Osvježeno 25 Marta, 2025 11:40 AM
nov 22, 2023 Almir Grebović Hyundai, Test 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Hyundai Kona je kompaktni crossover i pripada dijelu automobilske ponude iz kojeg kupci žele nešto između pravog SUV-a i najčešćeg porodičnog automobila, a takvih je danas ponajviše. Nije baš jasno ko kreira navike i potrebe, ali danas većina proizvođača u ponudi ima slične automobile. U njih se malo lakše ulazi, iz njih se malo bolje vidi, praktičniji su od konvencionalnih hatchabacka, s njima se lakše popeti uz neki rubnik, jer su malo viši, a većini kupaca i nije potreban pogon na svim točkovima koji značajno podiže cijenu. Proizvođači danas već idu dotle da ovakve konstrukcije nude u apsolutno svim veličinama – od onih najmanjih čija dužina ne prelazi tri i po metra, pa do onih koji su se već primakli granici od pet metara.
Hyundai Kona je iz slične režije – nastala je 2017. godine kao crossover pozicioniran ispod puno ozbiljnijeg Tucsona i usamljena se držala sve do pojave Bayona koji je sa svojih 418 cm čak premašio njene osnovne dimenzije i zaprijetio kanibalizmom. Bilo je potom jasno da Koni više nije mjesto na postojećoj poziciji. Tako je druga generacija, šest godina kasnije, donijela potpuno drugačije dimenzije i potpuno drugačiji izgled i “deklaraciju” tipičnog porodičnog SUV-a. Tek nakon nje bile su jasne Hyundaijeve globalne namjere da svoje crossovere i ozbiljne SUV-ove složi u liniju koja će jasno pokazivati razlike, prvenstveno u dimenzijama. Tu su sada Bayon, Kona, Tucson, Santa Fe i Palisade, a njihove ukupne dužine najslikovitije prikazuju razlike – 418, 435,5, 450, 478,5 i 499,6 cm – aritmetički gotovo perfektno!
Hyundai Kona druge generacije kupcima je jasno dala do znanja da dimenzijama, opremom i motorima može zadovoljiti gotovo sve potrebe prosječnih vozača. Crossover ili gradski SUV dovoljno je porastao da u jednom pakovanju ponudi skoro sve, a da time ne ugrozi poziciju većeg Tucsona. Nova Kona je od prethodne duža za 17,5 cm, ima duže međuosovinsko rastojanje za 6 cm (266 cm) i duža je iza stražnje osovine za 9,5 cm, što je možda i najvažnija razlika u odnosu na prethodnu. Tako ukupnom dužinom parira tradicionalnim gradskim automobilima, ali je konstitucijom nešto drugačija – malo više je udaljena od tla i ima puno više prostora za glave putnika, ali ima i puno veći prtljažnik. Saberemo li sve ono što Hyundai nudi ispod njenog prednjeg poklopca, doći ćemo do impresivnih 11 pogonskih kombinacija, s posebnim naglaskom na to da se Kona u ovoj generaciji definitivno oprostila od dizela (Šteta!), ali se nije oprostila od pogona na svim točkovima, što će ovaj automobil učiniti zaista puno sposobnijim od onih “običnih”.
Kona je i u ovoj generaciji ostala dvovolumen poznatih proporcija, ali se na njoj razlikuje doslovno svaki detalj. Da li u ovom vremenu dizajn bilo kojeg automobila ili bilo kojeg konceptnog automobila možemo nazvati eksperimentalnim ili radikalnim? Teško – čini se da su već ispričane sve priče, a da su danas u pitanju samo varijacije. Tako ćemo na novoj Koni vidjeti dvije LED linije – jednu bijelu sprijeda i jednu crvenu straga. Onu sprijeda već zovemo Seamless Horizon (svjetla u jednoj liniji) i ona zapravo predstavlja do sad najdužu LED liniju na jednom automobilu na tržištu. Slično smo vidjeli i na Stariji, a i jedna i druga su plijenili izuzetnu pažnju okoline.
