Osvježeno June 26th, 2022 6:00 PM
Jan 03, 2022 Almir Grebović Hyundai, Test 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Prave svjetske premijere nije bilo – otkazana je “Ženeva 2020”, pa su najveći teret promocije treće generacije Hyundaija i20 na svojim plećima iznosili uvoznici za pojedinačna tržišta. Valjalo je nastaviti tamo gdje je stala vrlo uspješna prethodna generacija, koja se dizajnom i tehničkim detaljima potpuno primakla najljućim evropskim konkurentima. Pridošli automobil je potpuno novi dolazi sa puno stilskih i tehničkih detalja koji su ga u ovoj generaciji stavili u ravnopravan položaj s tradicionalnim evropskim brendovima. Hyundaijev gradski automobil danas izgleda zabavnije nego ikad, ali s hrpom noviteta zauzima nešto drugačiji kurs u odnosu na prethodne dvije generacije.
Tako je Hyundai i20 (i) evropski automobil s autentičnim elementima koje u svakom trenutku možemo nepogrešivo vezati za vizuelni nastup svih Hyundaijevih modernih modela. Naime, Hyundai za svaki svoj model ima prepoznatljivu prednju masku, ali i potpuno autentičnu borduru za svaki pojedinačni model, što je dio novog imidža.
I novi mali automobil je kao i ranije namijenjen pojedincima i porodicama, kao prvi, ali u dosta slučajeva ne i kao jedini automobil “u kući”, Ni u kojem slučaju nije mali, jer Hyundai i praktično i nomenklaturno ima još i manji (i10), pa je u ovom segmentu sebi dopustio i čak i malo egzibicija i komfora.
Hyundai i20 na bogatim tržištima možda i nije “curica za sve”, ali na tržištima poput našeg, i te kako može biti. Unutrašnjim prostorom, zapreminom prtljažnika, ponudom motora i opremom u potpunosti se može uklopiti u već ustaljenu bh. šemu u kojoj jedan automobil može (mora) zadovoljiti potrebe porodice, ali pod uslovom da kupac pod svaku cijenu beskompromisno insistira na novom automobilu.
Vrlo je “oštar” sprijeda, čak i s nekim elementima sportskog izgleda, pa i crno lakiranim spliterom koji je obično i vizuelna i aerodinamička karakteristika sportskih automobila. Uz spomenutu autentičnu prednju masku, i20 je potpuno kompletan, potpuno moderan, potpuno prepoznatljiv i potpuno “evropski”. I to su vjerovatno primarne karakteristike zbog kojih je Hyundai i20 automobil koji je prihvaćen na evropskom tržištu.
To je automobil koji jedva prelazi dužinu od 4 metra. Tačnije – dug je 404 centimetra, i potpuno se uklapa u gabarite malih gradskih automobila čija se dužina u većini slučajeva kreće između 404 i 406 cm. U tome je sve, pa i komforna kabina i prtljažnik gotovo najveći u klasi. I straga je vrlo zanimljiv, ali najintrigantnije izgleda crvena linija koja fizički i vizuelno spaja dva stražnja svjetla. Nije aktivna, nažalost, nego se samo radi o polikarbonatskoj površini koja ima neke reflektujuće karakteristike.
Unutrašnjost nije posebno zavodljiva, ali je potpuno nova, u nekim elementima autentična i za puno veće i skuplje Hyundaijeve modele i krajnje je upotrebljiva. U konkretnom modelu predstavlja odličan primjer uravnotežene mješavine visokosofisticiranih tehničkih sistema i klasičih elemenata što pozitivno utječe na cijenu. Plastične obloge su vrlo solidnog kvaliteta, mada malo preujednačene na svim vidljivim segmentima i konzole i obloga na vratima. Tako smo u ovom i20 pronašli potpuno digitalnu tablu s instrumentima (od nivoa opreme Modern) na kojoj je mnoštvo kontrola i prikaza podataka s putnog kompjutera, centralni displej s multimedijalnim sistemom, kojeg srećemo u manje-više svim modernim automobilima, ali smo s druge strane pronašli i manuelni mjenjač i konvencionalnu parkirnu kočnicu. Sve više u ovom autu podizalo bi cijenu, što u ovom segmentu i nije baš popularno, jer bi, recimo, automatski mjenjač kompletnu investiciju podigao za 3.000 KM.
