Osvježeno 6 Oktobra, 2024 9:48 PM
sep 18, 2024 Almir Grebović Ford, Test 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Dizajnom jedan od najintrigantnijih malih crossovera u vremenu kad se pojavio (2019), predstavljao je svojevrsnu Fordovu prekretnicu u eri dolazećih malih crossovera. Nije bio ni Fiesta, ali ni Kuga, pa ni već vremešni EcoSport, ni Ka+, nego model koji je trebao unijeti svježinu u ogromnu ponudu gradskih automobila koji su morali biti nešto drugačiji.
Tako je pojava Forda Pume bio prvi važni datum u historiji ove globalne kompanije, ali drugi, još važniji, bio je onaj kad se najbolja bosanskohercegovačka skijašica opredijelila upravo za ovaj auto. Temperament ide uz temperament, ali o tome nešto kasnije. No, šalu nastranu, ova bijela Puma u BiH ne bi bila baš ona obična oktanska Puma da nije bila prkrivena zanimljivim naljepnicama. Moramo priznati da je bilo pomalo čudno voziti ovaj “markirani” auto, jer u ovih nekoliko dana zabave ni na vozačkom ni na suvozačkom sjedištu nije bilo naše najbolje skijašice. Prolaznici su očekivali malo mlađe i drugačije lice iza upravljača nakon što bi ugledali neobično označen automobil, a neki su pokazali i zavidno znanje rekavši da prate na koji je kraj svijeta Elvedina otišla da u avgustu pronađe još poneku krpu snijega pred novu sezonu.
Puma je crossover koji je malo više od gradskog automobila, a malo manje od SUV-a, što ne znači da je baš namijenjena makadamu ili vancestovnoj vožnji iako je poprilično izdignuta od tla. Možda u nekoj drugoj konfiguraciji točkova i asocira na nešto drugo, ali u ovoj asocira samo na jedno. Dovoljno je pogledati sa strane i obrve će same otići gore.
Puma je kompakt, dvovolumen s pet vrata, od koje dodatna oprema može učiniti pravu cestovnu ljepoticu. U nizu od pet paketa opreme, Muzaferijina Puma je imala ST-Line X, četvrti “odozdo” ispred koje je bio samo još Vivid Ruby Edition.
Zbog toga se ovaj model razlikuje od onih “običnijih”, pa ćemo na njemu vidjeti nekoliko zanimljivih detalja kao što su, sportski body kit (crna prednja maska, donji dio odbojnika u boji automobila, pragovi i rubovi blatobrana u boji automobila, veliki stražnji spojler, crna ukrasna lajsna u donjem dijelu vrata, zatamnjena stakla u drugom redu sjedišta…).
Puma je manji gradski crossover, koji vas možda neće očarati raskošnim prostorom iznutra, ali hoće ergonomijom i vrlo dostupnim detaljima koji su važni za udobnost i opšti utisak. Tako je “intima” zagarantovana bliskim i mesnatim sjedištima, gdje će se u dinamičnijoj vožnji ponekad vozač i suvozač dodirnuti, jer inercija i kruti ovjes ponekad utječu na ovakvu vrstu bliskosti. Uz crvene detalje oko ventilacionih otvora, crvene štepove na obruču volana, stilizovane umetke od karbonskih vlakana na konzoli i na oblogama vrata, 12-inčnu plavu digitalnu tablu s instrumentima, što je dio paketa ST-Line X, vizuelni osjećaj je potpun. Takva su i sjedišta – profilisana i jednim korakom do pravih sportskih. Pored poluduboke “stolice”, dezen površine i “crveni konci” po rubovima vizuelno za dva-tri posto na vrijeme podižu adrenalin u krvi. Možda nije kao Formula 1, ali konkuriše uličnim trkačima svih kategorija.
A ako ne obiluje prostorom na sjedištima i dalje je rekorder u zapremini prtljažnika – iza naslona stražnjih sjedišta krije se impresivan prostor od 456 litara!
