Osvježeno 5 Decembra, 2023 1:50 PM
jul 14, 2022 Almir Grebović Mercedes-Benz, Test 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Historiji će ostati nepoznato ko se više radovao otvaranju slavljeničkog šampanjca, kada su u aprilu 2010. godine ideju saradnje potpisima verifikovali čelnici Mercedesa i Renaulta. Zvanično nije bilo onoga ko je na vlastiti tas zajedničke vage stavio veću korist, ali se nad potpisima ugovora jedna od stavki odnosila na realizaciju projekta zajedničkog lakog dostavnjaka koju je trebalo realizovati samo dvije godine kasnije. Sudeći po svemu, Mercedesu se malo žurilo da se što prije nađe u društvu koje je dijelilo godišnje tržište od oko 800.000 takvih kombija.
Bojno polje u ovom segmentu poprilično je veliko. U Evropi ga čini desetak takmaca kao što su VW Caddy, Peugeot Partner, Fiat Doblo, Renault Kangoo, Citroen Berlingo, Opel Combo, Ford Tourneo Connect, Dacia Dokker, Mercedes Citan, Toyota Proace… Primarno su nastali samo iz jednog razloga, ali se neko dosjetio da bi priča mogla imati i dobar nastavak. Naravno grupacije su se potrudile i od jednog napravile dva, tri, četiri, pa čak i 5 modela, koji se praktično razlikuju samo prema obliku prednjih blatobrana i svjetala. Ništa novo i ništa nepoznato, a u ovoj klasi već je veoma izraženo. Tako imamo istu priču kod Peugeota, Citroena, Fiata, Opela i Toyote, s druge strane “identični” su Renault Kangoo i Mercedes Citan (pa i Dacia Dokker), a s treće Volkswagen Caddy i Ford Tourneo Connect.
Tako već nekoliko decenija cestama krstare i teretne i putničke varijante automobila koji tvore vlastitu klasu. Uvijek su gotovo istih gabarita i gotovo istih karakteristika. Osnovno im je da mogu ponijeti što više, da imaju što više vrata i da imaju barem jedna bočna, što šira klizna vrata. Naravno da u svemu postoje ograničenja. Taj neko ko se dosjetio nastavka priče, u bočne limene stranice ugradio je staklene prozore, pa i one pomjerljive, tovarni prostor je obložio tkaninom ili mekšom plastikom i dio prtljažnika zauzeo sjedištem na kojem se mogu voziti tri odrasle osobe. Sve ostalo je identično, a “novi” automobil je praktično bez posebnog dugotrajnog i skupog razvoja dobio još jednu namjenu i svoje tržište.
Tako je nastala većina, ali ne i Mercedes-Citan Tourer. Citan je stigao kad je priča bila već zaokružena, kad je klasa formirana i kad su uloge podijeljene. Citan je 2012. godine nastao kao početak realizacije epohalnog sporazuma Mercedesa i Renaulta koji je podrazumijevao maksimalnu razmjenu, prije svega motora i mjenjača, pa onda cijelih šasija tamo gdje je bilo prostora. Uglavnom se koristio kao mali dostavni automobil visoke reputacije zbog znaka kojeg je nosio na prednjem grilu, ali nisu propustili priliku da ga ponude i kao varijantu s 5 sjedišta. Trajao je punih 9 godina, da bi se 2021. godine pojavio nasljednik. Ni kod novog modela nije pilo puno mudrosti. Princip je ostao isti, pa je i on djelo sveobuhvatne saradnje dva velika automobilska konglomerata.
Jedna od zanimljivijih verzija je Citan 110 CDI Tourer, jer se radi o putničkoj varijanti koja nudi beskompromisnu upotrebljivost. U osnovi je furgon, ali je proizvođač vrlo temeljitim modifikacijama napravio seriju putničkih verzija. Citan Tourer tako ima oblik kvazimonovolumena, pet vrata, od kojih su dvoja bočna klizna, i jedna stražnja koja se otvaraju prema gore. Zanimljivo je to što se prednja bočna vrata mogu otvoriti pod 90 stepeni što je nemoguće kod bilo kojeg drugog putničkog automobila, a otvor bočnih kliznih vrata je širi od 60 cm, što je također maksimalna vrijednost u ovoj klasi. Citan je dug 4,5 metara, što zbog visine od 186 cm zaista omogućava maksimalni prostor iznutra, a istovremeno ne predstavlja nikakav problem kod parkiranja “u rikverc”. Dakle puno više od monovolumena kakve poznajemo.
