Osvježeno 13 Oktobra, 2024 7:10 AM
apr 10, 2023 Almir Grebović Hyundai, Test 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Proslavio je 25. rođendan pod imenom H1 (i pod još nekoliko drugih naziva), ali će se možda neki sjetiti vremena u kojem je Hyundai osamdesetih godina proteklog vijeka licencno proizvodio mali putnički kombi Grace ili H-100, pokrivajući neka tržišta Azije, ali i SAD. Historija je dakle tu, što je iskustveni faktor kada je u pitanju proizvodnja vanova svih oblika. Proizvodili su ih zaista mnogo, ali modernu historiju, u kojoj jednu od uloga igra i evropsko tržište, mogli bismo vezati za 1997. godinu i za početke proizvodnje “kombija” H1. Relativno popularan, H1 je u prvoj generaciji uglavnom bio nuđen azijskim tržištima, ali je Evropa od početka bila jedan od potajnih vlažnih snova seulskog giganta. Produkcija prve dvije generacije, sa po jednim faceliftom, okončana je u martu 2021. godine, kad je kao grom iz vedra neba “odjeknula” prva fotografija nasljednika, doduše nasljednika potpuno novog imena. I dalje srednje veliki Van, s radikalno drugačijim izgledom, nalikovao je više konceptnoj studiji, nego globalnom serijskom modelu koji će odmah potom krenuti u prodaju.
Gotovo je pravilo da ovakva vrsta vozila nema pretjerano zavodljiv izgled, budući da je sve podređeno namjeni. Čak i poneka iskrica u ponudi, uglavnom evropskih modela, obično prođe nezapaženo, jer su pravila svugdje manje-više ista. Tako je Hyundai sa Starijom definitivno oborio aksiom prema kojem je kombi samo vozilo kutijastog izgleda i glavna zadaća mu je samo da najbolje služi svrsi.
Iako između starog i novog nećete uspjeti naći ni jedan isti detalj, suštinski su gotovo identični. Nevjerovatno je koliko jednostavne stilske linije mogu zavarati i poslati poruku da se radi o sasvim drugačijem konceptu “prevoznog sredstva”. Zapravo su se samo malo više poigrali s dizajnom eksterijera i s kud-i-kamo jednostavnijim dizajnom dobili radikalno drugačiji pogled na svijet modernih vanova. U vrijeme kombija H1 nije bilo LED svjetala, pa je za “space” izgled Starije uveliko zaslužna i nova tehnologija. Staria jeste kombi, ali “zaoštrena” silueta prikazuje drugačiji pristup oblikovanju. Možda iz praktičnih razloga nije ni bilo potrebno, ali ovakve konture, s dnevnim i pozicionim svjetlom u obliku vrlo tanke LE diode koja se proteže “s kraja na kraj” širine, definitivno su utjecale na imidž Hyundaija više nego bilo koji drugi automobil u njihovoj historiji. Staria na okolinu djeluje poput “blitzkriega” – u svakom slučaju izaziva vidne reakcije i ne može proći neopaženo. U jednom trenutku samo čekate kad će se odvojiti od asfalta i krenuti poput Enterprisea.
Iako je gotovo cijela prednja strana aerodinamički zakošena, maska i ostatak prednjih svjetala postavljeni su okomito, ali zbog oblika grupe svjetala i “bordure” grila, također predstavljaju unikat u stilskim detaljima automobila sličnog karaktera. Jedno prednje svjetlo sastoji se od grupe 8 velikih LE dioda, a sa spomenutom linijom dnevnog svjetla čini nestvarnu pojavu u mraku. Zanimljiv je dezen aluminijskih felgi, ali su zanimljive i susjedne ručke bočnih vrata.
Ništa manje nije zanimljiva ni stražnja strana iako je kroz historiju na sličnim modelima bilo vrlo teško postići originalnost i istovremeno stilsku zavodljivost. Stražnja projekcija je zapravo kvadrat “dva sa dva” sa poklopcem i tu ne postoji puno prostora za egzibicije. Vrata su ogromna i otvaraju se prema gore. Hyundai je ovdje igrao na tri (poznata) detalja – veliki i mesnati krovni aerodinamički spojler je petnaestak centimetara “izvučen” iz osnovne konture, što nije nepoznat detalj, a stražnji brisač je skriven praktično u tom spojleru i radi “odozgo”. Isti princip je na Tucsonu, no zanimljivija je tačkasta grafika stražnjih svjetala, čiju autentičnost vežemo za Ioniq 5.