Nova vizuelna karakteristika najmanjih Hyundaija je i rebrasta lajsna koja se proteže preko sredine kompletne konzole, što je osvježenje koje traži malo navike, a u njenom sklopu su rozete za ventilaciju. Takav motiv nalazimo i na ručicama za otvaranje vrata, ali čak i na nekim elementima s vana. Vrata se zatvaraju na tupi klik, što i u ovom segmentu daje osjećaj robustnosti i kvaliteta.
Ni na sjedišta ne bi trebalo biti zamjerki, jer su dovoljno dobro profilisana, široka i duboka, da će sa sistemom za podizanje (samo vozačevo) vrlo ugodno primiti i najkrupnije i one nešto sitnije građe. Od prilične koristi je i centralni naslon između prednjih sjedišta, koji je ujedno i malo spremište za sitnice. U ovoj generaciji je još i bolji, budući da novi i20 u unutrašnosti pruža nova 4 cm po širini. Redefinisana unutrašnja arhitektura je kao poklon novoj generaciji donijela dodatnih 8 centimetara na poziciji koljena, pa je na stražnjim sjedištima prostora kao u nekim ranijim modelima iz niže srednje klase. Također, poslovi na istoj redefiniciji su (uz rezervoar od 40 litara), donijeli prtljažnik zapremine 352 litra, što se približilo rekord u klasi. Prtljažnik ima dva nivoa, pregrada ima mogućnost preklapanja, a gornji poklopac ima mogućnost uvlačenja iza naslona stražnjih sjedišta, gdje najmanje smeta ukoliko se u prtljažniku prevoze nešto viši predmeti. Zar nije onda “curica za sve”?!
Motor je jedna od svjetlijih tačaka ovog automobila. Stara provjerena škola – atmosferski, ali za karoseriju tešku 1.175 kilograma, ko bi rekao, zasigurno optimalan. Uz obrtni moment od 134 Nm pri 3.500 obr/min, čak iznenađujuće dinamičan. Dobar je i zbog toga što će do brzine od 130 km/h biti poprilično tih, a to je na približno 3.400 obr/min, što je praktično i mjesto najvišeg obrtnog momenta, mada u šestom stepenu prenosa može stići sve do 180 km/h.
Izmjerena međuubrzanja pokazali su da je ovaj atmosferac čak i nešto bolji od manjih turbomotora koji imaju već u snagu. Tako naprimjer od 60 do 100 km/h u trećem stepenu prenosa stiže za približno isto vrijeme kao automobili sa downsizing turbomotorima snažnijim za 25%.
Želite li izvući maksimum, onda kazaljku obrtomjera morate penjati sve do 6.000 obr/min, kad motor već počinje poprimati sportski zvuk i pokazivati sportke aspiracije. Uz malo vještine, uz planinske prevoje možete biti skoro i najbrži.
Sve ovo ide uz prilično dobar ovjes kojem je najvažnija karakteristika perfektno apsorbovanje tupih udaraca odozdo. Relativno tvrd, ali tih kao malo koji, “progutaće” sve ono na šta smo naviknuti po slabo održavanim bh. cestama. Bilo da se radi o pružnim prelazima, bilo da se radi o udarnim rupama, odozdo možete samo osjetiti, ali ne i čuti.
Govorimo li o potrošnji goriva, sve se kreće u okvirima spomenutih modernih turbobenzinaca. Umjerena vožnja otvorenom cestom donijeće potrošnju od najviše 4,5 litara, a dinamičnija možda još pola litra više. Dakle, potpuno prihvatljivo. Vožnja u gradskom režimu biće do 8 litara, što nam daje prosječnu potrošnju od oko 6,6 litara benzina, koliko je na kraju višednevnog testa pokazala kalkulacija putnog kompjutera.
Ako bismo čak i bili u prilici da pravimo tehničku i cjenovnu komparaciju, onda ovaj “posljednji Mohikanac” ispod prednjeg poklopca predstavlja odličnu pogonsku opciju. Dovoljno snažan i elastičan, i dovoljno ekonomičan, ako ćemo tjerati mak na konac, cjenovno predstavlja najbolju opciju.
