Osvježeno 5 Decembra, 2023 12:20 PM
dec 10, 2022 Almir Grebović MG, Test 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
ZS je MG-ov model još iz 2017. godine, pa u osnovi govorimo o dizajnu i tehnologiji iz tog vremena, mada je redizajn iz 2020. “dotegnuo” detalje koji su silom prilika morali ostati na postojećoj platformi. Nismo ga upoznali ranije, jer je MG na tržištu BiH tek od prije nekoliko mjeseci, mada je brend sa svojih nekoliko modela odavno prisutan na dosta evropskih tržišta. “Pokrivaju” većinu najčešćih klasa, ali su u ekspanziji kada su u pitanju crossoveri. Takvi su diktati s tržišta, ali je važno spomenuti i to da se zorno pridržavaju svih evropskih direktiva kada su u pitanju i direktne i indirektne ekološke norme, pa je u njihovoj ponudi sve izuzev dizela, koji su već pod snažnim utjecajem sve žešćih negativnih kampanja.
ZS je evidentno crossover ili subkompaktni SUV već uobičajenih dimenzija i proporcija, i predstavlja direktnu konkurenciju modelima većine evropskih, japanskih i korejskih proizvođača. Dvovolumen je podignute šasije, s klirensom koji asocira na nekadašnje “prave” terenske automobile, a to je ono čemu tržište već petnaestak godina nikako ne može odoljeti. Istina je da većini vozača takav automobil i nije potreban, ali je imidž i u stvarnom i u virtuelnom svijetu nešto od čega se danas živi.
Vrlo solidnog dizajna, dignute glave će stati ispred svakog kupca, jer elementima, ne samo da zadovoljava osnovne stilske forme, nego djelimično drži vlastiti dizajnerski front koji se potpuno uklapa u nešto što bismo nazvali evropskim stilskim pravcem. Ko je u potpisu i nismo baš sigurni, ali je MG vrlo mudro zadržao “kancelariju” u Velikoj Britaniji dajući joj status glavnog stilističkog centra brenda.
Na ZS-u nisu primijenjene pretjerane stilističke egzibicije. Igrali su na sigurnu kartu. Uglavnom su tu provjereni oblici detalja sa svih strana, a jedini začin su LED svjetla i sprijed i straga, što je dovoljna indikacija da se radi o modernom automobilu današnjice. Za laika je ovo samo dopadljivi gradski SUV koji ama baš ničim ne otkriva porijeklo proizvodnje. U tome se uspjeli i na tome im treba odati svako priznanje.
U dužini 432,3 cm i u međuosovinskom rastojanju od 258 cm dovoljno je prostora i na prednjim i na stražnim sjedištima, pa i u vrlo dubokom prtljažniku. Recimo samo to da komfor onih sprijeda neće plaćati oni straga, ali će za njihova koljena prostora biti taman toliko da se ne osjećaju stiješnjenim. Tako je i na poziciji za glavu, jer prostora zaista ima dovoljno. Ipak posebno pohvalimo prtljažnik i zapreminu od 448 litara, pa je i golim okom vidljivo da je veći (dublji) od svih drugih konkurenata, a pregradom se može podijeliti i u dvije etaže. Ono, što je također golim okom vidljivo je i relativno mala širina prtljažnika, uzrokovana malom ukupnom širinom automobila – 181 cm, što je u prosjeku za barem šest-sedam, pa i više cm uže nego što su konkurenti. Zbog toga su nešto uža i prednja sjedišta, što bi mogli primijetiti samo oni vangabaritnih dimenzija. S druge strane, njihov oblik i dizajn podsjećaju na sjedišta iz puno luksuznijih automobila. Danas ćete zapravo rijetko sresti ovako mesnate naslonjače, jer manje-više svi “kradu” od njih da bi nekako dobili još dva ili tri centimetra na poziciji koljena putnika straga. MG je to velikodušno ostavio. Tačku na i predstavlja upotrijebljeni materijal, a radi se o vrlo mekoj i ugodnoj koži od vještačkog materijala. Uz to prošivena je crvenim koncem, što već pomalo miriše na Morrisovu “crvenu” ostrvsku historiju. Nažalost, tek u trećem paketu opreme Luxury stižu i s električnim podešavanjem u 6 smjerova. Ovako ćemo se malo potruditi i podešavanja uraditi vlastitom snagom.
Ukoliko se malo osvrnete, zapravo možete primijetiti istu ili sličnu kožu na gotovo svakom detalju, što je opet odlika i luksuznijih automobila i njihovih bogatijih paketa opreme. Tamo gdje nije koža, tu je vrlo kvalitetna plastika, ali je fascinantno to što je između svih elemenata zazor minimalan, i to što se izuzev ručice mjenjača ili polugica za svjetla i brisače ništa ne može pomaknuti ni milimetara. Toliko o skepticizmu izazvanom porijeklom.
