Osvježeno 22 Maja, 2025 4:02 PM
apr 23, 2025 Almir Grebović Hyundai, Test 0
Kada je u pitanju tržište novih automobila u Bosni i Hercegovini, Hyundai Tucson je sve prodavaniji model. Zanimljivo je da više ni cijena ne igra pretjeranu ulogu, budući da posljednjih godina cijene svih automobila vidno rastu. Bez obzira na sve, Tucson u BiH predstavlja gotovo najznačajnijeg igrača na četiri točka, ali je možda važnije spomenuti činjenicu da se radi o modelu kojeg biraju pojedinci. Štaviše, kupcima u posljednje vrijeme i nije toliko važno što Hyundai silom prilika već u ponudi mora imati veći broj hibrida i benzinskih modela, a sve manji broj dizelskih. Podjednak interes vlada za modelima svih motorizacija, pa kupci doslovno tvrde da je Tucson u ovom trenutku “prava mjera” za svakoga ko se opredijeli za blagodat kupovine novog automobila.
Aktuelni Hyundai Tucson je pred kupcima u četvrtoj generaciji i to njegova redizajnirana verzija. Ova generacija je 2020. godine donijela radikalan stilski otklon, koji je svijetu ponudio nešto sasvim novo. Prednja strana s dnevnim svjetlima stilizovanim u obliku galebovih krila odmah je postala neprikosnoveni i prepoznatljivi zaštitini znak ovog automobila, a prema mišljenjima mnogih, nije je trebalo značajnije mijenjati. Redizajn je početkom 2024. godine donio nešto “oštrije” detalje na karoseriji i temeljito restilizovana prednja svjetla, no Tucson je i dalje ostao sasvim prepoznatljiv.
Redizajn je krajnje ozbiljno obuhvatio i unutrašnjost, doduše samo kompletnu konzolu i centralni greben, ali toliko radikalno da bismo u neku ruku ovo čak mogli nazvati i novim modelim. Kud-i-kamo elegantnija unutrašnjost, uglavnom je oslonjena na detalje koje nalazimo u Hyundaijevim modernim modelima električne serije Ioniq. U njima, a od redizajna i u Tucsonu, na konzoli je centralni panel na kojem su dva displeja – jedan kao tabla s instrumentima, a drugi, isti toliki, kao displej multimedije, osjetljiv na dodir. Uz obnovljen izgled upravljača, centralni greben između vozača i suvozača je također nešto sasvim novo.
Tucson je nakon redizajna ostao u svojim prepoznatljivim gabaritima i proporcijama. Fluidan, moderan, “mišićav” tamo gdje treba biti, uz međuosovinsko rastojanje od 2.756 mm, biće relativno komforan za tri odrasla putnika na stražnjoj klupi. Dva već neće imati ama baš nikakvih problema ni u poziciji glava, ni u poziciji koljena. Važno je naglasiti da se putnici sprijeda pri tome ne trebaju odreći ni milimetra vlastitog prostora. Uz sve, prtljažnik će ostati vrlo izdašan sa svojih 546 litara prostora, ali vrijedno je spomenuti i skriveni dio prtljažnika izdijeljen podlogom od pjenastog materijala koji će poslužiti kao izvrstan organizer.
Tucson je u BiH dostupan u čak šest nivoa opremljenosti. Hyundai je oduvijek bio izdašan kada je u pitanju oprema. Bez obzira na motorizaciju, svaki model tako moguće konfigurisati, što naravno utječe na cijenu, ali i podiže ukupan ugođaj u vožnji.
Vrlo ugodna sjedišta – potpuno električno pomjerljiva, visoki naslon u sredini za laktove, vrlo pregledna tabla s instrumentima, head-up displej, novi smještaj ručice automatskog mjenjača, prikaz na tabli s instrumentima prednjeg lijevog i prednjeg desnog točka, te polica ispred suvozača, detalji su koji će vožnju učiniti znatno ugodnijom. Naravno da se radi samo o nekim vidljivim detaljima, ali je lista opreme koja nije vidljiva, vrlo dugačka.