Ostatak svjetlosnih blokova je također neobičan, jer je zapravo postavljen više sa strana nego sprijeda. Kona ima izrazito naglašena ispupčenja blatobrana što je iskorišteno i za smještaj svjetala na sva četiri ćoška. Sprijeda možete primijetiti i dva dodatna ukrasa u obliku trokuta, što predstavlja samo stilsko osvježenje bez druge praktične primjene, mada smo na slične detalje nailazili na nekim ekstremno snažnim sportskim automobilima. Hibrid također sprijeda ima poklopce kojima se reguliše dotok zraka prema motoru, čime se malo utječe i na aerodinamiku. Vidljiv ukras predstavlja i neobična hromirana lajsna koja na zanimljiv način preko krova vizuelno spaja bočne strane. Straga možemo naći i neke stilske off-road elemente na odbojniku, ali i neobično smještena glavna svjetla na spomenuta ispupčenja blatobrana. Crvena linija je, kao što smo i rekli, već obavezni dio “stop” dekora. Uz točkove prečnika 18 inča i silueta izgleda prilično ozbiljno.
Iako je Kona vidno manja od većeg i robustnijeg Tucsona, unutrašnjost daje sasvim drugačiju sliku. Nestvarno je, ali istinito – Kona ima više prostora nego Tucson, barem sprijeda!? Nije više stvar samo u međuosovinskom rastojanju, koje je kod Tucsona veće za 9,6 cm, nego se radi o sasvim drugačijem unutrašnjem uređenju koje je, barem onima sprijeda, oslobodila puno više prostora. Interijer je zapravo rađen prema uzoru na interijer Ioniqa 5, pa je sasvim jasno zbog čega će putnici sprijeda imati puno više komocije. Centralna konzola nije toliko masivna, prema podu se spušta prilično vertikalno, a greben između prednjih sjedišta je dovoljno nizak da i vizuelno i praktično osigura puno veću prozračnost u poziciji nogu. Uporedite s Tucsonom!
Da je Ioniq 5 bio uzor, pokazuje i pozicija neobičnih displeja. Zapravo se radi o jedinstvenom panelu s dva displeja dijagonala po 13,2 inča, od kojih jedan simulira ogromnu tablu s instrumentima, a drugi je displej multimedije osjetljiv na dodir. Razlika je samo u geometriji, jer je ovaj panel na sredini malo “slomljen” i za nekoliko stepeni zakrenut prema vozaču. Također, nikad do sad nismo vidjeli putnički automobil s ovolikim otvorenim spremištem za sitnice. Neobično je, ali izuzetno dobro. Nikad ništa neće smetati, ma koliko se trudili da ga popunite. Zbog toga preklopivi naslon za ruku zapravo ne skriva zatvoreno spremište, kojeg i nema, pa Kona malo oskudijeva sa skrivenim “boksovima”.
Izbor materijala za obloge ograničen je samo na dva, pa na vratima dominiraju nešto tvrđi paneli, mada postoje i umeci od vještačke kože.
Također bismo pohvalili i dužinu prednjih sjedišta (52 cm), čime bismo udobnost ocijenili s možda još jednom zvjezdicom. Slično je i straga, mada ne tako dobro kao sprijeda, jer je i drugi razred dobio nekoliko centimetara više prostora u poziciji koljena, ali i mogućnost podešavanja nagiba naslona. Također, Hyundai je i kod Kone primijenio princip preklapanja naslona prema sistemu 40/20/40, što je puno bolje, nego uobičajeni princip 60/40.
Iza njih je još jedna zanimljiva priča! Prtljažnik je u odnosu na prethodni model dobio još 92 litra, pa osnovna zapremina od 466 litara predstavlja jednu od boljih u klasi, a zanimljivo je i to što je prtljažnik na najužem dijelu širok čak 104 cm.