Volan je također ugodan, mada je pomjerljiv samo po visini, što ne predstavlja preveliki problem. Ovaj paket opreme (Exclusive) sa sobom donosi i potpuno digitalizovanu tablu s instrumentima, što je ustvari displej na kojem je moguće vidjeti nekoliko ponuđenih prikaza u sredini. Moderni automobili danas ne stižu bez displeja infotainmenta, koji je svoje mjesto našao i na konzoli ZS-a. Nije od onih koji donose bezbroj opcija ili izbora bezbojnih mogućnosti podešavanja, ali je u potpunom skladu s automobilom ove cijene i mogućnosti, pa ako hoćete i porijekla. Softver je relativno brz, a naslovni meni izdijeljen je u tri dijela. Najvažniji je onaj za klimu i ventilaciju, ali su ergonomisti napravili odličan posao ostavljajući cijeli red prekidača ispod displeja, pomoću kojih kontrolišete intenzitet puhanja i temperaturu – dosta, jer mnogi nemaju ni toliko. Tu od opcija nalazimo još i dva USB priključka u najčešćem standardu “A”, aktiviranje sistema za pomoć u vožnji nizbrdo, isključivanje ESP-a, isključivanje funkcije Start&Stop, komande na volanu i tempomat.
Mjesto na tunelu između prednjih sjedišta zauzima malo centralno spremište za sitnice i naslon za ruku, ali je ispred njega konvencionalna poluga ručne kočnice koju svje rjeđe viđamo. Želite li onu modernu na dugme, moraćete doplati za naredni paket opreme.
ZS je zanimljiv i po tome što ga nude u opciji i kao potpuno električni automobil. Za one kojima je to još uvijek predaleko, moraće se opredijeliti za jednu od dvije ponuđene benzinske varijante. U ovom pristupačnijem je konvencionalni atmosferski, četverocilindarski, 1,5-litarski motor koji je u stanju osloboditi najviše 106 KS, na 6.000 obr/min. Dovoljno je “živ”, ali nemojte očekivati čuda. U praksi je zaista tako. Ubrzanje je prilično linearno do otprilike 5.500 obr/min, kad već postaje besmisleno forsirati obrtaje, ali relativno skroman obrtni moment od 145 Nm, čiji je “peak” na 4.500 obr/min, osiguraće solidna međuubrzanja. Po ravnom će od 60 do 100 km/h u trećem stepenu stići za manje od deset sekundi, ali je zanimljivo da uzbrdo neće razočarati, samo ako pametno koristite ručicu mjenjača. Po kratkim zavojima je čak i zabavan, a na zimskim 17-inčnim gumama, možete računati s minimalnim i pravilnim gubljenjem putanje. Dakle, baš onako kako bismo očekivali od jednog atmosferkog benzinca koji se vrlo solidno nosi s karoserijom teškom više od 1.200 kilograma.
Ne postoji posebna zamjerka ni na udobnost, čak je i bolje od očekivanja, a velika prednost leži i u prilično visokoj udaljenosti od tla, gdje je najniža tačka od podloge udaljena 16 centimetara. Nije on naravno nikakav terenac, ali će se izboriti i s težim makadamom, i s dvadesetak centimetara dubokim snijegom.
Ono što su izmjerili prema WLTP-u, vrlo je blisko vožnji u stvarnim uslovima. To znači da smo na otvorenoj cesti trošili čak i manje od 5 litara benzina, a u gradskim uslovima između 8 i 8 i po litara, što je prilično dobro. To znači da biste uz malo sreće s rezervoarom zapremine 45 litara mogli preći i 600 kilometara, što nam je i pošlo za rukom.
Ovaj automobil na kraju podsjeća na izreku koju često koriste trgovci polovnim automobilima – “pali i vozi”. Pogledamo li ga pod najvećom lupom, zamjerke bismo možda mogli uputiti na povremeno neprecizno uklapanje brzina ručnim mjenjačem ili možda na previše bliske papučice gasa u kočnice. To je automobil koji je napravljen da dobro sluša, da je ekonomičan da nije skup, da se kupuje nov i da između obaveznih servisa dok je u garanciji nemate ništa za čime bi posegnuli duboko u džep.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Definitivno je bolji od očekivanja, budući da su predrasude o svemu što je proizvedeno u Kini trajale do posljednjeg trenutka provedenog iza upravljača. Definitivno ima povoljnu cijenu pa predstavlja jednu od najboljih kupovina u ovom trenutku u BiH. Definitivno su fabričkom garancijom od 7 godina ili 150.000 pređenih kilometara razbili sve predrasude o tome da se radi o automobilu sumnjivog kvaliteta.
Što se nas tiče, eksperiment je uspio.
