Osvježeno 19 Marta, 2024 11:30 AM
jul 28, 2021 Almir Grebović Peugeot, Test 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Najezda kompaktnih SUV-ova gotovo svih proizvođača rezultat je potražnje na tržištu. Tako se i formiraju trendovi na koje nije bio imun ni Peugeot. Kormilo ka novom kursu usmjerili su onog momenta kad su se odrekli monovolumena i “terenaca”, te krenuli u ofanzivu zvanu 2008, 3008 i 5008. Oni su za kratko vrijeme donijeli i najveći uspjeh u historiji kompanije, o čemu posebno svjedoči prodaja kompaktnog SUV-a 3008.
Prekomponovan iz kvazimonovolumena u oblik u kakvom ga danas poznajemo, 3008 je bio svojevrsni svjetionik i brendu i kupcima. Tako je statistika zabilježila da je od 2017. do kraja 2020. godine producirano ukupno 800.000 ovih automobila. To je 3008-ici donijelo titulu najprodavanijeg kompaktnog SUV-a.
Iako je definitivno polučio odličan prodajni rezultat, početkom septembra objavljene su informacije o redizajniranom modelu.
Krunu ovog redizajna čine potpuno izmijenjena prednja maska i prilagođeni 1,5-litarski HDi motor. Ostatak je manje-više identičan, mada su u sklopu ovog posla iz Pariza malo poboljšali pakete opreme i virtuelne komunikacije, no ne sumnjamo da je posao oko restilizacije bio lagan, jer su morali poboljšati nešto što je bilo dovoljno dobro i za nastavak tržišnog puta.
Sprijeda je nestala konvencionalna maska, a stilisti kao da su dobili svojih pet minuta, pa su se “razmahali” kao da su dobili zadatak da kreiraju potpuno novi model. Nema okvira i nema zasebnih optičkih dijelova, jer se svi oblici stapaju jedan u drugi. Zanimljivo je i sasvim sigurno jedinstveno na tržištu. Pogled “direktno u oči” otkriva elemente 508-ice, što je nedvosmisleno dio korporativne odluke o usvajanju vizuelne prepoznatljivosti. Prednja rešetka s malim trodimenzionalnim elementima sada već duboko ulazi u blatobrane, a granice su joj praktično vertikalna LED dnevna svjetla, koja su i na ovom modelu postala dio korporativne prepoznatljivosti, pa se lava ne odriču ni u jednom njegovom detalju – LED očnjaci su tu čisto da se zna. Ono što bismo mogli nazvati odbojnikom, sada je postavljeno nešto niže, ali ograničeno isključivo na uski dio oko sredine. Krajevi su već duboko uvučeni u blatobrane s vizuelnim stilskim elementima koji samo simuliraju rešetkaste otvore za ventilaciju, ali se čini da je ova forma aerodinamički prihvatljivija.
Konačno, odlično izgleda i prava je šteta s vremena na vrijeme ne pogledati ga “ravno u oči”. Jedino što u slučaju havarije, popravke nema.
Iako je stražnji kraj ostao identičan, majstori dizajna nisu ostali dužni, pa su vlastite bravure iskazali na grafici stražnjih svjetala, koja sada još više osociraju na kandže lava. Grafika je vrlo komplikovana i sastoji se od tri bloka od po tri LED elementa, što je sada sada sastavni dio svih paketa opreme.
Još prije 4 godine, Peugeot je postao svojevrsna referenca kada je u pitanju stilizovanje unutrašnjosti. Tako se ovaj facelift nije dotakao interijera.
Uz nešto malo drugačiju kombinatoriku kada su u pitanju materijali i nešto veći unaprijeđeni centralni displej, izgled unutrašnosti ostao je netaknut, što i nije nedostatak, a završna obrada je na visokom nivou. Fokus je i dalje na njihovom sistemu i-Cockpita koji je zasnovan na pogledu na tablu s instrumentima preko gornjeg ruba upravljača. Bogata, potpuno digitalizovana tabla s instrumentima, i dalje ima autentičnu grafiku i mogućnost postavljanja nekoliko izgleda, no prelazi s jednog na drugi izgled čine se malo komplikovanim i malo sporim zbog predugog “intra”. Po nekoj dijagonalnoj dužini broji čak 12,3 inča, pa je vrlo pregledna, bez obzira na to o kakvoj se postavci radi, a njih je zaista dovoljno. i-Cockpit podrazumijeva zaravnjen obruč upravljača i s gornje i s donje strane, pa je i zbog toga lakši pogled na tablu s instrumentima, ali i na postavku volana “u krilo”. Ovaj sistem i dalje izaziva oprečna mišljenja javnosti, jer iziskuje malo više podešavanja i sjedišta i visine i ugla upravljača, ali je funkcionalan. Zbog toga su sjedišta odlična, maksimalno prilagodljiva, a i dobro izgledaju.
