, pa ćemo preko njega upravljati i radijom, i telefonom, i tempomatom, i putnim kompjuterom… Taman onoliko koliko treba. 12-voltna utičnica dočekaće nas i na konzoli i u prtljažniku.
Puma je mali auto, ali dopušta određene egzibicije u načinu sjedenja, jer su prednja sjedišta dovoljno profilisana i dovoljno pomjerljiva u svim pravcima, što će sa dovoljnim hodom upravljača svakom osigurati najbolji položaj. No, straga i nije baš tako prostrano, barem ne za odrasle. Stilski je sasvim ok, ali nema puno prostora za koljena. To je žrtva prije svega međuosovinskog rastojanja od (samo) 2.588 mm, mada je za 9 cm duži nego kod Fieste, ali i žrtva ogromnog prtljažnika, po čemu je Puma apsolutni rekorder u klasi. Putnici straga će ipak uživati u nekim luksuznim sitnicama, kao što su električni podizači stakala, mrežice za novine na stražnjoj strani naslona prednjih sjedišta i prostrani pretinci u vratima.
Ako se preselimo u prtljažnik, dočekaće nas prava pećina! Sa 456 litara veći je od najvećeg, a u njemu se krije i nekoliko vrlo pametnih rješenja. Naravno da ga je moguće podijeliti u dva nivoa, ali Puma ima prtljažnik sa čak tri nivoa. Zanimljiv je boks u “suterenu”, koji ima manju površinu, ali i pravilan oblik, pa se ništa od manjih stvari neće tumbati po podnici glavnog prtljažnika. Zanimljivo je riješena i “kočnica” pregrade koju je moguće fiksirati da sama stoji uspravno dok su nam obje ruke slobodne za pakovanje ili sređivanje prtljažnika. Pametno je riješena “polica” koja prekriva prtljažni prostor, jer se diže zajedno sa poklopcem prtljažnika, a ako vam baš ne treba, jednostavno je možete i potpuno ukloniti.
Puma dobro leži i u rukama i na cesti. Odličan mesnati volan obložen kožom daće pravi osjećaj u vožnji, a vrlo dobro odmjerena ergonomija učiniće da praktično ni u jednom trenutku ne morate sklanjati pogled sa ceste. Sve je nadohvat ruke, pa čak i poprilično visoka ručica manuelnog mjenjača.
Vidno šira od Fieste, ali i nešto malo viša, Puma će odlično ležati u zavojima. Dobro se vozi, uostalom poput svakog drugog Forda, i može za kratko vrijeme šarmirati svakog ko je “uzme za volan” i kome nije samo do autoputa.
Nemojte da vas zbuni saznanje da se ispod prednjeg poklopca krije mikromotor sa samo 999 kubnih centimetara koji ima samo tri cilindra – ovo je najbolji motor na svijetu u svojoj klasi i zbog toga je do sada dobio više od dvadeset nagrada, a čak 6 u kategoriji “Najbolji motor u klasi”. Nestvarno zvuči i činjenica da je predstavljen prije deset godina i da se od tada ništa ključno nije promijenilo, te da se ugrađuje čak i u velikog Mondea.
Isporučuju ga sa nekoliko snaga, pa čak i u vrlo popularnoj elektrificiranoj varijanti mild hybrid.
Kod nas još nije zrelo vrijeme za ekološko cjepidlačenje, pa nam je u ruke došla klasična varijanta sa 125 KS. Blago rečeno – odličan je! Teško da će proći priča svih onih koji tvrde da su ovi motori za jednokratnu upotrebu i da su nakon stotinjak hiljada pređenih kilometara neupotrebljivi, jer Ford ne odustaje, a do sada ih je proizveo više od 12 miliona. Ispočetka se pomalo teško naviknuti na čudan zvuk pri niskom broju obrtaja, ali kad se zavrti, sve postaje drugačije. Turbomotor na kojem su patentirana čak 182 rješenja, svoj posao radi bez greške. Svojih 125 KS ostvaruje gore visoko na 6.000 obr/min, a 170 Nm na 1.400 obr/min, gdje je trenutak na kojem svakako treba “šaltati” naviše. Promašite li i pustite ga više, uludo ćete trošiti gorivo, barem tako kaže katalog. A šta kaže praksa?
