Osvježeno 29 Novembra, 2023 2:00 PM
aug 05, 2021 Almir Grebović Hyundai, Test 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Napunivši šesnaestu godinu, Hyundai Tucson se našao i u četvrtoj generaciji. Nije imao turbulentnu historiju, ali je iz generacije u generaciju trpio radikalne promjene. Hyundai ga je nudio na gotovo svim tržištima, ali je u međuvremenu postalo jasno da je Evropa mjesto na kojem se Tucson primio poput najboljeg pelcera. Tako je već prethodna generacija praktično iz korjena evropski proizvod, što uključuje sve – od dizajniranja i tehničkog projektovanja, pa do same proizvodnje. Već u četvrtoj generaciji bilo je jasno da se radi o proizvodu koji je do svakog milimetra rađen iznova.
Radikalna promjena dizajna, samo je dodatno doprinijela ekskluzivnosti i odmaku od mediokritetskih pojava na cesti. Pored već odličnog imidža, kojeg je nesumnjivo stekao u prethodne tri generacije, Tucson u četvrtoj generaciji dizajniran je na takav način da počne koketirati sa “fashion stilom”.
Tucson u četvrtoj generaciji više nije automobil kojeg kupuju jer im samo treba “automobil” i spremni su platiti onoliko koliko košta. Upregnuta je cijela mašinerija inženjera, stilista i marketinških gurua, koji su Tucsona usmjerili u drugom pravcu – asfalt, a ne blato.
No, Tucson ne mora nužno biti skup i ne mora prštati od opreme i snage. To i jeste jedna od najboljih karakteristika najprodavanijeg SUV-a u BiH – Hyundai je u jednom proizvodu praktično ponudio automobil za one kojima je imidž na prvom mjestu, ali i za one koji se vode pragmatičnim razmišljanjem.
Tako Hyundai Tucsona nudi u čak šest nivoa oprema, te u dvije benzinske i u dvije dizelske varijante, ali i kao blagog hibrida. Hyundai je već sad sa ovim modelom postigao toliku ekološku prihvatljivost, da je već spreman za naredni nivo ekoloških standarda.
Novi je model stilski sušta suprotnost prethodniku. Ne postoji ni jedan element za kojeg bismo mogli reći da u korjenu nosi gen nekog od prethodnika – nov je od glave do pete i na cesti nezamjenjiv za bilo kojeg drugog. Već prihvaćena prednja maska sa krupnim uzorkom, Hyundaijev je znak prepoznavanja još od “američke” Sonate iz 2019. godine, ali je važnije to što se na njenim krajevima, u obliku slova V, nalaze posebna skrivena dnevna svjetla. Jedinstvena su jer se i ne primjete kad nisu u funkciji. Hyundai ih naziva parametrička svjetla. Čini se kao da su luminiscentne same površine, no nisu. Ispod njih su malo snažnije LE diode. Zanimljivo su smještena i sva ostala svjetla, koja su duboko utisnuta u krajeve prednjeg odbojnika.
A da se radi o SUV-u, lako se primjećuje po povišenom klirensu, ali i po masivnim plastičnim oblogama pragova, vrata i obruba lukova blatobrana. Pogotovo je zanimljivo to što lukovi blatobrana ne izgledaju u potpunom radijusu, negu su “usječeni” pod uglovima. Poseban stil nastavlja se i na limenim površinama, koje već predstavljaju svojevrsnu umjetničku strukturu, a završavaju sjajnom lajsnom na C stubu koja ovog SUV-a vizuelno čini kupeom. Ista priča Tusona prati i straga, pa je na cesti nemoguće sresti automobil sa slično koncipiranim stražnjim krajem. Tu već možemo vidjeti razliku između skupljih i spartanskih primjeraka. Stražnja svjetla, naime, mogu biti i u LED tehnici, ali i sa običnim žarnim sijalicama, što se odražava i na cijenu. Dakle, može biti sto posto i za pragmatične. Vozač ionako nikad ne vidi ova svjetla na svom automobilu. LED stražnja svjetla dobićete u paketu Premium, ali to će vas sa još nekoliko tehničkih detalja koštati 1.300 KM. Za utjehu, tu je (poziciona) tanka LED traka koja spaja lijevu i desnu stranu i ona dolazi već u osnovnom paketu opreme. Uz veliki krovni spojler, ispod kojeg je skriven brisač, uz sportski dizajniran dvocijevni završetak izduvne cijevi, stiliziran odbojnik u autentičnom uzorku kojeg nalazimo i sprijeda i unutra, te donji kraj u SUV stilu, stražnji kraj je dovoljno intrigantan, da će prikupiti puno “začuđenih pogleda”.