MG ZS Exclusive 1.5 Vti-Tech M6 2WD |
|||
Cijena do registracije: | 38.024 KM | ||
Cijena najjeftinijeg modela (MG ZS Excite 1.5 Vti-Tech M5 2WD): | 35.561 KM | ||
Troškovi registracije: | 608 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 1.977 KM | ||
Servisni interval: | 15.000 km / 1 god. | ||
Motor: | benzinski, 1.498 ccm, 4 cilindra u liniji, 16 ventila, indirektno ubrizgavanje | ||
Snaga: | 78 kW (106 KS) pri 6.000 obr/min | ||
Obrtni moment: | 141 Nm pri 4.500 obr/min |
||
Mjenjač: | manuelni, 5 brzina | ||
Pogon: | FWD (na prednje točkove) | ||
0-100 km/h / Max: | 10,9 s / 175 km/h | ||
Prosj. potrošnja: | 6,8 l/100/km (WLTP) | ||
Emisija CO2: | 155 g/km (WLTP) | ||
Emisioni standard: | Euro 6d | ||
Zapr. rezervoara: | 45 l | ||
Dimenzije (D/Š/V): | 4.323 / 1.809 / 1.653 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.580 mm | ||
Min. rastojanje od tla: | 160 mm | ||
Krug okretanja: | 11,1 m | ||
Masa vozila: | 1.231 kg | ||
Prtljažnik: | 448 / 1.375 l | ||
Garancija: | 7 godina / 150.000 km | ||
Početak prodaje u BiH: | Oktobar 2022. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
3. brzina: | 9,48 s | ||
4. brzina: | 13,82 s | ||
80-120 km/h: | |||
3. brzina:: | 10,00 s | ||
4. brzina: | 16,77 s |
Približna konkurencija i cijene osnovnih modela: | |||
– Volvo XC40 Momentum 1.5 T2 A8 (129 KS) | 74.733 KM | ||
– Toyota C-HR C-Enter 1.8 Hybrid (122 KS) | 59.900 KM | ||
– Nissan Qashqai Visia 1.3 M6 (140 KS) | 58.700 KM | ||
– Mazda CX30 Skyactive G 2.0 6M (122 KS) | 51.980 KM | ||
– Peugeot 2008 Active 1.2 PureTech 100 SST M6 | 44.266 KM | ||
– Opel Crossland Edition 1.2 M6 (110 KS) | 43.363 KM | ||
– Hyundai Kona Drive it 1.0 T-GDI 6M 2WD (120 KS) | 39.990 KM | ||
– Renault Captur Evolution 1.0 TCe M6 (90 KS) | 39.683 KM | ||
– Jeep Renegade Sport 1.0 Turbo T3 M6 FWD (120 KS) | 34.666 KM | ||
– Škoda Kamiq Active 1.0 TSI M5 (95 KS) | 33.714 KM |
MG ZS Exclusive 1.5 Vti-Tech M5 2WD
Serijska oprema (Exclusive):
Zvučni sistem sa 6 zvučnika i 3D zvukom; radio i Aux/USB, mp3; 10,1” ekran u boji osjetljiv na dodir; DAB audio; iGo In-Car Navigation; Apple CarPlay, Android Auto; USB funckcija punjenja mobitela; Bluetooth povezivanje; putni računar; 17” alu-felge (brušene); gume 215/55 R17 Style 2; komplet za popravku gume; ABS i EBD; Isofix (2x straga); prednji bočni zračni jastuci; prednji dvostruki zračni jastuci; prekidač za deaktivaciju prednjeg suvozačkog zračnog jastuka; bočna zračna zavjesa; ARP (zaštita protiv prevrtanja); TPMS; ESP; sistem pomoći pri kretanju na uzrdici; EBA; podsjetnik za vozačev pojas; podsjetnik za suvozačev pojas; prednji sigurnosni pojas (3-tačkovni s predzatezačem i ograničenjem opterećenja); prednji pojasi podesivi po visini; alarm i elektronska blokada motora; višefunkcijska LED prednja svjetla; LED dnevna svjetla; automatska aktivacija svjetala; prednja svjetla za maglu; LED srednje kočno svjetlo; Follow me home svjetla; srebrni krovni nosači; stražnji parkirni senzori; električno podesivi, preklopivi i grijani retrovizori; kućišta vanjskih retrovizora u boji karoserije; prednji i stražnji aero brisači; klima-uređaj; daljinsko centralno zaključavanje; potpuno digitalni instrumenti; automatsko zaključavanje u vožnji; senzor za kišu; 12v utičnica; tempomat s limitatorom brzine;upravljač obložen kožom; električno pokretani prednji i stražnji prozori (vozačev s funkcijom jednog dodira); sjedišta obložena kožom (s kontrastnim šavovima); suvozačko sjedište podesivo u 4 smjera; džepovi na poleđini prednjih sjedišta; stražnja sjedišta preklopiva u omjeru 60:40…
dec 04, 2023 0
dec 04, 2023 0
dec 04, 2023 0
dec 03, 2023 0
apr 10, 2023 0
nov 15, 2014 0
okt 15, 2014 0
okt 15, 2014 0