Obnovljena 3008-ica dobila je novi i veći centralni displej osjetljiv na dodir. Visoke je rezolucije, a po dijagonalnoj dimenziji dug je 10 inča (25,4 cm). Preko njega je moguće kontrolisati razne funkcije udobnosti kao što su radio, klima, navigacija, povezivanje s pametnim telefonima, sigurnosne postavke i slično, ali također radi u sprezi sa setom “klavirskih” tipki koje su smještene neposredno ispod. Time je samo olakšan dolazak do konkretnog upravljačkog panela na displeju, pa su to samo svojevrsne mehaničke kratice za sigurnije korištenje displeja osjetljivog na dodir.
Pozicije vozača i suvozača su potpuno odvojene, pa su i jedan i drugi “umotani” u vlastito okruženje. Ergonomija je na priličnom nivou, pogotovo zbog toga, jer se na tradicionalnom mjestu nalazi stilizirana ručica automatskog mjenjača i samo nekoliko osnovnih upravljačkih tipki. Mjesta je dovoljno i straga, pa će uz međuosovinski razmak od 267,5 centimetara, čak i troje putnika prosječnih gabarita dovoljno uživati u komforu. Uz sve, prtljažnik zapremine 520 litara, preklapanjem naslona stražnjih sjedišta može se povećati do 1.482 litra, što je već pri vrhu, a praktičnosti će pomoći polica koja dno dijeli u dva nivoa. Uz dizanje na “drugi sprat”, moguće je dobiti ravnu plohu skoro do naslona prednjih sjedišta, a to je 3 metra!
Budući da se radi samo o redizajnu, 3008-ica nastaje na modularnoj platformi PSA EMP2. Ona i dalje podržava i konvencionalni i hibridni pogon, pa ćemo još jedno vrijeme voziti i dizele, što je barem u našem okruženju prednost.
Nametnuta mantra da su dizelski motori u putničkim automobilima baš toliko odgovorni za zagađenje i da će njihovim potpunim ukidanjem čovječanstvo konačno prodisati punim plućima, zasigurno je stvar biznisa i neke ekstra zarade. Istina je da emituju nešto malo više čađi, ali je još veća istina da su kud-i-kamo efikasniji od benzinaca svih vrsta, da su u stanju za isti pređeni put potrošiti upola manje goriva i da su u stanju pružiti eksplozivnost u puno kraćem vremenu. Jeftiniji su od električnih automobila, što je najvažnije, a slava inženjerima iz Francuske na svim prednostima HDi-ja, a pogotovo ovim novim. Takav je i 1,5-litarski HDi motor u 3008-ici, koji je ažuriran na aktuelnu ekološku normu i koji sa 130 KS beskompromisno tjera kompaktnog SUV-a teškog 1.505 kilograma. Ima samo dva ventila po cilindru i čak 300 Nm pri samo 1.750 obr/min. Ići će bolje nego što možete zamisliti i trošiće manje nego što možete zamisliti. Ovaj HDi je nasljednik 1,6-litarskog HDi-ja i to onog s 8 ventila!
Iznenađujuće je dobar, pogotovo ako se malo potrudite oko naglih ubrzanja, jer će vas počastiti veoma malom potrošnjom. Otvorena cesta će tada tražiti samo oko 4 litra dizela na svakih 100 kilometara, što je možda i najbolji rezultat u klasi. U gradskoj vožnji s asistencijom sistema Start&Stop potrošnja može biti svega 6 litara. Ipak, važno je i to što može “potegnuti” do gotovo 190 km/h, a međuubrzanjima će postidjeti i puno konkurentnije automobile – od 60 do 100 km/h trebaće mu puno manje od 7 sekundi! Tome će na ruku ići i vrlo dobar automatski mjenjač s 8 stepeni prenosa. Ustreba li eksplozivnosti, u stanju je za tren sam “prešaltati” čak 4 stepena niže. S njim jedva da ćete u vožnji osjetiti prebacivanje iz brzine u brzinu, što je jedna od referenci udobnosti.
S druge strane, ovjes je nešto tvrđe podešen, pa će na ravnoj asfaltnoj cesti trpjeti puno oštrije ulaske u zavoje bez snažnog naginjanja, ali će s gumama niskog profila dimenzija 225/50 R18, biti nešto neudobniji na poprečnim neravninama ili na udarnim rupama. Slično će biti i na makadamu, ali je jedna od njegovih boljih strana veliki klirens od 22 centimetra (sredina vozila), s kojim možete biti prilično sigurniji na lošijem makadamu.