Zanimljivo je i to da je nova Kona otišla korak unazad kad je u pitanju upravljanje većinom praktičnih sistema. Gotovo ništa od toga nije ostalo na displeju multimedije. Hyundai je konačno shvatio vapaje kupaca i iza sebe ostavio trku u tehničkom dokazivanju virtuelnih mogućnosti, pa klasične tastere nalazimo na svakom koraku. Ovo je definitivno potez koji moramo posebno pohvaliti.
Sve ostalo jednostavno je podesiti preko centralnog displeja, na kojem je i izvanredna široka projekcija sa stražnje kamere i to bez ikakve deformacije prikaza.
Južnokorejski gigant je kod nove Kone sve snage usmjerio na ekološki prihvatljivije pogone. Istovremeno s povlačenjem dizela, najveći naglasak je stavljen na potpuno električni pogon, ali i na hibridni. Tako i novu Konu pogoni jedan poznati hibridni sistem zasnovan na 1,6-litarskom atmosferskom benzincu i na jednom električnom motoru. Primarni zadatak ovog sistema je smanjenje emisije CO2, ali i drugih štetnih elemenata, što je posljedica izuzetno male potrošnje goriva. Benzinski motor je iz poznate linije Smartstream, radi prema Atkinsonovom principu i idealan je upravo za hibride. Zbog toga oslobađa samo 105 KS. Pored njega postoji i električni motor maksimalne snage 44 KS. Ukupna deklarisana snaga sistema je 141 KS i 265 Nm, što je dovoljno za uobičajene potrebe. Od ovakvog sistema ne treba očekivati čuda, jer ključ ovog pogona leži u udobnosti koju će pružiti putnicima i u potrošnji koja je fabrički deklarisana na 4,7 litara na 100 kilometara. Zbog toga Kona ima mali rezervoar za benzin (38 l), ali i Li-Po bateriju kapaciteta 1,32 kWh.
Kona Hybrid nema mogućnost izbora vožnje samo na električnu struju. Izbor pogona obavlja se potpuno automatski, mada je ostavljena mogućnost izbora intenzita aktiviranja električnog motora. Dakle, ukoliko u bateriji ima dovoljno električne struje, Kona će uvijek krenuti pomoću električnog motora. Ukoliko otpori kretanja nisu preveliki i ukoliko brzina nije prevelika, Kona će koristeći električni motor preći nekoliko kilometara. Benzinski motor će bateriju puniti do oko polovine kapaciteta, što je optimalno i za trajnost i za korištenje, ali će sistem dopustiti maksimalno punjenje ukoliko se dovoljno dugo krećete nizbrdo. Tek nakon toga moguće je preći nekoliko kilometara samo uz pomoć električnog motora. Hyundai ni u ovom slučaju nije ostao dužan onima koji vode računa o svakoj kapi goriva. Vozaču je ostavljena mogućnost trenutnog izbora intenziteta punjenja baterije, čime je ustvari osigurano kočenje na nekonvencionalan način.
Tri su nivoa intenziteta rekuperacije, pa su samim tim i tri nivoa intenziteta kočenja. Ovim se trajnost kočnica višestruko produžava, a potrošnja goriva smanjuje za litar ili dva. Dobar je osjećaj krenuti u potpunoj tišini i bez ikakve potrošnje benzina. Benzinac će se javiti tek kasnije, ali jedva čujno. Tek ukoliko vam ustreba naglo ubrzanje, ili se vozite po uzbrdici, benzinac će postati nešto bučniji, jer obavlja dva zadatka – pokreće automobil i puni bateriju, što su već veliki zahtjevi pred slabašnim atmosfercem. Ukoliko je baterija dovoljno puna da pomogne motoru, od 60 do 100 km/h stići ćete za samo 7 sekundi što i nije tako loš rezultat. Budete li umjereni, nagrada će stići na benzinskoj pumpi, jer je Kona u stanju trošiti između 4 i 5 litara benzina na 100 kilometara, mada može i niže. Teža noga na gasu potrošnju može popeti i na 6 litara.