Volite li dizel, ili ste samo zadržali nekadašnje navike, Hyundai će vam u Tucsonu ispuniti svaku želju, jer je snagu svog 1,6-litarskog dizelskog motora podijelio u dva nivoa. Slabijeg od 115 KS ugrađuju na modele Tucsona koji ima samo pogon preko prednje osovine, a snažni od 136 KS “ide” u ozbiljnije primjerke koji mogu imati pogon preko obje osovine i koji imaju automatsku transmisiju. I to su zapravo opcije koje bi bh. kupcima mogle biti najzanimljivije.
Tako snažniji motor, pored 136 KS na 4.000 obr/min, ima i 320 Nm obrtnog momenta koji je vozaču dostupan na 2.000 obr/min, ali samo do 2.250 obr/min. Vrijednosti dovoljno govore, a znajući da ovakav neopterećen Tucson ima masu od 1.750 kilograma, jasno je da će ovakav odnos snage i mase biti više nego dovoljan i za dinamičnu i za ugodnu vožnju.
Veliki 19-inčni aluminijski točkovi i gume vrlo niskog profila (235/50), na asfaltu će vam dati solidan sportski osjećaj ulaska u zavoje, mada je jasno da se ovdje radi o crossoveru. Želite li baš to, onda je ova dimenzija izvanredna i za vožnju i za izgled. Ukoliko više cijenite nedjeljne izlete, pri kupovini možete odabrati točkove prečnika 17 inča s gumama nešto višeg profila (215/65) i biti bezbrižniji na makadamskim podlogama.
Ovakav Tucson će svakako poslužiti i na jednoj i na drugoj podlozi, a u tome će mu svakako pomoći pogon na obje osovine. Sistem je “pametan” pa će u većini slučajeva snaga biti samo na prednjoj osovini, štedeći time gorivo, bez ikakvih negativnih utjecaja na dinamiku vožnje i na sigurnost. Zatreba li bolje, zapravo ocijeni li sistem da je prednjoj ili stražnjoj osovini ponestalo pravilne trakcije, dio snage će prebaciti na stražnje točkove, ali nikad više od 60/40 u odnosu na prednje. Dobra okolnost je i to što vozači mogu izabrati opciju blokiranja centralnog diferencijala i tako u svim prilikama imati 60% snage na prednjim točkovima, a 40% na stražnjim. U svakom slučaju će pomoći u klizavim situacijama, ali od ovoga ne smijete očekivati čuda i savladavanje teško premostivih blatnjavih ili ledenih izazova iako će od velike koristi biti njihov sistem H-Track. Za to su vam prije svega potrebne nešto grublje gume.
Asfaltna cesta će biti nešto bolje okruženje za ovaj auto, pa će do punog izražaja doći njegova ukupna udobnost i dinamika motora. U većini slučajeva možete biti sigurni u obilaženje sporijih automobila, pa će potencijal motora i transmisije doći do izražaja kod međuubrzanja – od 60 do 100 km/h stizaćete za oko 7 i po sekundi, a od 80 do 120 km/h za manje od 10 sekundi.
Automatski mjenjač sa 7 stepena prenosa sve vrijeme će biti dovoljno brz i dovoljno gladak, toliko da ćete vrlo rijetko primijetiti prebacivanje iz stepena u stepen. Za to je najzaslužnije dvostruko kvačilo. Poželite li se malo poigrati s brojevima obrtaja, obrtnim momentima, dinamičnijim ubrzanjima, pa i sa štednjom goriva, uvijek možete izabrati opciju ručnog prebacivanja. Iza upravljača su klasične lopatice, što vožnju na momente može učiniti i zabavnom, ali manje ugodnom. Vozaču je na raspolaganju i izbor načina rada motora i transmisije. Za sve je dovoljan način rada “Normal”, ali postoji i “Sport” koji će prilagoditi broj obrtaja motora s mjenjačem i tako uvijek biti u pripravnosti. Za štedljivce je tu način rada “Eco”, što dovoljno sugeriše o čemu se radi.
Motor ima modernu konstrukciju i nema zupčasti remen. Bregaste osovine pogoni lanac, pa su kupci oslobođeni troška takozvanog velikog servisa. Govorimo li o svim troškovima, uvijek morate računati na potrošnju. Ovakav Tucson će u najtežim gradskim uslovima saobraćajnih špica trošiti do 8 litara dizela, ali se potrošnja na otvorenoj cesti može mjeriti vrijednostima koje su niže od 5 litara. Sve ostalo je negdje između, pa i vožnja autoputem.
