Osvježeno 25 Marta, 2025 12:47 AM
aug 03, 2014 Adnan Huseinagić Hyundai, Test 0
Snaga nije prevelika, ali je dostupna u gotovo svakom trenutku. To znači da će se koristiti svih šest stepeni prenosa, a prilikom ubrzavanja nije potrebno vraćati dva stepena unazad.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
I kada smo pomislili da je Hyundai iz rukava izvukao i posljednjeg asa, ponovno sjedanje za volan i30-ke, ali sada sa 1,4-litarskim dizelskim motorom, pokazalo je još jedan izuzetan korak koji je Hyundaija i30 definitivno svrstao među najcjenjeniju evropsku i japansku konkurenciju. Zapravo, jedini pravi konkurent testiranom i30 je Toyota Auris sa 1,4-litarskim D-4D motorom (izgleda da brendovi sa istoka postaju sve više brendovi sa “zapada”), dok se većina ostalih konkurenata zadržala na motorima nešto većih zapremina.
⇑ Mali dizelski motor je sasvim ugodan za redovnu gradsku vožnju. Minimalna potrošnja je njegova najveća prednost.
U svakom slučaju, ovaj 1,4-litarski motor već je dugo vremena u Hyundaijevom proizvodnom portfoliju, ali njegova konstrukcija zaista otkriva da se radi o motoru koji će još barem pet godina biti ključni dio Hyundaijevih malih automobila. Sa glavom napravljenom od aluminijuma, konstrukcijom od četiri ventila po cilindru, Boschovim common rail sistemom sa direktnim ubrizgavanjem i varijabilnim turbopunjačem, ovaj motor zadovoljava sve savremene zahtjeve. Stoga i ne čudi to što Hyundai na sva usta hvali potrošnju od samo 4,1 litra na pređenih 100 kilometara i emisiju CO2 od 105 grama po kilometru. Ovo su podaci koji pristaju upravo testiranom modelu. Naime, kako smo se već prije uvjerili, Hyudnai i30 je prilično veliki automobil. Svakako je u kabini prostraniji i komforniji od većine evropskih kompakta, pa je od ovako prostranog automobila teško očekivati malu potrošnju. No, upravo je to osnovna karakterna osobina Hyundaija i30 1.4 CRDi.
⇑ Pomalo je neobično da ovako mali motor podnosi mjenjač sa šest brzina. No, test je pokazao da je šesta brzina zapravo potrebna i to najviše zbog velikog obrtnog momenta.
Mjenjač je manuelni, ali sa šest brzina i, zapravo je takav i potreban, jer već na sedamdesetak km/h u petoj brzini, ruka po automatizmu traži sljedeći stepen prenosa. Svakako da su prenosni odnosi skraćeni u odnosu na modele sa snažnijim motorima, ali moramo reći da to nije utjecalo na potrošnju, jer je ovaj i30 u gradu lako trošio ispod 6 litara na pređenih 100 kilometara.
⇑ Kabina u modelu sa paketom opreme iStar Plus svakako zaslužuje najviše pozitivnih kritika. Jedinstvene prednosti su komfor i prostranost, ali vozaču će ipak najdraža biti dodatna oprema kao što je čitač USB-a, električni podizači stakala, multifunkcionalni volan i centralni naslonjač za ruku.
Ne možemo na tišini zahvaliti samo motoru, nego i pozamašnom sloju izolacionog materijala između putničkog prostora i prostora motora. Zapravo, čini se da je motor izolovaniji od putničkog prostora nego točkovi, jer zvuk koji točkovi proizvode kotrljanjem možemo jasno (a ponekad i preglasno) čuti u svakom trenutku. Naravno, ovo je samo sitnica za koju je potreban kratki period navike. Svakako smo se pokušali sjetiti kako je to bilo u istom automobilu, ali sa 1,4-litarskim benzincem. Što se tiče buke motora, sve je bilo gotovo isto, ali što se tiče gradske dinamike, nije.
⇑ Komfor i prostranost su najvažniji aduti Hyundaija i30. Veliki prostor za koljena ispred zadnjih sjedišta jasno nagovještava višu klasu, ali ne smijemo se zavaravati – i30 je kompakt.
⇑ Veliki otvor prtljažnika svakako olakšava korisnicima pristup prostoru od 380 litara. Polaganjem sjedišta sve raste na 1.315 litara. Jasno je da se Hyundai u ovom segmentu izdvojio.
