Osvježeno 15 Septembra, 2024 7:30 AM
jan 04, 2024 Almir Grebović Peugeot, Test 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Peugeot 408 je neobični crossover, koji nosi elemente liftback limuzine, SUV-a, karavana, kupea, ali pomalo i historijske GT klase koja mu i daje poseban sportski izgled. Tehnički, ali i koncepcijski, srodnik je Citroëna C5 X, pa djelimično i Citroëna C4 X, između kojih se aritmetički vrlo precizno smjestio, mada mu je C5 X prema svemu kud-i-kamo bliži.
Peugeot je ovim modelom nastojao zaintrigirati poklonike srednje klase, kojima su tradicionalni oblici i principi postali već pomalo dosadni. Zbog toga su nedvosmisleno odigrali na kartu dizajna, koji mu je definitivno jedan od najsnažnijih aduta. No, na njemu nećemo pronaći potpuno autentične elemente, nego samo neobične detalje koji su dovoljno učinili da 408-icu posmatramo kao usamljenog jahača u areni prepunoj očiju znatiželjnih konkurenata, zatečenih u nekom nedjelu.
Elemente SUV-a, koji direktno sudjeluju u tome da 408 bude crossover, nalazimo sa strana u vidu nešto tanjih plastičnih rubova otvora blatobrana, ali i mesnatije lajsne s donje strane vrata koja u potpunosti prekrivaju pragove. Također, stilski je snažno izražen i završetak odbojnika ispod stražnjeg poklopca, doduše pomalo nedefinisan, ali originalan i s jasnom namjerom da okolini koliko-toliko pošalje signal da se radi o nečemu s čime bi se moglo i na makadam. I zaista tako i jeste, budući da pogled straga otkriva i izrazito veliki klirens i izrazito veliki odlazni ugao, mada stvarna namjena ovog automobila sigurno nije vožnja ni po makadamu ni po bespućima.
Masivnost ovog autombila ogleda se i u velikim prevjesima od gotovo metar i na jednu i na drugu stranu, što je odlika nekadašnjih luksuznih limuzina, pa je jasna namjena ovog najnovijeg Peugeotovog modela.
U najkraćem, oblik i dizajn 408-ice nisu dosadni, nego predstavljaju stilsko osvježenje koje je klasi kojoj pripada definitivno bilo potrebno.
Majstorski posao napravljen je i iznutra, mada ćemo teško pronaći nešto što već nekoliko godina nije karakteristično za sve aktuelne Peugeotove automobile. Tehnički uredan s intuitivno raspoređenim elementima, možda predstavlja primjer ergonomski posložene unutrašnjosti. Korak dalje u odnosu na modele iz ranijih generacija predstavlja cijeli red većih tastera smješten ispod velikog displeja infotainmenta, čime je Peugeot udario još jedan pečat povratku na nekadašnje postavke u kojoj su glavnu riječ vodile mehaničke komande.
Identično je, recimo, kod 308-ice. Time je rasterećen infotanment, mada je jedan cijeli odvojeni segment displeja definisan za najčešće korištene funkcije, poput klimatizacije, telefona i aktiviranje panela s navigacijom. Vrlo visoko postavljeni su ventilacioni otvori, a cijela konzola presvučena je proštepanom vještačkom kožom, što je svakako dio paketa opreme GT. Ukrasi se nastavljaju i preko unutrašnjih obloga vrata, ali i preko cijelog centralnog tunela. Najzanimljiviji dio možda je nova hologramska tabla s instrumentima, koja je također, nastavak priče od ranije.
Nastavak priče od ranije je i minimalizam na tabli s instrumentima, pa će tradicionalisti koji vole kazaljke možda biti uskraćeni za kompletan ugođaj nekadašnjeg upravljanja. Ne treba posebno napominjati, ali ni 408 nije ostao imun na takozvani Peugeotov iCockpit koji je zasnovan na pogledu na digitalnu tablu s instrumentima preko obruča malog upravljača koji je zaravnjen i s gornje i s donje strane. iCockpit već punih 13 godina predstavlja Peugeotov autentični pristup i za sad ne postoje najave o njegovoj zamjeni.
Uzorno je udobno i u sjedištima, jer kod Peugeota tu nema kompromisa. Pomalo ležeći, sportski položaj moguće je zauzeti ukoliko se sjedište spusti u najniži položaj, što baš i nema veze s načinom vožnje bilo kakvog SUV-a s kojim 408 u nekim segmentima koketira. Tada jedini problem može predstavljati pomalo “odsječeno” vidno polje prema tabli s instrumentima i ukraden prostor za noge onih koji sjede na stražnjim sjedištima. Ipak, centimetar ili dva prema gore, riješiće sve ove probleme.
