Osvježeno 14 Februara, 2025 7:06 PM
jun 04, 2020 Almir Grebović Peugeot, Test 0
Možda i više od ostalih, ali mali gradski Peugeot konturama je već izišao iz uobičajenih kontura kakve su obilježavale gradske automobile u posljednjih tridesetak godina. On nije puno veći od prethodnika – tek 82 mm u dužinu, 26 mm uširinu i samo 2 mm između osovina, mada je od njega niži za 30 mm, ali oblikom definitivno podsjeća na crossovera i šalje jasnu poruku o tome da je gradska mobilnost krenula u vlastitu evoluciju. Peugeot 208 definitivno nije crossover, ali nošeni krilima uspjeha crossovera svih gabarita, i mali automobili su krenuli u takvu evoluciju.
Suprotno aerodinamičnim “kapljastim” ili klinastim oblicima, čija je glavna zadaća što “jeftinije” probijanje kroz zrak, primarne oblike već su zamijenili agresivniji oblici s nešto vertikalnijom i masivnijom prednjom stijenom. No, nije to slučaj samo kod nove 208-ice. Toga je sve više. Zbog toga mali automobili današnjice više ne izgledaju ni neozbiljno niti ostavljaju utisak automobila za nuždu. To vrijeme je prošlo.
Nova 208-ica je sva u takvom duhu. Profil ni ne nalikuje dosadašnjim malim automobilima, jer se jasno vide dvije snažno prelomljene linije – jedna između prednje maske i prednjeg poklopca, a druga između prednjeg poklopca i prednjeg vjetrobrana. Peugeotovi začini su u krupnijim elementima – prednja maska s originalnom bordurom, te prednji dnevni “očnjaci” koji su već postali talon Peugeotovog stila. Bogatiji paket opreme također bi donio i prednja LED svjetla, ali srednji, Allure donosi obična, halogena.
Unutra je kvalitetno, i to čini se možda i bolje nego što se nudi u klasi malih gradskih automobila. U malo okruženje uredno je spakovano sve i to s nekoliko zanimljivih i inovativnih rješenja. Zatvaranjem vrata iza sebe, teško da ćete primijetiti išta drugo izuzev onoga na čemu je svojevrsni potpis ovog brenda. Glavne stvari su vrlo prepoznatljive i naćićemo ih u gotovo svim modelima Peugeota. Upravljač, tabla s instrumentima, centralni displej, pa čak i oblik sjedišta nepogrešivo su Peugeotovi. Uz trud da se nešto promijeni na ostalim detaljima, Peugeot ovdje ostaje u vlastitom dvorištu. Promjena, naravno, ima, ali su one autentične i uglavnom pozitivne kozmetičke prirode.
Veliki centralni displej je već viđen na drugim modelima Peugeota (i Citroena) i tu je tri-četiri godine uz određenu evoluciju u upravljanju. Danas je stigao do boljeg nivoa, gdje je dosta upravljačkih funkcija opet našlo mjesto na starim pozicijama, a njima se upravlja preko mehaničkih tastera, mada je za regulaciju klimatizacije opet potrebno posegnuti za displejem.
U paru s njim ide i zanimljiva virtuelna tabla s instrumentima, koja će i ovdje nepogrešivo sugerisati na to da se radi o jedinstvenom Peugeotovom rješenju i-Cockpita, i to da se radi o generacijski nadgrađenoj varijanti koja ima istinski 3D prikaz. Na nju smo već navikli od ranije, a i dalje pruža nekoliko različitih prikaza s uglavnom korisnim informacijama. Novost je zaštitni dio oko nje, budući da ima otvore sa strana, što je jedinstveno, a novost je i pozicija prikaza pokazivača pravca koji su izmješteni sa table s instrumentima.
Na centralnom dijelu konzole su dva pretinca – jedan otvoreni, a jedan skriveni, koji ujedno pruža izvrsnu poziciju za mobitel. Pored njega su dva USB utora – od kojih je jedan u standardu “C”, što je rješenje vrijedno svake pohvale.
Na stražnjim sjedištima u skromnom prostoru nema puno mjesta za egzibicije. Može troje, ali će im biti tijesno – bolje je za dvoje. Uostalom, tako je i koncipirana površina za sjedenje. Peugeot 208 je ipak mali gradski automobil. To prije svega diktira razmak imeđu osovina koji je u ovom slučaju 2.540 milimetara, mada konkurencija uglavnom nudi još nekoliko cm (VW Polo 2.551 mm, Hyundai i20 2.580 mm, Renault Clio 2.583 mm, Mazda 2 2.570 mm, Toyota Yaris 2.550 mm…).