Tucson u svom četvrtom obliku bilježi i nikad prostraniju unutrašnjost koja već pomalo iskoračuje iz prostranost SUV-ova C-segmenta – od vozača do suvozača je sad već malo veća distanca, a stražnja klupa vidno je udaljena od naslona prednjih sjedišta. I zaista, platforma (skraćena Hyundai-Kia N3, koju dijeli sa Santa Feom) omogućila je puno više prostora iznutra iako se veličina novog Tucsona tek u centimetar-dva razlikuje od prethodnika. Hrpa dobrih materijala, i naravno njihovih kombinacija, perfektno uklopljeni segmenti s identičnim zazorima, samo stavljaju pečat dobroj završnoj obradi. Potpuno novo okruženje dočekaće sve putnike, pa će čak i slabije opremljene verzije asocirati na vrhunski opremljen automobil. Četiri su ključna detalja – potpuno novi volan, dvostruka aluminijska lajsna koja se proteže preko cijele unutrašnjosti, digitalna tabla kompaktnih dimenzija i centralni displej zajedno s panelom dodirnih tipki za klimatizaciju. Naravno i dodir daje sasvim novi osjet i pruža novu dimenziju.
I dalje fascinira kontrastnost digitalne table s instrumentima koja je tu “samo postavljena” bez ikakvih nadstrešnica i pokušaja da se spriječi dolazak sunčevog svjetla. Jednostavno ništa nije potrebno – sve se savršeno dobro vidi bez obzira na uslove vanjskog svjetla. Također, raduje i činjenica da su neke osnovne komande ostavljene tamo gdje im je i mjesto, mada su maksimalno modernizovane, pa se recimo klimom upravlja na gotovo tradicionalan način – kapa dole! Meniji infotainmenta su zbog toga nešto jednostavniji. Grafika je odlična, a brzina pristupa trenutna.
No, cijela poenta ovog automobila leži prije svega u dizelskom motoru i vrlo prihvatljivoj cijeni, pa tek onda u solidnoj opremi. Odlično pogođen Tucson u šarenilu opreme i cijene, namijenjen je vrlo pragmatičnim kupcima koji prije svega žele imati praktičan automobil čija eksploatacija neće predstavljati veliki problem. Eksploatacija se prije svega odnosi na troškove za gorivo koji u slučaju ovakvog Tucsona mogu biti na novou gradskog kompkakta. Tucson sa 115 KS nije za trkanje, ali će od 60 do 100 km/h u trećem stepenu prenosa pojuriti za manje od 7 sekundi, što je podatak koji dovoljno govori o eksplozivnosti. Za još manje sekundi u bilo kome drugom automobilu platićete puno više.
Motor je poznat, ali je zbog nastupajućih ekoloških normi za ovu generaciju temeljito modifikovan, pa zbog toga od 0-100 km/h stiže za 0,3 sekunde duže, ali maksimalnu brzinu opet dostiže na 175 km/h. Treba li vam više? Usput, već zadovoljava ekološke norme koje tek trebaju stupiti na snagu. Defanzivci će u ovom slučaju biti najsretniji, jer će na otvorenoj cesti trošiti i manje od 4 litra dizela na 100 pređenih kilometara. Sjajan rezultat! Modifikacija motora išla je i u tom pravcu, pa ovaj motor pri vožnji konstantnim brojem obrtaja prelazi u Atkinsonov ciklusu rada, što je bila odlika benzinskih motora koji se koriste u hibridima.
Gledamo li s praktične strane, ovo je najprihvatljiviji Tucson u ponudi. Ima 1,6-litarski motor sa 115 KS, što predstavlja najskromniju motorizaciju po snazi. Želite li istu varijantu sa još 21 KS, moraćete izbrojati čak još 7.500 KM, što je skoro 360 KM po KS! Za 7.500 KM, danas možete kupiti više od 3,5 tona goriva i preći 60 hiljada kilometara, mada Tucson jako dobro ide i sa ovih 115 KS.
Budući da se evidentno radi o SUV-u već velikih gabarita logično je pitanje pogona, ali ga Hyundai u ovoj konfiguraciji motora nudi isključivo na prednjoj osovini i isključivo s potpuno novim šesterobrzinskim manuelnim mjenjačem. Automatski mjenjač s dva kvačila dolazi tek u snažnije motorizovanim primjercima koji su osjetno skuplji.
Iako Tucson 1.6 CRDi sa 115 KS ima identične gume kao i onaj najsnažniji (235/50 R19), sa ovim dolazi “najudobniji” ovjes. Najmekše opruge, neopterećen ovjes elementima transmisije straga, već će dati osjećaj “plivanja” nad neravnim asfaltom, nešto više naginjanja u zavojima, ali i puno bolju udobnost u vožnji na makadamskoj cesti. Rekli bismo da je idealan za duža putovanja.