Ako već dizele šaljemo u historiju i ako su vam moderni benzinski downsizing turbomotori ipak preskupi, varijanta s 1,4-litarskim atmosferskim od 100 KS je definitivno optimalna opcija, a s opremom se možete igrati koliko hoćete, jer je Hyundai u BiH ovaj automobil ponudio sa čak 5 paketa u cjenovnom dijapazonu od 7.500 KM.
Konačno, šta je povoljnije – 1,2-litarski moderni (atmosferski) ili ovaj 1,4-litarski, naravno atmosferski? Pogledamo li kroz prizmu cijene, i20 s manjim motorom je prihvatljiviji za 2.800 KM. Slabiji je za (velikih) 16 KS. Možda ne za toliko velikih, ali u svakom slučaju za ključnih 16 KS, koje će mu dati dovoljnu nadmoć nad bh. reljefom.
Pitate li se onda šta je povoljnije – jednolitarski turbomotor iste snage ili ovaj “naš”, odgovor je vrlo jednostavan – razlika u cijeni je čak 3.500 KM.
Kuriozitet našeg tržišta je i to što smo jedni od rijetkih (sticajem okolnosti privilegovanih) na kojima je još i20 još uvijek dostupan s ovim motorom. To ga definitivno čini jednim od najpovoljnijih opcija za kupovinu novog malog gradskog automobila koji ispunjava puno želja, ali prvo onu cjenovnu.
Odreknete li se svega, ovaj auto možete dobiti po cijeni od 28.990 KM. I dalje skupo? Ok. Za ovu cijenu danas ne možete dobiti gotovo ništa. Međutim, posreći li vam se, pa u salon uđete u vrijeme prodajne akcije, u džepu će vam ostati sigurnih 1.500 KM. Nije malo!
Pratite nas i podijelite vijest: |
Kao što smo ranije naglasili, Hyundai je pakete opreme složio u čak pet nivoa. Model kojeg smo vozili imao je čatvrti po redu paket opreme “Modern”, pa je cijena s metalik bojom stigla do 35.690 KM, a u prodajnoj akciji do 34.190 KM.
Cijena do registracije: | 35.690 KM |
Akcijska cijena do registracije: | 34.190 KM |
Cijena najjeftinijeg modela (Hyundai i20 1.2 MPI 5MT Trend 84 KS): | 26.990 KM |
Akcijska cijena najjeftinijeg modela (Hyundai i20 1.2 MPI 5MT Trend 84 KS): | 25.490 KM |
Troškovi registracije: | 608 KM |
Iznos kasko-osiguranja: | 1.778 KM |
Servisni interval: | 15.000 km / 1 god. |
Cijena osnovnog servisa: | 273 KM |
Motor: | benzinski, 1.368 ccm, 4 cilindra |
Snaga: | 74 kW (100 KS) / 6.000 obr/min |
Obrtni moment: | 134 Nm pri 3.500 obr/min |
Mjenjač: | ručni, 6 brzina |
0-100 km/h / Max: | 11,9 s / 180 km/h |
Prosječna potrošnja: | 5,1-5,6 l/100 km |
Emisija CO2: | 150 g/km |
Emisioni standard: | Euro 6d |
Zapremina rezervoara: | 40 l |
Dimenzije (D/Š/V): | 4.040/1.775/1.450 mm |
Međuosovinski razmak: | 2.580 mm |
Minimalno rastojanje od tla: | 140 mm |
Krug okretanja: | 10,2 m |
Masa vozila: | 1.175 kg |
Prtljažnik: | 352/1.165 l |
Početak prodaje u BiH: | Juli 2021. |
. | |
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |
60-100 km/h: | |
3. brzina: | 8,71 s |
4. brzina: | 9,75 s |
80-120 km/h: | |
3. brzina: | 11,52 s |
4. brzina: | 13,74 s |
Približna konkurencija i cijene osnovnih modela: | |
– Volkswagen Polo Life 1.0 TSI M5 95 KS | 36.212 KM |
– Peugeot 208 1.2 PureTech M6 75 KS | 28.510 KM |
– Citroen C3 Feel 1.2 PureTech S&S M5 83 KS | 27.948 KM |
– Ford Fiesta Connected 1.1 M5 75 KS 5 vr. | 27.841 KM |
– Renault Clio Limited 1.0 SCe M5 65 KS | 27.300 KM |
– Opel Corsa F 1.2 XEL S&S M5 75 KS | 26.973 KM |
Serijska oprema Trend:
Idle Stop & Go – ISG, (čelične felge 6.0J 15”), (gume 185/65 R15), ukrasni poklopci točkova, (stražnje doboš-kočnice), sistem kontrole pritiska u gumama – TPMS (low line). zračni jastuk za vozača, zračni jastuk za suvozača, dva bočna zračna jastuka sa zavjesicama, ABS, centralno zaključavanje, Imobilizer, progresivni servo uređaj upravljača, podešavanje upravljača po visini i dubini, grijanje stražnjeg stakla, treće stop-svjetlo, kućišta vanjskih ogledala i ručice vrata u boji karoserije, el. podizači prednjih i stražnjih prozora, prostor za čaše (naprijed), nasloni za glavu podesivi po visini (vozač i suvozač), podešavanje vozačevog sjedišta po visini, Isofix, halogena prednja svjetla, automatska regulacija paljenja prednjih svjetala, stražnje svjetlo za maglu, svjetlo za čitanje mape, svjetlo u prtljažnom prostoru, digitalni sat, 2 zvučnika naprijed + 2 visokotonska zvučnika, prednji brisači (intervalni), aerometlice brisača, pokrov prtljažnog prostora, elektronski program stabilnosti (ESP) sa HAC (kontrola pomoći pokretanja na uzbrdici) i MCB (Multi Collision brake), daljinsko upravljanje centralnom bravom, el. podešavanje i grijanje vanjskih ogledala, (3,8” Radio sa RDS), (3,5” supervision cluster), (manuelni klima-uređaj), komande za audiouređaj na upravljaču, (Bluetooth), platnene obloge sjedišta, (maska hladnjaka u crnoj boji), štitnici od sunca s osvjetljenjem i ogledalima (vozač i suvozač), kukice u prtljažnom prostoru za mrežicu, Manual speed limiter assist, stakla u boji (tonirana), LED poziciona i dnevna svjetla, pomoćni rezervni točak, djeljivo stražnje sjedište 60:40, nasloni za galvu podesivi po visini (naslon stražnje klupe), pretinac na stražnjoj strani naslona suvozačevog sjedišta, centralna konzola s pretincem i naslonom za ruku, izolator poklopca motora, E-call (ne funkcioniše izvan zemalja EU), USB punjač (naprijed i straga)…
Cijena modela sa serijskom opremom Trend: 28.990 KM
Serijska oprema Urban (dodatno na Trend):
Pokazivači smjera integrisani u kućištima vanjskh ogledala, volan i ručica mjenjača obloženi kožom, stražnji parkirni senzori, audio RDS uređaj s 8” displej, automatski klima-uređaj s automatskim odmagljivanjem stakla, kamera za pregled iza vozila (s prikazom dinamičkih linija), dva zvučnika straga, Bluetooth s prepoznavanjem glasa, senzor za kišu (prednji brisači)…
Cijena modela sa serijskom opremom Urban: 30.990 KM
Serijska oprema Style (dodatno na Urban):
Stražnji 14” kočni diskovi, LED prednja svjetla sa statičkim bočnim osvjetljenjem, prednja svjetla za maglu, maska hladnjaka u crnoj glossi boji kao i stražnja, Skid plate pločica (zaštitna ploča), 16” alu-felge s odgovarajućim gumama 195/55 R16, el. vozačevo staklo sa up/down funkcijom, ECM unutrašnji retorvizor el. hromirani, mrežica u prtljažnom prostoru, pepeljara…
Cijena modela sa serijskom opremom Style: 32.990 KM
Serijska oprema Modern (dodatno na Style):
10,25” Supervision cluster tabla, LKA – sistem zadržavanja između traka na cesti, FCA – sistem sprečavanja prednjeg sudara vozila/pješaci, FCA-JX – sistem sprečavanja sudara prilikom skretanja, ISLA – inteligentni sistem kontrole brzine (tempomat)…
Cijena modela sa serijskom opremom Modern: 34.990 KM
Dodatna oprema:
– Metalik boja
Cijena dodatne opreme: 700 KM
Akcijski popust: 1.500 KM
Jun 24, 2022 0
Jun 23, 2022 0
Jun 21, 2022 0
Jun 21, 2022 0
Jun 25, 2019 0
Nov 15, 2014 0
Oct 15, 2014 0
Oct 15, 2014 0