Zanimljivo je i u prtljažniku, a pogotovo jer je princip otvaranja fastback, pri čemu se slobodnije može pristupiti cijeloj površini. A površina nije zanemariva – tačno jedan kvadratni metar i to podjednakih stranica. I zapremina je samim tim zavidna, pa će 536 litara korisnog prostora u automobilu ove dužine većini biti više nego dovoljna. Preklapanjem naslona stražnjih sjedišta dobićete 1.611 litara.
Peugeot za veliku 408-icu nažalost nije predvidio dizela. Konačno nije ni mogao, jer su i trendovi i propisi danas drugačiji. U ponudi je vrlo ograničen broj pogodnskih sistema, a okosnicu čini 1,2-litarski benzinski turbomotor snage 130 KS. Bezbroj puta dokazan u različitim modelima, nije mu se teško nositi ni s velikom 408-icom, što zorno potvrđuje u praksi, a već je našao mjesto u nekoliko desetaka modela (skoro) svih veličina iz konglomerata Stellantis.
Na samo 1.750 obr/min ostvaruje čak 230 Nm, što je zasluga ubrizgavanja benzina pod visokim pritiskom, ali i turbopunjača, koji se može zavrtjeti na čak 240.000 obr/min. Tako će poslušno obaviti sve zadatke, a pogotovo ako kazaljka obrtomjera krene u područja iznad 2.000 obr/min. Nije rasni sportista, ali iznenađuje kod međuubrzanja pa će od 60 do 100 km/h stići za oko 7,5 sekundi, a od 80 do 120 km/h za 8,5 sekundi. Uzorno je tih, pa i nije baš jasno zbog čega se Peugeot opredijelio za opciju da u višim obrtajima vozačima kroz zvučnike ponudi nešto grublji zvuk koji akustikom nadopunjuje prepoznatljivi zvuk trocilindraša.
Uz već uobičajeni osmerostepeni automatik, kombinacija je koja će većinu kupaca sličnih automobila razmaziti toliko da više nikad ne požele ručni mjenjač. Uz izbor načina vožnje Eco, Normal i Sport, prilagođen je i većini afiniteta, a u najtemperamentnijem načinu prebacivanje stepena prenosa osjetno se penje za nekoliko stotina obrtaja više, čime preostali potencijal motora do kraja dolazi do izražaja.
Vožnja po ravnoj cesti ne predstavlja nikakav izazov, jer pruža sve ono što treba pružiti mala krstarica duga gotovo 470 cm.
Tek na oštrijim poprečnim neravninama, ovjes na stražnjoj osovini oglasiće se dovoljno bučno da javi da su gume nižeg profila, te da podsjeti da je prevjes preko ove osovine nešto veći nego kod konvencionalnih hatchbacka.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Na kraju svega, ukoliko ste odmjeren vozač, čak i ne štedeći, nagrada može doći u vidu novčane satisfakcije, jer peugeot 408 nije veliki potrošač goriva. Na otvorenoj cesti može trošiti manje od 5 litara, ukoliko ste vozač s “težom nogom”, trošićete 6 litara, a u najtežim gradskim uslovima oko 8 litara benzina.
Peugeot 408 GT 1.2 PureTech 130 EAT8 Euro6.4 | |||
Cijena do registracije: | 66.568 KM | ||
Cijena najjeftinijeg modela (Peugeot 408 Allure 1.2 PureTech 130 EAT8 Euro6.4): | 56.251 KM | ||
Troškovi registracije: | 616 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 3.462 KM | ||
Servisni interval: | 15.000 km (A) i 30.000 km (C) | ||
Cijena osnovnog servisa: | 270 KM do 450 KM | ||
Motor: | benzinski, 1.199 ccm, 3 cilindra u liniji, 12 ventila, direktno ubrizgavanje, Turbo, Start&Stop | ||
Snaga: | 96 kW (130 KS) pri 5.500 obr/min | ||
Obrtni moment: | 230 Nm / 1.750 obr/min | ||
Mjenjač: | EAT8, automatski, 8 brzina | ||
0-100 km/h / Max: | 10,4 s / 207 km/h | ||
Prosj. potrošnja: | 5,8 – 6,9 l/100 km | ||
Emisija CO2: | 136 – 165 g/km | ||
Emisioni standard: | Euro 6.4 | ||
Rezervoar: | 52 l | ||
Dimenzije vozila (D/Š/V): | 4.678 / 2.062 / 1.478 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.787 mm | ||
Klirens: | 188 mm | ||
Krug okretanja: | 11,8 m | ||
Masa vozila: | 1.512 kg | ||
Prtljažnik: | 536 / 1.611 l | ||
Garancija: | 5 godina / 100.000 km | ||
Početak prodaje u BiH: | Maj 2023. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
D: | 7,38 s | ||