Za one koji bi vozili veliki gradski SUV sličnih dimenzija, u ovom momentu vjerovatno ne postoji primamljivija ponuda. Sasvim je sigurno da Tucson može biti i puno opremljeniji, ali paralelno tome i puno skuplji. Onda ćete vjerovatno birati opciju s ručnim mjenjačem i s nešto nižim paketom opreme, ali se ne morate odreći dizela i to vrlo solidnog. Istina je da nećete imati pogon na svim točkovima, istina je da nećete uživati u blagodatima automatskog mjenjača i istina je da su primjerci sa stražnjim LED svjetljima puno ljepši.
Pratite nas i podijelite vijest: |
No, istina je i to da ga Hyundai s paketom opreme Harmony nudi po cijeni od 58.490 KM. Cijena testnog primjerka bila je dodatno opterećena i metalik bojom po cijeni od hiljadu KM, ali kupcima na ruku idu i prodajne akcije, pa je gotovo u kontinuitetu moguće uštedjeti čak i do 7.000 KM. Tada cijena ovog Tucsona pada na 52.490 KM.
Hyundai Tucson 1.6 CRDi low power 115 KS 6MT 2WD Harmony |
|||
Cijena do registracije: | 59.490 KM | ||
Akcijska cijena do registracije: | 52.490 KM | ||
Cijena najjeftinijeg modela (Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 2WD 6MT Art): | 50.990 KM | ||
Troškovi registracije: | 671 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 2.729 KM | ||
Servisni interval: | 15.000 km | ||
Cijena osnovnog servisa: | 393 KM | ||
Motor: | dizelski, 1.598 ccm, 4 cilindra u liniji, 16 ventila, turbo, direktno ubrizgavanje | ||
Snaga: | 85 kW (115 KS) / 4.000 obr/min | ||
Obrtni moment: | 280 Nm / 1.500 – 2.750 obr/min | ||
Mjenjač: | ručni, 6 brzina | ||
0-100 km/h / Max: | 12,1 s / 175 km/h | ||
Prosj. potrošnja: | NEDC 4,4 – 4,8 l/100 km (WLTP 5,2 – 5,6 l/100 km) (nom) | ||
Emisija CO2: | NEDC 115 – 127 g/km (WLTP 137 – 146 g/km) | ||
Emisioni standard: | Euro 6d | ||
Zapr. rezervoara: | 54 l | ||
Dimenzije (D/Š/V): | 4.500 / 1.865 / 1.650 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.680 mm | ||
Klirens: | 170 mm | ||
Masa vozila: | 1.477 – 1.628 kg | ||
Prtljažnik: | 620 / 1.799 l | ||
Početak prodaje u BiH: | Mart 2021. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
3. brzina: | 6,87 s | ||
4. brzina: | 8,11 s | ||
80-120 km/h: | |||
4. brzina: | 9,50 s |
Približna konkurencija i cijene osnovnih modela: | |||
– Volkswagen Tiguan Life 1.5 TSI DSG7 150 KS | 60.910 KM | ||
– Nissan Qashqai 1.3 DiG N-Connecta M6 130 KS | 52.700 KM | ||
– Mazda CX-5 Emotion 2.0 M6 165 KS | 49.980 KM | ||
– Peugeot 3008 1.2 PureTech 130 STT M6 130 KS | 47.304 KM | ||
– Škoda Karoq Starter 1.0 TSI M6 110 KS | 38.395 KM | ||
– Renault Kadjar Life TCe 140 M6 | 37.500 KM | ||
– Seat Ateca Reference 1.0 TSI M6 110 KS | 37.130 KM |
Hyundai Tucson 1.6 CRDi low power 115 KS 6MT 2WD Harmony
Serijska oprema Art:
ISG idle Stop&Go, progresivni servoupravljač, podešavanje upravljača po visini i dubini, zračni jastuk za vozača, zračni jastuk za suvozača, dva bočna zračna jastuka sa zračnim zavjesicama, centralni zračni jastuk (između prednjih sjedišta), ABS (sistem sprječavanja blokade točkova prilikom kočenja), ESC (elektronski program stabilnosti) sa DBC – Downhill brake control (kontrola kočenja na nizbrdici pri otežanim uslovima), HAC- Hill start assist control (kontrola pomoći pokretanja na uzbrdici) i MCB – Multi collision brake (kontola stabilnosti vozila primjenom naizmjeničnog kočenja u cilju sprječavanja/umanjenja naknadnih sudara u slučaju sudara), TSA – Trailer stability Assist (sistem kontrole stabilnosti – vožnja sa prikolicom), Immobilizer (elektronska blokada motora), set za popravak gume, sistem kontrole pritiska u gumama (High line), (halogena – Bi-funkc – projekciona prednja svjetla), LED poziciona dnevna svjetla u obliku anđeoskih krila, automatska regulacija paljenja prednjih svjetala, crna