Slično je i u prtljažniku, pa će s prosječnih 311 litara i s dvostrukim dnom, u ovoj klasi poslužiti svrsi. Nasloni stražnjih sjedišta djeljivi su u omjeru 60:40, što će poslužiti pri prenošenju kabastijih stvari, a mjereno do ivice prozora osiguraće 1.106 litara prostora.
Ispod prednjeg poklopca su samo 3 cilinda i samo 1,2 litra radne zapremine, ali to sve zdušno upotpunjavaju turbopunjač i odličan šesterobrzinski manuelni mjenjač.
Motor je nov. U potpunosti je djelo koncerna PSA i trenutno je najslabiji turbomotor u ponudi. Djelo je ere “downsizinga” u kojoj je turbopunjač zauzeo poziciju najznačajnijeg dijela za nadoknađivanje izgubljene snage malih benzinskih motora. Istina je da postoje i manji i snažniji, ali PSA-ov 1,2-litarski turbomotor dostojan je poštovanja ukoliko se radi o primjeni u malim automobilima. Uz plitki zvuk benzinca, koji se svima i neće naročiti svidjeti, budući i da je zvučna izolacija na odličnom nivou, povući će solidno čak i opterećen, ali briljira na otvorenoj zavojitoj cesti i ukoliko volite često posezati za ručicom mjenjača. Da, slatkih 100 KS u malom automobilu je minimum za one koji bi pored svakodnevnih izgubljenih minuta na semaforu da i malo voze. Uz koncentraciju na otvorenoj cesti, trošiće oko 4 litra benzina na 100 kilometara. Uz malo težu desnicu potrošiće možda pola litra više, što je definitivno vrlina ovog motora. Gradska vožnja tražiće oko 7,5 litara benzina na 100 kilometara što su svakako vrijednosti koje su se već primakle vrijednostima najštedljivijih dizelskih motora koji se mogu naći u malim automobilima.
Ukoliko ste u lovu na zavoje, možete ga dobro postaviti prije napada, jer ipak ima dovoljno snage za završnicu, a kruta karoserija i ESP ispraviće eventualne greške. No, zimske gume, iako trenutno najbolje u ponudi, sprečavale su nas da pokušamo još i više.
Konačno, novim dizajnom 208 je postao svojevrsni šarmer gradskih ulica. Izgleda robustnije, solidna opremljenost i novi benzinski motor sigurno isključuju potrebu za skupljim dizelskim varijantama. Nude ga po početnoj cijeni od 25.322 KM, ali je u pitanju model s puno slabijim motorom i sa skromnijom opremom. Varijante s 1,2-litarskim turbomotorom skuplje su za oko 2.300 KM, no konačnu cijenu definiše oprema.
Testirani model je imao paket opreme Allure i još nekoliko doplativih detalja, pa mu je konačna (akcijska) cijena bila 32.763 KM.
Novi Peugeot 208 je model sa potpuno novim imidžom, koji je prije svega definisan izgledom detalja i cjeline, možda u nekim varijantama mogao zapucati i u konkurenciju koju volimo nazvati premijumom.
Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 S&S BVM6 |
|||
Cijena do registracije: | 34.128 KM | ||
Akcijska cijena do registracije: | 32.763 KM | ||
Cijena približno opremljenog dizela (Peugeot 208 Allure 1.5 BlueHDi 100 S&S BVM6): | 37.692 KM | ||
Cijena najjeftinijeg modela (Peugeot 208 Active 1.2 Puretech 75 S&S BVM5): | 25.322 KM | ||
Troškovi registracije: | 598 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 1.704 KM | ||
Servisni interval: | 15.000 km / 1 god. | ||
Cijena osnovnog servisa: | 185 KM | ||
Motor: | benzinski; 1.199 ccm | ||
Snaga: | 75 kW (100 KS) pri 5.500 obr/min | ||
Obrtni moment: | 205 Nm / 1.750 obr/min | ||
0-100 km/h / Max: | 9,9 s / 188 km/h | ||
Prosj. potrošnja: | 4,2 l/100 km (nom) | ||
Emisija CO2: | 97 g/km | ||
Emisioni standard: | Euro 6.3 | ||
Dimenzije vozila (D/Š/V): | 4.055 / 1.745 / 1.430 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.540 mm | ||
Masa vozila: | 1.102 kg | ||
Prtljažnik: | 311 / 1.106 l | ||
Rezervoar: | 44 l | ||
Početak prodaje u BiH: | Januar 2020. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
3. brzina: | 7,36 s | ||
