Osvježeno 17 Juna, 2025 2:09 PM
jan 10, 2022 Almir Grebović Hyundai, Test 0
Možda smo ih nekad zvali minivanovima, ali je era takvih automobila odavno iza nas. Nisu dugo trajali, jer su došli nešto drugačiji automobili koje je pratio strahovit marketing i koji nas je nekako uvjerio da je sad sve drugačije. Umjesto minivanova stigli su SUV-ovi, CUV-ovi, SAV-ovi, SAC-ovi (vjerovatno postoji još nešto)…
Svi su oni odjednom postali dvovolumeni, nalik terenskim automobilima, što je vlasnicima nedvosmisleno podizalo samopouzdanje, budući da su takvi (samo vizuelno) bili pravi terenski automobili, sa istinskim terenskim sposobnostima i obaveznim (kakvim-takvim) pogonom na 4 točka.
I onda je neko dobro zagrijao stolicu i donio rezultate megastatistike – 98,5% svih korisnika SUV-ova, CUV-ova, SAV-ova i SAC-ova nikad u svojoj vozačkoj karijeri nije “okusilo” ni milimetar makadama, a kamo li pravu terensku vožnju. I eto prilike! Jedan za drugim stizali su automobili nalik SUV-ovima, koji su zapravo bili nešto upotrebljiviji kompakti, ali obavezno bez pogona na četiri točka. Bili su skuplji, ali ne toliko skupi kao “pravi” SUV-ovi, pa su u jednom trenutku počeli otkidati sve veće dijelove tržišnog kolača i (pravim) SUV-ovima i kompaktima.
U čemu je konačno poenta CUV-a, ili malog SUV-a, ili gradskog SUV-a ili crossovera? Definicija kaže da je to najniža linija na kojoj sjedi vozač, mada ne postoji pravilo koje eksplicitno određuje tu granicu, jer je zbog preširoke ponude i najezde svih vrsta CUV-ova sa sve 4 strane svijeta, ta granica odavno izbrisana.
Danas je praktično nemoguće pronaći iole ozbiljnog proizvođača automobila koji u svojoj ponudi nema nekoliko sličnih gradskih SUV-ova ili crossovera.
Prvi Hyundaijev predstavnik “Crossover Utility Vehicle” na bh. tržištu je Bayon, a u prodaju je krenuo septembra 2021. godine.
Iako možda nalikuje konstitucijom, Bayon (4.180) nije Kona (4.205), mada su ukupnom dužinom vrlo bliski. Bayon je nastao na platformi na kojoj se gradi i20, ali je nešto duži, prvenstveno zbog stražnjeg prevjesa, i nešto je viši, prvenstveno zbog nešto izraženijeg klirensa. Nema pogon na 4 točka, ali robustnijim izgledom i nešto podignutijom šasijom od tla zaradio je naziv gradski SUV ili CUV, ili jednostavno crossover.
Ipak, zbog potpuno drugačijeg izgleda vrlo je teško primijetiti da se zapravo ispod ove maske u potpunosti krije i20. Dizajneri su napravili takav posao da ovaj automobil gotovo ničim ne podsjeća na i20, mada s njim dijeli možda i 90% dijelova. No, ne i vidljivih, možda samo retrovizore i poneko staklo.
Vizuelno vrlo dominantna prednja maska i velika prednja svjetla, koja se geometrijski uklapaju u nepravilne oblike, samo još više ostavljaju naglašavaju karakter CUV-a. No, najšarmantnija su dnevna svjetla u obliku “obrva”, koja su najviše nalik onim na Koni.
Za razliku od zaobljenog prednjeg dijela i20, Bayon je “slomljenom linijom” između prednjeg poklopca i prednjeg vjetrobrana, naglašeno dvovolumen, što je još jedan vizuelni atribut crossovera. Masivnije plastične obloge pragova će i sa strane poslati pravu sliku, mada će poznavaoci ipak primijetiti i nešto viši klirens u odnosu na konvencionalne male gradske kompakte. Profil također otkriva i malo više lima, ali su autentični oblici elemenata straga karakteristični isključivo za ovaj model. Iako u nekim segmentima i postoji određena sličnost s drugim modelima istog brenda, straga je priča u potpunosti “Bayon”. Odlike crossovera nalazimo i u svojevrsnoj zaštiti stražnjeg odbojnika s donje strane, ali su najintrigantnija stražnja svjetla približnog oblika bumeranga.
