Osvježeno 28 Marta, 2024 1:10 PM
jul 24, 2020 Almir Grebović Hyundai, Test 0
Odličan temelj postavljen prvenstveno sa nekadašnjim ix35 poslužio je Hyundaiju da Tucsona lansira pravo među najsjajnije zvijezde segmenta o čemu konačno svjedoče prodajni rezultati s gotovo svih tržišta – Tucsona traže s podjednakim interesovanjem svi profili kupaca, i to puno više nego što su analitičari mogli pretpostaviti. Tako je i na našem tržištu, gdje je Hyundai Tucson jedan od najprodavanijih automobila uopšte.
Prvi (moderni) Tucson na tržište je došao 2015. godine, a tri godine potom i redizajnirani model koji je donio do sada najozbiljnije i najmodernije linije jednog Hyundaija. Odličan oblik prednjih svjetala izvanredno stilski dotjerana prednja rešetka, odličan dizajn aluminijumskih felgi, donijeli su izgled o kojem je bila suvišna svaka rasprava, što je definitivno bio veliki adut za prodaju. Sve se zapravo poklopilo – agresivan nastup u Evropi, dizajn, dobra ponuda motora i transmisije, bogata oprema,veliki raspon cijena i, što je najvažnije, imidž koji je počeo nepovratno rasti.
Koncept, dimenzije i težina karoserije najviše su odgovarali dizelskom pogonu, a to su kupci sa starog kontinenta obično tražili, mada Hyundai u ponudi nije preskočio i nešto benzinaca – prvo jedan atmosferski, pa onda jedan turbo.
Obično su danas automobili s tradicionalno punjenim benzincima najjeftiniji u ponudi, pa je sličan slučaj i sa aktuelnim Tucsonom kojeg Hyundai drži na početku cjenovnog ranga. U njemu je konvencionalni 1,6-litarski benzinski motor koji na 6.300 obr/min oslobađa 132 KS. Danas je takvih malo. Gotovo su iščezli s tržišne scene, no nekad ih valja i probati. Najjeftiniji znači da ga Hyundai danas u BiH nudi po cijeni od 41.960 KM, pa i puno niže kada su u pitanju prodajne akcije – čak do 34.990 KM, ali uvijek nisu samo zbog toga meta kupovine. Da, radi se o SUV-u i to solidno opremljenom!
Atmosferski benzinci su u svoje vrijeme bili “nešto”. Dovoljna snaga je obično izlazila iz cilindara velike zapremine, pa su i zbog toga bili veliki potrošači. Danas je malo drugačije, čak iako se radi o manjem atmosfercu.
Nismo ni očekivali predinamičan start pri prvom kretanju, mada su prva tri stepena prenosa u mjenjaču dovoljno skraćena da djelimično nadoknade dizelsku eksplozivnost. Nije loše, s obzirom na to da se radi o motoru koji je u stanju dati samo 161 Nm pri 4.850 obr/min. Štaviše, vožnja u gradskim uslovima uopšte ne odaje takav utisak. Tucson ide glatko i dovoljno brzo i dinamično da snage sigurno neće zafaliti. U zavisnosti od “težine desnice”, u gradskim uslovima možete očekivati potrošnju od 8 ili 9 litara benzina. Povedete li računa o “šaltanju” i ovu vrijednost je moguće korigovati.
Slično je i na otvorenoj cesti. Tucson je pored svega iznenađujuće tih, skoro do maksimalnog broja obrtaja motora. Izmjerene vrijednosti međuubrzanja potvrđuju da nije za odbaciti, jer je u trećem stepenu prenosa vrlo živ, pa će od 60 do 100 km/h i od 80 do 120 km/h stizati za desetak sekundi. Dovoljno! Ostatak prenosa u mjenjaču možete iskoristitio za vrlo tihu, vrlo udobnu i vrlo ekonomičnu vožnju, čime ovaj benzinac opravdava svoje postojanje.
Vozite li umjereno, sasvim sigurno možete postići obećanu tvornički deklarisanu potrošnju od 5,6 litara, pa i puno niže. Vozeći umjereno na jednoj vrlo dugoj dionici na otvorenoj cesti, putni kompjuter nam je pokazao vrijednost potrošnje od samo 5 litara benzina. Može li niže? Teško, ali bi možda i moglo. Ne morate biti spori, samo biste trebali biti malo defanzivniji, a temperamentniji bi ipak svoju sreću trebali potražiti među (skupljim) dizelskim primjercima. Korisno je pratiti obavještenja s table s instrumentima koja će vrlo precizno sugerisati vozaču kada da prebaci u stepen više, što je jedan od najvažnijih elemenata ekonomične potrošnje, a iako nije dovoljno snažan, Tucson 1.6 GDI može biti dovoljno brz.
