Osvježeno 24 Aprila, 2025 8:38 AM
mar 14, 2025 Almir Grebović Land Rover, Test 0
Land Rover Defender je najsvjetliji dio historije automobilske industrije. Malo je automobila koji su na autentičan način ostavili trag na svakom kopnenom dijelu planete Zemlje kao Land Rover Defender. On je najduže prodavan automobil s jednim konceptom u historiji i u dobrom dijelu svijeta je (zajedno s Jeepom) postao sinonim za bilo koji drugi terenski automobil. On je terenac i o kolokvijalnosti termina nema nikakvog govora. Dakle – terenac i tačka. Ovakav epitet danas nosi samo nekoliko automobila čiji se broj završava brojem prstiju na jednoj ruci. Naravno, i tačka!
Eru je započeo 1948. godine, a u gotovo istom osnovnom obliku okončao je čak 67 godina kasnije i to ne zbog toga što mu je “istekao rok trajanja”, nego zbog toga što su EuroNCAP-ovi oci rekli da takav koncept vozila već pomalo predstavlja opasnost po ostale učesnike u saobraćaju. I pokleknulu su… Morali su… Ali samo za kratko…
Klinička smrt je trajala samo 4 godine i onda se 2020. godine pojavio novi i moderni Land Rover Defender. Istini za volju, hedonisti i istinski zaljubljenici modela na početku mu nisu vjerovali, ali najviše zbog utiska kojeg je prethodnik autentičnog oblika, i svih drugih karakteristika, ostavljao punih 67 godina. Uostalom, ko bi mogao povjerovati da će danas u eri bezbroj anemičnih crossovera neko imati interes da ponovi Defendera.
Nova era Land Rover Defendera stigla je u obliku u kakvom nismo navikli gledati model čije ime vežemo isključivo za robustni i spartanski terenski automobil. No, to je nova era, jer je novi model jednostavno morao biti drugačiji, ali je morao na što sličniji način nastaviti tačno tamo gdje je prethodnik stao. Da li je nešto tako uopšte moguće?
Stavimo li novog i starog jednog pored drugog, na prvi pogled nećemo naći sličnosti. Ostavimo li ih tako samo pet minuta, na gotovo svim dijelovima novog, pronaći ćemo elemente prošlosti – iako su apsolutno sve linije nove, nema sumnje u to da je stilistima naređeno da po cijenu života između svih elemenata jednog i drugog naprave čvrstu historijsku vezu.
Konačno, novi Land Rover Defender i danas se proizvodi u tri dužine, što otkrivaju i tradicionalne oznake 90, 110 i 130. Dakle, isto kao i ranije – Defender 90 je najkraći i on ima samo troje vrata. “Stodesetka” je model koji ima duži međuosovinski razmak i dvoje vrata više, a nomenklaturna oznaka 130, iza stražnje osovine ima nešto duži “komad” karoserije, što prtljažni prostor čini znatno većim. Ono što moderni Defender (još) nema to su bezbrojne nekonvencionalne karoserijske varijante. Čini se kako pored rekorda u dužini proizvodnje, Defender drži i rekord u broju konvencionalnih i nekonvencionalnih karoserijskih izvedbi.
Starog Defendera ćemo u oblicima novog prepoznati prema konturi prednjih svjetala. Defender nikad u historiji nije imao drugačija, mada su ova i stilski i tehnički posljednji modni krik. LED tehnika je naravno današnji osnov za sve, jer drugačije ne može biti. Čak je i prednja maska ponijela neke osnove s varijanti posljednjih primjeraka koji su označili kraj jedne ere, mada perforirani metalizirani dijelovi u prednjem odbojniku zaslužuju sve lovorike ovog svijeta.
I na prvi pogled je jasno da je Defender trenutno serijski terenski automobil s najvećim prilaznim uglom, što je jasno ako se pogleda izuzetno kratak prednji prevjes i minimalni klirens od 21,6 cm, mada on može biti i puno viši.