Pored natprosječne istinske upotrebljivosti za većinu vozača, Tucson je u ovoj varijanti izuzetno tih automobil, bez obzira na prirodu motora skrivenog ispod prednjeg poklopca. Odlična zvučna izolacija i najduža će putovanja učiniti prilično udobnim. Uz dobru opremu, ovakav Tucson bi se mogao nazvati konačnim rješenjem s vrlo širokim spektrom upotrebljivosti.
Tucson je gradski SUV ili crossover s već dubokim korjenima na svim evropskim tržištima, a pojava ovakvih konstrukcija i oblika generalno je promijenila mišljenja i navike kupaca. Tradicionalna tržišta poput našeg oduvijek su cijenila dizelske motore što zbog potrošnje, što zbog trajnosti, a što zbog prilično visokih specifičnih snaga, pa su već decenijama nezamjenjivi većini populacije odrasle na neuništivim dizelskim onovremenskim klasicima.
Testirani Tucson je sami vrh ponude ovog modela – u njemu je najsnažniji dizelski motor, ima sedmerostepeni automatski mjenjač s dva kvačila, ima pogon na sva četiri točka i mogućnost blokiranja centralnog diferencijala, 19-inčne točkove, krovni panoramski otvor i najbogatiji paket opreme. Razumljivo je i to da se radi o najskupljoj dizelskoj verziji pa je cijena ovakvog primjerka 86.990 KM. Dodamo li tome i posebnu boju za koju je potrebno doplatiti 1.200 KM, konačno ćemo dobiti cijenu od 88.190 KM za ovako opremljenog dizelskog Tucsona. Da stvari budu nešto umjerenije, Hyundai je za kupce u BiH pripremio seriju ovako opremljenih modela koji su 8.000 KM jeftiniji, što konačnu cijenu spušta na 80.190 KM.
Cijene svih automobila Hyundai pogledajte klikom ovdje.
Hyundai Tucson 1.6 CRDi High Power 7DCT 4WD H-Track Luxury (136 KS) | |||
Cijena do reg.: | 88.190 KM | ||
Akcijska cijena do reg.: | 80.190 KM | ||
Cijena najjeft. modela (Hyundai Tucson 1.6 T-GDI M6 2WD Art – 160 KS): | 54.900 KM | ||
Akcijska cijena najjeft. modela (Hyundai Tucson 1.6 T-GDI M6 2WD Art – 160 KS): | 46.900 KM | ||
Troškovi registr.: | 671 KM | ||
Iznos kasko – osig.: | 4.170 KM | ||
Ser. interval: | 15.000 km / 1 godina | ||
Cijena osn. servisa: | 405 KM | ||
Motor: | dizelski, 1.598 ccm, 4 cilindra u liniji, 16 ventila, Turbo, Comonrail, Start & Stop, AWD | ||
Snaga: | 100 kW (136 KS) pri 4.000 obr/min | ||
Obr. moment: | 320 Nm pri 2.000 – 2.250 obr/min | ||
Mjenjač: | DCT, automatski, 7 brzina | ||
0-100/km / Max: | 11,6 s / 180 km/h | ||
Prosj. potr.: | 5,9 l/100 km (WLTP) | ||
Emisija CO2: | 155 g/km (WLTP) | ||
Emis. standard: | Euro 6e | ||
Zapr. rezerv.: | 54 l | ||
Dimenzije (D/Š/V): | 4.510 / 1.865 / 1.650 mm | ||
Međuos. rast.: | 2.680 mm | ||
Min. rast. od tla: | 170 mm | ||
Krug okretanja: | 11,0 m | ||
Masa vozila: | 1.751 kg | ||
Zapr. prtljaž.: | 546 / 1.725 l | ||
Garancija: | 5 godina / neograničen broj kilometara | ||
Početak prodaje u BiH: | Avgust 2024. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: |
|||
60-100 km/h: | |||
D: | 7,52 s | ||
80-120 km/h | |||
D: | 9,78 s |
Hyundai Tucson 1.6 CRDi High Power 7DCT 4WD H-Track Luxury (136 KS)
Serijska oprema Art:
ISG idle Stop&Go; progresivni servoupravljač; podešavanje upravljača po visini i dubini; zračni jastuci za vozača i suvozača; bočni zračni jastuci sa zračnim zavjesicama; centralni zračni jastuk (između prednjih sjedišta); ABS (sistem sprečavanja blokade točkova prilikom kočenja); ESC – elektronski program stabilnosti (uključujući DBC – Downhill brake control – kontrola kočenja na nizbrdici pri otežanim uslovima, HAC- Hill start assist control – kontrola pomoći pokretanja na uzbrdici), MCB – Multi collision brake – kontola stabilnosti vozila primjenom naizmjeničnog kočenja u cilju sprečavanja/umanjenja naknadnih sudara, u slučaju sudara); TSA – Trailer stability Assist – sistem kontrole stabilnosti (vožnja s prikolicom); Immobilizer (elektronska blokada motora); set za popravak gume; sistem kontrole pritiska u gumama (High line); LED prednja svjetla sa statičkim svjetlima prilikom skretanja; LED poziciona dnevna svjetla; automatska regulacija paljenja prednjih svjetala; (maska hladnjaka s logotipom u srebrenoj boji); stražnje svjetlo za maglu; el. podešavanje i grijanje vanjskih retrovizora; pokazivači smijera integrisani u kućištima vanjskih retrovizora; el. preklapanje vanjskih retrovizora; kućišta vanjskih retrovizora i ručice vrata u boji karoserije; tonirana stakla (prednji vjetrobran s akustičnim filmom); stražnji spojler s LED kočnim svjetlom; (platnene presvlake sjedišta); nasloni za glavu podesivi po visini; djeljiv naslon drugog reda sjedišta (40:20:40); naslon za ruku na stražnjoj klupi (s držačima za čaše); podešavanje prednjih pojasa po visini + podsjetnik za vezivanje pojasa; džepovi (pretinci) na poleđini prednjih sjedišta; unutrašnje ručice vrata u boji karoserije; radio RDS + 4 zvučnika + 2 visokotonska zvučnika; Navi 12,3” – navigacioni sistem s displejem osjetljivim na dodir i kamerom za pregled iza vozila s dinamičkim navodećim linijama; (Supervision Cluster 4” s mogućnošću podešavanja osvjetljenja – Rheostat); upozorenje niskog nivoa tečnosti za brisače; digitalni sat; USB priključak za punjač; komande za audiouređaj na upravljaču; svjetlo za čitanje mape; centralno zaključavanje; sigurnosne bravice za djecu (na stražnjim vratima); Isofix kukice za dječija sjedišta; dalj. upravljanje centralnom bravom s ključem na preklapanje; (el. podizači prozora – sprijeda s automatskom Up/Down i Safety funkcijom); štitnici od sunca s osvjetljenjem, ekstenzijom i ogledalima; (manuelni klima-uređaj); svjetlo u prtljažnom prostoru; kukice za mrežu u prtljažnom prostoru; Tempomat (Auto Cruise control); Drive mode select (mogućnost promjene režima vožnje); manuelni sistem kontrole brzine (MSLA manual speed limit assist); el. parkirna kočnica s autohold funkcijom; (alu-felge 7.0Jx17); (gume Continental 215/65 R17); izolator poklopca motora; ožičenje (priprema) za kuku; E Call (ne funkcioniše van teritorije EU); OtA – Over the Air software update; LKA (line keep assit) – sistem zadržavanja vozila između traka na cesti; FCA – sistem upozorenja – sprečavanja prednjeg sudara vozila/pješaci; ISLA – inteligentni sistem upozorenja o prekoračenju dopuštene brzine; LFA – line following assit – sistem praćenja traka na cesti); Bluetooth s prepoznavanjem glasa; senzori za parkiranje (prednji i stražnji); volan i ručica mjenjača obloženi kožom; pokrov prtljažnog prostora; zaštitne zavjesice za blato; pokretanje motora bez umetanja ključa (Smart Key) Start/Stop Button…
Cijena modela sa serijskom opremom Art: 70.490 KM
Serijska oprema Style (dodatno na Art):