Putnički H1 nije bio toliko uglađen, ali je bio vrlo upotrebljiv turistički kombi s 9 sjedišta. H1 je predstavljen davno i uklopio se u globalnu ponudu velikih vanova i odlično je poslužio svrsi. Koristili su ga svi oni kojima je bio potreban ekspresan prevoz manje grupe ljudi na kraćim udaljenostima. Jedna od razlika Starije u odnosu na H1, leži u većoj ponudi autentičnih varijanti, mada su sve smještene u dužini od 525,3 cm. Istini za volju, i H1 je sve vrijeme nuđen i u putničkoj i u teretnoj varijanti, ali nova Staria briljira kada su u pitanju putničke varijacije. Na tržištu BiH postoji izvedba Lux (globalno se može naći i pod drugim oznakama), koja predstavlja sam vrh luksuza u klasi, ali je u ponudi i verzija Wagon, koja je nešto “umjerenija” varijanta turističkog kombija. Govorimo li o Luxu, unutra ćemo naći tri reda sjedišta u konfiguraciji 2+2+3 i ogroman slobodan prostor, što je uglavnom odlika većine takozvanih VIP vanova. Prvenstveno je namijenjena takozvanim shuttle transferima. Slični automobili najčešće su u vlasništvu turističkih agencija, rent-a-car agencija, luksuznih hotela, aerodroma i predstavljaju dio njihovog visokog imidža.
Staria je putnički kombi, pa ne čudi ukupna visina dva metra, što jasno ukazuje na natprosječnu visinu iznutra. Budući da je i udaljenost od tla nešto viša, moraćete se malo potruditi da uđete, no od pomoći je jedan stepenik iza svakih vrata. Okruženje je prepoznatljivo, vrlo ugodno, prozračno i gotovo bez mrtvih uglova. Slobodnog prostora ima na sve strane, iznad glave barem pola metra, a do suvozača ćete se morati dobro protegnuti. Sigurno ćete prepoznati i nekoliko “gotovih rješenja” koja su preuzeta iz aktuelnog Tucsona.
Tu je, naprimjer, tabla s instrumentima, zapravo najkontrastniji TFT displej na tržištu kojeg možete naći u jednom automobilu. Blago nagnuti displej, koji je “izvučen” iz konzole, ima dijagonalu 10,25 inča, a vidljiv je i po najintenzivnijem dnevnom svjetlu. Budući da se radi o kombiju u kojem su sva sjedišta nešto povišenija, u ovaj displej gledate preko upravljača, i to bez ikakvih problema. Sjetićemo se također i velikog centralnog panela s displejem i gotovo svim virtuelnim komandama za upravljanje sistemima, koji je opet preuzet iz Tucsona, pa bi primjedba mogla ići na obilje takozvanog završnog klavir-laka koji zadržava mnogo vidljive prašine. Još neke prepoznatljive stilske detalje, poput aluminijskih lajsni i uskih otvora za ventilaciju ispred suvozača, nalazimo u poznatom Hyundaijevom SUV-u.
Pored toga što je sve estetski vrlo solidno složeno, praktičnost je na posebnom nivou. Sjedišta i u prvom i drugom redu imaju po dva preklopiva naslona za ruke, a između prednjih nalazi se ogromno multifunkcionalno spremište čak i za vrlo krupne predmete. U njegovom sastavu su USB izlazi za putnike iz srednjeg reda, pa i nekoliko držača za limenke i prikladne ladice. On može poslužiti i kao velika površina poput stola. Veliku funkcionalnost nalazimo i u prednjim vratima koja s unutrašnje strane imaju čak po četiri spremišta ili oivičena prostora za odlaganje sitnica, ali se nekoliko skrivenih spremišta nalazi po cijeloj konzoli. Zasigurno nemate toliko stvari koliko ih Staria može sakriti.
