Osvježeno 24 Marta, 2025 11:03 PM
jun 25, 2019 Almir Grebović Renault, Test 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Prvo je bio RX4 (barem u modernoj historiji)… Izlet na pomalo klizav teren u vremenu dok su se proizvođači tražili u novim segmentima, počeo je drugom fazom konvencionalnog Scenica (1999), a okončan samo tri godine kasnije. Uz nekoliko globalnih, ali ne tako uspješnih pokušaja, Renault se nije zadovoljavao tek sporadičnim uspjehom, kakav je bilježio sa (Samsungovim) Koleosom.
Onda je započela nova serija – kao koncept je 2011. godine najavljen Captur, 2015. predstavljen je sasvim novi Kadjar i konačno 2017. godine Koleos 2 bez ikakvih dodirnih tačaka sa prethodnikom. Matematički složeni po segmentima, potpuno su se uklopili u eru crossovera za koje je tržište očigledno reagovalo ubrzavanjem pulsa. Formula je bila jednostavna – prema gabaritima rasli su složenost i cijena, a samim tim ponuda motora i pogona. Svaki od njih imao je svoje poklonike, budući da im je konstrukcija i oprema (i cijena) tačno ciljala na određeni segment kupaca. Kome je Captur bio nedovoljan, a možda većini i jeste, Kadjar se nametao kao izvrsno kompromisno rješenje, budući da je bio prostraniji, nudio bolji izbor motora i varijantu 4×4. Koleos je svakako po svemu prevazišao prethodnika i pozicionirao se kao alternativa biznis-limuzinama, koja svojim izgledom nudi sve ono što prema okolini treba emitovati.
Dakle, Kadjar kao kompromis koji može zakrpiti gotovo sve rupe, čini se da je pogodak u sredinu mete. Ispupčenim i mišićavim blatobranima činio se kud-i-kamo masivnijim, što je varka koja je definitivno uspjela. Kada je konačno krenula prodaja, iznenadio je oblikom i opremom, i imao ponudu benzinaca od kojih su zazirali gotovo svi proizvođači. U Evropi su slične automobile obično preferirali kao dizele.
Velikih vizuelnih promjena nema, a sve i dalje zavisi od stepena opremljenosti. Prave vizuelne promjene kriju se na donjem dijelu prednjeg odbojnika, što može predstavljati određeno osvježenje izgleda. Luksuznije izgleda, prije svega, zbog vrlo mesnatih prstena koji uokviruju svjetla za maglu i koja više nisu tradicionalno okrugla. Malo više površine je pod bojom karoserije, a tu su svakako i ukrasi na prednjem grilu u vidu hromiranih “crtica” na horizontalnim elementima. Ovaj put je cijela maska nešto šira. Ostao je i dalje hromirani okvir koji dinamično obrubljuje cijeli gril i vizuelno se spaja s LED elementima dnevnih svjetala. Ujedno, pokazivači pravca više nisu zasebni elementi, nego su trendovski integrisani sa LED dnevnim svjetlima. Sa donje strane je i nešto stiliziraniji zaštitnik donjeg dijela odbojnika.
Koliko su slobode imali stilisti enterijera, otprilike toliko su je dobili i stilisti interijera. Pored novog softvera koji upravlja prikazom na glavnom centralnom displeju, “novi” Kadjar je dobio novu konzolu za upravljanje klimatizacijom – u krajnje rotacione prstene smještene su displeji sa numeričkom prezentacijom tražene temperature, a u centralni, prikaz pozicije glavnog hlađenja ili grijanja.
Ostatak je manje-više isti i ugodan u svakom pogledu, ali posebno hvalimo Renaultova sve bolja i udobnija sjedišta kojima već nema premca. Zamjerka bi mogla biti adresirana na nepristupačne poluge kojima se podešava nagib naslona sjedišta. Ako su ovako dobrim sjedištima htjeli dobiti na mostu, na ćupriji su morali malo izgubiti – Kadjar je ipak mali crossover ograničenog prostora unutra. Krivca smo pronašli u masivnim rukohvatima vrata. Prostora na stražnjim sjedištima je također dovoljno i to za dvije odrasle osobe, dok bi se ona u sredini već mora malo stijesniti. Tačku bismo stavili na jednostavan i vrlo upotrebljiv prtljažnik podijeljen po visini i na mogućnost naginjanja naslona stražnjih sjedišta. Rekli bismo upravo onoliko koliko je potrebno za svakodnevnu upotrebu pa i nešto više od toga.