Zanimljiva je kombinacija pogona, jer se mali, pa i oni malo veći Fordovi automobli odavno oslanjaju na jednolitarski trocilindarski motor koji je unio pravu revoluciju u tri-četiri automobilske klase. Predstavljen tačno prije 12 godina, do danas nije pretrpio značajnije modifikacije. Nagrađivan je desetine puta međunarodnim nagradama u svim kategorijama kojim pripada, a do danas nije pokazao nikakve znakove zamora i dokazao da čedo downsizinga nastalo produktom velike svjetske ekonomske krize nije za jednokratnu upotrebu. Do danas mu nikad niko nije progovorio da je jednokratan ili da traje puno manje nego cijeli automobil. Do danas je pokazao da je sposoban u svim varijantama i da je primjeren u većini današnjih Fordovih automobila. Spomenimo da je bio u ponudi u snagama od 95 KS do 177 KS i da je čak pogonio velikog Mondea u varijanti sa 125 KS.
Zbog svega je najprimjereniji u kompaktnoj Pumi, crossoveru iz kojeg su na faceliftu koji tek treba stići, odbačeni svi drugi motori. Već na početku produkcije Ford je predstavio i Pumu s mild hibridnim pogonom, što je odnijelo nekoliko grama CO2, pridružilo Ford listi proizvođača koji prave ekološki prihvatljivije automobile i pokazala da 155 KS ne mora biti žedno.
Od ove Pume trenutno postoji samo još jedna malo jača (koju tek čekamo), pa je nekako jasno da je sportski temperament Elvedine Muzaferije morao ići uz sportski temperament Pume sa 155 KS. Kao što sve nije u novcu (nego nešto ima i u nekretninama), tako sve nije ni u snazi, nego je dobar dio i u ovjesu. Sjajan sportski ovjes također je dio ovog paketa opreme, što je izvrstan preduslov za slalomsku zabavu po oštrim zavojima.
Ovakva Puma zbog toga izrazito voli brze i kratke zavoje – uz ovakve gume nema naginjanja i nema tendencije klizanja, ukoliko je podloga dobra. Zamislite mali auto na gumama 225/40 R19! To je pola dobro obavljenog posla. Drugo pola je baš taj beskompromisan sportski ovjes koji neće dopustiti iznenađenja, koja joj može pružiti motor, ali će s druge strane odozdo biti prilično krut pa na momente i malo bučan, a to je ono što nam ne mogu prenijeti TV prenosi trka WRC-a. Zbog toga je osjećaj u vožnji krajnje sportski. Zanimljivo je i da pozicija za sjedenje dopušta pravi trkački položaj s laktovima povijenim pod “trkačkih 90” stepeni. Tada će se manje vidjeti kroz prozore, ali će kontrola biti ona prava. Britak upravljač ne trpi puno okretanja, što je još jedan akcent koji Pumu pretvara u čigru među vezanim zavojima. Elvedina je doduše majstor u spustaškoj disciplini Super-G, ali možda zbog Pume u buduće ubilježimo i koji bod u slalomu.
Bez potrebe o brizi za šaltanjem, pobrinula se sedmerostepena automatika s dva kvačila, što je možda i osnov za puno iskorištenje malog motora, jer je kud-i-kamo skraćeno vrijeme “s brzine na brzinu”. Puno ga je ljepše čuti na višim obrtajima nego na nižim. Na nižim se itekako čuju tri cilindra, dok već na 4.000 ili na 5.000 obr/min motor zvuči prilično sportski. I to je ta treća karika koja bi vam mogla dati osjećaj sportskog automobila više nego što on zapravo jeste.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Puma ST-Line X može i opušteno po autoputu i po gradu, ali čemu onda ST-Line X i čemu onda gume 225/40 R19?