Zatamnjena (crna) stakla iza prvog reda sjedišta sa zaštitom od UV zračenja; krovne lajsne; automatski dvozonski klima-uređaj s automatskim odmagljivanjem; senzor za kišu; el. podešavanje stakala s automatskom Up/Down i Safety funkcijom; zaštitna mreža za prtljag…
Cijena modela sa serijskom opremom Style: 71.490 KM
Serijska oprema Harmony (dodatno na Style):
LED projekciona prednja svjetla s IFS inteligentnim modulima; hromirana maska hladnjaka (tamni hrom); alu-felge 7.5Jx19; gume Continental 235/50 R19; DeLux obloge vrata; Mood lamp – unutrašnje osvjetljenje; grijanje prednjih sjedišta; ventilacioni difuzori za ventilaciju u grebenu prema stražnjoj klupi; Supervision cluster 12,3” (komandna tabla) s mogućnošću podešavanja osvjetljenja (Rheostat); unutrašnji retrovizor s mogućnošću automatskog zatamnjivanja; stražnja LED svjetla; grijanje volana…
Cijena modela sa serijskom opremom Harmony: 75.490 KM
Serijska oprema Premium (dodatno na Harmony):
(Presvlake sjedišta platno/koža); grijanje stražnjih sjedišta; mogućnost preklapanja naslona stražnjih sjedišta iz prtljažnog prostora (remote folding); Wireless punjač za mobitel (funkcija u ovisnosti o modelu mobitela); lumbalno podešavanje vozačevog sjedišta; zavjesice (manualne) na stražnjim vratima; LED svjetla u kabini, štitnicima od sunca i u prtljažniku…
Cijena modela sa serijskom opremom Premium: 77.490 KM
Serijska oprema Prestige (dodatno na Premium):
Kožni paket (sjedišta); PCA – sistem asistencije i sprečavanja sudara prilikom parkiranja (straga); el. podesivo vozačevo i suvozačevo sjedište; lumbalno podešavanje suvozačevog sjedišta; podešavanje suvozačevog sjedišta po visini; BCA – sistem asitencije i sprečavanja sudara (sistem detekcije objekata u “mrtvom” uglu – blind spot collision – avoidance assist system); FCA 1.5 (Forward collision avoidance assit) – sistem asistencije zaštite prednjeg udara pješaka i vozila; senzori za parkiranje (bočni); SVM – Surround view monitor (monitor za pregled oko vozila i pomoć oko jednostavnijeg parkiranja); BVM – blind viev monitor (monitor u komandnoj tabli – upozorenje na objekte u mrtvom uglu; el. otvaranja prtljažnog prostora s mogućnošću podešavanja po visini; Krell sistem ozvučenja sa surround zvukom; sistem upozorenja prisutnosti na stražnjim sjedištima (Rear seat Alert); SCC Tempomat (Smart cruise control with Stop&Go) – samo za DCT mjenjač…
Cijena modela sa serijskom opremom Prestige: 82.990 KM
Serijska oprema Luxury (dodatno na Prestige):
Panoramski stakleni krov (el. podesiv); vozačevo i suvozačevo sjedište s memorijom; suvozačevo sjedište s Walk in funkcijom – podešavanje sa strane vozača; ventilisana prednja sjedišta; LED personalna unutrašnja svjetla (straga); panel s mrežicom na poleđini sjedišta vozača; panel s mrežicom na poleđini sjedišta suvozača; Head-Up displej – projekcija na prednjem vjetrobranu; SBW – Shift by Wire (tasteri umjesto ručice automatskog mjenjača – samo za DCT mjenjač); Paddle shifter (ručice iza volana za promjenu brzine – samo za DCT mjenjač); HDA – sistem asistencije pri vožnji na autoputu – samo za DCT mjenjač)…
Cijena modela sa serijskom opremom Luxury: 86.990 KM
Dodatna oprema:
– Mineralna boja (1.200 KM)
Cijena dodatne opreme: 1.200 KM
Akcijski popust: 8.000 KM
maj 22, 2025 0
maj 21, 2025 0
maj 21, 2025 0
maj 20, 2025 0
nov 15, 2014 0
okt 15, 2014 0
okt 15, 2014 0
sep 15, 2014 0