Početna investicija ipak je veća u odnosu na benzinca, pa bogato opremljen i30 1.4 CRDi sa električnim podizačima stakala, klima-uređajem, multifunkcionalnim volanom, centralnim naslonjačem za ruku, parkirnim senzorima i čitačem USB-a košta 30.490 KM. U ovom slučaju, i30 je opremljen paketom opreme iStar Plus, što znači da nudi više od najbliže konkurencije iz Japana i iz Njemačke. Ovako je Hyundai ostao na putu koji je zacrtao još davno. Povoljniji je od konkurencije uz bogatiju opremu i uz barem jednako dobru tehniku ispod lima. Savremeni 1,4-litarski CRDi svakako je objedinio osnovne karakteristike većih dizelskih motora, ali zadržao je nisku potrošnju karakterističnu za dizelske motore sa manjom zapreminom.
Teško je pronaći nedostatak na ovom automobilu. Jedina sitnica koju smo primijetili je nešto izraženiji zvuk turbine, koji se jasno čuje čak i kada je uključen radiouređaj. Zapravo, ovo samo dokazuje koliko je rafiniran i tih dizelski motor u kojem je sagorijevanje definitivno među najtišim na tržištu. Možda će pojedince obeshrabriti i cijena, ali odnos uloženo-dobijeno definitivno je na strani i30-ke u odnosu na konkurenciju. S obzirom na to da je i30 već neko vrijeme na tržištu, određene akcijske cijene svakako se mogu očekivati, što dizelskog i30 dovodi u zaseban tržišni segment.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Na koncu možemo reći da dolazak Winterkorna (direktor Volkswagena) na izložbeni prostor Hyundaija u trenutku predstavljanja novog modela nikako nije bio bezrazložan. Čvrsto sklopljeni elementi u unutrašnjosti, očita posvećenost detaljima, te rafinirani 1,4-litarski dizelaš, sitnice su koje čak ni poznatije kompanije ne mogu dostići. Ovakvom kvalitetu je pridružena i niska cijena, pa je i30 1.4 CRDi iStar Plus definitivno jedan od najisplativijih automobila trenutno dostupnih na našem tržištu.
Hyundai i30 1.4 CRDi iStar Plus |
|||
Cijena do registracije: | 30.490 KM | ||
Cijena analognog benzinca: | 26.490 KM | ||
Cijena najjeftinijeg modela: | 22.450 KM | ||
Troškovi registracije: | 535 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 1.585 KM | ||
Motor: | dizelski; 1.396 ccm | ||
Snaga: | 66 kW / 90 KS | ||
0-100 km/h / Max: | 13,5 s / 170 km/h | ||
Prosj. potrošnja: | 4,1 l/100 km (nom) | ||
Masa vozila: | 1.280 kg | ||
Prtljažnik: | 380 l | ||
Emisija CO2: | 105 gr/km | ||
Početak prodaje u BiH: | Septembar 2013. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
3. brzina: | 7,89 sekundi | ||
4. brzina: | 10,17 sekundi | ||
80-120 km/h: | |||
4. brzina: | 11,19 sekundi |
Hyundai i30 1.4 CRDi iStar Plus
Serijska oprema:
ABS, ESP, HAC, VSM, dva zračna jastuka, servoupravljač, centralno daljinsko zaključvanje, alarm, sjedište vozača podesivo po visini, putni kompjuter, klima-uređaj, svjetla za maglu, električni podizači prednjih stakala, zadnji parkirni senzori, radio/CD/mp3 plejer sa čitačem USB-a, LED dnevna svjetla, multifunkcionalni upravljač podesiv po visini i po dubini, elektronska blokada motora, ručice na vratima u boji karoserije, vanjski retrovizori u boji karoserije, centralni naslonjač za ruku između prednjih sjedišta, zadnji spojler sa trećim kočnim svjetlom, putni kompjuter, rezervni točak punih dimenzija…
Cijena modela sa serijskom opremom: 30.490 KM
Objavljeno u magazinu ProAuto broj 142
mar 19, 2025 0
mar 14, 2025 0
mar 06, 2025 0
mar 05, 2025 0
jan 08, 2024 0
jun 25, 2019 0
nov 15, 2014 0
okt 15, 2014 0