Osvježeno 24 Marta, 2025 11:03 PM
jan 10, 2013 Adnan Huseinagić Hyundai, Test 0
Treća generacija Santa Fea stigla je na prag klase skupih evropskih, američkih i japanskih SUV-ova. Jednako je sposoban, ugledan i robustan, ali je i značajno jeftiniji.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Skriven iza lica novih evropskih malih SUV-ova, Santa Fe je počeo polako izostajati iz misli kupaca u Evropi. Novi ix35 je sasvim sigurno napravio dovoljno veliki napredak u odnosu na stare Hyundaijeve SUV-ove da je jednim potezom zamijenio i Santa Fea, ali i Tucsona. No, najava dolaska novog Santa Fea i njegove prve slike bile su dovoljne da se probude duboko skrivene misli o jeftinom korejskom SUV-u koji ni u prvoj generaciji nije zaostajao za evropskim i američkim konkurentima.
No, danas je Hyundai puno drugačiji nego što je bio prije 12 ili 13 godina, pa je tako i Santa Fe dramatično izmijenjen. Stilski je poprimio formu snažnog, robustnog i velikog SUV-a koji je prilagođen tržištima u Americi i u Evropi. Ogromna prednja maska uz velika svjetla, te svjetla za maglu ukrašena LE diodama svakako su karakteristika modernih automobila, a koliko je moderan Santa Fe pokazuju velike limene površine sa strane i uska stakla, koja od davnina karakterišu automobile koji dominiraju na cesti. Također, zadnja svjetla su obogaćena LE diodama, a mora se reći i da podsjećaju i na zadnja svjetla sa Lexusovih SUV-ova. U svakom slučaju, dosta toga se promijenilo.
Više nije skriven iza drugih. Sada nadmoćno stoji i pored najboljih, i to prvenstveno zahvaljujući izgledu.
Santa Fe je postao terenac koji se, zahvaljujući svom izgledu, najbolje snalazi u društvu njemačkih i japanskih moćnika. Snažne izlomljene vanjske površine uz velika svjetla i detalje ukrašene hromom neće prolaznike ostavljati ravnodušnima. Štaviše, testni model bio je opremljen i 19-inčnim tamno-sivim felgama, te crnim panoramskim krovom. Ovako opremljen i ukrašen, Santa Fe je potpuno nadmašio sve dosadašnje Hyundaijeve (i Kijine) SUV-ove, uključujući i velikog Hyundaija ix55.
I u kabini je jednako moderan. Naravno, sve je naslijedio od ostalih modela u ponudi, pa možemo reći da je izgled površina u kabini očekivan. Ipak, u Santa Feu sa paketom opreme Executive, svako se u kabini osjeća itekako dobrodošlim. Kožna elektropodesiva sjedišta, veliki displej na centru konzole, ogromni panoramski krov koji se proteže od prednjeg do zadnjeg vjetrobranskog stakla, te obilje prostora, svakako čine jedinstven ambijent. Iako su gotovo sve površine crne i tamno sive, nismo se osjećali klaustrofobično. Uz otvoren panoramski krov tokom dana ulazi dovoljno dnevnog svjetla, a tokom noći kabinu kupa žućkasta svjetlost sa reflektora koji osvjetljavaju gradske puteve.
⇑ Nije tajna da u kabini Santa Fea ima dovoljno prostora za sedam sjedišta. Naravno, mi smo imali verziju sa pet sjedišta, ali uz paket opreme slikovitog naziva Executive dobili smo terenca dovoljno luksuznog da opčini i vozača i putnike. Veliki prostor ukrašen je jedinstvenim oblicima karakterističnim za moderne Hyundaije, a okupan je decentnim plavim svjetlom sa brojnih tastera.
Nije se teško priviknuti na bogatu opremu. Štaviše, i vožnja je postala tako jednostavna da se ni početnici za volanom Santa Fea neće osjećati izgubljenim. Senzori upozoravaju na prepreke i naprijed i nazad, a ako to nije dovoljno, prebacivanjem ručice automatskog mjenjača u položaj “R” aktivira se i kamera koja prikazuje prostor iza Santa Fea. Tehničke poslastice nisu rezervisane samo za parkiranje i za vožnju u nazad. Senzori aktivno prate i linije na putu, a ako primijete prelazak točka preko linije bez uključenog pokazivača smjera, automatski zakreću volan i vraćaju Santa Fea u traku. Ovaj sistem odlično funkcioniše čak i na ovolikom automobilu. Štaviše, vozač može birati i između tri različita načina rada volana (Comfort, Normal i Sport). Sve su ovo karakteristike modernih automobila, ali čini se da se najbolji razlog za svrstavanje Santa Fea među najbolje SUV-ove današnjice nalazi ispod prednjeg poklopca.