Citan iznutra nije automobil koji obara s nogu, jer je njegova forma u potpunosti podređena funkciji, ali je i ovdje Mercedes gotovo na svakom koraku. Prednja sjedišta će bez dileme pružiti punu odobnost za dvoje, jer putnici u svakom slučaju na visokim sjedištima “sjede”, pa zbog dovoljne visine nemaju potrebe da “leže”. Zbog toga je jednostavno ući i zauzeti poziciju iza upravljača. I ovdje vozač u potpunosti gleda u Mercedes. Tabla s instrumentima je prepoznatljiva Mercedesova, upravljač također, a okrugli otvori za ventilaciju nedvosmisleno sugerišu na to da je riječ o modelu sa štutgartskim pedigreom. Koncern iz Francuske “donirao” je detalje klima-uređaja na tradicionalnoj poziciji, pa muke oko kontrole preko displeja ovdje nema. Cijela konzola je tipčna i karakteristična za male dostavnjake, pa je zbog toga ručica manuelnog mjenjača smještena na istureni dio stuba konzole. Možda je i ovdje važno napomenuti da je ručica tipična “mercedesovska”, kakvu smo sretali u manjim Mercedesovim modelima.
Citan brojnim pretincima za odlaganje otkriva porijeklo, a u njemu nije izostavljen ni onaj na plofonu koji je obično karakterističan za sve dostavne modele, tako da prostora ni za jednu dodatnu stvar neće manjkati.
Prostora pogotovo neće manjkati na stražnjim sjedištima. To obećava relativno veliko međuosovinsko rastojanje, ali prije svega visina. Neobično je to što prostora za koljena zaista ima u izobilju, čak i kad su prednja sjedišta pomaknuta u krajnju poziciju.
A da je Citan Tourer odličan izbor za one koji bi da u jednom paketu imaju i automobil za svakodnevnu vožnju i automobil za neki neobičan hobi ili za posebne poslovne aktivnosti, pokazuje i prtljažnik. Zapravo to je glavna odlika sličnih automobila bez obzira na brend, pa nerijetko ukupna zapremina prtljažnika može brojati čak i tri kubna metra.
Prava je blagodat s ovakvim automobilom otići na godišnji odmor. Jednostavno, prostora je sigurno više nego što ga možete dobiti u bilo kojem putničkom automobilu, bilo kakve konstrukcije, pa taman on bio i “klasični” monovolumen. Upoređivati ga s bilo kojim konkurentom, kada je u pitanju ponuda tovarnog prostora je suluda – svi su oni “tu negdje” i ni u jednom vam neće nedostajati prostora za prtljag. Mercedes tvrdi da je do uklonjive police 520 litara slobodnog prostora gotovo savršeno pravilnog oblika. I to je dovoljno i za godišnje odmore i za svakodnevnu upotrebu. Ko je Citana namijenio za mali biznis, može iskoristiti i preklopivu stražnju klupu i od prtljažnika napraviti ogroman tovarni prostor za prevoz prilično velikih i prilično puno stvari. Pristup tovarnom prostoru tada je nesmetan i kroz stražnja vrata i kroz dvoja bočna klizna vrata. To je praktičnost koja je vrijedna spomena.
Budući da je Citan tehnološki brat blizanac Renaultu Kangoou, pogonska grupa je “Made in France”. Zbog toga se ispod prednjeg poklopca krije 1,5-litarski turbodizelski motor, što predstavlja jedan od najpoznatijih proizvoda Renultove kuhinje u njihovoj bezmalo 150-godišnjoj historiji. Izuzetno je dobar, ispoliran do te mjere da bez ikakvih predrasuda na njemu može stajati i štutgartska zvijezda,relativno tih, dovoljno elastičan i sasvim pristojan i u gradu i na otvorenoj cesti. Za preticanje će tražiti malo više zaleta i u svakom slučaju stepen prenosa niže, jer je Citan prazan težak 1.636 kilograma, zbog konstitucije ima veliku čeonu površinu, pa će relativno slabom motoru trebati malo više vremena da uzvrati pravom mjerom. To je potvrdilo i mjerenje međuubrzanja, pa smo u trećem stepenu prenosa od 60 do 100 km/h stizali za nešto manje od 10 sekundi. Motor snage 95 KS i 260 Nm upakovan u ovu karoseriju i ne može bolje, jer Citan Tourer ima sasvim drugu misiju. S ovim zaboravite prebrze ulaske u zavoje. Citan nije taj “tip”. On je vrijedni radnik koji će poslušno primiti svaku naredbu i prilagoditi onoliko koliko može.
Vožnji u gradu će pomoći dodatni otvor na poziciji A stuba, a preglednost prema nazad osiguravaju odlična bočna ogledala i velike zastakljene površine, pa će i elektronski asistent parkiranja u većini slučajeva biti suvišan. Zbog prilično velike visine u vožnji je djelimično izraženo naginjanje, što u prvim trenucima može biti neobično i tražiće malo navike.