4. brzina: | 8,43 s | ||
80-120 km/h: | |||
3. brzina: | 8,88 s | ||
4. brzina: | 9,78 s |
Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 S&S BVM6
Serijska oprema Allure:
Sistem za kontrolu stabilnosti vozila (ESP), sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova (ASR), sistem protiv blokiranja točkova (ABS), sistem za pomoć kod naglog kočenja (AFU), dinamična kontrola stabilnosti (CDS), dinamična kontrola stabilnosti prikolice (TSM), sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici (Hill Assist), varijabilni servovolan podesiv po visini i dubini, kožni volan s komandama za upravljanje na volanu, 6 zračnih jastuka (bočne zračne zavjese za glavu), automatsko uključenje kratkog svjetla, dnevna LED svjetla na prednjem braniku, stražnja svjetla pomoću LED tehnologije, pirotehnički zatezači sigurnosnih pojasa sprijeda i straga (bočna sjedišta), indikator za nepričvršćene sigurnosne pojase vozača, suvozača i putnike straga, sistem Isofix za pričvršćivanje na stražnjim bočnim sjedištima (2), sigurnosni sistemi (prepoznavanje znakova ograničenja brzine i preporuka brzine, aktivni sistem za alarmiranje kod nenamjernog prelaska vozne trake, kontrola pažnje vozača i kontinuirana kontrola vožnje, automatsko kočenje u hitnom slučaju Active Saftey Break – AEBS2 kamera), tempomat / limitator brzine, dugme za odabir Eco načina vožnje (ručni mjenjač), pokretanje motora pritiskom na dugme, daljinsko centralno zaključavanje vrata i vrata prtljažnika (automatski kada se pokreće), prošireno prepoznavanje saobraćajnih znakova i mogućnost preporuke brzine, 3D instrument-tabla s prikazom podataka na dva nivoa, armaturna ploča s Carbone izgledom i crnim završetkom, 7” ekran osjetljiv na dodir i 3,5” centralni ekran u boji na centralnoj konzoli, visoka centralna konzola + električna parkirna kočnica, funkcija povezivanja telefona s vozilom “Mirror Screen”, automatski klima-uređaj, stražnji senzori za parkiranje (s grafičkim i zvučnim prikazivanjem), sistem za handsfree telefoniranje Bluetooth, 2x USB priključak na centralnoj konzoli (Tip A i Tip C), 2x USB priključka straga (Tip A), radio RCC A2 + 6 zvučnika (4 prednja i 2 stražnja), akustično vjetrobransko staklo, grijano stražnje staklo, automatski brisači sa senzorom za kišu, unutrašnji fotosenzibilni retrovizor, sekvencijalno električno podesivanje prednjih i stražnih stakala sa sistemom protiv blokiranja, vanjski retrovizori u boji karoserije, elektropodesivi, elektropreklopivi i grijani vanjski retrovizori, osvjetljenje pristupa vozilu u vanjskim retrovizorima, pokazivači smijera u vanjskem retrovizoru, pokazivači smjera (jedan pritisak – tri uključivanja svjetla), prednja maska s hromiranim umecima, prednji i stražnji branik u boji karoserije, stražnji spojler iznad vrata prtljažnika u sjajnoj crnoj boji, srednji dio stražnjeg branika u sjajnoj crnoj boji, osvjetljenje prtljažnog prostora, unutrašnjost u kombinaciji s TEP umjetnom kožom i platnom, krovni držač na strani suvozača i 2 krovna držača u drugom redu, mrežica na stražnjoj strani vozačevog i suvozačevog sjedišta za odlaganje, stražnja klupa djeljiva u omjeru 1/3-2/3, detektor niskog pritiska u gumama, 16” alu-felge “Soho” + komplet za popravak guma…
Cijena modela sa serijskom opremom Allure: 31.183 KM
Dodatna oprema:
– Dodatno zatamnjena stakla u drugom redu i sstražnje staklo (188 KM)
– Kamera za pomoć pri vožnji unazad + prednji parkirni senzori (1.032 KM)
– Digitalni radio DAB (319 KM)
– 16” čelični rezervni točak (281 KM)
– Specijalna boja Crvena Elixir (1.125 KM)
Cijena dodatne opreme: 2.945 KM
Akcijski popust: 1.365 KM
feb 11, 2025 0
feb 07, 2025 0
feb 04, 2025 0
jan 31, 2025 0
okt 08, 2024 0
apr 10, 2023 0
jun 25, 2019 0
nov 15, 2014 0