Osvježeno 19 Marta, 2024 10:40 AM
jul 08, 2021 Almir Grebović Peugeot, Test 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Pojavio se 2012. godine kao konceptni eksperiment i kao najava Peugeotovog ulaska u svijet Crossovera B segmenta kakve danas poznajemo. Ispipavanje pulsa tržišta trajalo je dvije godine i onda se pojavio serijski 2008. Kompaktni crossover bio je simpatični gradski automobil, koji je pružao solidan komfor, ali samo na prednjim sjedištima, jer se u 416 centimetara nije moglo smjestiti puno više.
U međuvremenu stiglo je jedno osvježenje, a osam godina kasnije i potpuno novi model na kojem je vidljivo da je tim za razvoj pomno pratio svako mišljenje javnosti.
Tako je novi 2008 stigao do 430 centimetara, što mu je bio prvi argument za puno više prostora unutra. Drugi argumet je međuosovinski razmak od 260,5 cm, što je za skoro 7 centimetara više nego kod prethodnika i što ga definitivno svrstava u punopravne porodične automobile. Dakle, nove su dimenzije, ali su nove i proporcije i nova stilska rješenja kojih definitivno ne manjka, ali je i gotovo u potpunosti nova arhitektura unutrašnjosti.
Crossover znači i to da je iz segmenta SUV-ova definitivno posudio klirens. Čak 16 cm je kod novog modela, što mu je sasvim sigurno dovoljno za bezbrižniju vožnju makadamom.
Pošto se radi o klasi koja je u strašnoj ekspanziji, u BiH imamo čak petnaestak konkurenata od kojih je 2008 uglavnom duži, pa je tendencija u klasi sasvim jasna. No, mora se priznati da je kod Peugeota u posljednjih desetak godina stil gotovo sve. Ne postoji ni jedan centimetar koji nije “obrađen” na poseban način.
Novi 2008 napravljen je na bazi 208, što je u automobilskom svijetu odavno praksa, jer se slični crossoveri uglavnom prave na osnovi malih gradski auta, no nude puno više prostora i puno veće mogućnosti. Budući da je (puno) veći od 208-ice, i budući da Peugeot drži do stila, velike limene površine povelikih vrata trebalo je nečim oplemeniti, pa su se stilisti malo poigrali sa linijama. Uostalom, i to je praksa kod drugih, ali možda naizraženija kod Lade Veste i to, zamislite, čak i slična! Vrlo su sugestivni i plastični obrubi unutrašnjih ivica blatobrana, što nekom možda može reći da se radi o nekom terencu, ali i mesnate plastične lajsne po dnu vrata.
Nova 2008-ica je proporcijama sasvim drugačija od prethodne, pa su aerodinamičari prostor za niži koeficijet morali tražiti negdje drugo, jer je u odnosu na prethodnog, novi 2008 dobio izražajniju SUV-ovsku dvovolumensku karoseriju. Novi 2008 ima prednji poklopac gotovo ravan s vrlo “slomljenom” linijom na spoju sa vjetrobranom, što je odlika hard core terenaca. Također, prednja strana je izuzetno masivna i prilično vertikalna, ali stilisti su se potrudili da ne bude samo ravna stijena. Prepuna je lijepo izvajanih elemenata, ali su najdominantnije gornja i donja rešetka. I na novoj 2008 neizostavni su “lavlji očnjaci” koji predstavljaju dnevna svjetla, a sve je s gornje i s donje strane omeđeno masivnim lajsnama – s donje hromiranom, a s gornje “piano” lakiranom.
I straga je tipični Peugeotov crossover prepun pažljivo modeliranih detalja. Odozdo prema gore: dva stvarna trapezoidna završetka auspuha (iz kojih stvarno izlazi dim!), hromirana lajsna na gornjoj strani odbojnika, stilizirana stražnja svjetla zanimljive unutrašnjosti, “piano” lak između njih sa natpisom brenda i na vrhu sportski aerodinamički spojler nesvakidašnjeg oblika. Prethodniku ni traga, ni glasa ni u jednom detalju.