Još jednu vrijednost Citan Tourer otkriva u vožnji na otvorenoj cesti ili u vožnji autoputem. Odličan pregled na sve strane, puno prostora iznutra, visoke pozicije za sjedenja mogu osigurati puno kilometara bez pretjeranog umaranja. Uz relativno malu buku, vožnja do oko 130 km/h može biti zaista i ugodna i ekonomična. U takvom režimu vožnje Citan je trošio oko 5,5 litara dizela. Oni koji su spremni potegnuti i brže moraju biti spremni na nešto veću potrošnju i na nešto veću buku, a Citan je sposoban ubrzavati sve do 164 km/h.
Dok tržište u potpunosti ne osvoje električni modeli, Citan Tourer će biti najpoželjniji upravo u ovoj kombinaciji. Funkcionalniji je nego što izgleda, jer to mu je i namjena – da služi i da putnicima pruži više prostora nego i jedan drugi putnički automobil. Tržišne navike kupaca potpisale su smrtnu presudu konvencionalnim monovolumenima svih veličina i oni polako odlaze u zaborav. Kupci su se okrenuli crossoverima sumnjivih sposobnosti, jer je trend važniji od istinskih potreba. Citan Tourer i njemu slični, sigurno će postojati sve dok budu postojali mali dostavni furgoni ovog oblika, jer je malo (putničkih) automobila za koje mirne duše možete reći da je podjednako dobar i za porodicu i za (mali) biznis.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Ovakvo zadovoljstvo ima i cijenu i to neobično visoku za klasu kojoj pripada, jer Citan Tourer s ovim motorom i s ovom opremom košta 73.187 KM. Oni koji bi se opredijelili za Citana s osnovnim paketom opreme mogli bi proći s 52.479 KM, a Mercedes u ponudi ima i još nekoliko sličnih.
Mercedes-Benz Citan 110 CDI Tourer S (95 KS) |
|||
Cijena do registracije: | 73.187 KM | ||
Cijena najjeftinijeg modela (Mercedes-Benz Citan 110 Tourer – 102 KS): | 41.897 KM | ||
Troškovi registracije: | 608 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 3.806 KM | ||
Servisni interval: | 30.000 km | ||
Cijena osnovnog servisa: | 404 KM | ||
Motor: | dizelski, 1.461 ccm, 4 cilindra u liniji, 16 ventila, turbo, start&stop | ||
Snaga: | 70 kW (95 KS) pri 3.750 obr/min | ||
Obrtni moment: | 260 Nm pri 1.750 obr/min | ||
Mjenjač: | ručni, 6 brzina | ||
0-100 km/h / Max: | 15,5 s / 164 km/h | ||
Prosj. potrošnja: | 5,2 – 5,6 l/100 km (WLTP), 4,8 – 4,9 l/100 km (NEDC) | ||
Emisija CO2: | 136 – 146 g/km (WLTP), 125 – 128 g/km (NEDC) | ||
Emisioni standard: | Euro 6d | ||
Zapr. rezervoara: | 54 l | ||
Dimenzije vozila (D/Š/V): | 4.498 / 1.859 / 1.852 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.716 mm | ||
Krug okretanja: | 11,75 m | ||
Masa vozila: | 1.636 – 1.794 kg | ||
Prtljažnik: | 520 / 2.010 / 2.900 l | ||
Početak prodaje u BiH: | Oktobar 2021. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
– 3. brzina: | 9,62 s | ||
80-120 km/h: | |||
– 3. brzina: | 11,26 s | ||
– 4. brzina: | 12,74 s |
Mercedes-Benz Citan 110 CDI Tourer S (95 KS)
Serijska oprema testiranog vozila:
ESP, ABS, BAS, ASR, elektr. podizači stakala (naprijed), centralno zaključavanje s daljinskom komandom, kontrola pritiska u gumama…
Cijena modela sa serijskom opremom: 52.479 KM
Dodatna oprema testiranog vozila:
– Active Brake Assist
– Traffic Sign Assist
– Multifuncionalni upravljač s putnim računarom
– 16” alu-felge
– MBUX s navigacijom i digitalnim radijom
– Upravljač presvučen kožom (podesiv po visini i dubini)
– 7 zračnih jastuka
– Sistem za bežično punjenje mobilnih uređaja
– Tempomat
– Pomoć pri polasku na uzbrdici
– Parking-paket s kamerom
– Eco Start-stop funkcija
– Svjetla LED high performance
– LED svjetla za maglu
– Elektr. podizači stakala (stražnji / klizna vrata)
– Thermotronic automatski klima-uređaj
– Grijači prednjih sjedišta
– Elektr. podesivi i preklopivi retrovizori
– Paket aktivnih pomoćnih sistema bezbjedosti (Active Lane Keeping Assist, Blind Spot Assist)
– Rezervni točak
Cijena dodatne opreme: 20.708 KM
dec 04, 2023 0
nov 23, 2023 0
nov 22, 2023 0
nov 22, 2023 0
apr 10, 2023 0
jun 25, 2019 0
nov 15, 2014 0
okt 15, 2014 0