Da ne zalazimo u dizele, “Faza 1” je ispod prednjeg poklopca imala 1,2-litarski TCe sa 130 KS i 1,6-litarski TCe sa 160 KS. Historijski savez sa Mercedesom čini se da je donio i malu revoluciju – novi (benzinski) blok sa 1.332 kubna centimetra i glavu sa 16 (velikih) otvora, što je osnov za 1,3-litarski turbobenzinac koji u jednom pakovanju mijenja i stari 1,2-litarski TCe i 1,6-litarski TCe. U jeftinijoj (slabijoj) verziji ima 140 KS, a u snažnijoj 160 KS. Nije malo, a tako mala zapremina i iskazana snaga u svakom će danas izazvati nevjericu. Ono što je sve važnije, to je emisija CO2, podatak je koji će obradovati “zelene”. Natjerano od kojekavih evropskih tijela, inženjeri su uspjeli spustiti ovu emisiju na samo 134 grama.
Tihim klikom na taster “start engine”, isto tako tiho se oglašava i motor. Ukoliko ste jedan od onih umjerenih, tako ćete i krenuti i nastaviti sve do šestog stepena prenosa. Ni u jednom trenutku neće biti pretjerane buke, a sasvim podnošljiva je i ona kada vozite brže od 130 km/h. I dalje ste umjereni?! Onda možete na displeju aktivirati opciju takozvanog “eko-trenera” i pratiti svaki svoj potez – vizuelni prikaz će vas i podsvjesno početi tjerati da još malo “popustite”. Naravno da se može, a do željene destinacije opet možete doći za isto vrijeme. Konačno tako i “zlatna kolajna” može biti i u novčaniku – umjerena vožnja na otvorenoj cesti može rezultirati sa nešto manje od 5 litara benzina, a gradska sa oko 6 litara.
Niste više pasivac? OK. Motor može i puno više. Pored subjektivnog osjećaja, koji kaže da pred vama nema prepreka, ukoliko vam cesta i ograničenja to dopuste, i mjerenja su potvrdila da koordinacijom mjenjača i gasa u praksi možete napraviti svašta. Ovi podaci bi prije, recimo pet godina, bili već na granici mogućeg, ali danas su ipak stvarnost i to u svakodnevnim uslovima. Onda kada je na bh. cestama najpotrebnije, a to su obilaženja sporijih na kratkim isprekidanim linijama, Kadjar će briljirati – u trećem stepenu prenosa od 80 do 120 km/h stiže za manje od 7,5 sekundi, a u četvrtom za oko 9 sekundi. U takvim trenucima konačno već možete uživati i u plemenitom zvuku turbobenzinca, ali onda morate biti spremni i na nešto veću potrošnju, možda i do 8 litara. Prepustite li se punom užitku i natjrate li ga “u crveno”, u drugom stepenu prenosa do 100 km/h stižete za 10 sekundi. Pomalo nestvarno za jedan SUV, ali može. Sve će to biti lakše podnijeti u izvanrednim sjedištima koja će ispeglati sve one neravnine na koje ćete naići sa 19-inčnim točkovima.
Za Kadjara sa benzincem ove snage, nažalost, nije moguće izabrati i automatsku transmisiju. Ona je rezervisana samo za snažniju verziju. EDC jeste dovoljno dobar i pruža odličan komfor i vjerovatno još bolje performanse, ali je i ovakav manuelac sasvim dovoljan da opravda 240 Nm pri 1.600 obr/min, a pogotovo za one temperamentne, koji vole “šaltati”. Dakle, barem ovim se neće postidjeti ni pred jednom dizelskom konkurencijom. Oni koji bi željeli pogon na sva četiri točka, moraće se opredijeliti za stari provjereni 1.5 dCi sa 115 KS, budući da je odluka Renaulta bila takva da 4×4 nudi isključivo sa dizelešem.
