Osvježeno 24 Aprila, 2025 8:38 AM
apr 13, 2025 Almir Grebović Mercedes-Benz, Test 0
Nešto duža od prethodne generacije, i u centimetar identične visine, od novih gabarita nam je donijela još samo 2,2 dodatna centimetra između osovina, što se svakako “golim okom” ne može ni primijetiti. Donijela nam je i u dlaku istu konstituciju i proporcije, pa je jasno da Mercedes s E-Klasom već decenijama ostaje vjeran klijenteli za koju je E-Klasa po svemu “taman”.
Vajarski oblikovana figura nekadašnjeg konvencionalnog sedana rastegnuta do skoro pet metara, teško će bilo kome dati priliku za zamjerku. Možda postoje oni koji (javno) baš i ne vole Mercedes, ali zasigurno bi se dobro zapitali šta bi kupili ukoliko bi došli do takvih novaca, jer se mogućnosti nikad nisu krili u njemu nego u njegovoj količini. Dakle, kratko i jasno – Mercedes je oduvijek bio za one koji imaju i u tome (uz samo jedan devijantni izlet), već punih 125 godina stvaraju vlastiti imidž.
Aktuelna E-Klasa je prefinjeni automobil jasnog pedigrea i jasne poruke. Mercedes je njome uvijek ciljao kupce kojima je stalo da okolina zna sve što treba znati, kojima je stalo do užitka u vrhunskom luksuzu i kojima je stalo do tradicionalnog kvaliteta.
Inženjeri i dizajneri su u inkarnaciji pod nazivom W214 imali dovoljno posla, jer su i jedni i drugi imali zadatak promijeniti sve, a da ne promijene suštinu modela koji je s jedne strane dovoljno daleko od mediokriteta, a istovremeno s druge strane dovoljno blizu Mercedesovom sljedećem savršenstvu.
Detalji na W214 su u novoj generaciji dovoljno drugačiji da okolini dovoljno sugerišu na to da se više ne radi o “zastarjelom” W213 i da bi svi oni koji su se nadovoljili prethodnika već mogli ponekad “baciti oko” na nešto sasvim novo, jer kupci ovakvih automobila obično ne preskaču generacije.
Ono čime bi se mogli podičiti to su i tehnički i umjetnički stilizovana nova prednja svjetla, nešto uža od dosadašnjih, potpuno novi stilski ukrasi donjeg dijela prednjeg odbojnika i savim nova bordura prednje maske, ukrašena s bezbroj trokrakih zvjezdica. Detalji nisu posebno agresivnijeg izgleda u odnosu na prednji kraj prethodnog modela, ali je cjelina svakako dovoljno elegantna da s pravom ponese dio tradicije uvijek elegantnog “E”. I straga imamo oblike koji na dovoljno slikovit način nose poruku o tome da se radi o modelu nove generacije, ali je od svega najintrigantna grafika stražnjih svjetala. U duhu “popune” prednje maske, i ona su stilizovana u obliku srca tradicionalnog Mercedesovog amblema.
Novost su ručke na vratima koje se prilaskom vozača s ključem, ili dodirom, izvlače iz konture vrata. Na njima je ugraviran naziv Mercedes-Benz, baš onako kao kod najluksuznijeg Mercedesa. I to je jedan segment koji će dići cijenu, prije svega, vlasniku.
Ples emocija mogao bi krenuti prvim pogledom unutra, ali samo kod onih koju su zadivljeni digitalnim ukrasima automobila posljednjih generacija i kod onih koji pojma nemaju šta se nalazi ispod prednjeg poklopca, niti im je to važno. Naravno da je riječ o grupi displeja koji zapravo krase cijelu konzolu po širini – od vrata, do vrata, i koji stvaraju sasvim novi ugođaj u automobilu. Njime u sasvim drugi plan odlaze i upravljač i sjedišta, i sve drugo što smo navikli gledati u luksuznim automobilima. Tri su displeja koji tvore čaroliju tehnicističke unutrašnjosti – jedan veliki tanki LCD (12,3″) koji predstavlja panel s bezbroj informacija o vožnji i koji je rezervisan samo za vozača, ali se u nastavku krije stakleni panel ispod kojeg su dva displeja osjetljiva na dodir. Oba bismo mogli nazvati displejima multimedije, s tim što je jedan u sredini (14,4″), a drugi tačno ispred suvozača (12,3″).