prednja maska hladnjaka uz amblem u srebrenoj boji, stražnje svjetlo za maglu, el. podešavanje vanjskih ogledala, vanjska ogledala i ručice vrata u boji karoserije, tonirana stakla (prednje staklo sa akustičnim filmom), Aeroblade metlice prednjih brisača, stražnji spojler sa LED kočnim svjetlom, platnene obloge sjedišta, nasloni za glavu podesivi po visini, djeljivi naslon drugog reda sjedišta (40:20:40), naslon za ruku na stražnjoj klupi sa držačima za čaše, podešavanje prednjih pojasa po visini + podsjetnik za vezivanje pojasa, džepovi na leđnoj strani prednjih sjedišta, unutrašnje ručice vrata u boji metala, radio + 4 zvučnika + 2 visokotonska zvučnika, digitalni sat, Supervision Cluster 4,2” sa mogućnošću podešavanja osvjetljenja (Reostat), komande za audiouređaj na upravljaču, svjetlo za čitanje mape, centralno zaključavanje, sigurnosne bravice za djecu na stražnjim vratima, Isofix kukice za dječija sjedišta, dalj. upravljanje centralnom bravom sa ključem na preklapanje, (elektropodizači prozora – vozačevo Auto-Down), (štitnici od sunca sa ekstenzijom i ogledalima), (manuelni klima-uređaj), svjetlo u prtljažnom prostoru, kukice za mrežu u prtljažnom prostoru, tempomat (Auto Cruise control), Drive mode select (mogućnost promjene Moda vožnje), manuelni sistem kontrole brzine (MSLA manual speed limit assist), pokazivači smijera integrisani u vanjskim ogledalima, el. parkirna kočnica sa autohold funkcijom, el. grijanje vanjskih ogledala, (čelične felge 7.0Jx17), (gume Continental 215/65 R17), izolator poklopca motora (hauba), pokrov prtljažnog prostora, ožičenje (priprema) za kuku, E-call (ne funkcioniše van teritorije EU), radio sa RDS sa 8” ekranom osjetljivim na dodir i kamerom za pregled iza vozila sa dinamičkim linijama, LKA (line keeping assist) – sistem zadržavanja između traka na cesti, FCA (sistem upozorenja-spriječavanja prednjeg udara vozila/pješaci), ISLA (pametni sistem upozorenja o prekoračenju dopuštene brzine), LFA – lane following assist (sistem praćenja traka na cesti), Bluetooth sa prepoznavanjem glasa, upozorenje niskog nivoa tečnosti za brisače…
Cijena modela sa serijskom opremom Art: 53.490 KM
Serijska oprema Style (dodatno na opremu Art):
(Alu-felge 7.0Jx17), (gume Continental 215/65 R17), zatamnjena (crna) stakla iza prvog reda sjedišta sa zaštitom od UV zračenja, el. preklapanje vanjskih ogledala, krovne lajsne, el. stakla sa automatskom Up/Down i safety funkcijom, zaštitne zavjesice za blato, USB priključak za punjač, zaštitna mreža za prtljag, automatski dual klima-uređaj sa automatskim odmagljivanjem, senzori za parkiranje unazad, automatska regulacija paljenja brisača (senzor za kišu), volan i ručica mjenjača obloženi kožom, štitnici od sunca sa osvjetljenjem…
Cijena modela sa serijskom opremom Style: 55.490 KM
Serijska oprema Harmony (dodatno na opremu Style):
LED prednja svjetla sa statičkim svjetlima prilikom skretanja, hromirana (tamni hrom) maska hladnjaka, tamni hrom bočnim moldingom i srebreno obojenim ornamentima naprijed i pozadi, alu-felge 7.5Jx19, gume Continental 235/50 R19, DeLux obloge vrata, Mood lamp – unutrašnje osvjetljenje, pokretanje motora bez umetanja ključa (Smart Key) Start/Stop Button, ventilacioni difuzori za klimu u grebenu prema stražnjoj klupi, 10,25” Supervision cluster (komandna tabla) sa mogućnošću podešavanja osvjetljenja (Rheostat), el. unutrašnje ogledalo sa zatamjenjem, prednji senzori za parkiranje, Navi 10,25”- navigacioni sistem…
Cijena modela sa serijskom opremom Harmony: 58.490 KM
Dodatna oprema:
– Metalik boja (1.000 KM)
Cijena dodatne opreme: 1.000 KM
Akcijski popust: 7.000 KM
nov 29, 2023 0
nov 28, 2023 0
nov 27, 2023 0
nov 27, 2023 0
nov 15, 2014 0
okt 15, 2014 0
okt 15, 2014 0
sep 15, 2014 0