Izuzetno je zanimljiv srednji red sjedišta. Do njih se stiže otvaranjem kliznih vrata, jednostavno i na dugme. Pomjerljiva su u svim osama, a mogu zauzeti i takozvani “zero graviti” poziciju, što smo vidjeli i u Ioniqu 5. To znači da se i sjedalni dio i naslonjač mogu nageti pod istim, ali suprotnim uglom, pod kojim putnik zapravo leži kao u zubarskoj stolici. Štaviše, postoji platforma ispod potkoljenica koja se također pomijera pod uglom, ali se izvlači i po dužini, a sve pozicije je moguće podešavati “na dugme”. Jedino što je ručno, to je podešavanje pozicije cijelog sjedišta po dužini i to za čak 30 centimetara, jer je cijelo sjedište klizno po šinama koja se nalaze u podnici. Pored toga, sjedišta je moguće zakrenuti u obrnuti položaj od pravca vožnje i tako napraviti mobilni mini konferencijski prostor.
Staria Lux ima i treći red sjedišta koji je također pomjerljiv po podnim klizačima i to za 30 centimetara. Njegove naslone moguće je potpuno preklopiti, ali je moguće potpuno podići i njegovu klupu za sjedenje. Dovoljno je široka da se na nju smjeste tri odrasle osobe. Jedinu smetnju može predstavljati pristup, budući da je do njih jednostavnje stići kroz prolaz između dva sjedišta u srednjem redu.
Ako su obje klupe u krajnjim položajima, putnici mogu ispružiti noge i to skroz. Vrhunski! Jedini problem je to što u toj varijanti prtljažnik jednostavno ne postoji – praktično ni litar, mada ga u praksi deklarišu kao 117 litara. Ukoliko se stražnja klupa pomjeri potpuno prema naprijed, opet putnicima neće biti tijesno, ali će se u toj varijanti pojaviti prtljažnik u zapremini od 431 litara. Ako vam baš ustreba, vađenjem svih sjedišta, moguće je dobiti tunel impresivne zapremine od pet kubnih metara i eto prilike za još jedan biznis!
Jedina razumna pogonska opcija za ovaj veliki kombi je 2,2-litarski turbodizelski motor, iako ga Hyundai na nekim drugim tržištima nudi i kao V6 benzinca. Razumna je opcija, jer je Staria u ovoj konfiguracija teška oko 2.400 kilograma i što je možete opteretiti sve do 3.030 kilograma, a tu benzinac barem u BiH nema šta tražiti. Na 3.800 obr/min izdašno će dati 177 KS, ali će svih 430 Nm biti dostupno u intervalu od samo 1.500 do 2.500 obr/min u kojem je zapravo najbolje “držati” radni režim. Dobra opcija je i osmerostepeni automatski mjenjač,mada je ponuđen samo s jednom spojnicom, kojim se upravlja jednostavno uz pomoć tri tastera na konzoli. I to je još jedan adut Starije, odnosno još jedan osnov za udobnost i vozača i svih putnika.
Za potpunu naviku na vožnju automobila ovih gabarita potrebna su dva-tri dana, naravno, ukoliko stalno ne vozite nešto slično. Staria za ovaj motor nije prekrupan zalogaj. Rezerva snage je uvijek dostupna, ali se opterećen ponaša nešto drugačije. Impresionira apsorpcija i buke i vibracija, što je zasluga mehaničkih rješenja, ali i upotreba dvostrukih stakala i nešto veće količine pjenastog izolacionog materijala na poziciji ispod prednjeg poklopca. Uz odličan pregled s vozačke pozicije, pravo je zadovoljstvo voziti regionalnim cestama, pa će bez umora prolaziti i “komadi” od nekoliko stotina kilometara. Kad već savladate granice i postanete svjesni nešto povišenijeg težišta, moći ćete i puno brže prolaziti kroz umjerenije zavoje. Ukoliko baš pretjerate po mokroj podlozi, Staria će blago krenuti preko prednje osovine. Sve dotle, vožnja će u svakoj varijanti biti istinski užitak. Definitivno će pomoći i pogon na sva četiri točka. Pored toga, ovaj pogon je upravljan vrlo sofisticiranim sistemom H-Trac, što podrazumijeva stalni nadzor nad brojem obrtaja svakog točka pojedinačno. U suštini je pogon uvijek na prednjoj osovini, što je dovoljno i što u svakom slučaju štedi gorivo, ali ukoliko ustreba, zapravo ukoliko sofisticirani sistem zabilježi prekomjernu razliku broja obrtaja po točkovima, automatski će se prilagoditi i “poslati” dio snage na stražnje točkove. Pored toga, vozač ima mogućnost izbora svojevrsne blokade centralnog diferencijala, pri čemu je pogon stalan i prema prednjem i prema stražnjem diferencijalu. Za ovoliki automobil nepovoljnog centra težišta, ovaj sistem na klizavoj podlozi može biti od itekakve pomoći. Zanimljivo je i to što je međuosovinsko rastojanje 327,3 centimetra, pa bi prema prirodi krug okretanja morao biti veliki. Ipak ne – prečnik kruga okretanja je impresivno mali – manji je od 12 metara.
