Osvježeno 7 Decembra, 2024 2:20 PM
jan 08, 2024 Almir Grebović Peugeot, Test 0
Da su crossoveri postali najtraženija roba na automobilskom tržištu pokazao je i Peugeotov 2008. Model koji u tržišni ring izišao već 2013. godine, pokazao se pravim pogotkom još u vrijeme kad kupcima širom svijeta i nije ponuđen baš ovoliki broj sličnih modela. Prethodio mu je 4007, Peugeotov tržišni debakl, koji se potpuno oslanjao na Mitsubishija Outlandera. Pet godina produkcije predstavljalo je Peugeotov ispit za vrijeme koje je tek dolazilo i za vrijeme u kojem je Peugeot potpuno izmijenio pogled na dvovolumene povišene šasije.
Tako se 2013, netom nakon završetka neslavne sage sa modelom 4007, pojavio Peugeot 2008 kao jedan od malobrojnih predstavnika novog pokreta urbane mobilne gerile, čime je koncern PSA pokušao izmijeniti svijest kupaca i pokazati kako mali povišeni dvovolumeni nužno ne moraju biti terenci s neovisnom šasijom, s pogonom na sva četiri točka i s brojnim hardcore mehaničkim sistemima pomoći u vožnji najljućim bespućima. U to vrijeme terenci su prerastali u male gradske SUV-ove ili crossovere koji su donijeli svježi vjetar u automobilsku ponudu. Nisu nudili puno više od klasičnih hatchbacka, ali su izgledali masivnije, mada u suštini nisu nudili puno više. Dobili su tek dodatna dva-tri centimetra od poda do asfalta, tek dva tri dodatna centimetra po visini u unutrašnjosti i imali su izgled terenca. Varka je definitvno uspjela, jer se zasnivala na rezultatima analitičara koji su iznijeli podatak da većina sličnih “terenaca” u svom radnom vijeku nikad nije okusila drugu podlogu izuzev savršeno ravnog gradskog asfalta ili širinu autoputa.
U tome je i ležao početni uspjeh 2008-ice, koja je nekoliko godina zaredom postala ili najprodavaniji crossover na tržištu ili je bila među tri-četiri najprodavanija, zbog čega je Peugeot bio izuzetno ponosan na svoj baby-SUV. Nošeni krilima početnog uspjeha, nakon prvog modela nastalog 2013. godine, 2019. je stigla i druga generacija, naravno koncepcijski identična prvoj, ali je donijela puno drugačiji stil, nešto modernije motore, čitavu gomilu novih sigurnosnih sistema i nešto više cijene. Tri godine nakon nje, u maju 2023. objavljen je i redizajn, ali je objavljena i analitika tržišta u kojoj je spomenuto i to da se 700.000 Evropljana opredijelilo za drugu generaciju 2008-ice, mada je ukupno ovaj model od 2013. godine stigao do milion i po kupaca na Starom kontinentu. U međuvremenu se pojavilo još barem dvadesetak konkurenata, čime se tržišna utakmica dodatno zakomplikovala.
Revizija se odnosila na temeljitu obnovu cijele prednje strane. Sve je potpuno novo izuzev glavnih svjetala. I dalje je sve u stilu kralja životinja, pa se na restilizovanom modelu umjesto lavljeg očnjka, kao dnevnog svjetla, pojavljuju tri “parnice” od lavljih kandži. Obnovljena 2008-ica od ove evolucije na sredini prednjeg grila nosi i novi štitasti logotip brenda. Bokove nisu dirali, a minimalne promjene vidljive su na stražnjoj strani. Nigdje se ne pojavljuje logotip brenda, a natpis Peugeot drugačijim stilom stoji između potpuno revidiranih stražnjih svjetala. Ni ovdje više ne možemo govoriti o tradicionalnoj grafici, nego u zasebnim LED modulima i prizmama, što je kombinovano djelo i stilista i fizičara.
Minimalne izmjene obavljene su i u unutrašnjosti, a prvenstveno se odnose na displej infotainmenta i dimenzije table s instrumentima te njenu grafiku.
Iako sjedišta dopuštaju podešavanja po visini, i dalje se sjedi prilično visoko, ali najviše zbog pružanja malo više prostora za stopala putnika iz drugog razreda. Naravno da “tamo” nije raskošno kao sprijeda, ali će dvije odrasle osobe uživati u relativno dobrom komforu.
