Osvježeno January 22nd, 2021 3:00 PM
Feb 17, 2020 Almir Grebović Mercedes-Benz, Test 0
Mercedes A-Klase davno je prestao biti prvobitna zamisao. Nakon 20 godina svjedočimo četvrtoj generaciji, koja više nije ni mala, ni jeftina, a ni “obična”. Kada se pojavio 1997. godine, bio je mali i jeftini automobil za sve one koji nikad nisu mogli dobaciti do “pravog” Mercedesa ili su bili oni koji su A-Klasu dobijali za 18 rođendan. Otprilike tako je bilo sve do pojave treće generacije kad je nadimak Baby Benz ipak morao otići u historiju, a A-Klasa konačno dobila oblik konvencionalnog hatchbacka. Iako je i dalje ostala najmanja, A-Klasa više i nije bila ni tako mala, ni jeftina, ni obična.
Aktuelna je stigla 2018. godine. Mada su u Mercedesu ostali dosljedni konvencionalnom obliku hatchbacka, svijet su šokirali predstavljajući i verziju Salon, pogotovo zbog toga što nalikuje kupeu sa 4 vrata. Niko nije očekivao takvu odluku, budući da je pet godina ranije Mercedes (u SAD) predstavio CLA, koji je između osovina u dlaku identičan A-Klasi sedan, a u prevjesima samo malo duži. “Nisu besmisleni! Ni jedan ni drugi”, grmili su iz Stuttgarta i čvrsto branili svoje stavove. I A-Klasa Salon ima svoje poklonike, i CLA ima svoje obožavaoce koji se razlikuju. CLA je istinski kupe sa četvero vrata, a A-Klasa Salon je skoro “pravi” sedan. CLA će privući temperamentne “samce” kojima automobil predstavlja puno više od “vozila” i prevoza na odredište, a A-Klasa se pretvorila u pravi porodični automobil.
“Predatorska” prednja maska identična je kao kod hatchbacka, što mu daje nešto drugačiji izgled u odnosu na druge modele. Iako je takozvani “Familly look” već poznata i uhodana stvar kod Mercedesa, A-Klasa je nešto drugačija sprijeda. Istina je da je prednja rešetka kao i kod svih drugih, ali su svjetla priča za sebe i oblikom i pozicijom.
Sa boka je ipak trovolumen sa relativno jasno naglašenom ravninom krova i prelomima na pozicijama spoja prednjeg vjetrobrana sa prednjim poklopcem i stražnjeg vjetrobrana sa poklopcem prtljažnika. I to je osnovna vizuelna i praktična razlika u odnosu na CLA. A-Klasa sedan je definitivno nešto praktičniji i nešto udobniji automobil, pa čak i poređenja sa najbližom konkurencijom govore o tome da je u njemu prostor u visini glava putnika najveći u klasi. Zbog toga što on ipak nije Baby CLS, na stražnja sjedišta se ulazi bez bojazni i sasvim normalno, i što je najbolje, odlično mu “stoji” jedan dizelski motor!
Mercedes A-Klase između osovina ima 273 centimetra, što je puno i što je osnov za puno prostora i za putnike sprijeda i za putnike straga.
