Osvježeno 24 Marta, 2025 11:03 PM
dec 25, 2018 Almir Grebović Peugeot, Test 0
Ni proizvodnja, a pogotovo trgovina, danas ne bi bile u stanju funkcionisati bez takozvane osnovne, lake dostave. Ona nije bazirana ni na pomorskom, ni na željezničkom, ni na zračnom transportu, nego na drumskom, koji je svojim klasama prilagođen dostavi do krajnjih korisnika i to najčešće u gradovima. Svugdje ćete ih sresti, pa na tržištu vlada pravi konkurentski rat među proizvođačima, kojih ima puno. U ponudi je bezbroj varijanti, oblika, nosivosti, vrsta kabina, nadogradnji… Mogućnosti su, dakle, ogromne.
Peugeot je jedan od takvih koji furgona srednje nosivosti proizvodi već skoro 25 godina. U približnom obliku ga srećemo još od 1994. godine kada je zajedno sa varijantama Fiata i Citroena prvi put sišao sa proizvodne trake SEVEL-a. Danas sa tih istih traka silazi treća generacija ovakvih kombija, s tim što je mjesto Fiata, od 2013. godine popunila Toyota. Tu je 2.400 radnika godišnje u stanju proizvesti maksimalno 200.000 primjeraka raznih šasija.
Peugeotov je Boxer, a do kupaca stiže bezbroj verzija – od samostalne šasije koja je pogodna za razne nadogradnje, do posebnih već fabrički završenih konstrukcija koje uključuju različite kabine i različite konstrukcije koje se mogu postaviti iza kabine. Našem tržištu svakako su najzanimljiviji furgoni i to različitih kapaciteta tovarnog prostora i različite nosivosti. Pogodni su jer prije svega imaju povoljnu cijenu, ogroman izbor koji je prilagođen svim potrebama, dobro razvijenu servisnu mrežu, a njihovi motori nerijetko prelaze i po više od pola miliona kilometara.
Treća generacija je i stilski neobična. Ne radi se samo o nužnom malom teretnom vozilu kojem su jedine karakteristike koristan prostor i nosivost. Peugeot Boxer ima i specifičan dizajn, odlične motore i neviđenu mogućnost personalizacije.
Nije klasična “kutija”, što uglavnom potvrđuju i oblik prednje strane, stil prednjih svjetala i maske i neki nužno potrebni detalji na karoseriji. Vidno je “oklopljen” masivnom crnom plastikom, jer iskustva govore da teški manevri i utovar težih predmeta znatno skraćuje vijek limenih površina. Zbog toga je Boxer oklopljen na najosjetljivijim pozicijama. Tu je i nekoliko malih gumenih distancera koji će sigurno ublažiti oštećenja prilikom parkiranja i prilikom otvaranja stražnjih bočnih vrata, ali su tu i ručice za otvaranje vrata napravljene od masivne i izdržljive plastike. Sve se to idealno uklapa u ovu ogromnu pojavu ukupne dužine 636,3 centimetra koja i na prvi pogled nepogrešivo sugeriše o čemu se radi.
Unutrašnjosti se pristupa kroz jedna bočna klizna vrata (sa desne strane) i kroz dvokrilna vrata na stražnjem dijelu. Bočni otvor je približno pravilnih dimenzija 175,5x 125 cm, a stražnji približno 203×156,2 cm. Stražnja vrata moguće je otvoriti pod uglovima od 96 stepeni i pod 180, a prema potrebi i uz doplatu može se dobiti varijanta kojoj se stražnja vrata u potpunosti mogu preklopiti na bočne strane. Unutrašnjost je uglavnom u limu, ali je donji dio bočnih stranica obložen tankim drvenim panelima. Robu koja se prevozi, takozvanim španerima je moguće dodatno učvrstiti na 17 veznih tačaka. Unutra je cijeli prostor osvijetljen sa dvije pozicije.
Unutrašnjost možda i nije pretjerano šarmantna, ali je u svakom slučaju robustna i primjerena cjelodnevnom korištenju, pa nedvosmisleno daje definiciju jedine namjene. Čak se na prvi pogled i dodir, crna plastika od koje je sačinjana cijela vozačka konzola čini vrlo primjerenom namjeni. Mesnati upravljač, kud-i-kamo “položeniji” nego kao oni kod putničkih automobila, u dlanovima će pružiti vrlo dobar osjećaj, a komande na njegovim krakovima sigurno će osigurati nešto bolju usmjerenost pogleda na prilike ispred. Tabla sa instrumentima je jednostavna, sa velikim brojevima i sa osnovnim pokazivačima. Tu su četiri osnovna analogna pokazivača, ali i vrlo detaljan putni kompjuter, koji će svakako biti od primarne koristi, barem kada je u pitanju kalkulacija autonomije.