80-120 km/h: | |||
D: | 8,57 s |
Peugeot 408 GT 1.2 PureTech 130 EAT8 Euro6.4
Serijska oprema (GT):
Peugeot i-Cockpit; digitalna instrument-tabla 10” (2D); sigurnosni sistemi ABS, ESP; zračni jastuk za vozača i suvozača (mogućnost isključenja); bočni zračni jastuci na prednjim sjedištima; zračne zavjese za putnike u prvom i u drugom redu; sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici (Hill Assist); LED prednji farovi; LED dnevna svjetla integrisana u branik; LED pokazivači smjera; napredna 3D LED stražnja svjetla; automatsko podešavanje visine snopa prednjih svjetala; grijani volan, detektor niskog pritiska u gumama (DSGi); kamera za pomoć kod vožnje unatrag; mlaznica za pranje kamere; sistem Isofix (2x na stražnjoj klupi); preklopiva stražnja klupa i djeljiva u omjeru 1/3 – 2/3; podesivi naslonjači za glavu na stražnjoj klupi (3 naslonjača); upozorenje za nevezivanje pojasa; daljinsko centralno zaključavanje; 2x daljinski upravljač s 3 dugmeta; pokretanje vozila na dugme Start; elektropreklopivi vanjski retrovizori; unutrašnji fotoosjetljivi retrovizor; automatski dvozonski klima-uređaj s podešavanjem na ekranu na dodir; multifunkcijski kožni volan GT; električno sekvencijalno otvaranje prednjih i stražnjih stakala; sjedište za vozača i suvozača s opcijom podešavanja visine; podešavanje vozačevog sjedišta u lumbalnom dijelu; automatski brisači stakla (senzor za kišu); naslon za ruke u stražnjem redu (s otvorom za skije); funkcija Mirror Screen bez priključnog kabla; tempomat i limitator brzine; električna parkirna kočnica; Multidrive ambijentalno osvjetljenje (8 boja); dodatno zatamnjena bočna stakla i stražnje staklo; unutrašnji retrovizor bez okvira sa samozatamnjenjem; umeci na prednjoj maski u boji karoserije; radio DAB+ s ekranom na dodir 10” (izgled Sjaj Edge) HD (6 zvučnika); navigacija; sistem za handsfree telefoniranje Bluetooth; programabilni i-Toggle tasteri; prekidač za podešavanje režima vožnje (Eco, Normal, Sport); 1x USB tip C (punjenje) + 1x USB tip C (podaci); 2x USB priključak u drugom redu sjedišta; paket “Sigurnost Plus” (automatsko kočenje u hitnom slučaju Active Safty Brake – V-AEB, Radar, noćno otkrivanje pješaka, upozorenje na opasnost od sudara – Distance Alert, prošireno prepoznavanje znakova ograničenja brzine i preporuke brzine, sistem praćenja vozačeve pažnje); paket “Pomoć vozaču” (automatsko prebacivanje između dugih i kratkih svjetala); prednji i stražnji parkirni senzori; otključavanje i pokretanje vozila bez ključa – ADML; aktivni tempomat s funkcijom Stop&Go; aktivni sistem kontrole mrtvog ugla pri vožnji unatrag (Rear Warning); upozorenje pri vožnji unatrag kad se detektuje bočni saobraćaj; kućišta vanjskih retrovizora u crnoj boji; alu-papučice i oslonac za lijevu nogu; alu zaštita praga; motorizovani poklopac prtljažnika s otvaranjem bez upotrebe ruku; patosnice sprijeda i straga; Paket “Sport” (zvuk motora unutar kabine – preko zvučnika, podešavanje odziva servoupravljača, promjena ambijentalnog osvjetljenja, promjena odziva papučice gasa, sportske performanse mjenjača EAT8 – automatski); prekidač za prozore s hromiranim umecima; logotip Peugeot sa strane; aktivni sistem za upozorenje u slučaju nenamjernog prelaska vozne trake; enterijer u kombinaciji Tep kože i Alkantare; Peugeot Connect Box (ECall+); 19” alu-felge “Graphite Diamantée” + set za popravak guma…
Cijena modela sa serijskom opremom GT: 63.773 KM
Dodatna oprema:
– Specijalna boja Crvena Elixir (1.219 KM);
– Sistem bežičnog punjenja telefona (263 KM);
– Grijanje prednjih sjedišta (375 KM);
– Kamera na prednjem i na stražnjem dijelu s pogledom 360 stepeni – 4 kamere (938 KM)
Cijena dodatne opreme: 2.795 KM
sep 13, 2024 0
sep 13, 2024 0
sep 12, 2024 0
sep 12, 2024 0
apr 10, 2023 0
nov 15, 2014 0
okt 15, 2014 0
okt 15, 2014 0