Ipak, veća iznenađenja kriju se u unutrašnjosti. Bez obzira na to što je sve prepoznatljivo, čini se da su ekstravagantni dizajneri imali prilično odvezane ruke, jer je unutrašnjost stilski i dalje neprevaziđena u klasi. Puno je hroma, puno je umjetnički dotjeranih oblika i puno je različitih i vrlo kvalitetnih materijala. Površine bez “nečega” definitivno nema. Na konzoli je dominantan displej infotainmenta koji krije ama baš sve čime se može upravljati u automobilu, pa možda čak i previše. Sve je bez greške ukoliko ste suvozač, ali ako vozite, onda sve komande morate znati doslovno na pamet i uvijek biti spremni na korak više. Bilo bi vjerovatno još i bolje ukoliko bi samo komande klime vratili na staro mjesto. Ipak, ispod displeja nalazi se već poznata Peugeotova grupa tastera koja djelimično olakšava korištenje i to su zapravo “prečice” do dolaska na željenu adresu u infotainmentu ili do stvarnih aktiviranja pojedinih uređaja.
Odmah ispod je i odlična grupa otvora od kojih fascinira ona gornja čiji se poklopac u tren oka pretvara u ergonomski nosač za mobitel. Jednostavno i praktično!
Ni tablu s instrumentima nećete moći zamijeniti ni sa jednom drugom – autentični Peugeot! Ovaj put je tu jedinstveni trodimenzionalni prikaz kojeg možete i prilagođavati. Tehnološki je na visokom nivou i vrlo je informativan, mada mu ponekad, pri direktnom suncu nedostaje malo više kontrasta. Ni ovoga puta nisu odustali od pogleda “preko nišana”, što znači da će vam maleni volan ipak stajati “u krilu”, ukoliko jasno želite vidjeti sve podatke na tabli s instrumentima. Potrebno je određeno vrijeme navike, ali “sjedne”.
Najviše ocjene i za sjedišta koja su lijepo dizajnirana, ali i koja imaju odlične bočne oslonce. Budući da je u pitanju crossover ili gradski SUV, sjedište se po visini može podešavati dovoljno za sve “uzraste”.
A da je nova 2008-ica već porodični automobil potvrđuje i dodatnih 7 cm za koljena na stražnjim sjedištima i prtljažnik osnovne zapremine 434 litre, čime ovaj auto ljubomorno čuva vrh klase. Krase ga još i dvostruko dno i detalj oko zabravljivanja gornje podnice dok je podignuta.
E sad opet ono najbolnije – nije dizel nego benzinac! I po ovom automobilu je vidljivo da je na našem tržištu, mada sa zakašnjenjem, na djelu prava tranzicija, barem kada govorimo o konvencionalnim motorima. Nikad kao sada mali turbobenzinski motori nisu dolazili toliko do izražaja. Nude ih gotovo svi, pa ih na cesti već brojimo… i brojimo…
Peugeota 2008 u ovoj formi pogoni 1,2-litarski turbomotor snage 130 KS. Debitovao je u Peugeotu 308 još 2013. godine (EB2DTS) i od tada imao nekoliko transformacija sve dok nije došao do ekološke norme Euro 6.3. To znači da u atmosferu emituje tek nešto više od 100 grama CO2 po pređenom kilometru. Nalazimo ga i u još nekim modelima, a taj broj se rapidno povećao otkako je uspostavljen veliki automobilski koncern Stellantis.
Nemojte da vam sad pada mrak na oči jer ima samo tri cilinra i 1.198 kubnih centimetara – ima on i jedan turbopunjač i 130 KS, ali i 230 Nm pri samo 1.750 obr/min. Ako je suditi po papiru, problema definitivno ne može biti. A kako je na cesti?