Obnovljena 3008-ica nažalost predstavlja samo prelaznu fazu u neki drugi i moderniji svijet. Do tada ga možemo voziti i kao benzinca, ali i kao dizela, što već pomalo postaje rijetkost. I dalje je nedvosmisleno jedan od najelegantnijih kompaktnih SUV-ova, što mu daje ogromnu prednost nad rivalima. Ima odličan dizelski motor koji mu također daje veliku prednost u klasi i odličan automatski mjenjač kojeg bismo samo mogli poželjeti.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Ukoliko i dalje zazirete od benzinskih, a pogotovo od električnih automobila, za koje kod nas nedostaje cijela infrastruktura, imajte na umu da automobili nikad neće biti jeftiniji iako se čini da su već i sada preskupi. Tako se redizajnirani Peugeot 3008 s jedinim dizelskim motorom u ponudi, sa sjajnim automatskim mjenjačem i s vrlo bogatim paketom opreme Allure može voziti po cijeni nešto nižoj od 59 hiljada KM.
Peugeot 3008 Allure Pack 1.5 BlueHDi 130 EAT8 E6.3 |
|||
Cijena do registracije: | 64.579 KM | ||
Akcijska cijena do registracije: | 59.412 KM | ||
Cijena približno opremljenog benzinca (Peugeot 3008 Allure Pack 1.2 PureTech 130 EAT8 E6.3): | 61.091 KM | ||
Akcijska cijena približno opremljenog benzinca (Peugeot 3008 Allure Pack 1.2 PureTech 130 EAT8 E6.3): | 56.204 KM | ||
Cijena najjeftinijeg modela (Peugeot 3008 Active 1.2 PureTech 130 STT M6 E6.3): | 47.304 KM | ||
Akcijska cijena najjeftinijeg modela (Peugeot 3008 Active 1.2 PureTech 130 STT M6 E6.3): | 43.520 KM | ||
Troškovi registracije: | 671 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 3.089 KM | ||
Servisni interval: | 15.000 km / 1 god. | ||
Cijena osnovnog servisa: | oko 230 KM | ||
Motor: | dizelski, 1.499 ccm, 4 cilindra u liniji, 8 ventila, turbo, direktno ubrizgavanje | ||
Snaga: | 96 kW (130 KS) pri 3.750 obr/min | ||
Obrtni moment: | 300 Nm / 1.750 obr/min | ||
Mjenjač: | automatski, 8 brzina | ||
0-100 km/h / Max: | 11,5 s / 189 km/h | ||
Prosj. potrošnja: | 4,8-6,0 l/100 km (nom) (WLTP) | ||
Emisija CO2: | 128-157 g/km | ||
Rezervoar: | 53 l | ||
Emisioni standard: | Euro 6.3 | ||
Dimenzije vozila (D/Š/V): | 4.447/1.841/1.624 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.675 mm | ||
Klirens: | 219 mm | ||
Krug okretanja: | 10,67 m | ||
Masa vozila: | 1.505 kg | ||
Prtljažnik: | 520 / 1.482 l | ||
Početak prodaje u BiH: | Januar 2021. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
D: | 6,73 s | ||
80-120 km/h: | |||
D: | 9,13 s |
Približna konkurencija i cijene osnovnih modela: | |||
– Volkswagen Tiguan Life 1.5 TSI DSG7 150 KS | 60.910 KM | ||
– Nissan Qashqai 1.3 DiG N-Connecta M6 130 KS | 52.700 KM | ||
– Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Art M6 150 KS | 50.990 KM | ||
– Mazda CX-5 Emotion 2.0 M6 165 KS | 49.980 KM | ||
– Škoda Karoq Starter 1.0 TSI M6 110 KS | 38.395 KM | ||
– Renault Kadjar Life TCe 140 M6 | 37.500 KM | ||
– Seat Ateca Reference 1.0 TSI M6 110 KS | 37.130 KM |
Peugeot 3008 Allure Pack 1.5 BlueHDi 130 EAT8 E6.3
Serijska oprema Active:
6 zračnih jastuka (prednji i bočni zračni jastuci / bočni zavjesasti zračni jastuci u prvom i u drugom redu); ESP; ASR; Paket Sigurnost Plus (automatsko kočenje u hitnom slučaju – Activ Safety Brake / video kamera, upozorenje na opasnost od sudara – Distance Alert); prošireno prepoznavanje znakova ograničenja brzine i preporuke brzine; upozorenje u slučaju nenamjernog prelaska vozne trake; Tempomat / limitator brzine; Paket Vidljivost (automatsko paljenje dnevnih svjetala, automatski brisači sa senzorom za kišu, osvjetljenje pristupa vozilu, unutrašnji fotosenzibilni retrovizor); indirektni sistem za kontrolu pritiska u gumama; električna parkirna kočnica sa sistemom za pomoć pri kretanju na uzbrdici; LED prednja svjetla s LED dnevnim svjetlima i ugrađenim indikatorom; vanjski retrovizori i ručice na vratima u boji karoserije; hromirana