Ono što je moguće izabrati na centralnom displeju, ili ono preko čega se upravlja postavkama, moguće je izabrati i na displeju ispred suvozača. Štaviše, suvozaču je preko “njegovog” displeja data mogućnost pogleda na tablu s instrumentima i to prema izboru grafike i prema izboru podataka u koje želi gledati. Možda sve nije ni potrebno, ali ovo je Mercedes, a sistem s dodatnim displejem stiže kao doplata paketa MBUX Premium Plus. Sve je definitivno zasnovano na detaljima koje smo vidjeli na modelu EQE.
Tek nakon svega, pažnju vozača pa i svih drugih mogu zaokupiti oblik i detalji na upravljaču, velurna sjedišta, masivni centralni greben, tradicionalni Mercedesovi detalji na unutrašnjosti vrata i sve drugo. Potpuno se razlikuje od svega onoga što smo vidjeli u modelima prethodne generacije, pa i za ovaj dio važi tvrdnja da su se i inženjeri i dizajneri dobro oznojili dok su konačno ispunili zadatak uprave i analitičara. Jedino što je ostalo poznato to su tradicionalni Mercedesovi paneli na vratima s tasterima stilizovanim u oblik sjedišta, preko kojih se upravlja postavkama svih površina prednjih sjedišta.
Masivni centralni greben između vozača i suvozača krije naslon za ruku, zatvoreno spremište za sitnice nosače za limenke, dva USB ulaza i mjesto za induktivno punjenje bežičnog telefona. Stilizovano je crnom bojom u borduri godova drveta, ali se nažalost radi o vješto livenoj plastici. Detalj koji bi također mogao zaintrigirati generaciju “Z”, ali i poslovni svijet je svakako kamera (jedna od pet) smještena ispod vjetrobrana i koja je okrenuta prema unutrašnjosti. Zanimljivo – to je takozvana selfie-kamera koja može fotografisati putnike, a preko aplikacije odmah je postavljati na društvene mreže. No, za poslovne ljude, može biti i takozvana live-kamera preko koje se mogu održavati video sastanci. Sreća je sva što je ovu funkciju moguće aktivirati samo dok je auto parkiran.
Iako je E-klasa jedan od temelja poslovnih limuzina, u kojima su stražnja sjedišta definisana za poslovni ili diplomatski “kor”, ipak se definitivno bolje voziti sprijeda.
E-Klasa je niska i aerodinamična limuzina, pa će možda nekima predstavljati napor pri ulasku, ali se odmah nakon povezivanja pojasa i pritiska na taster za pokretanje motora svijet u potpunosti mijenja.
Bez oznaka na poklopcu prtljažnika teško je zaključiti o kojoj se varijanti radi, a pogotovo iznutra, jer do putnika dopire minimum zvukova i vibracija. Ipak, ispod prednjeg poklopca je ostavština Rudolfa Diesela, po kojoj je Mercedes postao planetarno popularan. Temeljito modifikovan dvolitarski motor, prvi put predstavljen 2016. godine, sad ima 1.993 kubna centimetra, a ova varijanta oslobađa 197 KS i 440 Nm obrtnog momenta. To znači da će svaku tonu ovog automobila pokretati gotovo 100 KS, što je jedna od rječitih osobina.
Limuzinu tešku dvije tone tiho i glatko pokrenuće preko 9-stepenog automatskog mjenjača i preko sva četiri točka. Uz konstantno vrlo tih rad, pravo je zadovoljstvo znati da se ispred krije dizelaš, a da se sa saputnicima može razgovarati sasvim uobičajenim glasom. To je prava vrlina luksuzne liumuzine u kojoj se u kontinuitetu i bez umora može provesti i po nekoliko sati. U zavisnosti od afiniteta možete izabrati nekoliko unaprijed definisanih postavki, mada će i ona osnovna (Eco) biti više nego dovoljna. Na prvi pogled se može učiniti da je motor preskroman za masu od dvije tone, jer je takav osjećaj u vožnji, ali podaci “na papiru” tvrde suprotno – E 220 d do 100 km/h ubrzava za 7,8 sekundi, a mi smo izmjerili da će od 60 do 100 km/h stići za manje od 6 sekundi, a od 80 do 120 km/h za nešto više od 7 sekundi. Kud biste bolje?! Mercedes za E-Klasu nudi i puno snažnije benzinske i dizelske motore, ali ukoliko se vodimo racionalnošću, teško da bi vam ikad zatrebao snažniji.