Iako se proizvodi u tri dužine, na testu smo imali najkraćeg – Defender 90, što iz profila u potpunosti asocira na nekadašnju “kratku” devedesetku sa svim njenim terenskim vrlinama. Kompaktan je poput putničkog kompakta i jasno je da se ne radi o automobilu kojim je teško vladati. Sve ono što bi eventualno smetalo, otišlo je u visinu. Pogled iz profila otkriva i rezervnu gumu na stražnjim vratima, što je također prepoznatljiv detalj s nekadašnjeg Defendera, ali i zaobljene staklene površine između bočnih strana i krova. O svemu su vodili računa. Vodili su računa i o tome da se “poklopac prtljažnika” otvara poput vrata na sobi, što je opet dio duha starih vremena.
Puno historije vidi se i u unutrašnjosti, mada ne manjka ni modernih sistema na kakve ćemo naići i u najsofisticiranijim automobilima. Međutim oduševljavaju paneli koji su “zašarafljeni” vidljivim hex vijcima, u narodu poznatijim kao “imbusi”. To je detalj zlata vrijedan koji će i najzagriženijem ljubiteljima jednog od dva miliona nekad proizvedenih, vratiti povjerenje. Ima ih na oblogama vrata, ima ih na grebenu između vozača i suvozača i ima ih na oblozi vrata prtljažnika.
Svaki detalj je robustan i tu kompromisa nema. Obruč volana natprosječno veliki rukohvati za pridržavanje integrisani u centralnu konzolu, masivni rukohvati na vratima, velika otvorena i zatvorena spremišta i konačno mesnata sjedišta koja su ipak nešto što nismo mogli naći u tradicionalnom Defenderu. Ono što unutrašnjosti daje vrlo moderan štih, to su potpuno digitalizovana tabla s instrumentima, što je zapravo displej na kojem može biti zaista puno informacija, vrlo tanak centralni displej multimedije koji je stilski uklopljen u ostatak, mala ručica automatskog mjenjača i pregršt konvencionalnih mehaničkih tastera koncentrisanih u samo jedan panel.
Do stražnjih, relativno udobnih sjedišta, putnici mogu prići isključivo preklapanjem naslona prednjih sjedišta, što djelimično ograničava upotrebu “Devedesetke” i sugeriše na to kome je ovakav Defender namijenjen. Slično je i s prtljažnikom, tako da u ovoj dužini nema nikakvih egzibicija i zapravo je jasno zbog čega se rezervna guma nalazi s vanjske strane trećih vrata.
Ono što je kroz historiju proslavilo Defendera, to je njegova samostalna šasija, koja nije izostavljena ni na modernoj verziji. Na nju je postavljeno sve – motor, ovjes, karoserija… sve! Sastoji se od dvije uzdužne i pet poprečnih greda. Zbog toga je Defender, uostalom kao i danas, mogao imati nezavisan ovjes, ali i čvrsto vezane diferencijale za šasiju. Moderni Defender može imati i potpuno prilagodljivi zračni ovjes, a to znači da razlika između visina prednjeg i stražnjeg točka može biti tačno 50 cm, a da oba budu naslonjena na podlogu.
Defender je danas vrlo sofisticiran automobil. Pravi je terenac i spada u red onih koji su unazad pedeset godina zadržali ama baš sve ono što ih je upravo činilo takvim automobilima. S obzirom na dužinu, ovakvog Defendera možete voziti po gradskim ulicama poput svakog drugog putničkog automobila. Manje od 4,6 metara između krajeva jasno pokazuje da se radi o najkraćoj verziji koja će sve vrline pokazati baš u takvim uslovima. Parkiranje je jednostavnije nego parkiranje kompakta približne dužine. Jednostavnije je zbog toga što vozač ima bolji pregled odozgo. Isto je i prilikom manevara u vožnji, pa se “devedesetka” pokazala izuzetnom za upravljanje po gradu.
Defender je oduvijek imao točkove i gume neuobičajenih dimenzija i od toga je zavisila upotrebljivost. Tako će 255/65 R19 osigurati apsoluto mirne prelaze preko svih neravnina. Veliki bočni profil u stanju je apsorbovati sve ono što možda ni zračni ovjes nije u stanju. To je nešto što će putnicima osigurati vanredno dobru udobnost na svim vrstama asfalta i po svim vrstama podloga. To je nešto po čemu se Defender razlikuje od većine drugih SUV-ova koji možda zbog sportskog izgleda pa i zbog temperamentnijeg savladavanja zavoja nisu u stanju progutati sve ono što bi sa ceste stiglo u kabinu.