A unutra… U drugoj trećini… Nije kao u S-Klasi, ali je kao u Mercedesu. Ono što je kao u S-Klasi to je interni Mercedesov sistem MBUX (Mercedes-Benz User Experience infotainment system), a predstavlja najnapredniji sistem zabave i informisanja vozača i putnika. On pruža sve što se od elektronskih vizuelnih i multimedijalnih mogućnosti može ponuditi u jedinstvenom sistemu, koji sa vozačem i putnicima komunicira preko dva velika displeja koja su smještena u jedan okvir. Jedan je iza upravljača i alternativa je staroj konvencionalnoj tabli sa instrumentima, a jedan je centralni koji pruža sve druge informacije i osjetljiv je na dodir. Sve je moguće podesiti prema individualnim afinitetima, tako da vozač zapravo sa automobilom stvara određenu kvaziemotivnu vezu. Kome je već pomalo konzervativno da sa automobilom komunicira taktilno, svom automobilu se može obratiti i verbalno. Ovaj inteligentni sistem komunikacije u kontinuitetu uči navike vozača, stiče nova znanja preko Interneta, pa njegov vokabular postaje sve širi. Dovoljno je na glas izgovoriti “Hey Mercedes”, da razgovor započne, a razumije i razgovara na 13 jezika. Javlja se ženski glas, pa je sve dobro dok se kod suvozača ne javi osjećaj ljubomore. I sve se vrti oko toga. Ostatak čine markantni upravljač koji je u potpunom duhu sa MBUX-om, duboka sjedišta čiju je sjedalnu površinu moguće dodatno produžiti i “touch” pad pomoću kojeg je nešto lakše “surfati” po meniju MBUX-a.
Idemo kroz druga vrata… Nije tijesno iako se radi o najmanjem Mercedesu sa četvero vrata. Međuosovinski razmak od 273 centimetra obećava puno, a pomaknuta linija krova prema nazad ostavlja dovoljno prostora da se “uvučete” bez pretjeranih akrobacija. Ako ćemo pošteno, Audi A3 Sedan, najdirektniji rival u ovom duelu, poražen je jer između osovima ima gotovo 10 cm manje. BMW Serije 1 Sedan u istoj kategoriji kraći je za 3 cm. Dakle, problema za koljena neće biti, ali će ugodnije biti ukoliko nazad ne budu više od dva putnika, mada im može zatrebati centralni naslon za ruku kojeg u ovoj A-Klasi nije bilo.
⇑ I kod njega je moguće izabrati jednu od bezbroj boja koja će činiti ambijentalno osvjetljenje u unutrašnjosti i to bolje nego kod bilo kojeg drugog konkurentskog autombila.
Sedan znači i to da automobil u trećoj trećini ima raskošan prtljažnik, ali i da istovremeno ima mali otvor. Kako god, tu je 420 litara slobodnog prostora u kojeg će moći stati koferi, ali ne i neki kabastiji predmeti kao što bi mogu stati u prtljažnik hatchbacka.
Zaljubljenici u vožnju se sigurno nikad ne bi okrenuli za malim dizelom, a pogotovo ne za sedanom. Ako su baš mušterije za “A”, onda će birati hatchaback i to neki snažniji benzinac. Mercedesova garaža je svakako puna i onih sa oznakom AMG (AMG A45 S ima 421 KS!). Oni umjereniji bi svakako razmislili, pogotovo ukoliko im se kupe (CLA, naprimjer) za njihove godine čini prevaziđenim. Oni će se sigurno okrenuti i za dizelom, koliko god ih u posljednjih nekoliko godina protjerivali.
Takav je bio i naš “A” – dizel 180 d. Govorimo li o prvoj trećini, moramo se dohvatiti historijskih ugovora sa Alijansom Renault-Nissan. Koliko su sa jedne strane iz Mercedesa dali Renaultu i njegovim primarnim partnerima dodatni imidž, isto toliko je i Renault morao uzvratiti. Tako je ono što ne spada u zajednički razvoj definitivno 1,5-litarski turbodizelski motor.
Predugo traje da bi bez evolucije mogao stići u 2020 godinu, pa se uz čitav niz modifikacija u A-Klasi našao sa 116 KS. Debitovao je prije 20 godina sa samo 65 KS, ali predstavlja nešto najbolje što je izišlo iz laboratorija Renaulta i sa proizvodnih linija od Indije, do Turske i Španije. Uglavnom, motor kodne oznake OM608 (2019) odnedavno se nalazi i u nekim Mercedesovim modelima, što je sasvim OK. Ako (suštinske) razlike nema u mehanici, ima je u elektronskoj upravljačkoj jedinici koju u potpunosti potpisuju inženjeri iz Stuttgarta.