Da Bayon i u unutrašnjosti dijeli dosta toga sa odličnim i20 govore nam detalji. Pragmatičan pristup projektovanju donio je vrlo upotrebljivu unutrašnjost nastalu kombinacijom modernih tehničkih sistema i konvencionalnih elemenata. Prema nekim detaljima unutrašnjost je teško zamijeniti za bilo koju drugu, budući da i ovdje postoje elementi karakteristični samo za Bayon (i za i20). Rebrasta lajsna koja po visini dijeli cijelu konzolu, autentična samo za ova dva modela. Lajsna na sredini i na krajevima krije rozete za provjetravanje unutrašnjosti, a u takvom duhu su stilizirane i ručice za otvaranje vrata i maske zvučnika. Cijela unutrašnjot napravljena je uglavnom od robustne jednolične plastike, što garantuje otpornost i na jače udarce. Takva je i obloga na svim vratima, s moderno stiliziranim segmentima.
I kod Bayona srećemo vrlo modernu digitalizovanu tablu s instrumentima, ali i polugu tradicionalne parkirne kočnice i ručicu manuelnog mjenjača. I to je prihvatljivo, budući da je Bayon gradski automobil, koji treba imati pristupačnu cijenu. No, Bayon će se pohvaliti i velikim centralnim displejem osjetljivim na dodir, pomoću kojeg se krajnje jednostavno pristupa svim podešavanjima. Pregledan i jednostavan, a sa digitalnim instrumentima praktično čini jednu fizičku cjelinu.
Međuosovinsko rastojanje od 258 cm i nešto drugačija postavka cijele unutrašnjosti donijeli su solidan prostor s vrlo komfornim prednjim sjedištiama, upotrebljivim spremištima za stvari i priličan komfor na stražnjoj klupi. Također, konstitucija crossovera putnicima je u poziciji laktova i ramena i glave donijela po nekoliko centimetara i po širini i po visini. Relativno ugodnom ambijentu doprinijeće i plava iluminacija simbola na prekidačima i prostoru za odlaganje sitnica.
Nema, dakle, vidljive razlike u odnosu na i20, mada se ponajveća krije u prtljažniku. Razlika nije mala – skoro 60 litara! Tako Bayon ima prtljažnik od 411 litara, čime nadmašuje većinu kompakta iz niže srednje klase. Rješenje ove misterije krije se u stražnjem prevjesu, koji je kod Bayona duži za 12 centimetara, pa otuda nije teško otkriti otkud 60 litara više u prtljažniku Bayona, nego kod i20.
Hyundai Bayon, kojeg smo vozili nekolio dana, ispod prednjeg poklopca krio je osnovni 1,2-litarski benzinski atmosferski motor. Za defanzivce – taman. Ofanzivci bi se morali pripremiti na strpljenje ili razmisliti o investiciji u snažniji motor. Na našem tržitu optimalan bi bio 1,4-litarski sa 100 KS, koji se u i20 pokazao izuzetno dobrim. Sa 1.2 i 84 KS definitivno možete stići gdje god poželite, možete savladati (asfaltni) uspon koji god poželite, na autoputu možete dosegnuti i 165 km/h… I zapravo vam za uobičajenu vožnju nikad i neće trebati ništa više. Naravno, da ćete morati biti oprezniji prilikom obilaženja sporijih kamiona na magistralnoj cesti, pa čak ga nekad i dotjerati do ”crvenog područja”, gdje možete iskoristiti puni potencijal sva 84 “konja”.
Vrlo je ugodan i tih do otprilike 3.000 obr/min, jer je upravo i namijenjen onima koji nemaju potrebu voziti više od 120 km/h. Iznad te brzine obrtaji motora rastu ka vrijednostima višim od 3.400 gdje već kreće malo veća buka motora.
Bayon nije veliki potrošač. Uz pravilno korištenje peterobrzinskog ručnog mjenjača, čak i malo dinamičnijim ritmom na otvorenoj cesti ne bi trebao potrošiti više od 4,5 litara benzina na 100 kilometara, a u gradskoj vožnji u najvećim gužvama ne bi trebao potrošiti više od 8 litara benzina. I sve su to vrijednosti koje su karakteristične za moderne benzinske automobile slične snage i slične težine.
Iako ga čak nazivaju SUV-om, nije teško prepoznati da se baš i ne radi o nekom automobilu sposobnom za vancestovne avanture. Najniža tačka podvozja je na 16,5 centimetara, što je natprosječno i što je za 2,5 centimetara više nego kod i20. I to će vozačima dati određenu sigurnost budu li htjeli i na makadam, pa čak i preko opasno izdignutih šahtova na uređenim cestama. Bayon naravno može na makadam, a njegova najveća vrlina na takvom terenu krije se u izvanrednom ovjesu koji će “pokupiti” sve ono što dolazi odozdo. Buke jednostavno nema. Nema ni oštrih ni tupih udaraca, jer je tako napravljen. Palac gore za onoga ko je potpisan ispod ove konstrukcije.