Logično je da će ovaj automobil posustati na planinskim prevojima, pa ćete morati zaboraviti na rizična preticanja sporijih i češće posezati za ručicom mjenjača, malo više vodeći računa o preciznosti ubacivanja u pravu “brzinu”. Ne očekujte previše od njega kod međuubrzanja, jer je prazan težak 1.600 kilograma što je popriličan zalogaj za skromni 161 Nm. To je “priroda” atmosferskih benzinaca, ali će čak i opterećen držati solidan tempo na nešto višem broju obrtaja i u nižim stepenima prenosa.
Jedna od poenti ovog automobila je ukupna udobnost. Vrlo ugodan ambijent, čak i od osnovnog paketa opreme učiniće da i vanredno duge vožnje prođu vrlo glatko i opušteno. Dovoljno smo probali. Odlična preglednost, dvobojna unutrašnjost, sjedišta od svjetlijeg materijala, displeji s mnoštvom informacija, automatski klima-uređaj i dosta korisnih pretinaca uvijek su na usluzi. Posebno su ugodni na dodir materijali na konzoli. Čak tri vrste plastike i proštepana vještačka koža, nešto su što ne možete naći baš na svim automobilima. Naravno, dosta toga zavisi od izabranog paketa opreme.
Tucson će definitivno biti ugodniji sa srednjim paketom opreme Classic, što će mu u odnosu na osnovnog podići cijenu za 4.300 KM, ali će podići luksuz i udobnost. Pored toga, testni Tucson je imao još nekoliko neizbježnih dodataka kao što su navigacioni uređaj s displejem dijagonale 8” i kamerom za pregled iza, eko-kožni umetak i prednje senzore za parkiranje.
Tuson je sa ovim motorom imao pogon samo na prednjoj osovini, što je za većinu slučajeva sasvim dovoljno. Nije za bespuća, ali je za makadam i za pristupačniju terenski vožnju, jer je dovoljno podignut i ima dovoljno velike točkove.
Biće dovoljan za sve namjene, jer i na stražnjoj klupi ima dovoljno prostora, a eventualni manjak krupnijim osobama nekako će nadoknaditi ukupnom visinom i mogućnošću dodatnog nagiba naslona stražnjih sjedišta.
Praktičan je i u prtljažniku, jer dvostrukom podnicom, skrivenim pretincima, 12-voltnim izvorom struje i četverostrukom pozicijom zaštitne roletne, dodatno diže upotrebljivost.
Hyundai Tucson je definitivno najbolji potez Hyundaija u Evropi. Ponudio je moderan automobil koji je u historiju poslao sve predrasude. Iako živimo u eri nekih drugih pogona, i benzin, a pogotovo dizel, biće stalni pratioci vozača na našem tržištu. Tucson s atmosferskim benzincem i s dobrom opremom je za one koji su svoje trkačke aspiracije davno ostavili u nekim drugim automobilima i konačno im je potreban automobil za svaki dan i za svaku priliku.
Atmosferski benzinci su već odavno postali žrtva tehničkog napretka. Ovaj motor predstavlja jedan od posljednjih pokušaja u automobilskoj industriji da se s prirodnim punjenjem zraka u cilindar postigne najviše što je moguće. Turbopunjač i međuhladnjak definitivno podižu snagu motora, ali isto toliko i cijenu, koja je, nema sumnje, vrlo važan faktor pri kupovini. S njim nećete uživati u dinamičnoj vožnji sijekući oštre zavoje na prevojima, ali možete uživati u dovoljno dinamičnoj i opuštenoj vožnji znajući da vam je u džepu ostalo nešto više, jer ovaj automobil košta 41.360 KM.