⇑ Mogućnosti personalizacije instrument-table su neiscrpne
A-Klasa Salon 180 d, znači da je ispod prednjeg poklopca motor radne zapremine 1.461 kubnih centimetara koji pri 4.000 obr/min razvija 116 KS. Da je dinamičan, na momente jeste. Da je ekološki prihvatljiv, prihvatljiv je u potpunosti jer zadovoljava ekološke norme Euro 6 Temp D. Da je ekonomičan, ekonomičan je, a to je najbolje potvrdila jedna od naših testnih dionica od gotovo 400 kilometara na kojoj smo uobičajenom i svakodnevnom vožnjom po magistralnim cestama potrošnju uspjeli spustiti na svega 3,3 litra. Odlično i zapravo bolje nego što obećava proizvođač (3,8 l). To je moguće samo ukoliko se na svaki način odreknete papučice kočnice i gušenje kinetičke energije automobila u što većoj mjeri prepustite motoru. Tada ćete udobnost automatika zamijeniti za razmišljanje i ručno “šaltanje”, doduše samo polugicama iza volana, na svaki način ćete morati izbjeći nagla ubrzanja i na svaki način kalkulisati sa semaforima, zavojima i uzbrdicama koje su pred vama. Dodatno tome, A-Klasa je imala i takozvanu opciju “Dynamic Select”. Pored nekoliko načina postavki motora mjenjača i ovjesa, postoji i način “Eco” kojem je sve podređeno smanjenju emisije CO2 i štednji goriva. Eksperiment je u potpunosti uspio, ali idemo se voziti.
Ta ista dionica je također potvrdila da ukoliko se ipak prepustimo čarima udobne vožnje i da ako koristimo puni potencijal motora i mjenjača, da nećemo trošiti više od 5 litrara dizela, ma koliko imali tešku nogu na gasu. Uz izabran način rada “Sport” na Dynamic Selectu, izvrstan motor će tada do 100 km/h ubrzati A-Klasu za nešto više od 10 sekundi, a od 80 do 120 km/h stizati za oko 8,5 sekundi. Pruženu dinamiku će u zavojima odlično podržati duboka sjedišta i mesnati centralni tunel, koji vozaču i suvozaču neće dati puno prilika za “ispadanje”.Moramo računati na to da se radi o najmanjem dizelskom motoru u ponudi, mada ne i o najslabijem (95 KS).
Kod hatchbacka su bili nešto izdašniji, pa je uz njega moguće birati i A 200 d (150 KS), i A 220 d (190 KS).I po ovome postaje jasno da je Mercedes A-Klase Sedan vrlo umjeren i praktičan porodični automobil koji nosi pedigre Mercedesa.
Također, odličan sedmerostepeni mjenjač će cijelu vožnju pretvoriti u vrlo ugodno krstarenje bez potrebe za razmišljnjem o prebacivanju stepena prenosa. Tu su i dva kvačila koja će u potpunosti skratiti i smekšati momente između dva stepena prenosa, jer je dovoljno je pametan da u zavisnosti od pritiska papučice gasa reaguje u najkraćem vremenu prilagođavajući pravi stepen prenosa uslovima opterećenja.
Ono što bi moglo bolje postaje jasno tek nakon nekoliko dana vožnje, nakon nekoliko stotina pređenih kilometara i nakon savladavanja svih displeja Mercedesovog sistema MBUX. Odlično je to što se klimom upravlja preko posebnih izdvojenih tastera, ali su brojevi i simboli o temperaturama i o poziciji puhanja zraka mogli biti za nekoliko piksela veći i možda malo repozicionirani.
A-Klasa Salon konačno nije najbrža, nije ni najdinamičninja, ni najluksuznija, ali je sigurno najštedljivija, a istovremeno je u stanju pružiti natprosječan komfor urbane limuzine.
Kod bh. distributera Mercedesovih automobila moguće je pronaći ovakav automobil i to već za manje od 50 hiljada KM. To bi bio benzinac, a ljubitelji dizela će krenuti sa 57.800 KM i to za verziju sa 95 KS.