Uz E-Klasu u ovom paketu opreme stiže i zračni ovjes. Zbog toga i točkovi mogu biti ektremnih i zapravo sportskih dimenzija – sprijeda su gume 245/30 R20, a straga 275/35 R20! Očekivali bismo izuzetnu sposobnost ulaska u zavoje, ali istovremeno i veliku neudobnost. No, “uigranost” s ovjesom u oba slučaja daje maksimum sposobnosti. Tako ni najgrublje neravnine na asfaltu neće uzrokovati nelagodu, a istovremeno “protivnicima” možete pokazati šta su to idealne putanje.
Dodatno svemu, u opremu spada i takozvana upravljiva stražnja osovina, pa se stražnji točkovi zakreću suprotno od prednjih, ali samo do brzine od 60 km/h. Zbog toga je više nego jednostavno ovakvu E-Klasu parkirati u tijesnim parkiralištima, jer je krug okretanja ovolikog automobila samo 10,7 metara.
Upravljač je neobično “tvrd” što je svakako veća odlika sportskih automobila. Tako ćete i pri većim brzinama dovoljno osjetiti draž upravljanja, a to se ne može poboljšati ni izborom načina vožnje “Comfort”. I to je ono što daje pravu draž vožnje ovog automobila. Temperamentniji pored svega mogu izabrati i sportski režim, koji će uglavnom diktirati promjene stepena prenosa za 500 obr/min više, pa će i odziv motora biti kud-i-kamo lakši.
E-Klasu s ovim motorom ne morate voziti pažljivo da bi vam se odužila pri svakoj posjeti benzinskoj pumpi. Istina je da se sa 66 litara dizela, koliko stane u njen rezervoar, može preći puno s bilo kojim današnjim automobilom, ali Mercedes ipak oduševljava sa štedljivošću u svim režimima. Vozite li pažljivije, ni 1.500 kilometara neće biti problem, što će automatski ugasiti svaku želju za nekim električnim automobilom.
Zanimljivo je što na ravnoj cesti i pri konstantnoj brzini od 110 km/h, ovaj auto neće trošiti više od 3 litre. Čak ni u gradskoj vožnji neće trošiti više od 7 litara, ali valja podsjetiti na to da aktuelna E-Klasa s ovom motorom ima masu od gotovo dvije tone, pa je rezultat potrošnje prilično nevjerovatan. Odgovor ipak leži u blagohibridnom pogonskom sistemu koji je zasnovan na električnom motoru snage 23 KS i u maloj li-ion bateriji kapaciteta 1 kWh. Sistem je najizdašniji upravo u gradskoj vožnji u kojoj će električni motor uvijek priteći u pomoć dizelskom pri savladavanju početnih otpora kretanja.
Mercedes E-Klasa se nije pomjerio ni milimetar od vremena u kojem je krenuo, naravno u kontekstu modernog vremena i okruženju konkurencije. Oduvijek je bio otmjen, pa je i sad, oduvijek je bio ogledalo vlasnika i njegovog društvenog statusa. Kupovali su ga i vozili probrani. Oduvijek je bio pozicioniran da bude na korak do perfekcije, koja je u Mercedesovom slučaju puno skuplja.
I cijena E-klase je rasla istim tempom i prema istom principu. Možda ćete se iznenaditi, ali ovako opremljena E-Klasa danas košta više od 185.000 KM. Vjerovatno vrijedi upravo toliko čim prodaja u BiH ide jako dobro.
Cijene svih automobila Mercedes pogledajte klikom ovdje.