Prava vrijednost ovog automobila krije se u njegovim malim gabaritima, velikom prtljažniku, solidnoj opremi, ugodnom ambijentu, solidnoj ekonomičnosti i u peterogodišnjim garantnim uslovima.
Atmosferski motor od 84 KS je osnovni u ponudi, pa se ovaj automobil s osnovnim paketom opreme može kupiti za 31.990 KM. Do kraja je gradiran u tri novoa, a najbogatiji paket opreme je Modern, koji zaista krije vrlo raznovrsnu i bogatu opremu, možda svojstveniju za automobile iz viših klasa. “Modern”, kojeg smo detaljno proučili košta 38.490 KM, na što još treba dodati 700 KM za posebnu Mangroove Green boju.
Međutim, i ovdje postoji jedan “minus”, a to je minus 1.500 KM u akcijskoj ponudi koji i nije baš tako mali. Time cijena osnovnog modela pada na gotovo 30 hiljada KM, a cijena testiranog na prihvatljivijih 37 hiljada.
Hyundai Bayon 1.2 MPI 5MT Modern (84 KS) |
|||
Cijena do registracije: | 39.190 KM | ||
Akcijska cijena do registracije: | 37.690 KM | ||
Cijena najjeftinijeg modela (Hyundai Bayon 1.2 MPI 5MT Urban 84 KS): | 31.990 KM | ||
Akcijska cijena najjeftinijeg modela (Hyundai Bayon 1.2 MPI 5MT Urban 84 KS): | 30.490 KM | ||
Troškovi registracije: | 570 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 1.960 KM | ||
Servisni interval: | 15.000 km / 1 god. | ||
Cijena osnovnog servisa: | 265 KM | ||
Motor: | benzinski, 1.197 ccm, 4 cilindra u liniji, 16 ventila, Start&Stop | ||
Snaga: | 62 kW (84 KS) / 6.000 obr/min | ||
Obrtni moment: | 118 Nm pri 4.200 obr/min | ||
Mjenjač: | ručni, 5 brzina | ||
0-100 km/h / Max: | 13,5 s / 165 km/h | ||
Prosj. potrošnja: | 5,3 l/100 km (NEDC) | ||
Emisija CO2: | 121-126 g/km (NEDC), 124-129 g/km (WLTP) | ||
Emisioni standard: | Euro 6d | ||
Zapr. rezervoara: | 40 l | ||
Dimenzije (D/Š/V): | 4.180 / 1.775 / 1.490 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.580 mm | ||
Mini. rast. od tla: | 165 mm | ||
Krug okretanja: | 10,4 m | ||
Masa vozila: | 1.045 kg | ||
Prtljažnik: | 411 / 1.205 l | ||
Početak prodaje u BiH: | Septembar 2021. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
3. brzina: | 10,57 s | ||
4. brzina: | 14,85 s | ||
80-120 km/h: | |||
4. brzina: | 16,93 s |
Približna konkurencija i cijene osnovnih modela: | |||
– Nissan Juke 1.0 Visia 6MT 117 KS | 38.000 KM | ||
– Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI OPF 5MT 95 KS | 36.451 KM | ||
– Citroen C3 Aircross Feel PureTech 1.2 S&S BVM6 110 KS | 35.957 KM | ||
– Opel Moka 1.2 Turbo S&S MT6 100 KS | 35.850 KM | ||
– Kia Stonic 1.2 DPI LX Fun 5MT 84 KS | 34.499 KM | ||
– Seat Arona Reference 1.0 TSI S&S 5MT 95 KS | 31.214 KM |
Hyundai Bayon 1.2 MPI 5MT Modern (84 KS)
Serijska oprema Urban:
ISG idle Stop&Go; progresivni servouređaj upravljača; podešavanje upravljača po visini i dubini; zračni jastuk za vozača; zračni jastuk za suvozača; 15” diskovi naprijed; 14” diskovi pozadi; ABS; ESC (elektronski program stabilnosti); HAC – Hill Start Assist control (kontrola pomoći pokretanja na uzbrdici i MCB – Multi Colision Brake (kontola stabilnosti vozila primjenom naizmjeničnog kočenja u cilju sprečavanja/umanjenja naknadnih sudara, u slučaju sudara); standardizovane kopče za dječija sjedišta; sigurnosne bravice na vratima pozadi (djeca); alu-felge 6.0J 16”; gume Hankook 195/55 R16; (halogena projekciona prednja svjetla); (LED pozicionai i dnevna svjetla); automatska regulacija paljenja prednjih svjetala; treće stop-svjetlo (LED); stražnje svjetlo za maglu; pokazivači smjera integrisani u kućištima vanjskih retrovizora; kućišta