Osvježeno 14 Februara, 2025 7:06 PM
nov 03, 2022 Almir Grebović Škoda, Test 0
Karoq je došao u vremenu kada je većina proizvođača automobila već formirala vlastiti pravac koji se oslanjao na SUV-ove. Koncern (VW) je naravno imao vrlo precizan i definisan plan, koji je podrazumijevao što manje preklapanja modela koji su nastajali na identičnim platformama, ali pod drugim brendovima. Do tad su segment SUV-ova na određen način “pokrivali” s nekoliko modela u liniji Scout, ali i s Yetijem koji je bio svojevrsni lakmus-papir, pa čak možda i svojevrsni preuranjeni izlet u nepoznato. Onda smo u relativno kratkom vremenu svjedočili predstavljanju tri Škodina SUV-a potpuno različitih dimenzija, pa i namjena. Prvo je predstavljen najveći Kodiaq, pa srednji Karoq, a potom i najmanji Kamiq. Niko od njih nije bio stvarni nasljednik Yetija, budući da se koncept sva tri novopridošla crossovera u potpunosti razlikovao od prethodnog poimanja onoga što se već počelo udaljavati od nekadašnjih terenaca.
Karoq nije bio iznenađenje, jer je koncern (VW) unaprijed najavio plan i tako na određen način pripremio kupce koji su čak bili voljni sačekati, svoju “mjeru”. I konačno nakon posljednje premijere (Kamiq 2019), postalo je jasno šta je za koga. Postalo je zapravo jasno da je Karoq pozicioniran u aritmetičku sredinu, koja je mnogim brendovima bila oslonac u prodaji. Ništa drugačije nije bilo ni kod Škode – Karoq je za gotovo 4 godine sa više od pola miliona isporučenih primjeraka postao jedan od najprodavanijih Škodinih model. Štaviše, 2020. godine prema prodaji se postavio odmah iza Octavije, što je, s obzirom na klasu kojoj je pripadao, definitivno bio strahovit uspjeh.
Nakon prve četiri godine na tržištu, Karoq naizgled i nije puno dobio redizajnom. Takva je inače praksa kod automobila koji u jednom trenutku “ponesu” cijeli brend, ali je pravilo da se otprilike na pola tržišnog puta, bez obzira na sve, model podvrgne faceliftingu. Tako je pred kraj 2021. godne ozvaničen početak prodaje obnovljenog modela. Uz nešto drugačiji vizuelni izgled, forma je ostala ista, ali je nekim stilskim detaljima Karoq vizuelno postao malo dramatičniji.
Stilisti su doradili cijeli prednji dio. Prednja maska je potpuno promijenjena, pa su poznata Škodina vertikalna rebra, sad nešto ispupčenija. Donji otvor za zrak je također preoblikovan, s nešto dominantnijim krajevima, a glavna prednja svjetla su jedva vidljivo sužena. Uz potpuno novu grafiku, koju primarno čine dnevna svjetla, s blokovima svjetala za maglu, opet čine razdvojenu cjelinu. Slično je i straga, gdje je stilistima prepušteno malo više slobode na oblikovanju stražnjih svjetala, mada se najznačajnijim potezom čini kud-i-kamo veći krovni spojler. Znatno je “naljutio” stražnji kraj, a cijeli auto se zbog njega zapravo čini dužim.
Forma je naravno ostala identična – “kutijasta” i s vrlo kratkim prednjim poklopcem, što je već prema običaju obećavalo puno prostora za putnike. Pogled iz profila dovoljno govori o svemu. Dovoljno je samo obratiti pažnju na veličinu vrata u drugom redu – gotovo su ista kao ona u prvom. Škodi ovakve stvari nisu ni daleke ni strane. Simple Clever je postao sinonom za Škodu, pa nije novo da svaki model, pa i Karoq, obiluje zanimljivim i praktičnim detaljima koje inače nećete naći kod automobuila drugih brendova. Pogled sa strane otkriva i povišen klirens, što obećava malo više zabave van ceste, mada raduje i to što je ovaj automobil doslovno opasan masivnim crnim plastičnim lajsnama koje nisu u boji karoserije. Istini za volju, paket opreme Sportline nudi i varijantu lajsni u boji karoserije. Novost predstavljaju i vrlo neobične felge, ali se ne radi samo o dizajnerskim bravurama, nego o vrlo sofisticiranom obliku za kojeg tvrde da znatno utječe na potrošnju goriva.