Budući da je Kona gradski SUV, cijeli ovjes je pruža drugačiji osjećaj u vožnji. Pored toga što se sjedi nešto više i što je pogled s vozačeve pozicije natprosječno dobar, biće jednostavnije birati idealnu putanja, ali ne samo onu u zavojima, nego i onu koja će osigurati izbjegavanje udarnih rupa na cesti i drugih neravnina. Uz točkove prečnika 18 inča, vjerovatno smo vozili optimalnu konfiguraciju, pa je apsorpcija zvukova odozdo na prilično visokom nivou, mada se karoserija u oštrim zavojima naginje nešto mekše, ali je u tim istim zavojima izuzetno precizna. Između motora i transmisije je šesterostepena automatska transmisija s dvostrukim kvačilom, što definitivno olakšava vožnju, a pri uobičajenom načinu, vrlo je teško osjetiti promjene stepena prenosa. Ukoliko ste nešto temperamentniji vozač, prebacivanje ćete osjetiti na višem broju obrtaja, kad je i buka prirodno nešto viša. Također, ukoliko ste temperamentniji vozač, izabraćete način vožnje Sport, što će automatski natjerati motor u režim viših obrtaja, a mjenjaču “narediti” promjenu upravo u takvom skladu. Pored spomenutog načina Sport, na izboru vozaču su i načini Eco i Snow, pa je jasno o kakvim se sve režimima radi.
Hyundai tvrdi da je s novom Konom sad u mogućnosti zabiberiti čorbu konkurentima kao što su Peugeot 2008, Volkswagen T-Roc, Škodi Kamiq, Ford Puma, Opel Mokka, Mazda CX-30, Jeep Avenger i još nekim. Kada su u pitanju hibridi, konkurencija je nešto siromašnija, pa će se Kona suprotstaviti Toyoti C-HR, Renaultu Capturu, Kiji Niro, Nissanu Jukeu i Toyoti Yaris Cross. Nema sumnje da segment ovakvih crossovera naprosto kipi od ponude, no niko ne odstupa ni za milimetar. Zapravo konkurencija prati potražnju, a sasvim je jasno da su se kupci posljednjh godina u potpunosti okrenuli automobilima sličnih proporcija i sličnog koncepta, pa kako sad stvari stoje, u ovom segmentu ne postoji ni istinski gubitnik ni istinski dobtitnik. Rat se zapravo vodi oko cijena i ponude opreme.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Ukoliko se odlučite za Konu ovih karakteristika, uz promotivni popust ćete za nju morati izdvojiti 64.990 KM, ali računajte i na povrat 5.000 KM kao poticaj Vlade FBiH za kupovinu ekološki prihvatljivih vozila.