Na cesti je dovoljno dobar, jer 130 KS nije malo, a pogotovo jer 230 Nm nije malo, mada nije trkač. Dovoljno je dinamičan i “živ” da se u svakodnevnoj vožnji ponaša taman onako kako treba. Štaviše, gotovo prema svemu ga možemo uporediti s turbodizelskim motorom identičnog obrtnog momenta. Već na 1.500 obr/min tražiće stepen više i to sve do šeste “brzine”, koja je manje-više samo za otvorene ceste i za konstantne i ekonomične brzine. Važno je da je tih i da je vrlo uglađen, a saznanje da ima samo tri cilindra može ostati samo puka informacija.
O dovoljnom ubrzanju neka govori podatak o samo 7 sekundi od 60 do 100 km/h u trećem stepenu prenosa, što je ključna vrijednost za većinu bh. puteva. Ono u čemu će ga pobijediti dizel, to je potrošnja goriva. Naš 2008 je u gradskom režimu trošio između 7 i 8 litara benzina, a na otvorenoj cesti između 5 i 5,5 litara, što nikako nisu pretjerane vrijednosti. Važno je “naučiti” voziti automobil s malim benzinskim turbomotorom, koji u kabinu prenosi vrlo malo zvukova i vrlo malo vibracija, pa svoje dosadašnje osjećaje u potpunosti morate promijeniti.
Neće razočarati ni uzbrdo, a tražiće samo malo više obrtaja. Umjeren potrošač je bio sve do 120 ili do 130 km/h, kada se gotovo može mjeriti s dizelom, dok potrošnja već značajno raste na većim brzinama.
Ako je samo ovo cijena prelaska na male turbobenzinske motore, onda je prihvatljivo.Znate li koliko bi ovaj model bio skuplji sa dizelskim motorom? Gotovo 6 i po hiljada KM. Znate li koliko za te novce možete kupiti benzina? Tačno 3.250 litara. Znate li koliko sa toliko benzina možete preći kilometara? Prema rezultatu potrošnje sa testa, a ne prema kataloškom podatku – više od 50 hiljada! Tek onda kreće ušteda s dizelom, a to je za oko 4 godine.
Ukoliko ste baš jedan od onih koji vodi računa o svakoj kapi goriva, u 2008-ici postoji režim vožnje Eco, koji će sigurno uštedjeti još koji decilitar, ali će osjetno reducirati performanse. Ukoliko vam se nigdje ne žuri, vožnja u ovom režimu će vam produžiti interval zmeđu dva punjenja.
S gumama ovakovog profila puno je primjereniji na asfaltu, gdje će vrlo lijepo i bez nekog naginjanja peglati sve krivine, ali će mu malo smetati poprečne neravnine. Slično je i na makadamu, gdje ćete se morati pomiriti i sa malo truckanja. I po povratnoj sili na upravljaču vidljivo je da vozite automobil za one kojima vožnja samo predstavlja samo “prevoz”, jer je sve podređeno udobnosti. Volan gotovo u svim režimima vožnje možete okretati jednim prstom.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Želite li baš novu 2008-icu, onda ste definitivno jedan od onih koji cijene stil. Vozićete automobil koji se sam otključa kad mu priđete i sam se zaključa kad od njega odlazite. Sam će vam “podignuti ručnu” čim otvorite vrata i na vas će u vožnji paziti čitav niz modernih sigurnosnih sistema. Rekosmo još na početku da se ovaj i prethodni razlikuju kao nebo i zemlja i da je ovaj postao punopravni porodični automobil. Onda ćete morati krenuti od 34.681 KM, koliko košta najjeftiniji model. Naravno, cijena se odnosi na skromnije opremljene primjerke, a progresivno će rasti sa svakim narednim paketom opreme. Ovakav primjerak s paketom opreme Allure Pack i sa podužim spiskom opreme koja je posebno doplativa, ipak ćete morati izdvojiti nešto više od 40 hiljada KM.