Uz veliki trud, na otvorenoj cesti uspjeli smo postići prosječnu potrošnju nižu od 6 litara, a uz nešto opušteniju vožnju potrošnja nije prelazila 6,5 litara. Ukoliko računate na tešku vožnju gradom, možete računati s najmanje 10 litara dizela na 100 kilometara. Potpuno opterećena Staria bila bi žednija za najmanje još jedan litar.
Staria Lux je izvrstan putnički VIP Van, i ovakva u svakom slučaju može stajati rame uz rame s direktnim takmacima kao što su Mercedes V-Klase, ili naprimjer Volkswagen T6 Multivan. Konkurencija u ovoj klasi nije prevelika, ali je cjenovni dijapazon kod svih primjeraka veoma širok.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Hyundai Staria Lux u paketu opreme Premium i s inteligentnim pogonom na sva 4 točka u BiH košta 92.990 KM. Najjeftiniju ćete pronaći po cijeni od 89.000 KM, a najskuplju za nešto više od 100 hiljada KM – dijele ih četiri paketa opreme i dodatni pogon na stražnjoj osovini. Sve ostalo je između.
Hyundai Staria Lux 2.2 CRDi A8 4WD Premium (7 sjed.) 177 KS |
|||
Cijena do registracije: | 92.990 KM | ||
Cijena najjeftinijeg modela (Hyundai Staria Lux 2.2 CRDi A8 2WD Premium 7 sjed. 177 KS): | 89.990 KM | ||
Troškovi registracije: | 948 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 4.835 KM | ||
Servisni interval: | 15.000 km / 1 god. | ||
Cijena osnovnog servisa: | 486 KM | ||
Motor: | dizelski, 2.199 ccm, 4 cilindra u liniji, 16 ventila, direktno ubrizgavanje, Turbo, Start&Stop, pogon 4×4 | ||
Snaga: | 130 kW (177 KS) pri 3.800 obr/min | ||
Obrtni moment: | 430 Nm / 1.500 – 2.500 obr/min |
||
Mjenjač: | automatski, 8 brzina | ||
0-100 km/h / Max: | 13,5 s / 185 km/h | ||
Prosj. potrošnja: | 8,9 l/100 km (WLTP) | ||
Emisija CO2: | 232 g/km (WLTP) | ||
Emisioni standard: | Euro 6d | ||
Zapr. rezervoara: | 75 l | ||
Dimenzije (D/Š/V): | 5.253 / 1.997 / 1.990 mm | ||
Međuos. razmak: | 3.273 mm | ||
Min. rastojanje od tla: | 186 mm | ||
Krug okretanja: | 11,94 m | ||
Masa vozila: | 2.368 – 2.438 kg | ||
Prtljažnik: | 117 / 431 l | ||
Garancija: | 5 godina / neograničen broj kilometara | ||
Početak prodaje u BiH: | Decembar 2022. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
D: | 8,20 s | ||
80-120 km/h: | |||
D: | 10,13 s |
Hyundai Staria Lux 2.2 CRDi A8 4WD Premium (7 sjed.) 177 KS
Serijska oprema (Premium):
Servoupravljač; podešavanje upravljača po visini i dubini; zračni jastuk za vozača; zračni jastuk za suvozača; bočni zračni jastuci i zavjesice; predni kočni diskovi 18”; ABS (sistem sprečavanja blokade točkova prilikom kočenja); ESC (elektronski program stabilnosti) s HAC (Hill start assist control – kontrola pomoći pokretanja na uzbrdici) i MCB (Multi collision brake – kontola stabilnosti vozila primjenom naizmjeničnog kočenja u cilju sprečavanja/umanjenja naknadnih sudara, u slučaju sudara); alu-felge 18”; džepovi u naslonima prednjih sjedišta; rezervni točak; automatska regulacija paljenja prednjih svjetala; stražnji spojler s trećim kočnim