Hyundai Kona 1.6 GDi Hybrid 6DCT 2WD Prestige |
|||
Cijena do registracije: | 68.990 KM | ||
Akcijska cijena do registracije: | 64.990 KM | ||
Cijena najjeftinijeg hybridnog modela (Hyundai Kona 1.6 GDi Hybrid 6DCT 2WD Urban): | 62.990 KM | ||
Akcijska cijena najjeftinijeg hybridnog modela (Hyundai Kona 1.6 GDi Hybrid 6DCT 2WD Urban): | 58.990 KM | ||
Cijena najjeftinijeg modela (Hyundai Kona 1.0 T-GDI 6MT 2WD Art): | 52.990 KM | ||
Akcijska cijena najjeftinijeg modela (Hyundai Kona 1.0 T-GDI 6MT 2WD Art): | 48.990 KM | ||
Troškovi registracije: | 671 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 3.379 KM | ||
Servisni interval: | 15.000 km / 1 god. | ||
Cijena osnovnog servisa: | 330 KM | ||
Motor: | hibridni; benzinski, Smartstream, 1.580 ccm, 4 cilindra u liniji, 16 ventila, direktno ubrizgavanje, Start&Stop; električni – baterija kapaciteta 1,32 kWh; 2WD | ||
Snaga: | sistemska snaga 104 kW (141 KS) pri 5.700 obr/min; snaga benzinskog motora 77 kW (105 KS) pri 5.700 obr/min; snaga elektromotora 32 kW (44 KS) | ||
Obrtni moment: | sistem 265 Nm pri 4.000 obr/min; benzinski motor 144 Nm pri 4.000 obr/min; elektromotor 170 Nm |
||
Mjenjač: | automatski, DCT, 6 brzina | ||
0-100 km/h / Max: | 11,2 s / 166 km/h | ||
Prosj. potrošnja: | 4,7 l/100 km/h (WLTP) | ||
Emisija CO2: | 101-117 g/km (WLTP) | ||
Emisioni standard: | Euro 6d | ||
Zapr. rezervoara: | 38 l | ||
Dimenzije (D/Š/V): | 4.350 / 1.825 / 1.585 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.660 mm | ||
Min. rastojanje od tla: | 170 mm | ||
Krug okretanja: | 10,6 m | ||
Masa vozila: | 1.410 – 1.525 kg | ||
Prtljažnik: | 466 / 1.300 l | ||
Garancija: | 5 godina / neograničen broj kilometara | ||
Početak prodaje u BiH: | Oktobar 2023. | ||
. | |||
Odlukom Vlade FBiH od 2022. godine kupovina hibridnih automobila subvencionirana je u visini od 5.000 KM. | |||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
D: | 7,05 s | ||
80-120 km/h: | |||
D: | 8,55 s |
Hyundai Kona 1.6 GDi Hybrid 6DCT 2WD Prestige
Serijska oprema Urban:
Progresivni servoupravljač; upravljač podesiv po visini i dubini; zračni jastuk za vozača; zračni jastuk za suvozača; dva bočna zračna jastuka sa zračnim zavjesicama; centralni zračni jastuk (sprijeda); el. parkirna kočnica s funkcijom autohold; ABS – sistem sprečavanja blokade točkova prilikom kočenja; ESC – elektronski program stabilnosti; DBC – Downhill brake control – kontrola kočenja na nizbrdici pri otežanim uslovima; HAC – Hill start assist control – kontrola pomoći pokretanja na uzbrdici; MCB – Multi collision brake – kontola stabilnosti vozila primjenom naizmjeničnogkočenja u cilju sprečavanja / umanjenja naknadnih sudara, u slučaju sudara; ICC in cabin camera – sigurnosni sistem praćenja umora vozača; Drive mode select; sidrišta za dječju sjedalicu (straga); Immobilizer – elektronska blokada motora; sistem kontrole pritiska u gumama – high line; automatska regulacija paljenja prednjih svjetala; el. podesiv vanjski retrovizori; kućišta vanjskih retrovizora i ručice vrata u boji karoserije; tonirana stakla; stražnji spojler s kočnim LED svjetlom; vozačevo sjedište podesivo po visini (manuelno); nasloni za glavu sprijeda i straga (podesivi po visini); unutrašnje ručice vrata u boji metala; djeljivi naslon u drugom redu sjedišta (40:20:40); držači za čaše u centralnom otvorenom grebenu; naslon za ruku; priključak za USB i USB punjači; komande za audiouređaj na upravljaču; Svjetlo za čitanje mape; svjetlo u