Osvježeno 7 Februara, 2025 9:00 AM
dec 29, 2024 Almir Grebović Hyundai, Test 0
Prije 4 godine Bayon je bio Hyundaijev (ponovni) ulazak u segment subkompaktnih crossovera (B-SUV) zbog kojeg su morali pomjeriti Konu. Zanimljivo – tadašnja Kona (prva generacija) bila je dugačka 418 cm, a tek pridošli Bayon također 418 cm, što je izgledalo kao svojevrsno skakanje samom sebi u stomak. No, planovi su bili nešto drugačiji, pa je nešto kasnije druga generacija Kone narasla do 438,4 cm, postala luksuznija, pa u krajnje slučaju i hibridna i električna. Tako je Hyundai sebi dopustio luksuz znatno više cijene, pa je “mala” simpatična (prva) Kona u drugoj generaciji (decembar 2022.) otišla malo dalje od ulaznih vrata segmenta gradskih SUV-ova ili crossovera i to mjesto prepustila modelu koji bi trebao podnijeti teret jednostavnosti i niže cijene. Time su definitivno razgraničili kupce prema društvenom statusu i otvorili velika vrata niše onih pojedinaca koji u svakom slučaju bezrezervno razmišljaju o kupovini novog automobila i to ako ikako može za “keš”.
Odlaskom Kone u razred više, Bayon je postao predvodnik stroja Hyundaijevih crossovera i SUV-ovaj koji do ovog trenutka globalno broji 11 predstavnika. Nije malo, i jasno je da je Hyundai još davno profilisao ponudu i proizvodnju u ovom pravcu. Da li kupci više vole povišene automobile, ili je samo stvar bogatije ponude, nikada neće biti potpuno jasno.
Uglavnom, Bayon je od početka Hyundaijev crossover – model nešto udaljeniji od tla (16,5 cm – 2,5 cm više nego kod i20), nešto povišenije karoserije (150 cm – 5 cm više nego kod i20) i nešto malo izdignutije pozicije sjedenja. Dvovolumen je kompaktnih proporcija, što je zapravo osnov praktičnosti svakom vozaču.
Također, od početka je ponuda motora i transmisije uključivala opcije koje pretjerano neće utjecati na cijenu, ali su u ponudi i oni ozbiljniji primjerci s modernim turbomotorima i sedmerostepenim automatskim mjenjačima s dva kvačila, koji će ovaj model učiniti ozbiljnijim automobilom. No, sreća je što je za bh. tržište i dalje u opciji varijanta s 1,2-litarskim benzinskim motorom koji definitivno ovaj automobil približava kupcima nešto skromnijih finansijskih mogućnosti.
Hyundai je s Bayonom u nešto više od tri godne napravio dobru pripremu i ulazni model predstavio onakvim kakav bi trebao biti, a to su prije svega praktičnost i cijena. Zrelo doba nastavili su vrlo ozbiljnim redizajnom koji je nedvosmisleno uključio “peglanje” gotovo svih stilskih elemenata i potpunu redefiniciju paketa opreme.
Tako je početkom 2024. godine prikazan redizanirani model, opet pod vodstvom glavnog dizajnera SangYup Leea, koji je napravio vlastiti reset, završio eksperimente zvane “brain games” i primijenio pristup percepciji pravilnijih oblika. Nakon toga je postalo jasno da već i na prednjem i na stražnjem dijelu dominiraju trokutasti, trapezni i romboedrični oblici, koji su ljudskoj percepciji puno prihvatljiviji. Konačno, i očigledno – grupa prednjih svjetala stoji u zasebno pravilnijoj “kutiji”, sačinjenoj od romba i trokuta, stilski i aerodinamički element ispod njih se sastoji od dva romba i od jednog trokuta, prednja rešetka su dva trapeza, a donji dio otvora za zrak je u obliku trapeza. Dakle za razliku od prethodnih, ovdje su koristili isključivo pravilne geometrijske oblike znatno oštrijih ivica. No, redizajn nije završen samo na redefiniciji oblika. Jedan od glavnih stilskih dodataka je LED traka preko cijele prednje strane, kod Hyundaija poznata kao Samless Horizon. U “punom svjetlu” smo je vidjeli kod Starije i predstavlja najdužu neprekinuti LED traku u autoindustriji.
Potpuno isti princip primijenjen je na stražnjem kraju, ali samo na odbojniku, dok je svojevrsni zaštitni znak, kojeg tvore svjetlosni elementi, ostao nepromijenjen. Hyundai je ponudi dodao i nekoliko novih boja i nekoliko dezena aluminijskih felgi.
