Osvježeno 9 Decembra, 2024 7:00 AM
apr 29, 2024 Almir Grebović Škoda, Test 0
Najmanji Škodin crossover je nakon gotovo pet godina tržišnog puta, pretrpio redizajn. Kamiq je ovim potezom dobio nešto zategnutije linije, puno novih “Simply Clever” rješenja, nešto malo bogatije pakete opreme, dosta novih tehničkih sistema i, razumljivo, nešto višu cijenu.
Kamiq je još u ranoj fazi razvoja zamišljen kao automobil koji će biti na pola puta između gradskog kompakta i SUV-a. Crossover je, ali bez precizno definisane granice kome više pripada, mada je njegova pozicija na tržištu vrlo jasna.
Podsjetimo da je Kamiq posljednji predstavljen u nizu serije Škodinih SUV-ova ili crossovera, budući da su prije njega predstavljeni i Kodiaq (septembar 2016) i Karoq (maj 2017). Kamiq je prvi put javnosti prikazan na Sajmu automobila u Ženevi, februara 2019. godine.
Sve tehničke detalje dijeli s modelom Scala, ali je proporcijama i konstitucijom drugačiji od nje.
Kamiq je prije svega gradski SUV koji je namijenjen kupcima koji prate globalne trendove, imaju nešto više zahtjeve od automobila i njihove finansijske mogućnosti dopuštaju nešto veću slobodu. Kamiq je automobil dužine 424,1 centimetara što se savršeno uklapa u dimenzije najčešćih gradskih kompakta. Od Scale čak i kraći za 12 cm, ali je od nje viši za gotovo 5 cm. No, ono što ga suštinski odvaja od Scale je klirens od 17 cm, koji je u ovom slučaju od Scale viši za 3,7 cm.
Nastao je praktično na VW-ovoj platformi MQB A0 koju dijeli zajedno sa VW-om T-Cross, sa VW Polom ili sa Seatom Aronom, mada je od njih znatno drugačiji. Razlika se prije svega ogleda u dužini i u visini, pa Kamiq u odnosu na VW i na Seat ima drugačiju unutrašnjost i zapreminu prtljažnika.
Kamiqa i nakon redizajna nije teško prepoznati. Stilske promjene donijele su osvježenje, ali se u osnovi radi o sličnim linijama, mada je vizuelni identitet obnovljenog modela sad malo bliži stajlingu sportskog SUV-a. Prednji dominantni i markantni gril je ostao nepromijenjen, ali je postavljen nešto vertikalnije, a ostatak prednje maske dobio je nova obilježje. Dnevna svjetla sastavljena od po 4 prizme sada su nešto tanja, novi je oblik bloka glavnih svjetala, a ispod svega dodati su segmenti svjetala za maglu i svjetala za skretanje ispod kojih je plastična lajsna koja dijeli donji dio rešetke odbojnika. Promijenjena je i donja linija koja simulira zaštitu odbojnika, što prednjoj strani daje nešto dinamičniji izgled. S tehničke strane, osvježenje su duga svjetla s matrix funkcijom, za koja ipak treba doplatiti.
Straga su izmjene još suptilnije, ali vidljive – novi je stilski detalj s donje strane odbojnika, stražnja svjetla uz doplatu mogu biti LED, a pokazivači pravca su sada s animiranom funkcijom.
Kamiqa ćemo i iznutra u potpunosti identifikovati Škodom. Unutrašnjost, koju definiše prostranost kompakta, jedva prijmijetno je viša iznutra, mada mogućnost ručnog podizanja i spuštanja sjedišta osigurava sasvim dovoljno prostora i za noge i za glave, bez obzira na visinu putnika. Škoda je za nove modele u sva tri paketa opreme definisala i tri stilska pravca, a novost je mogućnost elemenata na konzoli koji su presvučeni recikliranom tkaninom.
Novost predstavlja i mogućnost induktivnog punjenja pametnih telefona snagom od 15 vati, ali istovremeno i njihovog hlađenja. U istom paketu su i dva USB konektora u standardu C, preko kojih je sad moguće isporučiti do 45 vati snage. Dodatna dva nalaze se ispod ventilacionih otvora za putnike straga. Škoda je u novim paketima ponudila i poboljšanja virtuelnog kokpita. Ni u jednom paketu nema analognih instrumenata, a najnapredniji bh. paket Selection donosi multifinkcionalnu digitalnu tablu s instrumentima dijagonale 10 inča. Također, uz doplatu stiže i centralni položeni displej multimedijalnog sistema dijagonale 9,2 inča (Amundsen).