Dakle, Elvedina… na tebe je red! Možda zaslužujemo i poneki bod u slalomu. Samo naprijed! (ag)
Paralelno s premijerom, Ford je u Pumi predstavio verziju mHEV s motorom 1.0 EcoBoost. Sistem koristi integrisani starter/generator-motor (BiSG) na remenski pogon, koji je u suštini starter motor, alternator i pogonski motor u jednom. U osnovi, motor SUS je identičan onom iz 2018. godine, ali ima električni starter/generator i sistem baterija. Električni motor se ne koristi za samostalno pokretanje vozila, već se uglavnom koristi za povećanje efikasnosti smanjenjem opterećenja motora, pružanjem dodatne snage tokom ubrzanja i smanjenjem uočene “turborupe” pri nižim obrtajima prilikom ubrzavanja. Starter/generator koristi sistem odvojenih baterija napona 48 volti. Ovaj pogonski sistem je kasnije obogaćen boljim sistemom “start-stop”, koji je i ranije bio dostupan, ali nije isključivao motor sve dok se automobil potpuno ne zaustavi. Novi motori se mogu ugasiti dok automobil usporava, pri maksimalnoj brzini od oko 27 km/h. Novi, elektrificirani motori dostupni su s ručnim ili Fordovim novim sedmerostepenim automatskim mjenjačem s dvostrukim kvačilom, i dostupni su sa 155 KS ili sa 177 KS.
Ford Puma ST-Line X 1.0 EcoBoost mHEV DCT (155 KS) | |||
Cijena do registracije: | 59.316 KM | ||
Akcijska cijena do registracije: | 53.000 KM | ||
Cijena najjeftinijeg modela (Ford Puma Titanium 1.0 EcoBoost M6 125 KS): | 41.990 KM | ||
Troškovi registracije: | 738 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 2.756 KM | ||
Servisni interval: | 15.000 km | ||
Cijena osnovnog servisa: | 280 KM | ||
Motor: | benzinski, mild hybrid, 999 ccm, 3 cilindra u liniji, 12 ventila, Turbo, direktno ubrizgavanje, Start&Stop, FWD | ||
Snaga: | 114 kW (155 KS) pri 6.000 obr/min | ||
Obrtni moment: | 190 Nm pri 2.100- 5.500 obr/min | ||
Mjenjač: | Powershift, automatski, 7 brzina | ||
0-100 km/h / Max: | 8,7 s / 200 km/h (WLTP) | ||
Prosj. potrošnja: | 5,5 – 6,3 l/100 km (WLTP) | ||
Emisija CO2: | 125 – 142 g/km (WLTP) | ||
Emisioni standard: | Euro 6d-ISC-FCM | ||
Zapr. rezervoara: | 42 l | ||
Dimenzije (D/Š/V): | 4.207 / 1.805 / 1.556 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.588 mm | ||
Min. rast. od tla: | 163 mm | ||
Krug okretanja: | 10,3 – 10,6 m | ||
Masa vozila: | 1.368 kg | ||
Zapr. prtljažnika: | 456 / 1.216 l | ||
Garancija: | 5 godina ili 150.000 km | ||
Početak prodaje u BiH: | Februar 2020. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
D: | 6,74 s | ||
80-120 km/h: | |||
D: | 7,98 s |
Ford Puma ST-Line X 1.0 EcoBoost mHEV DCT (155 KS)
Serijska oprema (Titanium):
(17″ čelični točkovi s gumama 215/55 R17); hromirana maska hladnjaka; donji dio branika i lukovi točkova u crnoj boji; hromirana lajsna na dnu vrata; elektrosklopivi, grijani retrovizori (kućišta u boji vozila); svjetla za maglu sa Cornering funkcijom; LED kratka svjetla, LED dnevna svjetla; LED stražnja svjetla; automatsko paljenje dugog svjetla; disk-kočnice (sprijeda); doboš-kočnice(straga); putni računar; (analogna instrument-tabla s ekranom od 4,2″ u