svjetlom; podešavanje pojasa po visini; nasloni za glavu podesivi po visini (vozač i suvozač); podešavanje sjedišta po visini (vozač); svjetlo u prtljažnom prostoru; unutrašnje ručice vrata u boji metala; štitnici od sunca s ogledalima i osvjetljanjem (vozač i suvozač); Imobilizer; daljinsko centralno zaključavanje s alarmom; E Call (ne funkcioniše van tertorije EU); USB priključak; sigurnosne bravice za djecu na stražnjim vratima; komande za audiouređaj na volanu; digitalni sat; putni kompjuter; Cruise control; sistem kontrole pritiska u gumama; utičnice i USB punjač; zaštitne zavjesice za blato; kućišta vanjskih retrovozora u boji vozila; el. podešavanje i grijanje vanjskih retrovizora; el. preklapanje vanjskih retrovizora; integrisani pokazivači pravca u vanjskim retrovizorima; stakla u boji (tonirana); Aero blade metlice prednjih brisača; svjetlo u kabini (naprijed); el. podizači prednjih prozora (vozačevo sa zaštitom od uklještenja); volan i ručica mjenjača obloženi kožom; stražnji parkirni senzori; izolator poklopca motora; paket – ožičenje za kuku; suvozačevo el. staklo sa zaštitom od uklještenja; svjetla u kabini u drugom i trećem redu; automatski klima-uređaj (naprijed); automatski klima-uređaj (pozadi); navigacioni uređaj 10,25”; kamera za pregled iza vozila s dinamičkim navodećim linijama; visokotonski zvučnici; Bluetooth s prepoznavanjem glasa; LED prednja svjetla; LED poziciona svjetla; klizna bočna stakla; 10.25” Supervision cluster (komandna tabla) s mogućnošću podešavanja osvjetljenja (Rheostat); sistem detekcije objekata u “mrtvom” uglu (blind spot collision avoidance assit – BCA); LKA (line keep assit – sistem zadržavanja vozila između traka na cesti); FCA i FCA JX (Forward collision avoidance assit – sistem asistencije zaštite prednjeg udara vozila i prilikom skretanja ulijevo); ISLA (inteligentni sistem upozorenja o prekoračenju dopuštene brzine); senzori za parkiranje (naprijed); LFA (line following assit 8sistem praćenja traka na cesti); stražnja LED svjetla; zavjesice za stražnja stakla (manuelno podesive); “pametni” ključ + pokretanje vozila bez ključa (Smart key + Start button); stakla za zaštitom od UV zračenja; sjedišta obložena kožom; el. grijanje sjedišta (vozač i suvozač); el. grijanje volana; ECM (unutrašnji retrovizor elektrohromatski), el. bočna klizna vrata; e-Shift (SBW) automatski mjenjač s tipkama; el. parkirna kočnica s Auto hold funkcijom; hromirane vanjske ručice vrata; hromirane unutrašnje ručice vrata; Relax sjedišta u drugom redu; Mood lamp; krovna obloga; metalne obloge papučica; maska hladnjaka Glossy; Drive mode select; pepeljara; SCC – Tempomat (Smart Cruise control) sa stop/go funkcijom; HDA (sistem asistencije pri vožnji autoputem); Wireless punjač za mobitel (funkcija ovisi o modelu mobitela)…
Cijena modela sa serijskom opremom Premium: 92.990 KM
okt 09, 2024 0
okt 08, 2024 0
okt 08, 2024 0
okt 07, 2024 0
sep 18, 2024 0
sep 13, 2024 0
aug 04, 2024 0
jul 19, 2024 0