U Karoqu ste nepogrešivo u Škodi, ali pomalo i u Volkswagenu. Nije tajna da ćete većinu onoga što je ispod lima naći i kod Seata, pa i kod Porschea, naprimjer, ali je očigledno da su neki vidljivi elementi identični na većini modela iz “koncerna”. Unutrašnjost je inače vrlo prostrana, ali prije svega udobna i krajnje ergonomična. Ovdje se i dalje osjeća miris stare škole, pa je displej infotainmenta utisnut u konzolu, a klima na starom dobrom mjestu. U njemu je i dalje konvencionalna ručica automatskog mjenjača, što sugeriše na nekadašnju platformu, koju koncern polako šalje u historiju.
Ostatak također zavisi od paketa opreme, ali je treći nivo Style i nekoliko doplativih opcija, cijelu unutrašnjost učinilo vrlo poželjnom, mada istovremeno i skupljom. U svemu tome su izuzetna sjedišta, nekoliko dekorativnih umetaka, stil upravljača i nekoliko elektronskih pomagala za vožnju, koje možete uključiti ili izabrati prema potrebi. Ni straga neće biti ni tijesno ni dosadno, a uz ovoliki otvor vrata i najkrupniji će ulaziti bez problema.
Karoq nije automobil pretjeranih dimenzija, bez obzira na to što se iznutra čini puno većim. Uz dužinu od 439 centimetara, u njemu je i prtljažnik zapremine 521 litar, što je adut kojim se niko od konkurenata ne može pohvaliti. Podatak iznenađuje, jer se Karoq dužinom uklapa u današnje dužine gradskih kompakta, pa spomenimo da je recimo Peugeot 308 dug 436,7 cm, Kia Ceed 432,5 cm, Renault Megane 436,4 cm… Linija prozora je nešto viša, ali opet sve pohvale konstruktorima, jer je dužina prtljažnog prostora 75,6 cm. Uz sve, zanimljiv je i pogled ispod podnice prtljažnika koji otkriva i rezervnu gumu, doduše, mini dimenzija, ali je već poznato da danas većina modela koji imaju i pogon na stražnjoj osovini, umjesto rezervne gume ima samo kit za popravku probušene guime.
No, Karoqa od kompakta odvaja neobično veliki klirens i nešto povišenija unutrašnjost, što mu i daje primarna obilježja SUV-a ili crossovera. Da stvari ipak nisu toliko jednostavne, (ovaj) Karoq je SUV koji ima i pogon na sva 4 točka, što je već stepenica ka ozbiljnijem nastupu i u blatu i na snijegu, ali i onda kad zagusti na asfaltu ukoliko imate nešto težu desnu nogu.
Pogon 4×4 nije pretjerano sofisticiran, jer se ne radi o terenskom automobilu. Takvi su danas sve skuplji, sve su rjeđi i malo je onih kojima je danas to potrebno. Karoqov pogon je automatski i vozač ni u jednoj varijanti ne može utjecati na njegov rad. Dakle, pogon je uvijek na prednjoj osovini, a ukoliko ustreba dodatna pomoć, sistem će prebaciti dio snage i na stražnji diferencijal.
Dio redizajna odnosio se i na pogonski sistem i to prije svega zbog zahtjeva za normama Euro 6d, pa je testirani model s dvolitarskim TDI motorom imao i nešto drugačije performanse od prethodnog, ali je snaga ostala identična – 150 KS.
Karoq prije svega ostavlja utisak čvrste vožnje. Vrlo je uvjerljiv u svim režimima, izuzev pri samom kraju režima kad se kazaljka obrtomjera gotovo primakne vrijednosti 4.000. Do tad je apsolutno upotrebljiv i pitanje da li za uobičajene vožnje zapravo ikom treba išta više.
Vrlo precizan, na momente i sportski tvrd, vratiće sa ceste na volan sve što je potrebno, pa će i onima željnim adrenalinske vožnje kroz zavoje pokloniti i takvu vrstu zabave, jer je nekad čisti užitak voziti ovakav automobil na gumama dimenzija 255/45 R19. Ako baš hoćete, izaberite način rada “Sport” što će motor uvijek držati u nešto višem radnom režimu i naravno uvijek u nižem stepenu prenosa. No, nije trkački automobil ni u jednom segmentu i puno bolje će “leći” pragmatičnim vozačima koji bi ga vozili do recimo 140 km/h. Do tad je i buka u unutrašnjosti apsolutno prihvatljiva, ali se do 90 km/h motor jedva čuje. Uz sedmerostepeni automatski mjenjač s dva kvačila DSG, može pružiti maksimalnu udobnost, ali je ostavljena mogućnost manuelnog izbora stepena prenosa – i na ručici mjenjača i na lopaticama smještenim iza upravljača. To je dobra opcija za vožnju nizbrdo, ali i prilikom prilaska sporijim automobilima ispred, pa će potreba za klasičnom kočnicom biti na minimumu. Tako ćete sigurno uštedjeti na gorivu, ali i produžiti vijek kočnicama.