Opremljenost ovog Boxera podrazumijevala je i vozačko sjedište koje ima određenu slobodu kretanja po uzdužnoj osi, pa će se vozači različitih gabarita ipak pronaći optimalnu poziciju. To uključuje i podešavanje naslona u lumbalniom dijelu, ali i naslon za desnu ruku. Desno je zajednička klupa za dvije osobe i nije pomjerljiva. Pogodnost čini i svojevrsna ladica ispod vozačkog sjedišta, a kompletiranje slobodnog prostora za odlaganje stvari završava se sa dva velika plastična “džepa” sa unutrašnje strane vrata. Klima-uređaj, električni podizači bočnih stakala i grijani retrovizori su u finalu ovog paketa, što zaista čini vrlo solidnu opremu dostavnog Peugeota Boxera.
Iako se radi o zatvorenom furgonu ogromne zapremine, zanimljiv nam se učinio i mali dvodijelni, klizni prozor između kabine i prostora za teret.
Ovog Boxera pogoni cijela paleta dvolitarskih HDi motora koja je već davno dokazana kao izuzetna kod teretnih varijanti. Ovi motori nemaju gotovo nikakvu vezu sa dvolitarskim HDi motorima koji se ugrađuju u Peugeotove putničke automobile.
Uz pun rezervoar na samom početku vožnje, na putnom kompjuteru ukazala se nevjerovatna procijenjena mogućnost autonomije – bila je veća od 1.100 kilometara! Naravno, kompjuter je prethodno kalkulisao vožnju koja se odnosila na neopterećenog Boxera koji je više vožen otvorenom cestom. Tako je i bilo dugo vremena, pa je na “boardu” dugo stajao ovako nevjerovatan podatak. Istini za volju, zapremina rezervoara za gorivo je čak 90 litara, pa ovaj podatak nije toliko ni začudio.
Pregled u vožnji sa povišene pozicije je izuzetan, barem na tri strane. Sprijeda gotovo da se vidi prednja tačka odbojnika, a ogromna bočna ogledala osiguraće pregled i preciznu vožnju kroz najuže prostore kroz koje je moguće provesti ovaj kombi. Podsjećamo i na visinu, jer se radi o najvišem kombiju čija je najviša tačka na 276 centimetara, o čemu naravno uvijek treba voditi računa.
Vožnja otvorenom cestom može biti čak i relaksirajuća, bez obzira na brzinu i na opterećenje. Dominantna pozicija sjedenja pruža vrlo ugodan pregled kroz ogromni vjetrobran, pa je barem sa aspekta sigurnosti većina posla završena.
Dvolitarski HDi motor ovog Boxera će se najbolje osjećati u radnom režimu na oko 2.000 obr/min kada će u šestom stepenu prenosa dostići 100 km/h. Radi se o varijanti koja ima 130 KS.
Kupci ovakvih vozila imaju tri ključa profitabilnosti – cijenu, trajnost i rentabilnost. Sva tri stavljaju u istu ravan. Istražili smo! U BiH je puno preduzeća koja u svakodnevnom poslovanju koriste Peugeotove dostavnjake. Pojedini vlasnici u servisne knjižice bilježe i po više od pola miliona kilometara nakon što se odluče za novog, a oni sa najviše poslovne sreće godišnje Boxere “troše” i po 150.000 kilometara. To je dovoljan dokaz o isplativosti.
Ni cijena nije ono o čemu kupci ne vode računa, no i tu vlada velika šarolikost, budući da je varijanti i previše. Naša kombinacija Boxera ima konačnu cijenu od 44.909 KM, naravno sa PDV-om koji je 6.525 KM, a privrednici koji vode računa o svakoj KM dobro znaju svaku kalkulaciju.