Kao i svaka druga moderna Škoda, i Kamiq obiluje njihovim autentičnim Simply Clever rješenjima. Već odavno svjedočimo detaljima kao što su strugač za led skriven u poklopcu rezervoara, kišobran u unutrašnjosti vrata, anatomski poklopac posude za tečnost za pranje vjetrobrana, jednostavan klizač poklopca prtljažnika, razne mrežice, uklonjve kukice u prtljažniku, džepovi za mobitele i tablete na poleđini prednjih sjedišta, organizator prostora i slično, no Kamiq je redizajnom dobio opciju Simply Clever Plus u kojoj su prava kanta za otpatka, ladice ispod prednjih sjedišta, izvor napona 12 volti u prtljažniku, paket za pušače, uklonjivo spremište u sredini ispred stražnjih sjedišta i držač multimedijalnog uređaja za djecu koja sjede straga.
Prije 4 godine družili smo se s Kamiqom i s njegovim jednolitarskim TSI benzincem. Novi nam je došao s 1,5-litarskim. I to je vrh ponude pogonskih motora. Kamiq ni na jednom tržištu više ne možete kupiti ni s dizelskim motorom, a nikad ga nije bilo ni s bilo kakvim hibridnim pogonom, pa su ovim kupci “osuđeni” samo na tri benzinca. Činilo se rizičnim potezom, barem na tržištima koja su tradiciono okrenuta dizelima, ali prodajni podaci govore suprotno. Posmatramo li samo tržište BiH, spomenimo da je od početka 2020. godine kupcima isporučeno 509 primjeraka, što je suprotno tvrdnji da je bh. tržište isključivo oslonjeno na dizele.
1,5-litarski TSI polako preuzima primat u cijelom koncernu, jer ga nude u gotovo svim modelima malih i srednjih gabarita. Prvi put predstavljen 2016. godine, do sad je pretrpio jednu evoluciju i to sredinom 2022. godine. Uz nekoliko modifikacija ka katalitičkom konvertoru, kupcima bi vjerovatno bila najznačajnija modifikacija na sistemu Active Cylinder Management (ACM) i modifikacija na novoj definiciji prelaska u mod Milerovog ciklusa. To praktično znači da je motor postao kud-i-kamo štedljiviji i da je u vožnji na otvorenoj cesti postao u potpunosti konkurentan dizelskim motorima. Active Cylinder Management (ACM) znači da sistem prekida ubrizgavanje goriva u srednje cilidre u trenucima kad motor nije opterećen. Motor u prelaznoj fazi optimizira ubrizgavanje i sagorijevanje u krajnjim cilindrima, čime neprimijetno prelazi u puni rad, onda kad je potrebna puna snaga. Pored toga optimizirano je i vrijeme prelaska u takozvani Milerov ciklus, što konačno dovodi do veće uštede goriva uz istu ili čak bolju efikasnost kao i ranije. Nova evolucija ima dodatno poboljšan ovaj sistem (ACM Plus). Tako govori i praksa.
Pored svih modifikacija, motor i dalje ima 150 KS u rasponu od 4.750 do 5.500 obr/min. Do njih je malo teže doći, pa se kud-i-kamo udobnije voziti na dvije-tri hiljade obrtaja manje, što uz relativno visok obrtni moment od 200 Nm pri 1.300 do čak 4.500 obr/min ne bi trebalo predstavljati problem. U tom intervalu je moguće voziti gotovo pod svim uslovima, mada se nešto izraženija buka javlja već na oko 3.500 obr/min. Neizbježna je prilikom naglih ubrzanja, odnosno prilikom obilaženja sporijih na magistralnim cestama, ali će do tog režima sve prolaziti u gotovo savršenoj tišini. I to je jedna od vrlina ovog automobila, a pogotovo što je motor spregnut sa sedmerostepenom DSG automatikom. Time je udobnost podignuta na još viši nivo. Zatreba li vam baš munjevito međuubrzanje, mjenjaču će trebati malo vremena da pronađe optimalan stepen prenosa, ali će od tog trenutka sve izgledati uzbudljivije.