Hyundai Tucson Fl 1.6 GDI 2WD 6MT GLS Classic plus |
|||
Cijena do registracije: | 48.660 KM | ||
Akcijska cijena do registracije: | 41.360 KM | ||
Cijena najjeftinijeg modela (Hyundai Tucson Fl 1.6 GDI 2WD 6MT GLS Comfort): | 41.690 KM | ||
Cijena približno opremljenog ekvivalentnog dizela (Hyundai Tucson Fl 1.6 CRDi 2WD 6MT GLS Comfort Plus): | 54.160 KM | ||
Troškovi registracije: | 671 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 2.151 KM | ||
Servisni interval: | 15.000 km / 1 god. | ||
Cijena osnovnog servisa: | 274 KM | ||
Motor: | benzinski; 1.591 ccm | ||
Snaga: | 97 kW (132 KS) / 6.300 obr/min | ||
Obrtni moment: | 160,8 Nm / 4.850 obr/min | ||
0-100 km/h / Max: | 11,5 s /182 km/h | ||
Prosj. potrošnja: | 6,7 – 6,3 l/100 km (nom) | ||
Zapr. rezervoara: | 62 l | ||
Dimenzije (D/Š/V): | 4.480 / 1.850 / 1.655 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.670 mm | ||
Klirens: | 172 mm | ||
Masa vozila: | 1.414 – 1.572 kg | ||
Prtljažnik: | 513 / 1.503 l | ||
Emisija CO2: | 156 – 147 g/km | ||
Početak prodaje u BiH: | Novembar 2018. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | 9,79 s | ||
3. brzina: | 14,22 s | ||
4. brzina: | |||
80-120 km/h: | |||
3. brzina: | 10,45 s | ||
4. brzina: | 14,08 s |
Hyundai Tucson Fl 1.6 GDI 2WD 6MT GLS Classic plus
Serijska oprema Classic:
Progresivni servoupravljač, podesavanje upravljača po visini i dubini, Flex servo upravljač, zračni jastuk za vozača, zračni jastuk za suvozača (sa mogućnošću isključenja), 2 bočna zračna jastuka sa zračnim zavjesicama, ABS (sistem sprječavanja blokade točkova prilikom kočenja), ESS (Emergency stop signal – treptanje stop-svjetala pri naglom kočenju), ESP (elektronički program stabilnosti sa: DBC – Downhill brake control – kontrola kočenja na nizbrdici pri otežanim uslovima, BAS – Brake assist system, HAC – Hill start assist control – kontrola pomoći pokretanja na uzbrdici, VSM – Vehicle stability management – kontola stabilnosti vozila, TSA – Trailer stability Assist – sistem kontrole stabilnosti – vožnja s prikolicom), hromirano dugme ručice ručne kočnice, Immobilizer (elektronska blokada motora), izolator poklopca motora (hauba), sistem kontrole pritiska u gumama (High line), projekciona prednja dnevna svjetla, LED dnevna svjetla, automatska regulacija paljenja prednjih svjetala, prednja svjetla za maglu, stražnje svjetlo za maglu, el. podešavanje vanjskih retrovizora, kućišta vanjskih retrovizora i ručice vrata u boji karoserije, tonirana stakla, aero blade prednji brisači (intervalni), uređaj za pranje/brisanje stražnjeg stakla, stražnji spojler s kočionim svjetlom, platnene obloge sjedišta, nasloni za glavu podesivi po visini, djeljiv naslon drugog reda sjedišta (60:40), naslon za ruku na stražnjoj klupi s držačima za čaše, podešavanje prednjih pojasa po visini + podsjetnik za vezivanje pojasa, 4 zvučnika + 2 visokotonska zvučnika, digitalni sat, priključci za USB i Aux, komande za audiouređaj na upravljaču, svjetlo za čitanje mape i pretinac za sunčane naočale, centralno zaključavanje, automatsko zaključavanje vozila u vožnji, sigurnosne bravice (za djecu) na stražnjim vratima, alarm + dalj. upravljanje centralnom bravom s ključem na preklapanje, el. podizači prozora (vozačevo – Auto-Down), štitnici od sunce sa ekstenzijom i osvjetljenjem, info-sistem (Trip computer), pokrov prtljažnog prostora, svjetlo u prtljažnom prostoru, ukrasne bočne lajsne i odbojnici/zaštitnici (siva boja), el. grijanje vanjskih retrovizora, automatski klima-uređaj s automatskim odmagljivanjem, pepeljara i upaljač, Bluetooth, senzori za parkiranje unazad, senzori za parkiranje naprijed, rashladna kutija (pretinac za rukavice), hromirane vanjske ručice vrata, hromirani detalji na vratima (ispod stakala), el. unutrašnje ogledalo sa zatamnjenjem i kompasom, upravljač i ručica mjenjača presvučeni kožom, el. grijanje prednjih sjedišta, el. grijanje stražnjih sjedišta, zaštitna mreža za prtljag, zaštitne zavjesice za blato, el. preklapanje vanjskih retrovizora, integrisani pokazivači pravca u kućištima vanjskih retrovizora, tempomat (Auto cruise control), krovne lajsne, automatska regulacija paljenja brisača (senzor za kišu), zatamnjena (crna) stakla iza prvog reda sjedišta (sa zaštitom od UV zračenja), alu-felge 7.5Jx17, gume 225/60 R17, set za popravak gume, hromirana maska hladnjaka (tip B), Con 8” navigacijski uređaj, kamera za pregled iza vozila, instrument-tabla obložena kožom…
Cijena modela sa serijskom opremom Classic: 45.990 KM
Dodatna oprema (Classic Plus):
– Navigacija 8” i kamera za pregled iza vozila (1.800 KM)
– Eko kožni umeci, naprijed (200 KM)
– Prednji i stražnji parkirni senzori (670 KM)
Cijena dodatne opreme: 2.670 KM
Akcijski popust: 7.300 KM
mar 28, 2024 0
mar 28, 2024 0
mar 27, 2024 0
mar 27, 2024 0
jan 08, 2024 0
nov 15, 2014 0
okt 15, 2014 0
okt 15, 2014 0