Osvježeno 19 Marta, 2024 10:40 AM
feb 07, 2021 Almir Grebović Mercedes-Benz, Test 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Spavali su pune 4 godine dok je BMW odavno polirao livreje svojoj Seriji 1. Možda su ih samo pustili da oni prođu kroz minsko polje, jer tada niko nije znao kroz kakvo će trnje proći natprosječno skupi mali crossoveri? U međuvremenu je Audi kovao planove na koji način prvim komšijama zabiberiti, pa su dvije godine kasnije kroz to isto minsko polje pustili Q3, a Mercedes ništa… Onda je sve postalo jasno – mali crossoveri, manje-više nalik terencima, prodavali su se kao ludi, a socijalni status kupaca određivao je koliko će novaca izbrojati za mali i neobični automobil. Tako se, 2013. godine pojavio Mercedes GLA – “mali” crossover koji je trebao unijeti pometnju u već stabilne odnose minhenskih konkurenata. Šest godina kasnije Mercedes je na svoj conto uknjižio popriličnu zaradu od svih prodatih najmanjih crossovera i odlučio se na nastavak priče.
Nije bio prepoznatljivi tradicionalni Geländewagen (njemački termin za terenska vozila), ali su kupci profilisali tržište i počeli tražiti “Geländewagene” nešto pristupačije forme. Nuđen je u svim opcijama, s nekoliko motora i pogona, i naravno u njihovim najskupljim opcijama AMG. Ipak, najčešće tražene bile su dizelske varijante, a istom dinamikom nastavljeno je i nakon 2019. godine kada je Mercedes predstavio potpuno novu generaciju.
Dotadašnji je dosta nalikovao A-Klasi. Forma karoserije bila je slična, s tim što je “Gelände” bio malo podignutiji od tla i imao nešto višu karoseriju. Istina je i to da je s A-Klasom dijelio čak 70% svih dijelova, pa i onih najvažniji koji su bili “na oku”.
Nije nam u potpunosti nepoznat, pogotovo zbog toga jer smo već ranije vozili A-Klasu, ali još bliže tome jer smo još ranije vozili Infiniti Q30, što je zapravo tek prepakovani GLA prethodne generacije, što je svakako bio plod sradnje Daimlera i alijanse Renault-Nissan.
Nova generacija je vidljivo drugačija. Iako je došla i nova generacija A-Klase, putevi su im se dobro razdvojili. Aktuelni GLA je samo nalik na prethodnog, pa je očigledno da su u Sttutgartu ovaj put razvijali automobil iznova. A-Klasi ni traga ni glasa, o čemu dovoljno govore i dimenzije i oblici, mada su oba na modularnoj platformi MFA2. Novi GLA je i dalje crossover, ali sa kud-i-kamo drugačijim proporcijama.
S koje god strane da ga pogledamo, tipični je Mercedes i to bez kompromisa. Dovoljno povišen da stavi do znanja da se ne radi samo o gradskom automobilu koji može malo bolje prkositi trotoarima, pa pojavom sugeriše i na određene off-road mogućnosti. Ok, pa i prethodnik je bio sličan. Jeste, ali je on malo više “naginjao” na kompakta. Ono čime najviše asocira na “terenca” je udaljenost od podloge. Nije neka razlika, ali je ima – prethodnikova najbliža tačka podlozi bila je na 134 milimetra, a kod aktuelnog GLA na 143 mm. Ono po čemu se više razlikuju, to je ukupna visina, pa je novi od prethodnog viši čak za 10 centimetara. Nije malo, a u svemu su najviše profitirali putnici na prednjim sjedištima – pored toga što sjede malo više, imaju i malo više prostora iznad glave. S druge strane, novi GLA je čak malo kraći.
Iako se ni prethodnoj generaciji čak ni danas ne bi imalo puno toga zamjeriti na stilskim obilježjima, nova generacija je prije svega otišla u pravcu modernih korporativnih obilježja, prvenstveno s detaljima na prednjoj maski, a onda na oblicima i na grafici svjetala. Stil je prepoznatljiv – Mercedesov od prvog do posljednjeg centimetra. On je tu svoj na svom, i nezamjenjiv je s bilo kojim drugim brendom.