Peugeot 2008 Allure Pack 1.2 PureTech 130 STT Euro 6.3 |
|||
Cijena do registracije: | 43.721 KM | ||
Akcijska cijena do registracije: | 40.442 KM | ||
Cijena približno opremljenog dizela (Peugeot 2008 Allure Pack 1.5 BlueHDi 130 EAT8 Euro 6.3): | 50.211 KM | ||
Cijena najjeftinijeg modela (Peugeot 2008 Active 1.2 PureTech 100 STT Euro 6.3): | 34.681 KM | ||
Troškovi registracije: | 661 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 2.103 KM | ||
Servisni interval: | 15.000 km | ||
Cijena osnovnog servisa: | oko 200 KM | ||
Motor: | benzinski, 1.199 ccm, 3 cilindra u liniji, 12 ventila, turbo, direktno ubrizgavanje | ||
Snaga: | 96 kW (130 KS) pri 5.500 obr/min | ||
Obrtni moment: | 230 Nm / 1.750 obr/min | ||
Mjenjač: | manuelni, 6 brzina | ||
0-100 km/h / Max: | 9,8 s / 196 km/h | ||
Prosječna potrošnja: | 5,3 l/100 km (nom) | ||
Emisija CO2: | 102 g/km | ||
Rezervoar: | 44 l | ||
Emisioni standard: | Euro 6d-Temp | ||
Dimenzije vozila (D/Š/V): | 4.300 / 1.770 / 1.550 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.605 mm | ||
Klirens: | 160 mm | ||
Krug okretanja: | 10,4 m | ||
Masa vozila: | 1.192 kg | ||
Prtljažnik: | 434 / 1.467 l | ||
Početak prodaje u BiH: | Mart 2020. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
3. brzina: | 7,14 s | ||
4. brzina: | 8,68 s | ||
80-120 km/h: | |||
3. brzina: | 8,21 s | ||
4. brzina: | 9,58 s |
Približna konkurencija i cijene osnovnih modela: | |||
– Nissan Juke 1.0 DIG-T M6 Acenta 117KS | 40.500 KM | ||
– Hyundai Kona 1.0 T-GDI M6 Drive it 120KS | 39.990 KM | ||
– Renault Captur Limited TCe 90KS M6 | 31.800 KM | ||
– Škoda Kamiq 1.0 TSI M5 Active 95KS | 30.888 KM | ||
– Opel Crossland 1.2 S&S M5 Edition 83KS | 30.656 KM |
Peugeot 2008 Allure Pack 1.2 PureTech 130 STT Euro 6.3
Serijska oprema Allure Pack:
Sistem za kontrolu stabilnosti vozila (ESP), sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova (ASR), sistem protiv blokiranja točkova (ABS), sistem za pomoć kod naglog kočenja (AFU), dinamička kontrola stabilnosti (CDS), dinamična kontrola stabilnosti prikolice (TSM), sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici (Hill Assist), sigurnosni sistemi (prepoznavanje znakova za brzinu i preporuka brzine, aktivni sistem za alarmiranje kod nenamjernog prelaska vozne trake, kontrola pažnje vozača i kontinuirana kontrola vožnje, automatsko kočenje u hitnom slučaju Active Saftey Break – kamera), varijabilni servovolan podesiv po visini i dubini, 6 zračnih jastuka (bočne zračne zavjese za glavu), automatsko uključenje kratkog svjetla, detektor niskog pritiska u gumama, sistem Isofix za pričvršćivanje na stražnjim bočnim sjedištima, Tempomat (limitator brzine), el. podesivi i grijani vanjski retrovizori (kućišta retrovizora u boji karoserije), Peugeot i-Cockpit s analognom instrument-tablom, dva tritačkovna sigurnosna pojasa sprijeda, pirotehnički zatezači sigurnosnih pojasa sprijeda i straga (samo bočna sjedišta), indikator za nepričvršćene sigurnosne pojase (vozača, suvozača i putnike straga), upozorenje