Uz preporuku za pravi trenutak prebacivanja u najbolji stepen prenosa biće štedljiv sve dok ne počnete bjesomučno ubrzavati, a do tada će se ponašati poput umjerenog turbodizela. Nestvarno je to kad vam elektronika preporuči da ga trebate prešaltati već na 1.500 obr/min. Prateći podatak o trenutnoj potrošnji goriva i zaista je tako, ali sve do petog stepena prenosa. U šesom stepenu, ovako nisko, čini se da se već malo muči i da potrošnja raste, pa smo u vožnji ipak došli do zaključka da je za šestu brzinu bolje još malo ubrzati. Tek onda kreće prava ekonomična vožnja, ali na otvorenoj vesti. Tek tada u stanju je trošiti samo 4 litre benzina.
Zanimljivo je i to da ni u gradskom režimu vožnje ovaj motor nije veliki potrošač. Ne zaboravite aktivirati sistem “Stop&Start”, jer će vam i on dodatno uštedjeti. Čekajući na semaforima, za oko 300 milisekundi motor će opet biti spreman da pokrene auto. I to je jedan od načina uštede goriva, ali samo u gradu i u režimu “stani-kreni”. Tako će se “gradska potrošnja” kretati u okvirima do 7,5 litara, što je za benzinca i za auto težak više od 1,2 tone odličan rezultat.
Puma ima nešto tvrđe podešen ovjes. Zbog toga i voli oštre zavoje. Trag točkova koji je nešto širi nego kod Fieste dovoljno će anulirati podignuto težište, pa se čini da je ovaj automobil sa 18-inčnim točkovima pravi mali trkač koji je sposoban stići sve do 191 km/h. U ubrzanju je umjeren – do 100 km/h stiže za tačno 10 sekundi, ali iznenađuje na međuubrzanjima – za samo 7,5 sekundi stići će od 60 do 100 km/h, što je ključno na našim cestama.
Puma je crossover, jer ima klirens 164 milimetara, što joj daje solidnu prednost nad kompaktima kada je u pitanju makadam. Nećete baš uživati u punoj udobnosti zbog niskog profila guma i zbog ovjesa prilagođenog brzoj vožnji kroz zavoje, ali za nuždu će poslužiti čak i po neravnijoj podlozi. Nažalost, Puma je automobil koji ima pogon samo na prednjoj osovini, jer nije ni zamišljena kao pravi terenac. Sa druge strane, ponuđen je softverski program koji će trakciju pogonskih točkova prilagoditi podlozi, pa ćete moći ručno izabrati program za svaku podlogu. Pored toga, nudi i izbor načina vožnje Normal, Eco i Sport, što dovoljno sugeriše o svemu.
Genus iz porodice velikih mačaka – rekli bi biolozi, a ostatak svijeta rekao bi Puma iz porodice crossovera, nameće se kao odličan izbor gradskog automobila proširenih mogućnosti. Stilski je zavodljiv, a tehnički odličan i to posebno uz naprednije pakete opreme. Testni model imao je opremu ST-Line X, koja je svakako nešto bogatija, a uz to je imao još čitav niz elemenata za koje treba doplatiti.
Cijena ovakvog primjerka je 51.383 KM. Postoje i skuplji, ali i za desetak hiljada KM jeftiniji sa identičnim motorom.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Kome je preskup, može birati i EcoSporta, ali će biti uskraćen za dvadesetak centimetara prostora. Kome je premalen, u ponudi je i nova Kuga, koja je četrdesetak centimetara duža, ali i puno skuplja.