Mercedes-Benz E 220 d MHEV 4Matic 9G-Tronic 197 KS (W214) | |||
Cijena do reg.: | 185.086 KM | ||
Cijena najjeft. modela (Mercedes-Benz E 220 d MHEV 9G-Tronic 197 KS W214): | 134.086 KM | ||
Troškovi registr.: | 848 KM | ||
Iznos kasko – osig.: | 9.625 KM | ||
Ser. interval: | 20.000 km / 40.000 km / 60.000 km | ||
Cijena osn. servisa: | 550 KM / 750 KM / 1.000 KM | ||
Motor: | Mild Hybrid; dizelski, 1.993 ccm, 4 cilindra u liniji, 16 ventila, turbo, Diesel Commonrail, Start&Stop, AWD – 4Matic, baterija Li-Ion 48V | ||
Snaga: | dizelski motor 145 kW (197 KS) pri 3.600 obr/min; električni motor 17 kW (23 KS) | ||
Obr. moment: | dizelski motor 440 Nm pri 1.800 – 2.800 obr/min; električni motor 205 Nm | ||
Mjenjač: | G-Tronic, automatski, 9 brzina | ||
0-100/km / Max: | 7,8 s / 234 km/h | ||
Prosj. potr.: | 4,9 – 5,7 (WLTP) | ||
Emisija CO2: | 130 – 149 g/km (WLTP) | ||
Emis. standard: | Euro 6 | ||
Zapr. rezerv.: | 66 l | ||
Dimenzije (D/Š/V): | 4.949 / 1.880 / 1.469 mm | ||
Međuos. rast.: | 2.961 mm | ||
Min. rast. od tla: | 85 mm | ||
Krug okretanja: | 10,7 m | ||
Masa vozila: | 1.975 kg | ||
Zapr. prtljaž.: | 540 l | ||
Garancija: | 2 godine | ||
Početak prodaje u BiH: | Januar 2024. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: |
|||
60-100 km/h: | |||
D: | 5,76 s | ||
80-120 km/h | |||
D: | 7,22 s |
Mercedes-Benz E 220 d MHEV 4Matic 9G-Tronic 197 KS (W214)
Oprema:
Apple CarPlay; Android Auto; boja metalik verde siva; aktivni asistent rastojanja Distronic; sistem upozorenja na vozila u mrtvom uglu; sistem za aktivno praćenje traka; automatsko zatamjivanje retrovizora na vozačevoj strani; sistem za sprečavanje sudara Plus; izostavljanje oznake modela na stražnjem dijelu vozila; zračni jastuk za koljena vozača; centralni zračni jastuk; personalizacija zvuka; poziv u hitnim slučajevima; Hard-disc navigacija; komunikacioni modul (5G); uputstvo za upotrebu i servisne informacije (domaći jezik); panoramski krovni prozor; mjenjač 9G-Tronic; sistem za praćenje pritiska u gumama; el. preklapanje vanjskih retrovizora; sistem ograničenja brzine; MBUX multimedijalni sistem; digitalni radio; kamera za prepoznavanje vozača; Thermatic automatski klima-uređaj; ambijentalno osvjetljenje s projekcijom logotipa; unutrašnjost – Artico koža / Dinamica mikrofiber (crna boja); BlueTEC dizelski sistem kontrole emisije (generacija 4); sportska sjedišta; Keyless-Go, pasivni podsjetnik prisustva putnika; EU6 standard emisije izduvnih gasova; integrisani starter generator (generacija 2); DPF (generacija 2); Mild Hybrid pogon; Keyless-Go Convinience paket (otvaranje prtljažnika pokretom noge); AMG line interijer (crni umeci s visokim sjajem, panoramski krovni otvor sa crnom roletnom, crni centralni greben u imitaciji drveta, Ambient lighting plus, multifunkcionalni sportski volan presvučen nappa kožom, crni mat AMG plafon); AMG line eksterijer (AMG detalji, kočni sistem s većim dikovima na prednjoj osovini); Parking paket sa 360° kamerom; Night paket (tonirana stakla); Engineering paket (Rear-axle steering, Airmatic, MBUX Superscreen, Selfie and video camera, Front passenger display, Privacy function for front passenger display); MBUX Navigation Premium; Premium paket PDC (Smartphone integration, Memory Package, Folding rear seat backrests, Driver display, Adaptive Highbeam Assist Plus, USB Package, Burmester 4D surround sound system, Acoustic Comfort Package, Central display, Heated front seats, Active ambient lighting, Wireless charging system for mobile devices in the front, Fuel tank with increased capacity, Tirefit, Door sills – illuminated – with exchangeable cover); ljetnje gume; 20″ AMG felge od lakih metala s više krakova; automatska deaktivacija suvozačevog sistema zračnih jastuka; MBUX augmented reality za navigaciju; lumbalna podrška u 4 pravca; senzor prisustva za stražnja sjedišta; zaštita pješaka…
Cijena modela sa serijskom opremom: 139.762 KM
Cijena dodatne opreme: 45.324 KM
Cijena modela sa dodatnom opremom: 185.086 KM
apr 23, 2025 0
apr 23, 2025 0
apr 23, 2025 0
apr 23, 2025 0
okt 08, 2024 0
jan 08, 2024 0
apr 10, 2023 0
jun 25, 2019 0