prilikom isključenja sigurnosnih pojasa stražnjih putnika tokom vožnje, grijano stražnje staklo + stražnji krovni spojler u boji vozila, automatski brisači sa senzorom za kišu, daljinsko centralno zaključavanje vrata i vrata prtljažnika (automatski kada se pokreće), pokazivači smjera (jedan pritisak – tri uključivanja svjetla), stražnji senzori za parkiranje (s grafičkim i zvučnim prikazivanjem), automatski klima-uređaj sa komandama na centralnom ekranu (osjetljivim na dodir), kontrola klima-uređaja na 7” ekranu osjetljivom na dodir, svijetla stropna obloga + krovni držač na strani suvozača i 2 krovna držača u drugom redu, armaturna ploča sa Carbone izgledom i crnim finišom, prednji i stražnji branik u boji karoserije, pokazivači smjera u vanjskim retrovizorima, vozačko sjedište podesivo po visini, ključ sa daljinskim upravljačem, ekran u boji osjetljiv na dodir 7”, DAB+ digitalni radio, funkcija povezivanja telefona “Mirror Screen” sa vozilom, 1x USB priključak na centralnoj konzoli + 12V priključak, 6 zvučnika (4 prednja i 2 stražnja), sistem za handsfree telefoniranje Bluetooth, stražnja klupa djeljiva u omjeru 1/3-2/3, srednji dio stražnog branika u boji crne plastike, osvjetljenje prtljažnog prostora, akustično vjetrobransko staklo, mrežica za odlaganje na stražnjoj strani vozačevog i suvozačevog sjedišta, dnevna LED svjetla na prednjem braniku, prednja rešetka sa hromiranim umecima, završeci kućišta točkova u crnoj sjajnoj boji, volan presvučen kožom (sa komandama za upravljanje), sekventni el. podizači prednjih i stražnjih stakala (sa sistemom protiv blokiranja), LED farovi, prošireno prepoznavanje znakova, unutrašnji fotosenzibilni retrovizor, dno u prtljažnom prostoru (2 pozicije), elektropreklopivi vanjski retrovizori sa osvjetljenjem pristupa vozilu, uzdužni krovni nosači (crna brilijant boja), visoka centralna konzola sa TEP naslonom za ruku + električna parkrna kočnica, pokretanje motora pritiskom na dugme DML, unutrašnjost u kombinaciji sa TEP umjetnom kožom i tkaninom, 2x USB priključak na centralnoj konzoli (Tip A i Tip C), 2x USB priključak straga (Tip A), dodatno zatamnjena stakla u drugom redu i stražnje staklo, sjedište suvozača podesivo po visini, dugme za odabir Eco načina vožnje, digitalna 3D instrument-tabla sa prikazom podataka na dva nivoa, LED svjetla za maglu sa funkcijom osvjetljavanja zavoja, automatsko kočenje u hitnom slučaju Active Saftey Break (AEBS3 kamera + radar), kamera za pomoć u vožnji unazad, Peugeot Connect Box, 17” alu-felge “Salamanca” + set za popravak guma…
Cijena modela sa serijskom opremom Allure Pack: 41.809 KM
Dodatna oprema:
– Grijanje vjetrobranskog stakla (225 KM)
– Grijana prednja sjedišta (375 KM)
– Otključavanje vozila bez ključa + 2 daljinska (656 KM)
– Aktivni tempomat s funkcijom ACC 30 km/h (656 KM)
– Apecijalna boja Narandžasta Fusion (0 KM)
Cijena dodatne opreme: 1.912 KM
Akcijski popust: 3.279 KM
mar 17, 2024 0
mar 15, 2024 0
mar 15, 2024 0
mar 15, 2024 0
apr 10, 2023 0
nov 15, 2014 0
okt 15, 2014 0
okt 15, 2014 0