Ažuriranje je obuhvatilo i softver koji upravlja multimedijalnim funkcijama, a djelimično i grafičkim postavkama. Brz i s trenutnim odzivom, definisan prema temama, relativno intuitivan na prvi pogled i za karticu ili dvije bogatiji od onog u prethodnim modelima, u najkraćem bi bila njegova osnovna karakteristika. Sve je naravno povezano s upravljačkim tasterima na upravljaču, pa neke postavke uključuju i vlastite preferencije, koje su možda čak i iznad prosjeka klase kojoj ovaj automobil pripada.
Nakon nekoliko stotina pređenih kilometara na površinu su isplivale vrline i mane. To je, prije svega, potpuna upotrebljivost onima koji ga prihvataju kao moderan i nov putnički automobil. U svakodnevnim gradskim uslovima biće vrlo ugodan zbog kratkih prenosa prva tri stepena mjenjača, kompaktnih dimenzija i vrlo dobre preglednosti. Sjedišta podesiva po nagibu visini i po dubini, te upravljač također podesiv po visini i po dubini osnov su za sticanje pravog osjećaja preciznog upravljanja iako ovako motorizovan Bayon prije svega predstavlja svakodnevni gradski automobil.
Naravno da od 1,2-litarskog benzinskog atmosferca snažnog 79 KS nismo očekivali čuda na otvorenoj cesti niti munjevite obilaske sporih i pretrpanih kamiona na planinskim prevojima, ali smo dobili relativno visoku udobnost koja se prije svega ogledala u vrlo niskoj buci u vožnji do otprilike 100 km/h što je najveća brzina koja je uobičajena na našim otvorenim cestama. Ukoliko se pomirite sa činjenicom da do 100 km/h možete stići za 14,2 sekunde, u tom režimu će Bayon biti svoj na svome. U petom stepenu prenosa radilica motora će se vrtjeti na tačno 3.000 obr/min, što je vrlo blisko optimalnom režimu rada. Vibracije i buka će do tad biti jedva primijetne, a potrošnja krajnje prihvatljiva. Vozeći u teškim zimskim uslovima, što podrazumijeva mješovitu vožnju i temperature koje nikad nisu prelazile u pozitivan temperaturni opseg, prosječna potrošnja na našem testu bila je do 6 litara benzina. Vožnja na otvorenoj cesti spuštala se na 5 litara, a u najgorim zimskim gradskim uslovima dostizala je 8 litara. Ljetne temperature donijele bi sigurno još povoljniju potrošnju.
Uz nešto malo više buke sa stražnje osovine, ukoliko govorimo o cesti punoj oštrih nepravilnosti, preciznost i jednostavnost upravljanja može biti uzorna, pogotovo što je ovako opremljen model podržan sa čitavim nizom pomoćnih i sigurnosnih sistema koji će vam budnost uvijek držati na visokom nivou, ali i pomoći ukoliko ustreba. Iznenađuje vrlo “mekan” prolazak kroz uobičajene zavoje koji vas neće izbaciti iz sjedišta, pa bi prednjem ovjesu trebalo odati sve počasti. Možda su za to najzaslužnije gume nešto višeg profila (195/55 R16), jer veće (17″) ne mogu doći uz ovako motorizovan primjerak.
Iznutra prema svemu nije teško pronaći Hyundaija na svakom koraku – tabla s instrumentima, centralni displej, klima-uređaj, multifunkcionalni upravljač i sjedišta, ono su što viđamo u njihovim modelima srodne klase. Obloge vrata su izvedene sa smo dvije vrste materijala, od kojih dominiraju oni tvrđi, pa je jasno da se radi o modelu kojem je jedna od primarnih karakteristika prihvatljiva cijena.
U prednjem dijelu ima sasvim dovoljno prostora, tako da čak i putnici natprosječnih gabarita neće osjećati nikakvu tjeskobu, a još manje ukoliko sjedišta pomjere prema natrag. S obzirom na međuosovinsko rastojanje od 258 cm, unutrašnjost Bayona može pružiti solidan komfor za 4 odrasla putnika.
Prtljažnik je zadržao osnovnu formu u dvije etaže, što je standard, a s obzirom na ukupnu dužinu auta (418 cm), na međuosovinsko rastojanje (258) i na djeljivost naslona stražnje klupe, osnovna zapremina mu je zavidna – 411 litara. Poželite li prevesti veš-mašinu ili frižider, jednostavno je preklopiti naslone stražnjih sjedišta, podići podnicu na sprat više i dobiti ravnu površinu, 1.211 litara (do ivice stakala) i dužinu do naslona prednjih sjedišta od 140 cm do 165 cm.
Vrlo zanimljivo je to što je Hyundai aktuelnog Bayona gradirao u pet nivoa opreme, ponudio dva motora i tri mjenjača, barem kada je u pitanju bh. tržište.