Poželite li malo akcije, uvijek su vam na raspolaganju lopatice iza obruča upravljača kojima možete brzine mijenjati ručno. Možda će vam biti zanimljivo samo na početku, ali će brzo prevladati razum. Želite li “stvarno” malo akcije, Škoda je ponudila i ručni izbor nekoliko načina vožnje, među njima i način Sport. To znači da vas mjenjač nikad neće držati u najopuštenijem režimu, jer je prema kazaljci obrtomjera jasno da je uvijek spreman na reakciju. Tada će i međuubrzanja biti bolja, pa ćete od 60 do 100 km/h stizati za samo 6 sekundi, a od 80 do 120 km/h za samo 7 sekundi.
U takvom načinu i upravljač i ovjes postaju znatno tvrđi, pa je nekad pravi užitak duge zavoje proći velikom brzinom.
No, Kamiq je i pored svega udobni porodični automobil čije se vrline kriju na drugoj strani. Natprosječno je udoban čak i na lošijim cestama, a zbog veće udaljenosti od tla, s njim možete i na prihvatljiviji makadam. Iz Škode posebno naglašavaju da je prostor za motor odozdo dodatno zaštićen, ali uvijek imajte na umu da ovo nije SUV i da ni u jednoj varijanti ne može biti opremljen pogonom na svim točkovima.
Koliko god bili skeptični prema benzincu, posljednja evolucija je pokazala da ga krase neke vrline ekonomičnih turbodizelskih motora. Kamiq će vam u gradskom režimu vožnje trošiti oko 8 litara benzina, ali je fascinantno to što je na otvorenoj cesti u stanju trošiti manje od 4,5 litara. Pripazite li na autoputu, potrošnja ne bi trebala prelaziti 6 litara.
Kamiq je na bh. tržištu, pored 1,5-litarskog TSI-ja, dostupan i sa slabijim obnovljenim jednolitarskim TSI motorom, čija je cijena nešto pristupačnija. U ponudi su dva paketa opreme i mnoštvo doplative opreme.
Kamiq s bogatijim paketom opreme Selection košta 46.909 KM, dok je dodatna oprema testnom primjerku podigla cijenu na 62.741 KM.
Škoda Kamiq Selection 1.5 TSI 150KS DSG7 | |||
Cijena do registracije: | 62.741 KM | ||
Cijena najjeftinijeg modela (Škoda Kamiq Essence 1.0 TSI 95KS M5): | 36.806 KM | ||
Troškovi registracije: | 671 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 3.263 KM | ||
Servisni interval: | 15.000 km / 30.000 km | ||
Cijena osnovnog servisa: | 250 KM / 400 KM | ||
Motor: | benzinski, 1.498 ccm, 4 cilindra u liniji, 16 ventila, direktno ubrizgavanje, Turbo, Start&Stop, FWD | ||
Snaga: | 110 kW (150 KS) pri 5.000 – 6.000 obr/min | ||
Obrtni moment: | 250 Nm pri 1.500 – 3.500 obr/min | ||
Mjenjač: | DSG, automatski, 7 brzina | ||
0-100 km/h / Max: | 8,4 s / 212 km/h (WLTP) | ||
Prosj. potrošnja: | 6,0 l/100 km/h (WLTP) | ||
Emisija CO2: | 136 g/km (WLTP) | ||
Emisioni standard: | Euro 6 AP | ||
Zapr. rezervoara: | 50 l | ||
Dimenzije (D/Š/V): | 4.241 / 1.793 / 1.531 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.639 mm | ||
Min. rastojanje od tla: | 182 mm | ||
Krug okretanja: | 10,8 m | ||
Masa vozila: | 1.276 – 1.443 kg | ||
Zapr. prtljažnika: | 400 / 1.395 l | ||
Garancija: | 5 godina / 150.000 km | ||
Početak prodaje u BiH: | Mart 2024. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
D: | 6,06 s | ||
80-120 km/h: | |||
D: | 7,02 s |
Škoda Kamiq Selection 1.5 TSI 150KS DSG7
Serijska oprema Selection:
Podni prostirači (sprijeda i straga); ESC; rezervni točak umanjenih dimenzija; disk-kočnice (sprijeda i straga); alat; zaštita od udara ispod vozila; MF kožni upravljač s DSG komandama; odbojnici u boji vozila; Isofix; manuelno podešavanje visine prednjih sjedišta; pretinci u prtljažniku; preklopiva stražnja klupa; treći naslon za glavu (straga); crni krovni nosači; centralno daljinsko zaključavanje (bez Safe funkcije); termoizolaciona stakla; samozatamnjujući unutrašnji retrovizor; električni podizači prozora (sprijeda i straga); opcija isključenja suvozačevog zračnog jastuka; bočni zračni jastuci i zavjese (sprijeda); osvijetljeni pretinac za rukavice; transportna zaštita; naslon za ruku (sprijeda); obloge retrovizora i ručice vrata u boji karoserije; Lane Assist; Front Assist; okviri klime u crnoj sjajnoj izvedbi; ručica mjenjača obložena kožom; elektropodesivi, preklopivi i grijani retrovizori; Imobilajzer; Active Info displej; indikator ispuhane gume; Start&Stop sistem; pretinac za naočale; manuelno podesiva podrška za leđa (sprijeda); stražnji parkirni senzori; LED prednja svjetla; automatska svjetla sa Coming i Leaving Home funkcijom; stražnji brisač stakla; senzor za svjetlo i kišu; ključ sa daljinskim otključavanjem/zaključavanjem; 4 zvučnika; tempomat i limitator brzine; LED stražnja svjetla; prednja svjetla za maglu s korner-funkcijom; klima-uređaj; paket za pušače; indikator nevezanog pojasa; Bluetooth; čelični točkovi Tecton 16”; indikator umora vozača; gume 205/60 R16 92V; Škoda Infotainment uređaj 8,25”; platnene presvlake na sjedištima; kišobran; senzor prepoznavanja saobraćajnih znakova; DAB; 2x USB C (sprijeda); pomoć pri kretanju na uzbrdici…
Cijena modela sa serijskom opremom Selection: 46.909 KM
Dodatna oprema:
– Boja Velvet crvena metalik
– Simply Clever Plus (pretinci ispod prednjih sjedišta, mreže u prtljažniku, zaštita na vratima od udara, kanta za otpatke, dvostrana prostirka u prtljažniku, 12V utičnica u prtljažniku, paket za pušače, držač multimedije)
– Assisted Drive Plus (samozatamnjujući unutrašnji retrovizor, Lane Assist, Front Assist, grijani i elektropodesivi i preklopivi retrovizori, senzor za kišu i svjetla, prilagodljivi tempomat s limitatorom brzine, LED stražnja svjetla, prednja svjetla za maglu s korner-funkcijom)
– Hrom paket (Sunset, hromirani okvir oko prozora)
– Alu-felge 6,5Jx17” Kajam, srebrena boja, Aero crni poklopci
– MF sportski upravljač (tri kraka, s grijanjem) s DSG upravljanjem
– Zimski premium paket (USB C utori za punjenje, grijana prednja sjedišta, grijan prednji vjetrobran, samozatamljujući unutrašnji retrovizor, 8 zvučnika, indikator nivoa tečnosti za pranje vjetrobranskog stakla, Climatronic, grijanje prednje mlaznice, Smart Link Plus)
– Light and View Plus paket (samozatamnjujući unutrašnji retrovizor, elektropodesivi, preklopivi i grijani vanjski retrovizori, senzor za kišu i svjetla, Matrix Beam svjetla, dinamička kontrola svjetala, LED stražnja svjetla, prednja svjetla za maglu s korner-funkcijom)
– Navigacioni paket (glasovna kontrola; web radio; navigacioni uređaj Amundsen 9,2”; 8 zvučnika; digitalna instrument-tabla; Smart Link Plus)
– Convenience Premium paket sa Safe funkcijom (stražnja kamera, izbor načina vožnje, električno otvaranje prtljažnika, digitalna instrument-tabla, Kessy Entry, alarm, opcija samostalnog parkiranja)
– Remote Access, Infotainment Online (3 godine)
Cijena dodatne opreme: 15.832 KM
dec 06, 2024 0
dec 06, 2024 0
dec 05, 2024 0
dec 05, 2024 0
apr 10, 2023 0
okt 15, 2014 0
aug 15, 2014 0
jun 20, 2014 0