Osvježeno 13 Januara, 2025 8:30 AM
feb 12, 2014 Adnan Huseinagić Peugeot, Test 0
Vraćen je dio uzbuđenja koji se sasvim izgubio u bezidejnosti 307-ice i nedorečenosti prve 308-ice. Novi Peugeot 308 predstavlja dramatičan iskorak, koji ga, u ovoj verziji, lansira dalje od konvencionalnih kompakta.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Za Golfa kažu da je uobičajen kao jeans i pamučna majica. Za Peugeota 308 to nikada nisu rekli, a vjerovatno i neće, jer ako Golfa možemo smatrati tako opuštenim, samo zbog toga što je na svakoj raskrsnici, onda Peugeota 308 moramo svrstati u neki drugi tržišni segment. Nije toliko opušten, nije uobičajen kao jeans i pamučna majica, a u novoj generaciji najviše nas podsjeća na odijelo Louis Vuitton.
Zašto Golfa spominjemo odmah na početku? Jednostavno zato jer je godinama najprodavaniji u Evropi i zato što svi drugi pokušavaju pronaći sličan recept za alhemiju kakav je Volkswagen pronašao u Golfu. Peugeot to radi na specifičan način koji je kroz godine iznjedrio izvrsne automobile, prije svega usmjerene ka zadovoljavanju osnovnih zahtjeva za udobnost. Sport je praktično iz ovog Peugeotovog svijeta iščezao onog trenutka kada je posljednji put prodat Peugeot 306 GTI. Vrijeme jeste za promjene, pa su se sada Francuzi još jednom počeli poigravati sa rječi “sport”. Ipak, zahvaljujući modelu 307 i prvoj generaciji 308-ice, sada se sa sportom mora kombinovati i besprijekorna udobnost, komfor i stil.
Naglašavajući prefinjene osobine novog 308, dizajneri su iskoristili recept koji gotovo nikada ne može zakazati – minimalizam i agresivnost. Blago spuštajući zadnji dio krova uz integraciju savremenih zadnjih svjetala očigledno “pokupljenih” sa manjeg 208, formiran je privlačan zadnji dio koji nekako izgleda “napet”. “Masaža” mu ne bi dobro došla, jer bi tako prednji dio Peugeota 308 izgubio jedinstvenu vezu sa ovako “spremnom” zadnjicom. Hromirani ukrasi svakako naglašavaju zreo izgled čijim se linijama ne mogu oduprijeti ni drski vlasnici njemačkih vozila.
Kako su stilski zahtjevi na planeru inženjera koji su razvijali automobil zasigurno bili iznad udobnosti, nešto niže pozicioniran krov direktno je utjecao na prostor na zadnjim sjedištima. Daleko od toga da je skučeno nazad, ali nešto viši “primjerci” će zasigurno zahtijevati još nekoliko centimetara prostora za glavu. Sa druge strane, testni primjerak bio je opremljen ogromnim panoramskim staklom i bijelom kožom. Riječima se ne može ni opisati kakav ambijent u kabini stvaraju bijela kožna sjedišta. Jedino je sigurno da se uopšte nismo osjećali kao u kompaktu. Čak je ovakvo uređenje i odgovorno za iluziju o većem prostoru što je, vjerovali ili ne, u ovom slučaju bitnije od nekoliko centimetara iznad glave.
⇑ Ovo je najvjerovatnije najveći panoramski krov u klasi kompakta. Proteže se od prednjeg do zadnjeg dijela krova, a jedan je od najodgovornijih za luksuzni ambijent kakav vlada u novom 308.
Opraštamo svaki manjak centimetara u kabini samo zbog ovako uspješno izvršenog zadatka kreiranja prefinjenog vanjskog izgleda. Dok se očito mogu pronaći kritike na prostor na zadnjim sjedištima, prednja dva sjedišta predstavljaju gotovo sasvim drugi svijet. Uz uključene masažere na testnom modelu i izvrstan multimedijalni sistem sa imenom slavnog Denona koji još od 1910. godine pronalazi nove načine zadovoljavanja osjeta sluha, ambijent u 308 može se porediti sa onim iz većih (čak i najvećih) limuzina.
