Osvježeno June 26th, 2022 6:00 PM
Dec 12, 2021 Almir Grebović Seat, Test 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Benzinac, dizelaš, mild-hybrid, hybrid, plug-in hybrid, vodikove gorive ćelije, električni? U posljednje vrijeme ih je i previše. Izbor jeste veliki i svi oni imaju prednosti i mane, ali u trenutnom odnosu snaga, ukoliko u ovu jednačinu uvrstimo sve rigoroznije evropske propise i dostupnost energenata, plug-in hibrid se čini najboljim rješenjem. Nisu uobičajeni na našim cestama, ali se ispod radara gotovo neprimijećen provuče poneki usamljeni primjerak.
Takav je i Seatov Tarraco, koji se pojavio krajem 2020. godine i nastavio Seatovu plug-in hibridnu eru. Predstavlja napredniju verziju Seatovog najvećeg SUV-a odličnog izgleda i velikih sposobnosti.
Elektrificirana verzija nastala je iz poznatih razloga i u moru sličnih automobila odavno nije usamljena. Omiljena je na tržištima na kojima već odavno vladaju radikalnije restrikcije kada su u pitanju ograničnje emisije CO2 i posebne subvencije za hibride koji samo na električnu struju mogu preći minimalno 49 kilometara. Iako nije električni automobil, ovim je dobio poznati evropski certifikat o ekološkoj prihvatljivosti.
Tarraco je (relativno) veliki SUV, koji se gabaritima i namjenom potpuno uklapa u ono za čim kupci lude već petnaestak godina. Iako ne spada u onu najprodavaniju klasu, Tarraco je podignuti dvovolumen, dovoljno visokog klirensa i dovoljno velikih točkova da može ponuditi određenu bezbrižnost lakše terenske vožnje. Mada identičnog izgleda, elektrificirana verzija nudi neke razlike. Tako se ovaj Tarraco ne može dobiti ni sa trećim redom sjedišta, ali ni sa pogonom na sva 4 točka, no zauzvrat može voziti vrlo jeftino, istovremeno krajnje dinamično, praktično neopterećujući kućni budžet i štedeći okolinu sve zloglasnijeg CO2, NOx i raznih drugih čestica.
Stilski elementi, koji pomalo odudaraju od kućnih crossovera, uglavnom se slažu sa aktuelnim Leonom, što definitivno pokazuje da se radi o vrlo svježem modelu koji će na tržištu ostati malo duže. Veliki međuosovinski razmak (279 cm), velike i odlično dizajnirane felge, sa strana ostavljaju poseban utisak, a straga je također u skladu s Leonom – preko sredine je “tanka crvena linija”, koja spaja svjetla, a i sama aktivna ukoliko su svjetla upaljena.
Koliko je zanimljiv s vana, još zanimljiviji je unutra. Dizajniran je u sportskom duhu, ali s nekoliko elemenata nosi snažnu poruku o tome kojoj grupaciji Seat zapravo pripada. Autentični su, s druge strane, kompletna sjedišta, detalji na upravljaču, detalji na oblogama vrata, otvori za ventilaciju i “vatreni” štepovi, što je odlika modela s paketom FR. Vrlo praktična je i stražnja klupa koja se prema principu 60:40 može pomijerati po klizačima i to po dužini za 180 milimetara. Time se koriguje zapremina prtljažnika, koja u osnovnoj zapremini može brojati najmanje 610 litara.
Iako je Tarraco dugačak 4.728 mm, dobra preglednost sa podignute platforme, te kamera za vožnju unatrag i senzori za parkiranje, znatno će olakšati vožnju, čak i u tješnjim ulicama – ostalo prepuštamo rutini. Odlična pozicija na sportskim sjedištima upotpunjena je izvrsnim volanom i centralnim displejem dijagonale 9,2 inča, koji je gotovo u visini učiju.