Ovim je Renault vjerovatno želio pokazati da mu je ekološko opredjeljenje ipak važnije od off-road performansi. Zbog toga se krajnje lijevo nalazi taster ECO koji će umiriti strasti, zasigurno uštedjeti decilitar-dva benzina i spustiti proizvodnju CO2 za nekoliko grama. Vozite li u režimu “Eco” nećete imati onako eksplozivna ubrzanja, ali do krajnjeg brzinskog limita od 203 km/h i dalje možete stići.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Ako ste baš nepopravljiv i ako su vas već toliko isprepadali dizelskim ograničenjima, i već toliko želite benzinca, onda u Kadjara uložite malo više od onog što dolazi u osnovnom paketu. Kadjar je ipak gradski šminker kojeg uz još malo novaca možete dotjerati da pršti od stila. Može on i za 37 hiljada, ali može i za 48.450 koliko je koštao testi primjerak sa paketom opreme Bose i sa još nešto dodataka. Dizel je svakako dosta skuplji.
Renault Kadjar Bose TCe 140 FAP |
|||
Cijena do registracije: | 48.450 KM | ||
Cijena približno opremljenog dizela (Renault Kadjar Bose Blue dCi 115): | 52.650 KM | ||
Cijena najjeftinijeg modela (Renault Kadjar Life TCe 140 FAP): | 37.300 KM | ||
Troškovi registracije: | 661 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 2.519 KM | ||
Servisni interval: | 15.000 km / 1 god. | ||
Cijena osnovnog servisa: | oko 200 KM | ||
Motor: | benzinski; 1.332 ccm | ||
Snaga: | 103 kW (140 KS) pri 4.500 obr/min | ||
Obrtni moment: | 240 Nm / 1.600 obr/min | ||
0-100 km/h / Max: | 10,4 s / 203 km/h | ||
Prosj. potrošnja: | 5,9-6,1 l/100 km (nom) | ||
Emisija CO2: | 134 – 139 g/km | ||
Emisioni standard: | Euro 6d | ||
Dimenzije vozila (D/Š/V): | 4.489 / 1.836 / 1.613 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.646 mm | ||
Krug okretanja: | 10,72 m | ||
Masa vozila: | 1.442 kg | ||
Prtljažnik: | 472 / 1.478 l | ||
Rezervoar: | 55 l | ||
Početak prodaje u BiH: | april 2019. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
3. brzina: | 6,83 s | ||
4. brzina: | 7,69 s | ||
80-120 km/h: | |||
3. brzina: | 7,62 s | ||
4. brzina: | 9,20 s |
Renault Kadjar Bose TCe 140 FAP
Serijska oprema Life:
Sistem za kontrolu stabilnosti vozila, sistem za kontrolu proklizavanja pogonskih točkova (ASR), sistem protiv blokiranja točkova (ABS), sistem za kontrolu pritiska zraka u gumama, prilagoljivi zračni jastuk za vozača i za suvozača, mogućnost isključenja prednjeg zračnog jastuka za suvozača, prednji bočni zračni jastuci, prednje i stražnje bočne zračne zavjese, tritačkovni sigurnosni pojas na srednjem stražnjem sjedištu, upozorenje na nezakopčane sigurnosne pojase (na svim sjedištima), sistem Isofix na bočnim stražnjim sjedištima, automatsko zaključavanje vozila u vožnji, predoprema za alarm, indikator promjene stepena prenosa, sistem Stop&Start, Eco način vožnje, regulator i limitator brzine, ugrađen 7” TFT displej u boji između brzinomjera na instrument-tabli, LED treće kočno svjetlo, kit za popravak gume, pomoć pri kretanju na uzbrdici (HSA), radiouređaj Arkamys (bez DAB i Shark antene), centralno zaključavanje, klima-uređaj, automatska parkirna kočnica, el. podešavanje prednjih i stražnjih stakala (vozačko – impulsivno), el. podesivi i grijani vanjski retrovizori sa kućištima u boji vozila, grijano stražnje staklo, prednji centralni naslon za ruke (sa prostorom