U istom luskuznom i prefinjenom stilu formirana je i cijela konzola sa dominantnim centralnim displejom osjetljivim na dodir. I ovdje nekoliko nekonvencionalnih rješenja predstavlja daleko originalnije uređenje u odnosu na sve druge današnje kompakte. Prije svega mislimo na tablu sa instumentima postavljenu na konzolu, ali i na centralni dio ispod displeja koji se u istom obliku može ugraditi u najnovijeg Bentleya. Ipak, jasno je da ovo nije Bentley, jer se prefinjenost i luksuz najskupljeg paketa opreme djelimično izgubila kada smo shvatili da su određeni elementi u kabini (uključujući “bentleyevski” centralni dio) napravljeni od tanke, grube i jeftinije plastike. No, shvatamo i to, samo zbog toga, jer ovaj automobil mora dohvatiti više miliona vozača, pa bi i cijena srazmjerno porasla da su svi elementi napravljeni od istog materijala kao i oni koji su, recimo na gornjem dijelu konzole.
Skladni oblici upotpunjeni modernom bogatom opremom i obojeni bijelom bojom definitivno predstavljaju vrhunski užitak za svakoga ko se nađe u Peugeotu 308. Teško da je bolje i u pojedinim premijumskim kompaktima. Peugeot 308 zaista je prešao dug put od prethodnika. Neki će uživati u ovakvom uređenju, neki će ga proklinjati. Jednostavnije je gledati u tablu sa instrumentima, ali u pojedinim trenucima, volan je preblizu koljenima.
Dakle, uređenje je ugodnije nego u većini drugih kompakta, ali vozne osobine na kakve smo od ranije naviknuti od Peugeota ove klase su promijenjene. Ne možemo reći da novi 308 više nije udoban kao stari, ali moramo istaći da smo sada osjećali puno bolje ono što se dešava ispod točkova. To sve naravno utječe na percepciju, pa dok smo se, jednostavno krstareći putem u starijem 308, lako zadovoljavali sa 92 KS, ovdje bismo se znali poigrati i sa puno više od ovih 115 koliko smo imali na raspolaganju. Konačno možemo priznati da je Peugeot djelimično vratio dio uzbuđenja kakav u njihovim autima nismo osjećali već dugo. Nekoliko brzih krivina koje smo prošli na klizavom asfaltu hrabro izazivajući sudbinu, demonstrirale su potencijal ovjesa koji će u budućnosti zasigurno biti iskorišten nekim temperamentnijim motorom. Ovako smo se brzo vratili klasičnom uživanju u vožnji udobnog Peugeota u kojem nas sada, s vremena na vrijeme, razbudi poneka neočekivano “osjetna” neravnina.
Protekla generacija Peugeota 308 pogonjena 1,6-litarskim HDi motorom upisala se u Guinnessovu knjigu rekorda kao najekonomičniji automobil na svijetu. Nismo sigurni da bi testni model kojeg smo vozili to ikada uspio postići, prije svega, jer ga pokreće 115 KS snažan motor. No, ako ne bi postao najekonomičniji na svijetu, prilično je izvjesno da bi bio među prvih desetak.
⇑ Olakšani Peugeot 308 odlično se snalazi sa 1,6-litarskim e-HDi motorom snažnim 115 KS. Snažan je dovoljno da izazove osmjeh na licu – i na benzinskoj pumpi i u krivinama.
Nakon prvih 550 pređenih kilometara, putni kompjuter pokazivao je da smo trošili 4,8 litara dizela. To je već mali broj, ali moramo priznati da smo u većini slučajeva bili brži od svih drugih na cesti. Dakle, može niže – i to barem za pola litra. Istina, nismo probali, ali sudeći prema tome da motor za uobičajeno ubrzanje raspolaže sa sasvim dovoljno obrtnog momenta već i na 1.500 obr/min, te da je naš testni primjerak opremljen sistemom Stop/Start, prilično je izvjesno da bismo postigli 4,3 litra na 100 kilometara otvorenog puta u Bosni i Hercegovini.