⇑ Ovdje se inače mogu smjestiti dva dodatna sjedišta. No, bez njih svakako je drugi red imao više mobilnosti, jer je omogućeno podešavanje zadnjih sjedišta po dužini. Bez obzira na to koliko nazad pomjerili zadnja sjedišta, prtljažnik ostaje dovoljno prostran i za najzahtjevnije korisnike.
2,2-litarski dizelski motor sa više od 190 KS demonstrira snagu Hyundaijevog istraživačkog centra. Motor je izuzetno tih i miran, ali i vrlo snažan. Čak je teško i zamisliti da se radi samo o četverocilindarskom motoru, posebno kada se sa punim pritiskom na gas pretiču dugi kamioni sa prikolicama. No, to je samo jedna od prednosti novog Santa Fea. Iako su ovakvi SUV-ovi danas prilagođeni cestama, Santa Fe sa velikim gumama, pogonom na četiri točka sa mogućnošću odabira konstantnog prenosa snage na prednju i na zadnju osovinu hrabro gazi i po blatu i kamenju. Isprobali smo i automatski sistem usporavanja vozeći niz padinu. Savršeno funkcioniše.
⇑ Nismo oskudijevali. Snage je bilo napretek. Malo manje od 200 KS, uz odlični automatski mjenjač i pogon na četiri točka, sasvim su dovoljni za velikog SUV-a.
Santa Fe pokazuje budućnost Hyundaija. Nikada nije bila svjetlija (i optimističnija).
Čini se da je Santa Fe poprimio dosta evropskih vrijednosti iako njegove dimenzije govore o tome da će ga najbolje prihvatiti Amerikanci. No, čini se da ovdje ne treba biti straha o skupom održavanju, jer treći Santa Fe prerastao svoje prethodnike. Uz mali, ali itekako moćni četverocilindarski motor, Santa Fe predstavlja odličan spoj velikog, bogatog i luksuznog SUV-a sa ekonomičnim stilom vožnje. Naše testiranje je pokazalo da je potrošnja manja od deset litara na pređenih 100 kilometara. To je za barem 25 odsto manje u odnosu na konkurente.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Također, i cijena najopremljenijeg Santa Fea je značajno manja u odnosu na konkurente. Najskuplja verzija, koju smo i testirali, košta 92.790 KM. Sada je ovaj automobil stigao u klasu najboljih evropskih, japanskih i američkih SUV-ova od kojih je ostao značajno jeftiniji. Štaviše, žrtvovanjem luksuzne opreme cijena se može smanjiti i za više od 30.000 KM!
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi A/T 4WD Executive | |||
Cijena do registracije: | 92.790 KM | ||
Cijena najjeftinijeg modela: | 59.900 KM | ||
Troškovi registracije: | 903 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 4.825 KM | ||
Motor: | dizelski; 2.199 ccm | ||
Snaga: | 145 kW / 197 KS | ||
0-100 km/h / Max: | 10,1 s / 190 km/h | ||
Prosj. potrošnja: | 6,8 l/100 km (nom) | ||
Masa vozila: | 1.882 kg | ||
Prtljažnik: | 585 / 1.680 l | ||
Emisija CO2: | 178 gr/km | ||
Početak prodaje u BiH: | Novembar 2012. |
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi A/T 4WD Executive
Serijska oprema:
ABS, ESP, HAC, DBC, VSM, alarm, sedam zračnih jastuka, centralni naslonjač za ruku između prednjih sjedišta, el. podizači stakala, putni kompjuter, tempomat, svjetla za maglu sa LE diodama, dvozonski klima-uređaj, el. podesiva sjedišta sa grijačima obložena kožom, volan, ručica mjenjača i ručne kočnice obloženi kožom, multimedijalni sistem sa displejom osjetljivim na dodir, navigacioni uređaj, sistem priključivanja mobilnog telefona na zvučni sistem, senzori za kišu, parkirni senzori sa kamerom za vožnju nazad, prednja prilagodljiva xenonska svjetla, panoramski krov sa otvorom, el. parkirna kočnica, tabla sa instrumentima Supervision, 19-inčne alu-felge, sistem automatskog parkiranja, zadnja svjetla sa LE diodama…
Cijena modela sa serijskom opremom: 92.790 KM
mar 19, 2025 0
mar 14, 2025 0
mar 06, 2025 0
mar 05, 2025 0
jan 08, 2024 0
jun 25, 2019 0
nov 15, 2014 0
okt 15, 2014 0