Emocije već kreću od pozadine prednje maske, koja je još davno naselila prednje dijelove nekoliko modela. “Dijamatsko saće” horizontalno je presječeno prepoznatljivom mesnatom hromiranom lajsnom s velikim diskom i “zvijezdom”. Prednja svjetla, također – u potpunom su duhu drugih luksuznih modela, a Mercedes ih nudi u nekoliko varijanti, ali bez LED elemenata više nema nikakve priče. Ono što vizuelno otkriva da se zapravo radi o SUV-u je svojevrsni terenski štitnik ispod prednjeg odbojnika, ali je u ovako kontrastnom izdanju sasvim jasno da se radi o simulaciji, odnosno stilskom elementu. Isti takav nalazi se i na stražnjem dijelu.
Ostatak i ne izgleda toliko mišićav, pa bokove karakterišu prilično ravne i jednostavne površine, i zapravo se izdvajaju samo plastični zaštitni rubovi blatobrana i pragova, što definitivno ima praktičnu korist.
I stražnji kraj je više SUV-ovski nego kod prethodnika. Vertikalnije je “odsječen”, što je i jedan od razloga što je prtljažnik za 14 litara veći. Za nas je bilo važno da je s jedne strane poklopca prtljažnika pisalo GLA 200 d, i to da je druga strana bila bez ikakve oznake.
Objašnjenje oznake leži u činjenici da se ispod prednjeg poklopca nalazi dvolitarski (1.950 ccm) turbodizelski motor sa 150 KS i da se istovremeno radi o modelu koji ima pogon samo na prednjoj osovini.
Korak u unutrašnjost definitivno će otkriti da se radi o premijumu, ali taman onolikom koliko treba imati ulazni crossover s trokrakom zvijezdom.
Pet “zračnih turbina” (ventilacijskih otvora), ogroman horizontalni displej na konzoli i touch pad na tunelu je nešto bez čega Mercedese više ne biraju. To su elementi koji dominiraju u unutrašnjosti i dio su prepoznatljivog dekora svih modernih Mercedesa.
Iako je u njemu (skoro) sve što i u onim većim i onim što više mirišu na biznis, Mercedes je to odmjerio taman onoliko koliko treba biti udaljen od recimo GLB-a ili GLC-a. GLA je prema internoj hijerarhiji ipak ulazni crossover.
Pozicija za sjedenje je nešto povišenija ili dominantnija u odnosu na Mercedesove sedane i kompakte. GLA je ipak crossover, pa se u njega jednostavnije i smjestiti. A smjestićete se u udobna i solidno profilisana sjedišta, mada možda ne kao u sjedišta nekog drugog Mercedesa. Spomenusmo li internu hijerarhiju? Dovoljno su dobra, a imaju i mogućnost dodatnog produženja površine za sjedenje, što spada u dio doplativog paketa. Jesmo li u Mercedesu? Jesmo – ispred je displej jedinstven na automobilskom tržištu – širok gotovo pola metra. On je zapravo zajednička površina dva displeja – lijevog, koji predstavlja digitalnu tablu s instrumentima i desnog koji predstavlja komunikaciju i podešavanje svega onoga što je podesivo u automobilu.
Lijevim se upravlja pomoću tastera s lijeve strane volana, a desnim pomoću tastera smještenim na desnoj strani volana – logično je. Mogućnosti izbora izgleda i prikaza “table sa instrumentima” su neiscrpne, gotovo i dosadne, jer je iskorištena blagodat grafičke digitalizacije i vozaču ponuđeno i više nego što mu treba. Ono što je ovog GLA razlikovalo od ostalih Mercedesa je veličina aktivne table ispred vozača, jer je malo fizički ograničena sa strana – 7″, ali je moguće imati i onu najveću. Ono što bismo tumačili kao centralni displej u punoj je (Mercedesovoj) veličini (10,25″) i pruža sve mogućnosti Mercedesovog krajnje inteligentnog sistema MBUX. Za upravljanje je potrebano malo vježbe, pa preporučujemo vježbanje negdje u garaži dok ste još parkirani. Lakše će biti nešto kasnije u vožnji. U svemu zamijeramo pojedinim nešto sitnijim brojevima i grafičkim prikazima funkcija, naprimjer, temperaturi klimatizacije i poziciji usmjeravanja puhanja zraka. Nešto je čak i malo sakriveno iza obruča volana.
Ostatak je vrlo ugodan i na dodir i na pogled, jer kombinacije materijala i kontrastinih boja, kao što su elementi na unutrašnjoj strani vrata, dovoljno govore o pedigreu.