prednja maska; hromirana ukrasna letvica na stražnjem braniku; crne obloge blatobrana; obrub iznad vrata od nehrđajućeg čelika pri krovu; volan obložen kožom; umeci u armaturnoj tabli i oblozi bočnih vrata s izgledom karbonskih vlakana; Peugeot i-Cockpit s instrument-tablom u visini pogleda iznad volana; automatski dvozonski klima-uređaj, električno otvaranje prednjih i stražnjih stakala sa sekvencijalnim pomicanjem; dno prtljažnika podesivo u dvije visine; Električni i grijani vanjski retrovizori s uključenim LED pokazivačima pravca; centralno zaključavanje s daljinskim upravljanjem; (obloge unutrašnjosti od tkanine “Meco”); sjedište za vozača i suvozača s podešavanjem visine; 3 utičnice 12 V (u predjelu sa priključcima, na stražnjem dijelu konzole i u prtljažniku); (ekran osjetljiv na dodir 8” sa spoljašnjim tasterima za brzi pristup), digitalni radio DAB s dvostrukim prijemnikom RCC (USB priključak), 4 zvučnika + 2 visokotonca; sistem za handsfree telefoniranje Bluetooth; Isofix kopče za tri dječije autosjedalice (na sjedištu suvozača i na stražnjim bočnim sjedištima); naslon za ruke između prednjih sjedišta s osvijetljenim i hlađenim pretincem; osvijetljen pretinac ispred suvozača; brisači vjetrobranskog stakla sa sistemom pranja “Magic Wash”; brisač stražnjeg stakla s aktiviranjem prilikom ubacivanja u brzinu za vožnju unazad; preklopiva klupa za sjedenje 1/3-2/3 (“Magic Flat” i ručice za pomicanje u prtljažniku); stražnji parkirni senzori; pokretanje vozila na dugme Start; upozorenje za nevezan sigurnosni pojas u prvom redu; upozorenje na otpuštanje sigurnosnog pojasa u drugom redu; zaštita na vratima u crnoj boji; hromirani umeci na prednjem braniku; plastična zaštita pragova prednjih i stražnjih vrata; (17” alu-felge “Chicago” + set za popravak guma)…
Cijena modela sa serijskom opremom Active: 54.545 KM
Serijska oprema Active Pack (dodatno na Active):
Prednji parkirni senzori; kamera za vožnju unazad s prikazom na ekranu i s pogledom na okolinu pod uglom od 180 stepeni; elektropreklopivi vanjski retrovizori s osvjetljenjem pristupa vozilu; naslon za ruke i otvor za skije na stražnjoj klupi.
Cijena modela sa serijskom opremom Active Pack: 55.951 KM
Serijska oprema Allure (dodatno na Active Pack):
Paket Sigurnost Plus: automatsko kočenje u hitnom slučaju – Activ Safety Brake / videokamera + Lidar, upozorenje na opasnost od sudara – Distance Alert, aktivni sistem za upozorenje u slučaju nenamjernog prelaska vozne trake, aktivni sistem za kontrolu mrtvog ugla, sistem praćenja vozačeve pažnje, automatsko prebacivanje s dugih na kratka svjetla); LED stropno osvjetljenje naprijed i nazad s 2 svjetla za čitanje; LED osvjetljenje centralnog pretinca; osvjetljenje ogledala u suncobranu; automatska korekcija ugla retrovizora prilikom vožnje unazad; dodatno zatamnjena stražnja stakla; obloge unutrašnjosti u kombinaciji TEP i tkanina “Colyn”; podešavanje vozačevog sjedišta u lumbalnom dijelu, navigacija 10” ekran osjetljiv na dodir visoke rezolucije; Mirror Screen, 18” alu-felge Detroit + set za popravak guma, Peugeot Connect Box.
Cijena modela sa serijskom opremom Allure: 60.828 KM
Serijska oprema Allure Pack (dodatno na Allure):
Otključavanje vozila i pokretanje motora bez ključa (ADML); suvozačevo sjedište preklopivo u stolić, uzdužni krovni nosači od aluminija, obrub armaturne ploče i dijela vrata u tekstilu “Brumeo”, ambijentalno osvjetljenje prostora za noge, plava ambijentalna LED rasvjeta na srednjoj konzoli.
Cijena modela sa serijskom opremom Allure Pack: 62.047 KM
Dodatna oprema:
– Krov Black Diamond – Crna Perla Nera (656 KM)
– Grijana prednja sjedišta (469 KM)
– Specijalna boja – Crvena ultimate (1.407 KM)
Cijena dodatne opreme: 2.532 KM
Akcijski popust: 5.167 KM
mar 19, 2024 0
mar 19, 2024 0
mar 17, 2024 0
mar 15, 2024 0
apr 10, 2023 0
nov 15, 2014 0
okt 15, 2014 0
okt 15, 2014 0