Vozač i suvozač će, s druge strane, biti počašćeni nešto većom udobnošću, jer su sjedišta prilično udobna. Uz sve, imaju mogućnost korištenja bežičnog punjanja pametnog telefona, dvije USB-C utičnice, dvostrukog nosača za limenke i mogućnost slobodne pretrage i korištenja 10-inčnog displeja mutimedijalnog sistema.
Vozač će u ovoj postavci upravljati 1,2-litarskim benzinskim turbomotorom posljednje (najnaprednije) evolucije, no, možda je važnija činjenica da je motor spegnut s inteligentnom osmerostepenom automatikom. Ovim definitivno potreba za ručnim mjenjačem polako pada u zaborav. Tim je dovoljno tih da pruži vrlo solidnu udobnost, ali će se motor oglasiti poznatim trocilindarskim brundanjem već otprilike nakon 4.000 obr/min. Sreća je pa Peugeot 2008 ima masu od 1.338 kilograma, što motoru snažnom 130 KS zaista ne predstavlja nikakav problem. I tu zapravo leži najveća čar vožnje nove 2008-ice. Pored svega, vozaču je na raspolaganju izbor nekoliko dinamičkih načina postavki motora i mjenjača – Eco, Normal i Sport, pri čemu je jasno o čemu se radi. Odabravši način vožnje Normal, od 60 do 100 km/h stizali smo za manje od 7 sekundi, a od 80 do 120 km za nešto više od 8 sekundi, što su izvrsni rezultati.
Uz međuosovinsko rastojanje od 2.605 mm i kratke prevjese, vrlo je okretan, pa parkiranje uz korištenja kamere i dobrih bočnih retrovizora čak ni početnicima neće biti teško. Idealan je za vožnju otvorenom cestom, a ovjes straga jedino može biti grub i bučan na oštrijem makadamu ili prilikom nailaska na neprikladno uređene šahtove ili tramvajske šine.
Vozite li na otvorenoj cesti, potrošnja može biti i manja od 4,5 litara, ali je zanimljivo to što potrošnja nije bila radikalno veća pri vožnji brzinom do 130 km/h. U zavisnosti od nagiba ceste, potrošnja pri ovoj brzini može biti samo 7 litara, mada ozbiljnije raste ukoliko vam se autocestom pretjerano žuri. Gradska vožnja tražiće do 8 litara, a naš konačni prosjek bio je oko 7 litara benzina na 100 km. Zbog toga i smatramo da se “na konjima” ne isplati štedjeti.
I ukoliko nakon svega razmišljate o Peugeotu 2008, dobro pogledajte u cjenovnik i dobro analizirajte ponudu. Sve je tu – i najslabiji benzinac s manuelnim mjenjačem, i najsnažniji s automatikom kakav je bio i ovaj. Tu je i jedan dizel, ali i sve elektrificirane verzije. Ukoliko ste u mogućnosti da birate, sasvim smo sigurni da je najprimjerenija ova benzinska verzija s automatskim mjenjačem, jer pruža natprosječno dobru dinamiku i vrlo prihvatljivu potrošnju. Na motoru se ne isplati štedjeti i to je definitivno.
Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 EAT8 Euro6.4 | |||
Cijena do registracije: | 52.819 KM | ||
Cijena približno opremljenog analognog dizela (Peugeot 2008 Allure 1.5 BlueHDi 130 EAT8 Euro6.4): | 55.952 KM | ||
Cijena najjeftinijeg modela (Peugeot 2008 Active 1.2 PureTech 100 STT Euro6.4): | 38.264 KM | ||
Troškovi registracije: | 661 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 2.747 KM | ||
Servisni interval: | 15.000 km (A) i 30.000 km (C) | ||
Cijena osnovnog servisa: | 250 KM do 430 KM | ||
Motor: | benzinski, 1.199 ccm, 3 cilindra u liniji, 12 ventila, direktno ubrizgavanje, Turbo, Start&Stop | ||
Snaga: | 96 kW (130 KS) pri 5.500 obr/min | ||
Obrtni moment: | 230 Nm / 1.750 obr/min | ||
Mjenjač: | EAT8, automatski, 8 brzina | ||
0-100 km/h / Max: | 9,4 s / 203 km/h | ||
Prosj. potrošnja: | 5,8 – 6,5 l/100 km | ||
Emisija CO2: | 131 – 147 g/km | ||
Emisioni standard: | Euro 6.4 | ||
Rezervoar: | 44 l | ||
Dimenzije vozila (D/Š/V): | 4.304 / 1.815 / 1.550 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.605 mm | ||
Klirens: | 219 mm | ||
Krug okretanja: | 10,4 m | ||