unutrašnjosti (u 2. redu sjedišta); centralno zaključavanje; daljinsko upravljanje centralnom bravom; el. posesivi prednji i stražnji prozori (vozačevo s Auto-Down funkcijom); štitnici od sunca za vozača i suvozača (s ogledalom i osvjetljenjem); svjetlo u prtljažnom prostoru; automatski klima-uređaj s automatskim odmagljivanjem stakala; upravljač presvučen kožom; integrisani pokazivači pravca u kućištima vanjskih retrovizora; krovne lajsne; 18” alu-felge; set za popravak gume; LED prednja poziciona svjetla; LED MFR prednja svjetla; radio + RDS+ 4 zvučnika + 2 visokotonska zvučnika; digitalni sat; tempomat (Auto cruise control) sa MSLA (manuelnim ograničavanjem brzine); (platnene presvlake sjedišta); izolacija prednjeg poklopca; el. grijanje vanjskih retrovizora; Aero blade prednji brisači; podešavanje sjedišta vozača u lumbalnom dijelu; Bluetooth s prepoznavanjem glasa; stražnji parkirni senzori; automatska regulacija aktiviranja brisača – senzor za kišu; ROA – rear occupant alert – sistem upozorenja prisutnosti na stražnjim sjedištima; stražnja LED svjetla; el. unutrašnji retrovizor s opcijom zatamnjenja; prednji parkirni senzori; Navigacija (12.3” touch screen) LCD + RDS + DAB + TMS; stakla sa zaštitom od UV zračenja (akustični film u prednjem vjetrobranu); el. preklopivi vanjski retrovizori; džepovi u poleđini prednjih sjedišta; unutrašnja obloga krova – platno; “pametni” sistem kontrole brzine – ISLA intelligent speed limit; pokretanje motora bez umetanja ključa (Smart Key) Start/Stop Button; HDA – sistem pomoći pri vožnji na autoputu; kutija ispod poklopca u prtljažnom dijelu (under tray); paket priprema ožičenje za kuku; LKA – line keep assit – sistem zadržavanja vozila između traka na cesti; FCA – sistem sprečavanja sudara sprijeda (vozila/pješaci); LFA – line following assit – sistem praćenja traka na cesti; Supervision komandna table 12,3” s reostatom (podešavanjem osvjetljenja); E-Call (ne funkcioniše van teritorije EU); pokrov prtljažnog prostora; indikator niskog nivoa tekućine za pranje stakla; kamera za pregled iza vozila…
Cijena modela sa serijskom opremom Urban: 62.990 KM
Serijska oprema Style (dodatno na Urban):
Zatamnjena stakla iza prvog reda sjedišta; Mood lamp – unutrašnje osvjetljenje; mrežica u prtljažnom prostoru; el. grijanje upravljača; ventilacioni difuzori za klimu u grebenu prema stražnjoj klupi; bežični punjač za pametni telefon…
Cijena modela sa serijskom opremom Style: 63.790 KM
Serijska oprema Premium (dodatno na Style):
Projekciona LED prednja svjetla; LED garnish svjetlo – prednja lajsna; vozačevo sjedište podesivo po visini; el. grijanje prednjih i stražnjih sjedišta…
Cijena modela sa serijskom opremom Premium: 64.990 KM
Serijska oprema Prestige (dodatno na Premium):
PCA – sistem sprečavanja sudara prilikom parkiranja unazad; presvlake sjedišta – koža/platno; sistem detekcije objekata u “mrtvom” uglu – blind spot collision avoidance assit – BCA; bočni parkirni senzori; BVM – blind view monitor – monitor u komandnoj tabli – upozorenje na objekte u mrtvom uglu; SVM – Surround view monitor – monitor za pregled oko vozila i pomoć oko jednostavnijeg parkiranja; Premium zvučnici – Band Bose i pojačalo…
Cijena modela sa serijskom opremom Prestige: 67.990 KM
Dodatna oprema:
– Boja Metalik Denim Blue (1.000 KM)
Cijena dodatne opreme: 1.000 KM
Akcijski popust: 4.000 KM
mar 24, 2025 0
mar 24, 2025 0
mar 24, 2025 0
mar 24, 2025 0
nov 15, 2014 0
okt 15, 2014 0
okt 15, 2014 0
sep 15, 2014 0