Za ostatak udobnosti pobrinuće se već dokazani šesterobrzinski automatski mjenjač DSG sa 6 stepeni prenosa i sa dva kvačila, te taster “start engine”. Od ostalog dovoljno je samo podesiti osnovne tehničke postavke hibridnog sistema preko displeja osjetljivog na dodir i zabava može početi. Istini za volju, softver bi mogao biti i malo brži, ali eto…
Možemo samo na benzin, možemo samo na struju, ali možemo i kombinovano, gdje će vrlo sofisticirani sistem u svakom trenutku ponuditi ono najbolje, bilo da vam trenutno zatreba maksimalna snaga, bilo da vam ponudi najbolju ekonomičnost.
Tarraco plug-in hybrid će u svakom slučaju iz mjesta krenuti na električnu struju, pod uslovom da u bateriji ima barem malo struje. Nakon toga će se gotovo nečujno aktivirati i benzinski motor, koji će zajedno s električnim dozirati potrebnu snagu na točkovima. Ukoliko je baterija dovoljno napunjena, i ukoliko je izabran potpuno električni način rada“e-Mode”, Tarraca će pokretati isključivo električni motor. I tako će biti sve dok budete vozili brzinom do 140 km/h ili dok se baterija potpuno ne isprazni. Nakon toga, sistem će automatski aktivirati benzinski motor i vožnja će se bez ikakvog prekida nastaviti na benzin. Sve do početka rada benzinskog motora vožnja će biti vrlo jeftina i naravno bez ikakve emisije CO2 ili bilo čega drugog. Paljenjem benzinskog motora automatski počinje i punjenje baterije. Baterija se puni u trenucima kočenja, puni se i dok automobil ide inercijom koristeći kinetičku energiju, ali se puni i direktnim radom motora. I to je klasični princip rada hibridnog automobila. Ništa novo. Pored svega vozaču su na raspolaganju i tri nivoa regenerativnog kočenja, pri čemu se dizanjem noge sa papučice gasa snagom punjenja podešava intenzitet kočenja. Pametnim korištenjem ovog sistema, moguće je znatno dopuniti bateriju, a pogotovo vožnjom nizbrdo.
Budući da se ipak radi o malom benzinskom turbomotoru snage 150 KS ispred kojeg je izazov pokretanja automobila teškog 1,8 tona i izazov punjenja baterije, benzinski motor u tim trenucima postaje popriličan potrošač. U tim trenucima već troši oko 12 litara benzina i to pod uslovom da se vozite štedljivo na 90 km/h. Znači, može i više. No, postoji rješenje!? Seat je tako vozačima ponudio rješenje pomoću kojeg možete odrediti do kojeg nivoa puniti bateriju u vožnji i to motorom, jer je punjenje na taj način neisplativo. Vrlo je jedostavno na displeju osjetljivom na dodir odrediti nivo do kojeg ćete dopustiti punjenje baterije posredstvom benzinskog motora i to u koracima po 10%, ali ne i potpuno prekinuti punjenje. Uvijek mora biti najmanje 10%. I to je odlično rješenje. Poenta je zapravo u tome što je ključ plug-in hibrida punjenje (preko noći) preko vanjskog izvora, a potom tu akumuliranu električnu struju iskorisiti za svakodnevnu vožnju do oko 50 kilometara. Tako Tarraca plug-in hybrid za svog radnog vijeka teoretski ne mora potrošiti ni jedan litar benzina. Sve, naravno, pod uslovom da tokom parkiranja na raspolaganju imate priliku za punjenje i da između punjenja ne prelazive više od pedesetak kilometara.
Ugrađena baterija ima kapacitet 13 kWh, što je upravo dovoljno za tih pedesetak kilometara umjerene vožnje. Nju ipak, nije moguće puniti brzim ili superbrzim punjačima. Zbog baterije koja nije velika, zbog plug-in hibridnog principa, ali i zbog uštede prostora i zbog niže cijene, interni elektronski sistem nije prilagođen za punjenje snagama većim od 3,7 kW. Najmanji punjač koji već dođe kao dio prateće opreme automobila može puniti najvećom snagom od 1,8 kW. On će potpuno ispražnjenu bateriju napuniti za oko 10 sati. Nešto snažniji punjač od 2,3 kW, napuniće je za 6 sati, a punjač od 3,7 kW, napuniće je za 3 i po sata. I to je, zapravo, pravi način korištenja ovog automobila – ko ima priliku u svojoj garaži ili u svom dvorištu preko noći napuniti bateriju, vožnja će mu biti izuzetno jeftina i zapravo će minimalno opteretiti kućni budžet.