No, pored manje potrošnje koju su donijele nove performanse, i dinamički potencijal je iskoristiviji, jer motor do potrebnog broja obrtaja stiže malo brže. Govorimo li o onom što je najviše potrebno na bh. magistralnim cestama, recimo da će od 80 do 120 km/h radikalnim pristiskom na papučicu gasa, stići za 8 sekundi.
Pohvalili bismo i izvanredan sistem automatskih svjetala – Full LED Matrix, koji će vozaču priređivati pravu svjetlosnu predstavu svakog trenutka kad mu u susret naiđe drugi automobil, ili ukoliko prođe pored pješaka, ili ukoliko sustigne drugi automobil, ili jednostavno ukoliko naiđe na reflektujuće saobraćajne znakove. Sistem je odličan i uvijek će eliminisati svjetlost vlastitih svjetala u području u kojem se nalazi nešto od spomenutog i to milimetarski precizno i potpuno dinamično.
Karoq je zaista vrlo kompletan automobil, jer ima pogon na sva četiri točka koji se odlično uklapa i u prilično visok klirens od gotovo 17 centimetara. No, njime neće biti vladar bespuće, ali će uz najvišu ocjenu savladavati i najstrmije makadamske uspone. U povratku i ukoliko je baš klizavo, pomoći će Hill Descent Control koji će cijeli auto malo lakše spustiti na sigurno, a istovremeno će se na centralnom displeju prikazati nešto više podataka važnijih za off-road vožnju. I to je sve, jer je sistem zasnovan na potpunoj automatici i nema nikakvih blokada diferecijala, što se uostalom i ne može očekivati od jednog kompaktnog crossovera.
Škoda ga je ponudila uz priličan broj svih opcija i kada je u pitanju pogonski sistem i kada je u pitanju oprema. Uz toplu preporuku da izaberete baš ovu boju, ostalo je stvar ličnog izbora, afiniteta i spremnosti na visinu investicije. Ne sumnjamo da će najopremljenije verzije zbog cijene izazvati visoko podizanje obrva kod svakog, ali postoji čitav niz prihvatljivijih opcija u odnosu na testiranu, koja je pored paketa opreme Style na spisku imala još desetak stavki za koje treba doplatiti. Model kao ovaj košta 81.000 KM. Model s početka ponude košta gotovo dvostruko manje, što samo znači da je kupcima na raspolaganju baš veliki broj ponuđenih varijanti.
Škoda Karoq Style 2.0 TDI DSG7 4×4 (150 KS) |
|||
Cijena do registracije: | 81.200 KM | ||
Cijena najjeftinijeg modela (Škoda Karoq Active 1.0 TSI 110 KS M6): | 43.825 KM | ||
Troškovi registracije: | 771 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 4.222 KM | ||
Servisni interval: | 15.000 km / 1 god. | ||
Cijena osnovnog servisa: | – | ||
Motor: | dizelski, 1.968 ccm, 4 cilindra u liniji, 16 ventila, direktno ubrizgavanje, Turbo, Start&Stop | ||
Snaga: | 110 kW (150 KS) pri 3.000-4.200 obr/min | ||
Obrtni moment: | 360 Nm pri 1.600-2.750 obr/min | ||
Pogon: | 4×4 | ||
Mjenjač: | automatski, 7 brzina | ||
0-100 km/h / Max: | 8,7 s / 204 km/h | ||
Prosječna potrošnja: | 5,5 – 6,2 l/100 km (WLTP) | ||
Emisija CO2: | 144 – 162 g/km (WLTP) | ||
Emisioni standard: | Euro 6 AP | ||
Zapr. rezervoara: | 55 l | ||
Dimenzije vozila (D/Š/V): | 4.390 / 1.841 / 1.608 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.630 mm | ||
Min. rastojanje od tla: | 168 mm | ||
Krug okretanja: | 10,2 m | ||
Masa vozila: | 1.598 kg | ||
Prtljažnik: | 521 / 1.630 l | ||
Garancija: | 4 godine ili 120.000 km | ||
Početak prodaje u BiH: | Juli 2022. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
D: | 6,58 s | ||
80-120 km/h: | |||
D: | 7,96 s |
Približna konkurencija i cijene osnovnih modela: | |||