Za ovako opremljen automobil teško je pronaći nešto za što biste trebali doplatiti. Ponuđen je s paketom opreme Premium, a ako želite uštedjeti 1.200 KM, zasigurno vas može zadovoljiti i paket Modern koji od svega nema samo krovni otvor. Poželite li ipak maksimum, cijena ovako opremljenog i motorizovanog modela, uz metalik boju iznosi 43.690 KM.
Na kraju je jasno zbog čega je Hyundai još prije godinu ili dvije napravio digresiju između Bayona i Kone druge generacije. Bayon je već sad moguće kupiti po cijeni od 34.990 KM. To u ovom trenutku vjerovatno spada u rang najprihvatljivijih kupovina novog automobila na tržištu BiH. Naravno, veliku ulogu igraju i afinititeti, ali veoma je važno uporediti liste opreme osnovnog Bayona nekad i osnovnog Bayona sad.
Već prvi paket opreme sadrži multimedijalni sistem s displejem dijagonale 10,25″. On je kompatibilan sa sistemima Apple CarPlay i Android Auto, a novost je ažurirana Bluelink telematika i unutrašnje LED osvjetljenje… Prvi paket također sadrži čitav niz sigurnosnih sistema od kojih su neki potpuno novi, a neki su bili dostupni samo u višim ili najvišim paketima opremljenosti. Konačno, kao šlag na torti, tu je i krovni prozor kao stavka najbogatijeg paketa opreme, koji do sad nikako nije bio u ponudi.
Ukoliko kalkulišete, možda je vrijedno obratiti pažnju na treći paket opreme (Style). U njemu biste mogli pronaći ama baš sve što je potrebno i što bi vožnju moglo učiniti i dovoljno udobnom i dovoljno sigurnom. Razlika u odnosu na osnovnog je 2.500 KM.
Cijene automobila Hyundai pogledajte ovdje.
Hyundai Bayon 1.2 MPI M5 Premium | |||
Cijena do reg.: | 43.690 KM | ||
Cijena najjeft. modela (Hyundai Bayon 1.2 MPI M5 Trend 79 KS): | 34.990 KM | ||
Troškovi registr.: | 570 KM | ||
Iznos kasko – osig.: | 2.270 KM | ||
Ser. interval: | 1 godina / 15.000 km | ||
Cijena osn. servisa: | 341 KM / 371 KM / 477 KM / 587 KM | ||
Motor: | benzinski, 1.197 ccm, 4 cilindra u liniji, 16 ventila, Start&Stop | ||
Snaga: | 58 kW (79 KS) pri 6.000 obr/min | ||
Obr. moment: | 113 Nm pri 4.200 obr/min | ||
Mjenjač: | manuelni, 5 brzina | ||
0-100/km / Max: | 14,2 s / 165 km/h | ||
Prosj. potr.: | 5,7 – 5,5 l/100 km (WLTP) | ||
Emisija CO2: | 128 g/km (WLTP) | ||
Emis. standard: | Euro 6d | ||
Zapr. rezerv.: | 40 l | ||
Dimenzije (D/Š/V): | 4.180 / 1.775 / 1.500 mm | ||
Međuos. rast.: | 2.580 mm | ||
Min. rast. od tla: | 165 mm | ||
Krug okretanja: | 10,4 m | ||
Masa vozila: | 1.045 kg | ||
Zapr. prtljaž.: | 411 / 1.211 l | ||
Garancija: | 5 godina / neograničen broj kilometara | ||
Početak prodaje u BiH: | Septembar 2024. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: |
|||
60-100 km/h: | |||
3. brzina: | 10,63 s | ||
4. brzina: | 15,07 s | ||
80-120 km/h | |||
3. brzina: | 13,61 s | ||
4. brzina: | 18,14 s |
Hyundai Bayon 1.2 MPI M5 Premium
Serijska oprema Trend:
ISG idle Stop&Go; progresivni servoupravljač; podešavanje upravljača po visini i dubini; zračni jastuk za vozača; zračni jastuk za suvozača, dva bočna zračna jastuka sa zračnim zavjesama; 15″ prednji diskovi; 14″ stražnji diskovi; ABS; ESC (elektronski program stabilnosti); HAC – Hill Start Assist control (kontrola pomoći pokretanja na uzbrdici; MCB – Multi Colision Brake (kontola stabilnosti vozila primjenom naizmjeničnog kočenja u cilju sprečavanja/umanjenja naknadnih sudara, u slučaju sudara); standardne kopče za dječija sjedišta; sigurnosne bravice na vratima pozadi (za djecu); alu-felge 6.0Jx16″; gume Hankook 195/55 R16; halogena projekciona prednja svjetla; LED poziciona i dnevna svjetla; automatska regulacija paljenja prednjih svjetala; treće stop-svjetlo (LED); stražnje svjetlo za maglu; pokazivači smjera integrisani u kućišta vanjskih retrovizora; kućišta vanjskih retrovizora i ručice vrata u boji karoserije; el. podešavanje i grijanje vanjskih retrovizora; stakla