boji); stražnja sjedišta sklopiva 60/40; trokraki kožni volan; kožna ručica mjenjača; prednje tekstilne patosnice; vozačevo sjedište ručno podesivo u 4 pravca; suvozačevo sjedište ručno podesivo u dva pravca; vozačevo sjedište s lumbalnom podrškom; naslon za ruku; LKA-pomoć održavanja u traci; LDW-upozorenje o napuštanju trake; sistem čitanja saobraćajnih znakova; inteligentni tempomat – funkcija prilagođavanja brzine prema saobraćajnim znakovima; podsjetnik za pojas u drugom redu; prednji i bočni zračni jastuci za vozača i suvozača; bočne zračne zavjese; Hill hold i Hill start (pomoć na uzbrdici); modovi vožnje (Normal/Eco/Sport); set za reparaciju pneumatika; manuelni klima-uređaj; elektropodizači prozori s funckijom otvaranja na jedan dodir; navigacija s 8” ekranom osjetljivim na dodir; Apple Car Play & Google Android Auto; glasovne komande; 2 USB; DAB; 7 zvučnika, ambijentalno LED osvjetljenje; stražnji parkirni senzori…
Cijena modela sa serijskom opremom Titanium: (paket opreme Titanium nije dostupan uz motor mHEV)
Serijska oprema Titanium X (dodatno na Titanium):
(18″ aluminijski točkovi s gumama 215/50 R18); (zatamnjena stakla iza B stuba); akustično laminirano vjetrobransko staklo; (vozačevo i suvozačevo sjedište ručno podesivo u 4 pravca); (suvozačevo sjedište s lumbalnom podrškom); (parcijalno kožna sjedišta); (automatski klima-uređaj); (Premium sound system – 10 B&O zvučnika – Bang & Olufsen); (Wireless punjač za mobilni telefon); (senzor za kišu s automatskim brisačima); (samozatamnjujući unutrašnji retrovizor)…
Cijena modela s opremom Titanium X: 51.990 KM
Serijska oprema ST-Line (dodatno na Titanium):
(17″ aluminijski točkovi s gumama 215/55 R17); ST-Line body kit – sportski izgled vozila; maska hladnjaka u crnoj boji; donji dio branika i lukovi točkova u boji vozila; crna lajsna na dnu vrata; ST oznake na vozilu; 12″ digitalna instrument-tabla; trokraki kožni sportski volan sa crvenim štepom; metalna ručica mjenjača; sportski ovjes; Keyless paljenje vozila bez ključa…
Cijena modela sa serijskom opremom ST-Line: (paket opreme ST-Line nije dostupan uz motor mHEV)
Serijska oprema ST-Line X (dodatno na Titanium):
18″ aluminijski točkovi s gumama 215/50 R18; zatamnjena stakla iza B stuba; vozačevo i suvozačevo sjedište ručno podesivo u 4 pravca; suvozačevo sjedište s lumbalnom podrškom; parcijalno kožna sjedišta; automatski klima-uređaj; Premium sound system – 10 B&O zvučnika – Bang & Olufsen; Bežični punjač za mobilni telefon; senzor za kišu s automatskim brisačima; samozatamnjujući unutrašnji retrovizor…
Cijena modela s opremom ST-Line X: 56.500 KM
Dodatna oprema:
– Winter paket (grijano vjetrobransko staklo – uklj. grijane mlaznice za pranje, grijani volan, grijana prednja sjedišta) (876 KM)
– Design Pack 1 (19″ aluminijski točkovi, veliki spojler straga) (1.721 KM)
– Mini rezervni točak (219 KM)
– Frozen White Paint bijela boja
Cijena dodatne opreme: 2.816 KM
Akcijski popust: 6.316 KM
okt 04, 2024 0
okt 04, 2024 0
okt 04, 2024 0
okt 04, 2024 0
apr 10, 2023 0
nov 15, 2014 0
okt 15, 2014 0
okt 15, 2014 0