Test je pokazao da je tako i u stvarnosti – najviše što smo uspjeli preći samo na struju je 56 kilometara. Vožnja je bila kombinovana – gradska vožnja, otvorena cesta i autoput, ali ni u jednom slučaju nismo premašili brzinu od 90 km/h. Prosječna brzina je bila nešto iznad 50 km/h, što konačno nije ni tako malo. U gradskom režimu vožnje, zadovoljili smo se sa 49 kilometara, ali bez naglih ubrzavanja, čime smo sigurno doprinijeli spomenutom dosegu.
Ukoliko već savladate sve ove principe i ukoliko već podsvjesno steknete naviku vožnje plug-in hibrida, vožnja će biti vrlo lagodna. I benzinski motor je vrlo tih, dovoljno je agilan, da će zapravo postojati rijetki trednuci kad bi vam moglo zatrebati više. Vozite li samo na benzin, i uz malu pomoć električnog motora, u gradskoj vožnji možete očekivati potrošnju do 6 litara benzina, a na otvorenoj cesti i litar-dva manje, pod uslovom da u bateriji već postoji nešto akumulirane struje. Ako bismo se ravnali prema službenim normama WLTP-a, onda ovakav Tarraco troši između 1,6 i dva litra benzina na 100 pređenih kilometara, što mu automatski osigurava emisiju CO2 između 37 i 46,4 grama po pređenom kilometru. Time se Tarraco trenutno svrstava među ekološki najprihvatljivije automobile koji se kreću po bh. cestama.
Tarraco u ovoj pogonskoj kombinaciji ipak nije zamišljen da bude beskompromisni defanzivni štediša. On je dovoljno snažan! Pravu slast čini vožnja u posebnom modu s-Boost. Pritiskom na ovaj taster, osiguravate puni potencijal oba motora u svakom trenutku, a prilagodljivi ovjes, i upravljač, automatski se postavljaju u sportski režim. No, čak i u načinu vožnje “normal”, izmjerili smo fantastična međuubrzanja – najbolja otkad ih mjerimo. Tako će Tarraco od 60 do 100 km/h stići za samo 4,3 sekunde, a od 80 do 120 km/h za samo 5,1 sekundu. Do 100 km/h prema zvaničnim podacima stići će za 7,5 sekundi, a u stanju je pojuriti i više od 200 km/h.
Dakle, 1,4-litarski turbobenzinac snage 150 KS i obrtnog momenta 250 Nm, te električni motor snage 115 KS i obrtnog momenta 330 Nm, od Tarraca su u stanju napraviti automobil koji će dinamikom parirati većini cestovnih sportskih automobila. Stisnete li gas do poda, tada će sistem zajednički dati 245 KS i 400 Nm. Kapa dole, jer se radi o SUV-u čija konstitucija i nije za trkanje.
Nažalost, Tarraco u ovoj konfiguraciji nema sistem pogona na sva 4 točka, pa će ljubitelji off-road vožnje biti uskraćeni za čari vožnje makadamom ili neuređenim terenima. Za njih je nešto drugo.
Dakle, Tarraco je automobil koji će vam omogućiti beskompromisnu sportsku vožnju i obilaženje sporih tamo gdje drugi nikako ne bi stigli, ali istovremeno može biti automobil za svakodnevne potrebe koji neće trošiti ni litar benzina nego samo jeftinu električnu struju. Uz malo sreće, benzinsku pumpu možete posjećivati puno rjeđe nego s bilo kojim štedljivim turbodizelskim automobilom.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Tarraco plug-in hybrid je visokosofisticirani uglađeni automobil kojeg uvoznik u BiH nudi po cijeni od 77.300 KM. Napominjemo da se radi o najvišem paketu opreme FR. Testirani model je imao i nešto dodatne oprme, pa mu je konačna cijena 81.500 KM.