Ford Puma 1.0 EcoBoost ST-Line X 125 KS M6 FWD |
|||
Cijena do registracije: | 51.383 KM | ||
Cijena najjeftijeg modela (Ford Puma Titanium 1.0 Ecoboost 125 KS M6 FWD): | 41.152 KM | ||
Cijena analognog približno opremljenog dizelskog modela (Ford Puma ST-Line X 1.5 EcoBlue 120 KS M6 FWD): | 54.021 KM | ||
Troškovi registracije: | 661 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 2.672 KM | ||
Servisni interval: | 1 god. / 15.000 km | ||
Cijena osnovnog servisa: | 250 KM | ||
Motor: | benzinski; 999 ccm | ||
Snaga: | 92 kW (125 KS) / 6.000 obr/min | ||
Obr. moment: | 170 Nm pri 1.400 – 4.500 obr/min | ||
0-100 km/h / Max: | 10,0 s /191 km/h | ||
Prosj. potrošnja: | 4,5 l/100 km (NEFZ) / 5,8 l/100 km (WLTP) (nom) | ||
Emisija CO2: | 103 g/km (NEFZ) / 131 g/km (WLTP) | ||
Emisioni standard: | Euro 6d-Temp-EVAP-ISC | ||
Zapr. rezervoara: | 42 l | ||
Dimenzije (D/Š/V): | 4.207 / 1.805 / 1.548 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.588 mm | ||
Min. rast. od tla: | 164 mm | ||
Masa vozila: | 1.280 kg | ||
Prtljažnik: | 456/1.216 l | ||
Garancija: | 4 godine / 150.000 km | ||
Početak prodaje u BiH: | Februar 2020. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
3. brzina: | 7,56 s | ||
4. brzina: | 9,63 s | ||
80-120 km/h: | |||
3. brzina: | 9,25 s | ||
4. brzina: | 10,20 s |
Ford Puma 1.0 EcoBoost ST-Line X 125 KS M6 FWD
Serijska oprema ST-Line X:
18” alu-felge sa 5 krakova; gume 215/50 R18 92H; prednji branik, sportska maska u boji karoserije, donji dio u boji karoserije, posebna maska sa sjajnim i mat crnim detaljima, bokovi u boji karoserije; donji dio stražnjeg branika – gornji dio u boji karoserije / ST-Line donji dio u boji karoserije sa crim umetkom; donji dio branika, rubovi blatobrana, bočne obloge u boji karoserije sa lajsnama u sjajnoj crnoj boji; veliki spojler; vanjski retrovizori – električno pokretani, grijani sa pokazivačima smjera u boji karoserije, preklopivi i sa osvjetljenjem; zatamnjena stakla; akustički lamelirani vjetrobran; ST-Line značka; jednostruki hromirani završetak ispuha; prednje disk-kočnice i stražnje doboš-kočnice, automatska duga svjetla; digitalni instrumenti; kvalitetna obloga krova; osvijetljeni zaštitnici od sunca; upravljač sportski, trokraki, zaravnjen u donjem dijelu, obložen perforisanom kožom i prošiven crvenim koncem; ručica mjenjača sa aluminijskim umetkom; aluminijske papučice; prednje i stražnje podne prostirke, dvostruko prošivene; ručno podesivo vozačko sjedište u 4 smjera; vozačko sjedište sa lumbalnom podrškom; vozačko i suvozačko sjedište ručno podesivo u 4 smjera; suvozačko sjedište sa lumbalnom podrškom; pjenasto sportsko sjedište; platnene obloge sjedišta bez zatvarača; djelimično kožom obložena sjedišta bez zatvarača; centralna pretinac sa osloncem za ruke; sistem za sprečavanje sudara (sa kamerom i kočenjem nakon udara); sistem za zadržavanje vozne trake; upozorenje za napuštanje vozne trake; tempomat sa automatskim limitatorom brzine; podsjetnik za nevezane stražnje pojase; treći oslonac za glavu nazad; zračni jastuci naprijed i bočno za vozača i suvozača; bočne zračne zavjese; kontrola proklizavanja / ABS – ESC sa pomoći za start u brdu, EBA; inteligentni asistent za brzinu – prepoznavanje znakova za ograničenje brzine; sportski podešen ovjes; automatski klima-uređaj; pokretanje bez ključa sa dva pasivna ključa; ICE Feature Pack 11 – 8” ekran, Apple Car Play & Google Android Auto, glasovna kontrola, 2 USB, DAB, navigacija, upozorenje za pogrešan smjer, B&O Play Sound System, 10 zvučnika; bežično punjenje telefona; LED ambijentalno svjetlo; stražnji parkirni senzori; senzori za kišu, samozatamnjivanje retrovizora, dvotonska sirena…
Cijena modela sa serijskom opremom ST-Line X: 48.156 KM
Dodatna oprema:
– Crni krovni nosači (502 KM)
– Sigurnosni šarafi za točkove (107 KM)
– Mini čelični rezervni točak (198 KM)
– Winter Pack 1 – grijani vjetrobran (uključuje grijane prskalice vjetrobrana), grijani upravljač (uključuje grijana prednja sjedišta) (1.309 KM)
– Metalik boja (1.111 KM)
Cijena dodatne opreme: 3.227 KM
jun 13, 2025 0
jun 13, 2025 0
jun 11, 2025 0
jun 10, 2025 0
apr 10, 2023 0
nov 15, 2014 0
okt 15, 2014 0
okt 15, 2014 0