Ovakva A-Klasa sa dizelskim motorom, ali od 116 KS i sa nabrojanom opremom, koju možete naći u priloženom spisku, također je dostupna kod bh. distributera po cijeni od 80.303 KM.
Cijena do registracije: | 80.303 KM |
Cijena najjeftinijeg modela (Mercedes-Benz A 180 Sedan V177): |
48.810 KM |
Cijena analognog približno opremljenog benzinca (Mercedes-Benz A 180 Sedan V177): |
69.416 KM |
Troškovi registracije: | 671 KM |
Iznos kasko-osiguranja: | 4.176 KM |
Servisni interval: | 20.000 km |
Cijena osnovnog servisa: | 290 KM |
Motor: | dizelski; 1.461 ccm |
Snaga: | 85 kW (116 KS) / 4.000 obr/min |
Obrtni moment: | 260 Nm pri 1.750-2.750 obr/min |
0-100 km/h / Max: | 10,6 s / 206 km/h |
Prosječna potrošnja: | 4,3-4,1 l/100 km (nom) |
Emisija CO2: | 113-107 g/km |
Emisioni standard: | Euro 6d-Temp/A |
Dimenzije vozila (D/Š/V): | 4.549/1.796/1.446 mm |
Međuosovinski razmak: | 2.729 mm |
Krug okretanja: | 11 m |
Masa vozila: | 1.380 kg |
Prtljažnik: | 420 l |
Zapremina rezervoara: | 43 l |
Početak prodaje u BiH: | 2019. |
. | |
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |
60-100 km/h: | |
D: | 7,21 s |
80-120 km/h: | |
D: | 8,85 s |
Dodatna oprema:
– Polarno bijela boja (611 KM)
– Artico sint. koža / Fléron štof crni (0 KM)
– Brisači vjetrobrana sa senzorom za kišu
– Štitnici od sunca sa osvjetljenim ogledalom
– 7G-DCT Automatski mjenjač (5.118 KM)
– Active lane keeping Assist
– Active parking assist sa Parktronic sistemom (1.963 KM)
– Aktivna asistencija pri kočenju
– GPS antena
– Komunikacioni modul (LTE) za upotrebu Mercedes me connect servisa
– Kožni multifunkcionalni sportski volan
– LED glavna svjetla (2.414 KM)
– Mercedes-Benz sistem hitnog poziva
– Mirror package (1.163 KM)
– Električno preklapanje vanjskih retrovizora
– Automatsko zatamnjivanje retrovizora
– Mreža za stvari na stražnjoj strani vozačkog i suvozačkog sjedišta
– Plafon u sivoj boji
– Night paket (2.326 KM)
– 17” alu-felge sa 10 krakova
– Termoizolaciona zatamnjena stakla
– Paket komfornih sjedišta
– Patosnice od velura (233 KM)
– Zaštita pješaka
– Poluge za mijenjanje brzina na volanu
– Preklopivi naslon stražnjih sjedišta
– Progressive (4.565 KM)
– Dupli držač za čaše
– Ukrasni elementi u izgledu karbona
– Sistem za nadzor pritiska u gumama
– Speed Limit Assist
– Prikaz zauzetosti sjedišta sa upozorenjem za nevezivanje
– Automatski klima-uređaj
– Tirefit (146 KM)
– Touchpad bez Controllera (553 KM)
– Transportno pakovanje (74 KM)
– Unutrašnje ambijentalno osvjetljenje (859 KM)
– Wireless punjenje i Bluetooth konekcija (581 KM)
– Zračni jastuk za koljena
Cijena dodatne opreme: 20.606 KM
Jan 21, 2021 0
Jan 20, 2021 0
Jan 19, 2021 0
Jan 19, 2021 0
Jun 25, 2019 0
Nov 15, 2014 0
Oct 15, 2014 0
Oct 15, 2014 0