Velika razlika u odnosu na prethodnog GLA je i u prostoru na stražnjim sjedištima. Tu su putnici dobili dodatnih 11,6 centimetara za koljena. Više nego dovoljno. Stražnja sjedišta su odlična – mesnata i profilisana kao u malo kojem automobilu, pa ćete se, barem na onim bočnim, osjećati gotovo kao i na prednjim.
Ukoliko ste onaj tradicionalniji vozač i želite recimo jednostavno spojiti svoju prenosnu USB memoriju radi slušanja muzike, ostaćete razočarani jer GLA nudi isklučivo USB priključke u standardu “C”. Isto će vam biti ukoliko trebate dopuniti svoj pametni telefon, zato oprez. Bluetoth radi, ali s punjenjem možete imati problem. Zadovoljniji će, recimo, biti oni koji na svom telefonu imaju mogućnost induktivnog punjenja baterije.
Vožnja u GLA se zbog dominantno postavljenih sjedišta čini nešto ugodnijom i jednostavnijom, i to zbog boljeg preglada uokolo. I tu će dobiti ocjenu više u odnosu na sedane ili na kompakte. Podesiv upravljač, podesivo sjedište u svim smjerovima, daće pravi osjećaj, a za vožnju “u rikverc” u većini slučajeva neće ni biti potrebna kamera ili cijeli sistem audio vizuelne pomoći, jer GLA nije predug – tek nešto duži od 4,4 metra.
Možda zvuči mnogo, ali 150 KS iz dvolitarskog dizela nije previše za automobil koji prazan broji gotovo 1.600 kilograma. Uz odličan osmerostepeni automatik i uz dvostruko kvačilo pokazaće svoj maksimum, jer uz 320 Nm u intervalu od 1.400 do 3.200 obr/min i sa 150 KS u svom intervalu od 3.400 do 4.400 obr/min jednako će vući i to uz jedva osjetno prebacivanje stepena prenosa. Za obilaženje sporih na bh. magistralnim cestama biće vam potrebno između 6,5 i 7,3 sekunde, a do 100 km/h u stanju je stići za 8,8 sekundi.
Zanimljivo je da je brzinski maksimum gore visoko na 208 km/h, ali će osmerostepena automatika do krajnjeg stepena stići već na 90 km/h. Do te brzine je sve “isjeckano” 8 puta, pa je prebacivanje uz blagodat dva kvačila jedva primjetno. Naravno da sve možete i ručno obavljati, ali zbog čega? “Lopatice” mjenjača nalaze se iza obruča upravljača i jedno vrijeme može biti zanimljivo, ali to vrijeme brzo prođe. Korisno je možda pri vožnji nizbrdo “kucnuti” koji put na “minus”, jer time rasterećujete kočnice. Ostatak prepustite isuviše pametnoj elektronici i prepustite se drugim užicima u vožnji Mercedesa.
Pomalo tvrđi ovjes neće dopuštati naginjanje u brzim zavojima, pa savjetujemo malo češću vizuelnu kontrolu brzine. Vožnja po ravnoj cesti svakako je u Mercedesu dar tehnike, i to je užitak zagarantovan.
Ukoliko malo vodite računa, u gradskim uslovima trošićete 7 litara dizela, a ukoliko vam je noga malo teža, ta vrijednost može se popeti na 8 litara. Otvorena cesta će vas koštati obično između 5,5 i 6 litara.
Uz sve, Mercedes je ponudio i nekoliko načina vožnje, pri čemu se izborom na “Dynamic Selectu” definiše, brzina odziva na “gasu” i vrijeme prebacivanja u viši ili niži stepen prenosa. Moguća su 4 načina – Eco, Comfort, Sport i Individual.
Da je novi GLA nešto ozbiljniji off-roader od prethodnog, pored centimetra višeg klirensa, govore i kraći prevjesi i preko prednje i preko stražnje osovine, pa je sasvim jasno da GLA sada može “napasti” strmiju uzbrdicu. Ipak, povedite računa o tome, da je u pitanju automobil koji ima samo pogon na prednjoj osovini. Ukoliko biste ipak nešto ozbiljnije s ovim automobilom, i ukoliko ste pri višku novaca, kod prodavača uvijek možete kliknuti na opciju 4Matic i tako biti puno sigurniji u u blatu i na snijegu.
U tablici donosimo detaljnu listu dodate opreme koja je upotpunjavala ovaj model. Tako je konačna cijena ovog Mercedesa sa 70.182 KM, koliko košta onaj osnovni, došla na 82.829 KM, koliko je koštao testni.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Ovaj GLA skoro da je kompletan i skoro da mu nema neke ozbiljnije zamjerke. Naravno da bi bio potpuniji s integralnim pogonom, a sve bi bilo skuplje za dodatnih 3.960 KM. Malo je, a Mercedes je. Isplati se.