– Mercedes-Benz GLA 180d 8G DCT 116 KS | 84.697 KM | ||
– Ford Kuga 1.5 EcoBoost Titanium FWD M6 150 KS | 64.319 KM | ||
– Peugeot 3008 Active 1.2 M6 130 KS | 63.867 KM | ||
– Nissan Qashqai Visia 1.3 M6 140 KS | 58.700 KM | ||
– Mazda CX30 Skyactiv-G M6 2WD 122 KS | 51.980 KM | ||
– Renault Kadjar TCe 140 M6 | 47.700 KM |
Škoda Karoq Style 2.0 TDI DSG7 4×4 (150 KS)
Serijska oprema Style:
Tekstilni podni prostirači; ESC; rezervni točak umanjenih dimenzija; servoupravljač Servotronic; (aero ratkape na točkovima u crnoj boji); alat; (izbor načina vožnje); trokraki MF sportski upravljač presvučen kožom; Isofix; (manuelno podešavanje visine prednjih sjedišta); preklopiva stražnja klupa + naslon za ruku; srebreni krovni nosači; tri naslona za glavu (straga); grijana prednja sjedišta; brava na stražnjim vratima protiv otvaranja iznutra; Kessy Full; Sunset; zamozatamnjujući unutrašnji retrovizor; električni podizači prozora (naprijed i nazad); zračni jastuk za koljena vozača; bočni zračni jastuci + zračne zavjese (naprijed); hromirani dekorativni umeci; stražnji spojler; zaštita pri transportu vozila; prednji naslon za ruku “Jumbo box”; kućišta retrovizora u boji karoserije; Front Assist; ručica mjenjača presvučena kožom; osvijetljen prostor kod nogu (naprijed i nazad); samozatamnjujući, (el. podesivi i preklopivi grijani retrovizori); Imobilizer; 12V utičnica u prtljažniku; indikator ispuhane gume; lajsne na pragovima prednjih vrata; pretinac za naočale; prednja sjedišta s podrškom za leđa; (radio Bolero); (parkirni senzori – nazad); (gume 225/55 R17 97V); Matrix beam svjetla; LED prednja svjetla; dnevna svjetla sa Coming i Leaving home funkcijom; stražnji brisač stakla; senzor za svjetla i kišu; dinamička kontrola svjetla; dodatna 4 zvučnika; dva svjetla za čitanje (naprijed); tempomat; stražnja svjetla za maglu; LED stražnja svjetla; indikator nivoa tečnosti za čišćenje vjetrobranskog stakla; opcija čišćenja prednjih farova; (klima-uređaj Climatronic); pepeljara (naprijed); Maxi Dot u boji; grijano prednje vjetrobransko staklo; indikator istrošenosti kočnih obloga; Smart Link; Bluetooth; indikator umora vozača; gume 215/55 R17 94V; tekstilne presvlake sjedišta; glasovno upravljanje; Hrom paket; ambijentalno osvijetljenje; DAB; (alu-felge Scutus 7Jx17”); USB C utor; pomoć pri kretanju na uzbrdici; parkirna kočnica; mehaničko spuštanje stražnje klupe; Phoenix narandžasta metalik boja…
Cijena modela sa serijskom opremom Style: 69.443 KM
Dodatna oprema:
– Virtuelna papučica za otvaranje prtljažnika
– Produžena garancija (4 godine ili 120.000 km)
– Performance paket (alu-papučice, izbor načina vožnje)
– Convenience paket (el. podešavanje sjedišta naprijed s funkcijom memorije + el. podešavanje retrovizora s funkcijom memorije, samozatamnjujući, grijani i el. preklopivi + elektropodesiva podrška za leđa naprijed + Crew Protect Assist)
– Trozonski klima-uređaj
– Alu-felge Sagitarius s aero ratkapama u crnoj boji 8Jx19
– Technology Columbus Plus (glasovno upravljanje + Columbus navigacioni uređaj, WEB radio + komforna telefonija LTE s bežičnim punjenjem + Virtual Cockpit + Smart Link)
– Parking Plus pack (Area View 360 + parking asistent sa senzorima naprijed i nazad)
– Remote Access + Infotainment Online (1 godina)
Cijena dodatne opreme: 11.757 KM
feb 14, 2025 0
feb 13, 2025 0
feb 12, 2025 0
feb 12, 2025 0
apr 10, 2023 0
okt 15, 2014 0
aug 15, 2014 0
jun 20, 2014 0