u boji (tonirana); grijanje stražnjeg stakla; maska hladnjaka u crnoj boji; krovne uzdužne lajsne; aero metlice brisača; srebreno obojeni ornamenti (prednja i stražnja donja Skid ploča); platnene prsvlake sjedišta; nasloni za glavu podesivi po visini (za vozača i suvozača); podešavanje vozačevog sjedišta po visini; djeljiv naslon stražnjeg sjedišta (60:40); nasloni za glavu podesivi po visini (na naslonu stražnje klupe); svijetlo za čitanje mape; svjetlo u kabini za drugi red sjedišta; svjetlo u prtljažnom prostoru; el. podizači prednjih i stražnjih prozora; volan i ručica mjenjača obloženi kožom; štitnici od sunca s ogledalima i osvjetljenjem (za vozača i suvozača); pokrov prtljažnog prostora; kukice u prtljažnom prostoru za mrežicu; centralno zaključavanje; Immobilizer (elektronska blokada motora); četiri zvučnika (dva sprijeda i dva straga); dva visokotonska zvučnika; E Call (ne funkcioniše van teritorije EU); komande za audiouređaj na upravljaču; Bluetooth s prepoznavanjem glasa; (4,2″ Supervision cluster – komandna tabla s reostatom); digitalni sat; tempomat (Cruise Control) sa MSLA (Manual speed limiter Assist); TPMS – sistem kontrole pritiska u gumama (low line); stražnji parkirni senzori; prostor za čaše (sprijeda); manuelni klima-uređaj; pomoćni rezevni točak; ROA – sistem upozorenja prisutnosti na stražnjim sjedištima; LKA – sistem zadržavanja između traka na cesti; FCA – sistem sprečavanja prednjeg udara; ISLA – sistem upozorenja o prekoračenju dopuštene brzine; LFA – sistem praćenja traka na cesti; Navi – 10.25″ navigacioni sistem s radiouređajem s RDS i DAB+TMS; unutrašnje ručice vrata u boji metala; klizna centralna konzola s pretincem i naslonom za ruku; izolator prednjeg poklopca; USB punjač (sprijeda); USB port (straga); kamera za pregled iza vozila s dinamičkim linijama; ožičenje (priprema) za kuku; daljinsko upravljanje centralnom bravom…
Cijena modela sa serijskom opremom Trend: 34.990 KM
Serijska oprema Urban (dodatno na Trend):
Automatski klima-uređaj s automatskim odmagljivanjem stakala; zatamljena stakla iza prvog reda sjedišta; LED unutrašnja svjetla (za čitanje mape u kabini, te uz ogledala u štitnicima od sunca); senzori za kišu…
Cijena modela sa serijskom opremom Urban: 35.790 KM
Serijska oprema Style (dodatno na Urban):
El. preklapanje vanjskih retrovizora; pretinac na stražnjoj strani suvozačevog sjedišta; el. podesivo vozačevo staklo s Auto up/down funkcijom i zaštitom od uklještenja; ambijentalno svjetlo (mood lamp); prostor za odlaganje stvari ispod poda prtljažnog prostora; mrežica u prtljažnom prostoru; 10,25″ supervision cluster (komandna tabla); grijanje volana; ECM unutrašnji retorvizor elektrohromatski; mrežica u prtljažnom prostoru; bežični punjač za mobitel; pepeljara; grijanje prednjih sjedišta…
Cijena modela sa serijskom opremom Style: 37.490 KM
Serijska oprema Modern (dodatno na Style):
Vjetrobran s akustičnim filmom; LED prednja svjetla sa statičkim bočnim osvjeljenjem i LED prednjom linijom; stražnja LED svjetla; maska hladnjaka u crno obojenoj Glossy boji (visoki sjaj); el. grijanje stražnjih sjedišta; sistem detekcije objekata u “mrtvom” uglu (blind spot collision avoidance assit – BCA); (17″ alu-felge 6.6Jx17 i gume Continetnal 205/55 R17 – osim za 1.2 MPi motor); FCA 1.5 (sistem asistencije zaštite od prednjeg udara vozila prilikom skretanja ulijevo); prednji senzori za parkiranje; Smart Key (pokretanje motora bez upotrebe ključa); zvučnici Bose…
Cijena modela sa serijskom opremom Modern: 41.790 KM
Serijska oprema Premium (dodatno na Modern):
El. podesivi krovni otvor.
Cijena modela sa serijskom opremom Premium: 42.990 KM
Dodatna oprema:
– Metalik boja (700 KM)
Cijena dodatne opreme: 700 KM
feb 03, 2025 0
jan 31, 2025 0
jan 31, 2025 0
jan 30, 2025 0
nov 15, 2014 0
okt 15, 2014 0
okt 15, 2014 0
sep 15, 2014 0