Peugeot Boxer Furgon Confort Pack 435 L4H3 2.0 BlueHDi 130 E6 |
|||
Redovna cijena do registracije: | 57.209 KM | ||
Akcijska cijena do registracije: | 44.909 KM | ||
Cijena najjeftinijeg modela (Peugeot Boxer Furgon Confort 330 L1H1 2.0 BlueHDi 110 E6): | 41.239 KM | ||
Servisni interval: | 20.000 km / 1 god. | ||
Cijena osnovnog servisa: | 350 KM | ||
Motor: | dizelski; 1.997 ccm | ||
Snaga: | 96 kW / 130 KS | ||
Obrtni moment: | 320 Nm / 1.800 obr/min | ||
Maksimalna brzina: | 142 km/h | ||
Prosj. potrošnja: | 6,4 l/100 km (nom) | ||
Emisija CO2: | 168 g/km | ||
Mjenjač: | M6+R | ||
Broj vrata/sjedišta: | 4/3 | ||
Zapr. rezerv. za gorivo / za AdBlue: | 90 / 15 l | ||
Dimenzije vozila (D/Š/V): | 6.363 / 2.050 / 2.760 mm | ||
Međuosovinski razmak: | 4.035 mm | ||
Prevjes (prednji / stražnji): | 948 / 1.380 mm | ||
Zapremina tovarnog prostora (L4H3): | 17 m³ | ||
Visina utovarnog praga: | 555 / 605 mm | ||
Korisna dužina podnice u tov. prostoru: | 4.070 mm | ||
Najveća visina unutrašnjosti: | 2.172 mm | ||
Najveća širina podnice: | 1.870 mm | ||
Širina između blatobrana točkova: | 1.422 mm | ||
Korisna visina bočnih kliznih vrata: | 1.755 mm | ||
Korisna širina bočnih kliznih vrata: | 1.250 mm | ||
Korisna visina stražnjih krilnih vrata: | 2.030 mm | ||
Korisna širina stražnjih krilnih vrata: | 1.562 mm | ||
Ugao otvaranja stražnjih krilnih vrata: | 96° / 180° | ||
Masa praznog vozila (sa punim rezerv. i voz.):: | 2.269 kg | ||
Maks. dopuštena masa: | 3.500 kg | ||
Maks. dopuš. opter. bez vozača (75 kg): | 1.231 kg | ||
Maks. dopuš. opter. (CMAE) na pred. osov: | 2.100 kg | ||
Maks. dopuš. opter. (CMAE) na straž. osov: | 2.400 kg | ||
Maks. dopuš. masa vozila i prikol. s kočn: | 6.500 kg | ||
Maks. masa prikolice s kočnicama: | 3.000 kg | ||
Početak prodaje u BiH: | Januar 2016. |
Peugeot Boxer Furgon Confort Pack 435 L4H3 2.0 BlueHDi 130 E6
Serijska oprema (Confort):
Sistem za kontrolu stabilnosti vozila (ESP), sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici (Hill Assist), ABS sa sistemom za pomoć kod naglog kočenja, sistem za pomoć kod naglog kočenja (AFU), servo volan, zračni jastuk za vozača, priprema za radio (bez zvučnika), električni podizači prednjih stakala, vozačko sjedište + klupa za dva putnika, sjedište vozača sa podešavanjem visine, daljinsko centralno zaključavanje, pregradna stijena između prostora za putnike i prostora za teret, krovni spremišni prostor, ručno podesivi vanjski retrovizori, sigurosni pojas s pirotehničkim zatezačem, indikator za nepričvršćen sigurosni pojas vozača, automatsko zaključavanje u vožnji, kodiran ključ, mjenjač vozila 435 ima kraći omjer brzina od vozila 330 i 335, automatsko osvjetljenje prostora za putnike (sa daljinskim upravljačem), djelimična bočna zaštita teretnog prostora, desna limena klizna vrata, limena stražnja krilna vrata, rezervoar za gorivo od 90 l, paket za pušače…
Serijska oprema (Confort Pack):
Manuelni klima-uređaj, električno podesivi i grijani vanjski retrovizori, radio/mp3 sa ekranom 5” osjetljivim na dodir, mogućnost emitiranje muzike sa telefona (Streaming Audio), čitanje SMS poruka, USB priključak + Stereo Jack, sistem za Handsfree telefoniranje Bluetooth, funkcija za povezivanje pametnog telefona, tempomat i limitator brzine, vozačko sjedište + klupa za dva putnika, sjedište vozača sa podešavanjem u lumbalnom dijelu, sjedište vozača s naslonom za ruku…
Cijena modela sa serijskom opremom: 56.468 KM
Dodatna oprema:
– Prednja svjetla za maglu (343 KM)
– Ojačan stražnji ovjes (398 KM)
Cijena dodatne opreme: 741 KM
Akcijski popust: 12.300 KM
mar 24, 2025 0
mar 19, 2025 0
mar 14, 2025 0
feb 23, 2025 0
okt 08, 2024 0
apr 10, 2023 0
jun 25, 2019 0
nov 15, 2014 0