za odlaganje), podesivo vozačko sjedište (naprijed, nazad, po nagibu i visini), podesivo suvozačko sjedište (naprijed, nazad i po nagibu), sjenila za sunce za vozača i za suvozača (s neosvijetljenim ogledalom), prednji sigurnosni pojasi podesivi po visini, nasloni za glavu na svim sjedištima podesivi po visini, naslon stražnje klupe prklopiv u omjeru 60/40, upravljač podesiv po visini i po dubini, osvijetljen prtljažnik, ključ na preklapanje, LED dnevna svjetla (C oblik), LED pokazivači smjera u kućištima vanjskih retrovizora, LED stražnja svjetla, ručice na vratima u boji karoserije, hromirani obrub bočnih stakala, crne bočne zaštitne letvice, 16” čelične felge s ukrasnim ratkapama Pragma, sjedišta presvučena crnom tkaninom, unutrašnjost u crnoj boji, upravljač od tvrde pjene…
Serijska oprema Limited (dodatno na opremu Life):
Senzor za kišu i automatsko uključivanje/isključivanje svjetala, automatski dvozonski klima-uređaj (sa senzorom unutrašnje temperature), prednja svjetla za maglu (s funkcijom praćenja zavoja), Renault kartica slobodne ruke, vozačko sjedište podesivo u leđnom dijelu, upravljač i ručica mjenjača presvučeni kožom, el. preklopivi vanjski retrovizori, suvozačko sjedište podesivo po visini i preklopivo u ravan pod, naslon stražnje klupe preklopiv u omjeru 60/40 (sa sistemom “Easy-Break”), cjelogodišnje gume (M+S), sjenila za sunce za vozača i za suvozača (s osvijetljenim ogledalom), ambijentalno osvjetljenje na vratima i centralnoj konzoli, sistem za automatsko prebacivanje između uključenih i isključenih dugih svjetala, centralni naslon za ruke sa držačem za čašu, crne bočne zaštitne letvice s hromiranim detaljima, 17” alu-felge Evado, hromirani uzdužni krovni nosači, zatamnjena bočna stakla i stražnje staklo, hromirane letvice na pragovima vrata, crno-sive presvlake Limited, miltimedijski sistem R-Link 2 s 7” displejom + Shark antena (bez navigacije i DAB), funkcija povezivosti s aplikacijama Android Auto i Apple CarPlay, sistem za pomoć pri parkiranju straga, rezervni točak za kraću upotrebu, sistem LDW – upozorenje o promjeni vozne trake…
Serijska oprema Bose (dodatno na opremu Limited):
Full LED Pure Vision svjetla, upozorenje na prekoračenje brzine, sistem za pomoć pri parkiranju sprijeda i straga, multimedijski sistem R-Link 2 s 7” displejom osjetljivim na dodir + radio Bose Energy Efficient Series + navigacijski sistem + DAB, kartografija Evrope, mogućnost povezivanja s Internetom, 19” alu-felge Egeus, hromirani obrub prednjih zvučnika, hromirane letvice na pragovima vrata Bose, unutrašnjost u crnoj boji u kombinaciji s ukrasnim odijelima Bose, kućišta vanjskih retrovizora u sjajnocrnoj boji, prednja LED svjetla za maglu s hromiranim obrubom, stražnji otvori za zrak, svjetlo u kućištu retrovizora u scenariju dobrodošlice, ljetne gume, podesivo vozačko sjedište (naprijed, nazad, po nagibu i visini + ručno podešavanje u leđnom dijelu + podesiva dužina prostora za sjedenje), samozatamnjujući unutrašnji retrovizor…
Cijena modela sa serijskom opremom Bose: 46.700 KM
Dodatna oprema:
– Metalik boja (1.100 KM)
– Sistem aktivnog kočenja u slučaju nužde – AEBS (650 KM)
Cijena dodatne opreme: 1.750 KM
mar 24, 2025 0
mar 24, 2025 0
mar 24, 2025 0
mar 21, 2025 0
feb 23, 2025 0
jan 21, 2025 0
dec 22, 2024 0
aug 04, 2024 0