⇑ Pokazivač u retrovizoru u pravom trenutku pokazuje ukoliko se sa strana nalazi neki drugi automobil. Na ovaj sistem jednostavno se može naviknuti, ali moramo priznati da ponekad zasvijetli bez ikakvog razloga.
Na autoputu je nešto drugačija priča. Ovaj testni model bio je naš pratilac na Sajam automobila u Ženevi. Uz konstantnu bezinu veću od 130 km/h, te uz pun prtljažnik i četiri putnika, Peugeot 308 trošio je 5,1 litar na 100 kilometara. Iako smo se svojski trudili, 5,0 l/100 km nismo postigli. Ovo je već teritorija hibrida, pa se na neki način možda može i razumjeti cijena testnog primjerka. Nije moguće jednostavnije reći, pa samo pročitajte ovaj broj: 53.684 KM.
Pitanje je jasno! O čemu se ovdje uopšte radi?
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Dame i gospodo, Peugeot 308 1.6 e-HDi Allure je francuski premijumski kompakt. Nedostaci su previše sitni da bismo ga mogli drugačije kategorizirati. Nemojte ovo pogrešno shvatati. Peugeot 308 Allure jeste premijum, ali pitanje je da li su to 308 Active i Access!?
Peugeot 308 1.6 e-HDi FAP 115 Allure | |||
Cijena do registracije: | 53.684 KM | ||
Cijena približno opremljenog benzinca: | 51.055 KM | ||
Cijena najjeftinijeg modela: | 29.143 KM | ||
Troškovi registracije: | 626 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 2.792 KM | ||
Motor: | dizelski; 1.560 ccm | ||
Snaga: | 84 kW / 115 KS | ||
0-100 km/h / Max: | 10,2 s / 196 km/h | ||
Prosječna potrošnja: | 3,7 l / 100 km (nom) | ||
Masa vozila: | 1.160 kg | ||
Prtljažnik: | 420 / 1.309 l | ||
Emisija CO2: | 95 gr/km | ||
Početak prodaje u BiH: | Novembar 2013. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
3. brzina: | 6,48 sekundi | ||
4. brzina: | 9,56 sekundi | ||
80-120 km/h: | |||
3. brzina: | 9,66 sekundi |
Peugeot 308 1.6 e-HDi FAP 115 Allure
Serijska oprema:
ABS, ESP, AFU, REF, dnevna LED svjetla, Full LED Tehnology – prednja svjetla, prednja svjetla za maglu, parkirni senzori, 4 el. podizača prozora, el. vanjski retrovizori sa osvjetljenjem i sa grijačima, centralno daljinsko zaključavanje, tempomat, 6 zračnih jastuka, senzor pritiska u gumama, hromirane ukrasne lajsne, multifunkcionalni sportski volan obložen kožom, naslon za ruku naprijed i nazad, automatsko uključivanje svjetala, senzor za kišu, samozatamnjujući unutrašnji retrovizor, Hill assist, ambijentalno osvjetljenje, el. parkirna kočnica, sportska prednja sjedišta, Bluetooth veza, USB čitač, automatski dvozonski klima-uređaj…
Cijena modela sa serijskom opremom: 41.223 KM
Dodatna oprema:
Sistem praćenja slijepog ugla sa upozorenjem na vanjskom retrovizoru, stakleni krov, kamera za vožnju unazad, Denon HiFi system, grijači prednjih sjedišta, masažer u lumbalnom dijelu prednjih sjedišta, 9,7-inčni ekran osjetljiv na dodir, SMEG Navigacija+CD čitač, 17-inčne alu-felge Diamant sa setom za popravak, sjedišta obložena Club kožom, metalik boja.
Cijena dodatne opreme: 12.461 KM
jan 06, 2025 0
dec 29, 2024 0
dec 22, 2024 0
dec 18, 2024 0
okt 08, 2024 0
apr 10, 2023 0
jun 25, 2019 0
nov 15, 2014 0