Land Rover Defender serijski stiže s gumama All Season. To je današnji trend na automobilima sličnog koncepta, ali nije baš najsretnije rješnje za sva podneblja. Srećom, Land Rover kao opciju nudi ili ljetne ili zimske gume, što ipak spada u dio doplative opreme.
Želite li s njim u klizava bespuća ili želite biti potpuno sigurni na sniježnim planinskim putevima, ipak preporučujemo barem zimske gume, a za prave avanturiste lance na svim točkovima. Jedino tada Land Rover Defender može pokazati istinsku sposobnost van ceste. Defender ima permanentni pogon na svim točkovima i nije ga moguće isključiti. Defender ima centralni diferencijal kojeg je moguće “zaključati” i tako u svim prilikama pola snage slati naprijed, a pola straga. Defender također ima mogućnost (električnog) zaključavanja stražnjeg diferencijala pa će mehanizam osigurati isti broj obrtaja i lijevog i desnog točka što je ključ prolaska kroz najklizavije podloge. Imate li tada kojim slučajem ili zimske ili prave terenske gume, pa čak i lance, teško da postoji nesavladiva prepreka. Sistem kontrole proklizavanja može raditi i potpuno automatski, a cijeli proces blokiranja diferencijala moguće je pratiti preko centralnog displeja.
Defender je jedan od rijetki terenskih automobila koji uz pomoć prilagodljivog zračnog ovjesa “na dugme” može podići karoseriju sa 21,6 cm na gotovo 30 cm od podloge. I to je jedna od velikih prednosti. Želite li baš iskoristiti njegov puni terenski potencijal, možete izabrati jedan od 8 softverski prilagođenih načina vožnje. Tada će sistem automatski podići karoseriju, broj obrtaja točkova prilagoditi izabranoj podlozi, brzinu ograničiti na maksimalno 30 km/h, dok će obrtni moment na točkovima enormno porasti na račun redukcije u transmisiji. Vaše je da pametno dozirate gas, pametno usmjeravate točkove i da vodite računa o maksimalnim uglovima koje ovaj automobil može savladati, a pogotovo onim bočnim. Land Rover Defender je inače terenski automobil kojeg možete više nageti od bilo kojeg drugog konkurenta. Iako spada u red najviših terenaca, odgovor leži u vrlo niskom težištu, a to je zasluga aluminijske karoserije, što je također dio svijetle historije i načina nastanka (Slava preživjelim savezničkim neoborenim i prizemljenim bombarderima iz Drugog svjetskog rata i njihovim aluminijskim panelima).
Defender možete kupiti i s benzinskim, ali srećom i s dizelskim motorima.
Ponuda je izvrsna, a naslabiji dizelski MHEV motor je trolitarski s 200 KS i s 500 Nm obrtnog momenta. Za ovog Defendera sasvim dovoljan. Važno je i to što stiže s mild hibridnim sistemom koji će uvijek priskočiti u pomoć prilikom kretanja i prilikom ubrzavanja, što će uveliko smanjiti potrošnju goriva.
No, Land Rover Defender s trolitarskim dizelskim motorom spada u rang najtiših automobila uopšte. Nevjerovatno je, ali do kabine dolazi minimum zvukova i vibracija motora i prosto je nevjerovatno spojiti tradicionalno ime, snažni dizelski motor, koncept terenskog automobila sa šasijom i izrazito malu buku koja prodire u kabinu. Na tome im treba odati svaku počast. I zbog toga moderni Land Rover Defender može biti istinski svakodnevni automobil, naravno, ako zahtjevi nisu puno kompleksniji.
Ako spojimo neobične točkove koji će progutati sve vibracije s podloge i izrazito malu buku od motora, ovo je dobitna kombinacija, ukoliko govorimo o terenskom automobilu ovih dimenzija i karakteristika. Uz sve ne treba zaboraviti ni osmerostepeni automatski mjenjač, koji će od vožnje napraviti pravu relaksaciju.