vanjskih retrovizora i ručice vrata u boji karoserije; el. podešavanje i grijanje vanjskih retrovizora; stakla u boji (tonirana); grijanje stražnjeg stakla; (maska hladnjaka u crnoj boji); krovne uzdužne lajsne; aero metlice brisača; srebreno obojeni ornamenti (prednja i stražnja donja SKID ploča); platnene obloge sjedišta; nasloni za glavu podesivi po visini (vozač i suvozač); podešavanje vozačevog sjedišta po visini; djeljiv naslon stražnjeg sjedišta (60:40); nasloni za glavu podesivi po visini (na naslonu stražnjee klupe); svjetlo za čitanje mape; drugo svjetlo u kabini za drugi red sjedišta; svjetlo u prtljažnom prostoru; el. podizači prednjih i stražnjih prozora; volan i ručica mjenjača obloženi kožom; štitnici od sunca s ogledalima i osvjetljenjem (vozač i suvozač); pokrov prtljažnog prostora; kukice u prtljažnom prostoru za mrežicu; centralno zaključavanje; daljinsko upravljanje centralnom bravom; Immobilizer (elektronska blokada motora); 2 zvučnika (naprijed); 2 visokotonska zvučnika; E-Call (ne funkcioniše van teritorije EU); komande za audiouređaj na upravljaču; (3,5” Supervision cluster (komandna tabla) s reostatom); digitalni sat; tempomat (Cruise Control) sa MSLA (Manual speed limiter Assist); TPMS – sistem kontrole pritiska u gumama (low line); stražnji parkirni senzori; prostor za čaše (naprijed); 2 bočna zraćna jastuka sa zračnim zavjesama; pomoćni rezervni točak; unutrašnje ručice vrata u boji metala; centralna konzola s pretincem i naslonom za ruku (klizna); automatski klima-uređaj sa sistemom automatskog odmagljivanja stakala; audio RDS uređaj s 8” ekranom; kamera za pregled iza vozila (s prikazom dinamičkih linija); senzor za kišu (prednji brisači); izolator poklopca motora; USB punjač (naprijed); USB port (pozadi); 2 zvučnika pozadi; Bluetooth s prepoznavanjem glasa…
Cijena modela sa serijskom opremom Urban: 31.990 KM
Serijska oprema Style (dodatno na Urban):
El. preklapanje vanjskih retrovizora; pretinac na stražnjoj strani naslona suvozačevog sjedišta; el. podesivo vozačevo staklo sa Auto up/down funkcijom i zaštitom od uklještenja; ambijentalno svjetlo (mood lamp); prostor za odlaganje stvari ispod poda prtljažnog prostora; mrežica u prtljažnom prostoru; 10,25” supervision cluster; ECM unutrašnji retorvizor; LKA – sistem sprečavanja prednjeg udara; FCA – sistem asistencije zaštite od prednjeg udara; bežični punjač za mobitel; pepeljara…
Cijena modela sa serijskom opremom Style (dodatno na Urban): 33.990 KM
Serijska oprema Modern (dodatno na Style):
Zatamnjena stakla iza prvog reda sjedišta; vjetrobran s akustičnim filmom; LED prednja svjetla sa statičkim bočnim osvjeljenjem; stražnja LED svjetla; maska hladnjaka u crno obojenoj Glossy boji (visoki sjaj); el. grijanje prednjih i stražnjih sjedišta; el. grijanje volana; sistem detekcije objekata u “mrtvom” uglu (blind spot collision avoidance assit – BCA); ISLA inteligentni sistem upozorenja o prekoračenju dopuštene brzine; navigacioni sistem Navi 10,25”; zvučnici Bose; Smart Key – pokretanje motora bez upotrebe ključa; FCA JX – Forward collision avoidance assit (sistem asistencije zaštite prednjeg udara vozila prilikom skretanja ulijevo); prednji parkirni senzori; LFA – sistem praćenja traka na cesti…
Cijena modela sa serijskom opremom Urban): 38.490 KM
Dodatna oprema:
– Mangroove Green boja
Cijena dodatne opreme: 700 KM
Akcijski popust: 1.500 KM
jun 17, 2025 0
jun 17, 2025 0
jun 13, 2025 0
jun 12, 2025 0
nov 15, 2014 0
okt 15, 2014 0
okt 15, 2014 0
sep 15, 2014 0