Masa vozila: | 1.338 kg | ||
Prtljažnik: | 434 / 1.467 l | ||
Garancija: | 5 godina / 100.000 km | ||
Početak prodaje u BiH: | Oktobar 2023. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
D: | 6,75 s | ||
80-120 km/h: | |||
D: | 8,18 s |
Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 EAT8 Euro6.4
Serijska oprema Allure:
Peugeot i-Cockpit s digitalnom instrument-tablom; ESP – sistem za kontrolu stabilnosti; ASR – sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova; ABS – sistem protiv blokiranja točkova; AFU – sistem za pomoć kod naglog kočenja; CDS – dinamička kontrola stabilnosti; TSM – dinamička kontrola stabilnosti prikolice; varijabilni servoupravljač podesiv po visini i dubini; upravljač presvučen kožom (s komandama na upravljaču); sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici (Hill Assist); detektor niskog pritiska u gumama; sigurnosni sistemi (aktivni sistem za alarmiranje kod nenamjernog prelaska vozne trake, kontrola pažnje vozača i kontinuirana kontrola vožnje, automatsko kočenje u hitnom slučaju Active Saftey Break – AEBS2 kamera); 6 zračnih jastuka (bočne zračne zavjese za glavu); indikator za nepričvršćene sigurnosne pojase vozača, suvozača i putnike straga; upozorenje prilikom isključenja sigurnosnih pojasa stražnjih putnika tokom vožnje; pirotehnički zatezači sigurnosnih pojasa – sprijeda i straga (samo bočna sjedišta); sistem Isofix za pričvršćivanje na stražnjim bočnim sjedištima; daljinsko zaključavanje centralnih vrata i vrata prtljažnika (automatski kada se pokreće); daljinski upravljač s 3 dugmeta + mehanički rezervni ključ; automatski brisači sa senzorom za kišu; tempomat / limitator brzine; sekvencijalni električni podizači prednjih i stražnjih prozora sa sistemom protiv blokiranja; dnevna LED svjetla na prednjem braniku; LED farovi; automatsko uključenje kratkog svjetla; akustično vjetrobransko staklo; grijano stražnje staklo; prednji i stražnji branik u boji karoserije; elektropodesivi i grijani vanjski retrovizori (kućišta u crnoj boji); elektropreklopivi vanjski retrovizori; pokazivači smjera u vanjskim retrovizorima; stražnji senzori za parkiranje (s grafičkim i zvučnim prikazivanjem); automatski klima-uređaj; kontrola klime na ekranu osetljivom na dodir; sistem za handsfree telefoniranje (Bluetooth); funkcija povezivanja telefona s vozilom “Mirror Screen” bez kabla; prošireno prepoznavanje saobraćajnih znakova; DAB+ digitalni radio; 6 zvučnika (4 sprijeda i 2 straga); osvjetljenje prtljažnog prostora; vozačko sjedište podesivo po visini; stražnja klupa djeljiva u omjeru 1/3-2/3; električna parkirna kočnica; dugme za odabir Eco / Sport načina vožnje; prednji i stražnji parkirni senzori; ekran u boji – osjetljiv na dodir – 10” HD (IVI MID); 4 priključka USB (2x tip C na centralnoj konzoli + straga 1x tip A + 1x tip C); unutrašnji fotoosjetljivi retrovizor; dodatno zatamnjena stakla u drugom redu i stražnje staklo; suvozačevo sjedište podesivo po visini; unutrašnjost od tkanine Lomsa – dinamička sjedišta; dno u prtljažnom prostoru (2 pozicije); uzdužni krovni nosači (crna brilijant boja); 17” alu-felge “Karakoy” + set za popravak guma…
Cijena modela sa serijskom opremom Allure: 47.398 KM
Dodatna oprema:
– Specijalna boja Plava Vertigo (1.219 KM)
– Sistem bežičnog punjenja telefona (263 KM)
– Paket opcija (kamera za pomoć pri vožnji unazad, navigacija, Peugeot e-Call+) (1.032 KM)
– Grijanje u prednjim sjedištima (375 KM)
– Otključavanje vozila bez ključa i pokretanje motora pritiskom na dugme (844 KM)
– Paket “Pomoć vozaču” (1.688 KM)
Cijena dodatne opreme: 5.421 KM
dec 06, 2024 0
dec 04, 2024 0
dec 04, 2024 0
dec 04, 2024 0
aug 04, 2024 0
jun 24, 2024 0
jun 13, 2024 0
mar 12, 2024 0