Vozite li ovakav Defender umjerenom dinamikom otvorenom cestom, možete trošiti samo 6 litara dizela na 100 kilometara. Vozite li ga dinamičnije, također otvorenom, ali brdovitom cestom, potrošnja će se popeti na 7,5 litara, ali ne više. Koristite li ga u svakodnevnom saobraćaju po gradu, dakle, kao svakodnevni auto, putni kompjuter će vam pokazivati potrošnju od 10 ili od 11 litara. Jasno je da su velike brzine na autoputu pogubne za potrošnju, pa se ona može penjati i na 12 litara dizela na svakih 100 kilometara.
Na kraju treba biti svjestan činjenice da je moderni Land Rover Defender i dalje namjenski automobil, ali s puno širim spektrom upotrebe. Ako ste vikend avanturista, teško da postoji bolji izbor. Ako ste vikend avanturista koji često ide u društvu nekoliko ljudi, onda biste mogli imati problem s prostorim. Defender 90 je kratak auto s malim prtljažnikom o čemu svakako treba voditi računa.
S ovakvim Defenderom možete stići vrlo daleko, ne zbog toga što malo troši i što ima rezervoar zapremine 89 litara, nego zbog toga što će vas odvesti tamo gdje drugi ne mogu ni pješice.
Land Rover Defender 90 S 3.0 D200 MHEV AWD A8 (200 KS) L663 | |||
Cijena do reg.: | 167.066 KM | ||
Troškovi registr.: | 998 KM | ||
Iznos kasko – osig.: | 8.687 KM | ||
Ser. interval: | 13.000 km / 1 godina | ||
Cijena osn. servisa: | 1.000 KM | ||
Motor: | mild hybrid, dizelski, 2.997 ccm, 6 cilindra u liniji, 24 ventila, Turbo, Comonrail, Start & Stop, AWD | ||
Snaga: | 147 kW (200 KS) pri 4.000 obr/min | ||
Obr. moment: | 500 Nm pri 1.250 – 2.500 obr/min | ||
Mjenjač: | automatski, 8 brzina | ||
0-100/km / Max: | 9,8 s / 175 km/h | ||
Prosj. potr.: | 8,6 – 9,3 l/100 km | ||
Emisija CO2: | 226 – 244 g/km (WLTP) | ||
Emis. standard: | Euro 6d-F | ||
Zapr. rezerv.: | 89 l | ||
Dimenzije (D/Š/V): | 4.583 / 1.996 / 1.969 mm | ||
Međuos. rast.: | 2.587 mm | ||
Min. rast. od tla: | 216 – 291 mm | ||
Krug okretanja: | 12 m | ||
Masa vozila: | 2.316 kg | ||
Zapr. prtljaž.: | 397 / 1.563 l | ||
Prilazni ugao: | 30,1° | ||
Odlazni ugao: | 37,6° | ||
Garancija: | 5 godina / 150.000 km | ||
Početak prodaje u BiH: | Septembar 2020. |
Land Rover Defender 90 S 3.0 D200 MHEV AWD A8 (200 KS) L663
Serijska oprema S:
(Krov u boji automobila); prozirna stakla; prednji poklopac u boji karoserije; (bez krovnih nosača), (LED prednja svjetla); panoramski bočni prozori iz B-stuba; vanjski retrovizori s električnim uvlačenjem i grijanjem, s automatskim zatamnjivanjem na strani vozača i ambijentalnim osvjetljenjem; električna parkirna kočnica (EPB); indikator istrošenosti kočnih pločica; pomoć pri kočenju u nuždi (EBA); sistem protiv blokiranja točkova (ABS); elektronska raspodjela sile kočenja (EBD); električni podizači prozora s funkcijom jednim dodirom i zaštitom od priklještenja; grijanje stražnjeg vjetrobrana; brisač stražnjeg vjetrobrana; prozori Alpine; bočno otvaranje vrata prtljažnika; zaštita podvozja sprijeda i straga u Satin Ceres srebrenoj boji; rešetka u Satin Ceres srebrenoj boji; amblemi u Satin Ceres srebrenoj boji; standardna stražnja vrata; ručno podešavanje dosega prednjih svjetala; LED stražnja svjetla; automatska prilagodljiva duga svjetla (Auto High Beam Assist, AHBA); treće kočno svjetlo; ambijentalno osvjetljenje; senzorski kontrolisano svjetlo za vožnju sa senzorom za kišu; stražnja