Mercedes-Benz GLA 200 d (H247) |
|||
Cijena do registracije: | 82.829 KM | ||
Cijena najjeftinijeg modela (Mercedes-Benz GLA 180 136 KS H247): | 66.132 KM | ||
Cijena analognog približno opremljenog benzinca (Mercedes-GLA 200 163 KS H247): | 81.457 KM |
||
Troškovi registracije: | 771 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 4.307 KM | ||
Servisni interval: | 15.000 km / 1 god. | ||
Cijena osnovnog servisa: | 270 KM | ||
Motor: | dizelski; 1.950 ccm | ||
Snaga: | 110 kW (150 KS) / 3.400 – 4.400 obr/min | ||
Obrtni moment: | 320 Nm pri 1.400 – 3.200 obr/min | ||
0-100 km/h / Max: | 8,6 s / 208 km/h | ||
Prosj. potrošnja: | 4,6 – 4,8 l/100 km (nom) | ||
Emisija CO2: | 138 g/km | ||
Emisioni standard: | Euro 6d ISC-FCM | ||
Dimenzije vozila (D/Š/V): | 4.410 / 1.834 / 1.611 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.729 mm | ||
Min. rastojanje od tla: | 143 mm | ||
Masa vozila: | 1.615 kg | ||
Prtljažnik: | 435 / 1.430 l | ||
Zapr. rezervoara: | 43 l | ||
Početak prodaje u BiH: | 2020. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
D: | 6,43 s | ||
80-120 km/h: | |||
D: | 7,31 s |
Mercedes-Benz GLA 200 d (H247)
Serijska oprema testiranog vozila:
Automatski mjenjač s dva kvačila 8G-DCT, brisači vjetrobrana sa senzorom za kišu, Dynamic Select, filter čestica za dizelske motore, komforno oslanjanje, multi-link osovina, preklapanje naslona stražnjih sjedišta, štitnici od sunca s osvijetljenim ogledalom, tempomat…
Cijena modela sa serijskom opremom: 70.182 KM
Dodatna oprema testiranog vozila:
– Active lane keeping Assist
– Active parking assist sa sistemom Parktronic (1.707 KM)
– Automatska deaktivacija suvozačevog zračnog jastuka
– BlueTEC diesel sistem kontrole emisije izduvnih gasova, s AdBlue rezervoarom
– Brzinski i indeks opterećenja 100W
– COC dokument EU6 bez registracionog certifikata part 2
– EU6 standard emisije izduvnih gasova
– GPS antena
– Hard-disc navigacija (1.391 KM)
– Komforna sjedišta
– Komunikacioni modul (LTE)
– LED High Performance farovi (2.099 KM)
– Left-hand drive
– Light and sight paket (Pretinac za naočale)
– Lokalizovano uputstvo za upotrebu
– MBUX multimedija sistem
– Media displej (1.644 KM)
– Mercedes-Benz sistem hitnog poziva
– Mreža za stvari na stražnjoj strani vozačkog i suvozačkog sjedišta
– Nebo vozila crni štof
– Paket komfornih sjedišta
– Patosnice od velura (202 KM)
– Podešavanja za puteve slabijeg kvaliteta
– Poluge za mijenjanje brzina na volanu
– Progressive (18″ felge od lake legure s 5 duplih krakova, dupli cup holder, kožni multifunkcionalni sportski volan, polirani aluminijumski krovni nosači, ukrasni elementi spiralnog dizajna) (3.856 KM)
– Proširene MBUX funkcije (1.138 KM)
– Sigurnosni sistem za djecu
– Sistem za nadzor pritiska u gumama
– Speed Limit Assist
– Status display for rear seat belts in instrument cluster
– Summer tyres
– Thermatic automatski klima-uređaj
– Tirefit (128 KM)
– Touchpad bez Controllera (481 KM)
– Upravljački kod opreme za kontigent uvoda na tržište
– Višegodišnji update za Comand
– Zaštita pješaka
– Zračni jastuk za koljena
Cijena dodatne opreme: 12.647 KM
mar 18, 2024 0
mar 18, 2024 0
mar 15, 2024 0
mar 15, 2024 0
apr 10, 2023 0
nov 15, 2014 0
okt 15, 2014 0
okt 15, 2014 0