I hibridi i plug-in hibridi nastali su iz puke potrebe da se zadovolje ekološke norme koje nameću globalna tijela iza kojih se (zakulisno) krije zaštita životne sredine. Svakih nekoliko godina, naprimjer, Evropska komisija donese nove propise koji prije svega ograničavaju pojedinačnu, ali i ukupnu flotnu emisiju CO2 koju svaki proizvođač mora zadovoljiti. Nedvosmislena je činjenica da motori SUS, bez obzira na to koju vrstu goriva sagorijevaju, pored toplote i osolobođenog mehaničkog rada moraju imati i nus-produkte. Oni su prije svega neželjeni produkti sagorijevanja – čađ, CO2, NOx. Nema sumnje u to da su štetni i jedni, i drugi i treći pa je konačni globalni cilj ponuditi transport ljudi i roba uz pomoć energenata koji nemaju neželjene efekte po živa bića i po okolinu. Ako ćemo ići do kraja, takva energija je jedino sunčeva energija i energija indirektno dobijena sunčevim djelovanjem i zemljinom gravitacijom.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Dakle, benzin, dizel, pa i pogonski plinovi svih vrsta već dolaze do kraja vlastitih mogućnosti i do tehničkih ograničenja. I šta onda? Onda hibridi svih vrsta pa i oni čije se baterije mogu puniti “sa strane”, barem dok restrikcije ne dohvate nivo ispod kojeg nam ni najsofisticiraniji konvencionalni ili polukonvencionalni automobili i pogoni više neće biti od pomoći.
Cijena do registracije: | 81.500 KM |
Cijena analognog približno opremljenog benzinca (Seat Tarraco FR 1.5 TSI DSG Evo S&S 150KS): | 68.184 KM |
Cijena analognog približno opremljenog dizela (Seat Tarraco FR 2.0 TDI DSG S&S 150KS): | 74.804 KM |
Cijena najjeftinijeg benzinskog modela (Seat Tarraco Style 1.5 TSI Evo S&S 150 KS): | 53.685 KM |
Cijena najjeftinijeg dizelskog modela (Seat Tarraco Style 2.0 TDI S&S 150 KS): | 59.082 KM |
Troškovi registracije: | 703 KM |
Iznos kasko-osiguranja: | 4.238 KM |
Servisni interval: | 15.000 km |
Cijena osnovnog servisa: | 300 KM |
Motor: | PHEV – Plug-In Hybrid (benzinski/električni); benzinski motor – 1.395 ccm, 4 cilindra u liniji, 16 ventila, direktno ubrizgavanje, turbo; električni motor – kapacitet baterije 13 kWh |
Snaga: | benzinski motor – 110 kW (150 KS) / 5.000 obr/min; električni motor – 86 kW (117 KS); sistemska snaga 180 kW (245 KS) |
Obrtni moment: | benzinski motor – 250 Nm / 1.550 obr/min; električni motor – 330 Nm; sistem – 400 Nm |
Mjenjač: | DSG, automatski, 6 brzina |
0-100 km/h / Max: | 7,5 s / 205 km/h (140 km/h – e-Mode) |
Prosječna potrošnja: | 1,9 l/100 km |
Emisija CO2: | 44 g/km |
Emisioni standard: | Euro 6 |
Zapremina rezervoara: | 45 l |
Dimenzije (D/Š/V): | 4.735/1.839/1.674 mm |
Međuosovinski razmak: | 2.790 mm |
Minimalno rastojanje od tla: | 201 mm |
Krug okretanja: | 11,9 m |
Masa vozila: | 1.768 kg |
Prtljažnik: | 610/1.770 l |
Početak prodaje u BiH: | Decembar 2021. |
. | |
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |
60-100 km/h: | |
D: | 4,25 s |
80-120 km/h: | |
D: | 5,09 s |
Serijska oprema Style:
(17” alu-felge Dynamic); (gume 215/65 R17); automatski trozonski klima-uređaj Climatronic; bočni zračni jastuci i zračne zavjese; (crni krovni nosači); digitalna kontrolna table; digitalni radioprijemnik; električna parkirna kočnica; električno podesivi i preklopivi grijani vanjski retrovizori sa “welcome” svjetlom; ESC+ABS; EuroNCAP 5* Safety paket (prednji zračni jastuci, zračni jastuci za koljena, mogućnost deaktivacije zračnog jastuka suvozača, upozorenje za nevezane pojase, asistent za zadržavanje vozne trake, tempomat i limitator brzine, Front assist, automatsko kočenje u slučaju nezgode, monitoring pješaka i biciklista); Full link; Isofix; Kessy sistem (otključavanje i pokretanje vozila bez upotrebe ključa); hromirani dekorativni umeci; Media sistem (8,25” touchscreen, 8 zvučnika, 3x USB, Bluetooth); (multifunkcionalni upravljač obložen kožom); podrška za leđa u prednjim sjedištima; (poklopci za alu-felge); (prednja komforna sjedišta); svjetla za čitanje (sprijeda); prednja svjetla za maglu; preklopivo suvozačevo sjedište; pretinac ispod sjedišta vozača; pretinac u naslonu prednjih sjedišta; pretinac za naočale; rezervni točak smanjenih dimenzija; ručice vrata u boji karoserije; (kućišta retrovizora u boji karoserije); Seat Connect gen. 3; Seat Full LED prednja svjetla i LED dnevna svjetla; senzor za kontrolu pritiska u gumama; senzor za prepoznavanje umora; sjedište vozača i suvozača podesivo po visini; spojena stražnja LED svjetla; srednji naslon za ruku i izvod za ventilaciju straga; (standardna unutrašnjost); (standardni branici); standardni dekorativni detalji; stolići na pozadini prednjih sjedišta; stražnja sjedišta prekopiva i djeljiva, mogućnost pomijeranja (naprijed-nazad) stražnje klupe; Udobnost paket (svjetlosni senzor automatska Coming&leaving home funkcija senzor za kišu, samozatamnjujući unutrašnji retrovizor); utičnica 12V; stražnje i bočna termoizolaciona stakla; stražnji naslon za ruku; mehaničko spuštanje stražnjih sjedišta iz prtljažnika; (stražnji parkirni senzori)…
Serijska oprema Xcellence (dodatno na Style):
(19” alu-felge Exclusive); (gume 235/50 R19); prilagodljivi tempomat; hromirana rešetka hladnjaka; hromirani krovni nosači; Light&Style paket (hromirani okviri prozora); ambijentalna svjetla u unutrašnjosti i zatamnjena stakla; (multifunkcionalni upravljač obložen kožom – Xcellence dizajn); prednji i stražni parkirni senzori (sa grafičkim prikazom); (prednja sportska Xcellence sjedišta); presvlake sjedišta u kombinaciji Alcantara i tekstil; Seat drive profile (podešavanje moda vožnje); senzorsko otvaranje prtljažnika; (standardna unutrašnjost); stražnja kamera; svjetleći pragovi prednjih vrata; zatamnjena stražnja stakla…
Serijska oprema FR (dodatno na Xcellence):
19” alu-felge FR; gume 255/45 R19 100V; električno pomijeranje sjedišta vozača sa memorijskom funkcijom i manuelno podešavanje sjedišta suvozača; FR sportska sjedišta; izvedba bez kuke za vuču (bez pripreme); krovni spojler; multifunkcionalni upravljač obložen kožom – FR dizajn; poklopci za alu-felge; kućišta retrovizora u sivoj boji; sportski branici; standardna unutrašnjost…
Cijena modela sa serijskom opremom FR: 77.300 KM
Dodatna oprema:
– Stražnja kamera za parkiranje
– Easy Access paket (Keyless entry/go otključavanje/zaključavanje vozila bez upotrebe ključa sa Easy Open/Close funkcijom električnog otvaranja i zatvaranja prtljažnika)
– Grijanje sjedišta (sprijeda i straga)
– Seat Connect generacija 3 – Safety, service, Remote access i Online Infotainment (za navigacijske sisteme, bez nadoplate)
– Navigacija sa full-linkom (wireless) 9,2”
– Metalik boja
Cijena dodatne opreme: 4.200 KM
Jun 25, 2022 0
Jun 24, 2022 0
Jun 24, 2022 0
Jun 23, 2022 0
Nov 15, 2014 0
Oct 15, 2014 0
Oct 15, 2014 0
Sep 15, 2014 0