svjetla za maglu; svjetlo dobrodošlice; pet sjedišta; sjedišta u boji Resist i Resolve u boji Ebony s unutrašnjošću u boji Ebony; ukrasni element u boji Ebony; poprečna greda presvučena prahom u boji Light Cloud; obloge stropa u boji Morzine (tkanina) – Light Cloud; prednja sjedišta podesiva u 12 smjerova; stražnja sjedišta preklapanja 40:20:40 s naslonom za ruku; centralni greben s naslonom za ruku; višenamjenski upravljač; ručica automatskog mjenjača u boji Resist; displej 11,4″ osjetljiv na dodir; stub upravljača ručno podesiv; pragovi vrata; štitnici od sunca s osvjetljenjem i ogledalima; unutrašnje osvjetljenje; dvozonski automatski klima-uređaj; pokrivač prtljažnika; centralni stražnji naslon za glavu; unutrašnji gumirani pod; gumirani pod prtljažnika; osvijetljen prednji prostor za noge; stražnja svjetla za čitanje; dva držača za čaše sprijeda; pretinac za rukavice; kuke za vrećice u prtljažniku; sjedišta u Resist i Resolve; ravna podna polica prtljažnika; zvučni sistem Land Rover; digitalni radio (DAB+), Android Auto, Apple CarPlay; 12,3″ TFT displej s instrumentima; 12V utičnica u prtljažniku; Pivi Pro; unutrašnji retrovizor s mogućnošću automatskog zatamnjenja; ulazak bez ključa; bežično punjenje za pametne telefone; pomoć pri stabilnosti prikolice (TSA); Isofix tačke pričvršćivanja straga (bočna sjedišta); perimetrični alarmni sistem s imobilizatorom; automatsko zaključavanje koje se može konfigurisati; električna sigurnosna brava za djecu; upozorenje za nevezani sigurnosni pojas; start/stop dugme; zračni jastuci (vozačev i suvozač) s detekcijom zauzetosti sjedišta; sistem za nadzor pritiska u gumama (TPMS); pogon na sva četiri točka (AWD), dvostepena redukcija prenosa (cesta/off-road redukcija) Terrain Response; 8-stepeni automatski mjenjač; pomoć pri kretanju na uzbrdici; električni servoupravljač (EPAS); dinamička kontrola stabilnosti (DSC); pomoć pri kretanju (Low Traction Launch); elektronska kontrola proklizavanja (ETC); kontrola stabilnosti pri prevrtanju (RSC); kontrola kočenja u zavojima (CBC); kontrola brzine na nizbrdici (HDC); automatsko zadržavanje; autonomno kočenje u nuždi (AEB); sistem 3D surround kamera; prilagodljivi tempomat (ACC); pomoć pri održavanju vozne trake; pomoć pri parkiranju 360°; prepoznavanje saobraćajnih znakova s prilagodljivim limitatorom brzine; asistent za pažnju; alu-felge 19″ Style 6010; gume za sva četiri godišnja doba; rezervni točak pune veličine…
Cijene modela sa serijskom opremom S: 147.000 KM
Dodatna oprema:
– Remote (mobilna aplikacija)
– Paket zračnog ovjesa (Electronic Air Suspension, Adaptive Dynamics, Automatic Headlight Levelling)
– Zvučni sistem Meridian
– Elektronski aktivni diferencijal s kontrolom obrtnog momenta
– Pokretni panoramski krov
– Utičnica 220V
– Krovne šine crne boje
– Prednja svijetla za maglu
– Premium LED svijetla s potpisom DLR
– Cold Climate Pack (grijani volan, grijani prednji vjetrobran, grijane mlaznice brisača, pranje prednjih svjetala)
– Napredni Off-Road paket (Terrain Response 2, Configurable Terrain Response)
– Patosnice
– Bijeli kontrasni krov
– Poluelektrična prednja sjedišta grijana i podesiva u 12 smjerova
Cijena dodatne opreme: 20.066 KM
apr 23, 2025 0
apr 23, 2025 0
apr 23, 2025 0
apr 23, 2025 0
jan 08, 2024 0
apr 10, 2023 0
nov 15, 2014 0
okt 15, 2014 0