Osvježeno 6 Oktobra, 2024 9:41 PM
sep 13, 2024 Almir Grebović Škoda, Test 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Predstavljen septembra 2016. godine kao prvi u nizu modernih Škodinih SUV-ova, pokazao je da veliki koncern nije zaboravio svoj najmlađi brend i da će i njega potpuno prilagoditi novim trendovima među kojima je posebno kreiranje novih navika kupaca. Tako je, nakon linije nekoliko putničkih modela Scout, i nakon izleta s malim terenskim Yetijem, Škoda s Kodiaqom ušla u segment koji je odavno postao intrigantan cijeloj automobilskoj industriji, i vrlo privlačan kupcima na Starom kontinentu.
Nenavikli na Škodu ovih gabarita poklonici su se nakon Yetija našli u velikom čudu, budući da između te dvije Škode nije bilo ama baš ništa što bi nagovijestilo korak od gotovo pola metra kolika je bila razlika u ukupnoj dužini. Kodiaq, dakle, nije bio ni “N” od nasljednika malenog Yetija niti mu je to bila misija. Kodiaq je u međuvremenu, 2021. godine pretrpio blaži redizajn, a do kraja misije, koja je okončana 2024. godine dolaskom potpuno novog modela, pronašao put do oko 860.000 kupaca na više od 60 tržišta. I kupci u Bosni i Hercegovini su mu tokom gotovo 7 godina kontinuiteta u prodaji odali priznanje u vidu 761 ispostavljene narudžbe za kupovinu.
U međuvremenu je Škoda predstavila još dva SUV-a ili crossovera i time popunila sve praznine koje su vladale između sjećanja zvanog Yeti i najveće pridošlice u ponudi. Tako je za broj manji Karoq od Kodiaqa bio kraći za gotovo 32 cm, a najmanji Kamiq bio je kraći za nemalih 46 cm. Time je Škoda perfektno ugurala svoje SUV-ove u praktično sve klase čiji je sadržaj u posljednjih 20 godina počeo bujati poput kvasca u vodi.
Sedam i po godina nakon premijere prve generacije (Ženeva, februar 2016), Škoda je u oktobru 2023. godine u Berlinu premijerno predstavila nasljednika. Potpuno novi automobil opet je plijenio pažnju konvencionalnom dvovolumenskom karoserijom, velikim gabaritima, pomalo neobičnim proporcijama zbog ogromne kabine i fascinantnog prtljažnika, ali i novim tehničkim sistemima koje je Škoda premijerno predstavila upravo u novom modelu.
Nova Škoda Kodiaq je iz temelja novi automobil zasnovan na Volkswagenovoj modularnoj platformi MQB Evo i ima identično međuosovinsko rastojanje kao i prethodni model, pa je ovim postao najbliži rođak novom Passatu, novom Superbu ili novom Tiguanu. Novi izgled nosi nešto oštrije stilske i tehničke elemente, a prednja maska je još izraženija i dominantnija.
Zanimljiv detalj na njoj je osvijetljena LED linija preko sredine i vizuelno spaja glavna prednja svjetla. Definitivno se radi o novom detalju, jer su do sad takve linije “išle” ili iznad ili ispod maske. Ovaj detalj je dio doplative opreme, a ideja je prenesena s njihovog električnog Enyaqa. Novi su prednji poklopac i veliki otvor za zrak ispod prednje maske, ali su stilisti novom Kodiaqu trendovskim oblikovanjem uglova prednjeg odbojnika, ipak adresirali malo urbanije puteve. Dio doplative opreme su i LED Matrix prednja svjetla druge generacije koja svijetle nešto bolje.
SUV-ovski karakter iz profila definisan je masivnom plastičnom lajsnom u dnu vrata i obrubljenim ivicama blatobrana, a fini stilski detalj je velika srebrena ploha na posljednjem paru bočnih stakala. Oni koji bi da beskompromisno uživaju u potpunom stilu, sigurno će izabrati zatvorene točkove prečnika 20 inča, mada Škoda u ponudi ima sve od 17 inča. Stražnja svjetla su oštrih ivica čiji unutrašnji krajevi (slova C) sežu daleko prema sredini, i definitivo su novo stilsko obilježje Škode. Ispod je crvena reflektujuća traka s kristalnom strukturom koja povezuje dva stražnja svjetla.
Novi Kodiaq je od prethodnog duži za gotovo 6 cm, što se možda malo i vidi na prevjesima, mada je unutrašnjost ostala u istim gabaritima. Ipak, umijeće kreiranja pametnog interijera, zajedno s novim tehničkim detaljima donijelo nam je malo više prostora u unutrašnjosti i malo drugačiji osjećaj.
Svaki standardno opremljen Kodiaq dolazi sa solidnom opremom, ali s tekstilnim presvlakama sjedišta, pa je jasno da će luksuznija ponuda šarmirati kupce kojima finansije ne predstavljaju nikakav problem. Upravo zbog toga je unutrašnjost Kodiaqa izgledala perfektno – paket Suite-Cognac po cijeni od 3.141 KM pruža jedan sasvim drugačiji pogled i od klasičnog SUV-a pravi nekonvencionalni poslovni, luksuzni automobil. Intrigantna boja, svjesno istaknuti X štepovi, kožni segmenti ubačeni i u konzolu i u obloge vrata, aluminijski umeci i kontrastni paneli, činili su osjećaj boravka na bilo kojem sjedištu kao s VIP tretmanom.
Iz Kodiaqa je dolaskom nove generacije displej infotainmenta “izvučen” iz konzole, što je kokpitu dalo jedan sasvim novi izgled. U osnovnom paketu opreme stiže u dimenziji 10 inča, ali se uz doplatu od 1.786 KM dobije displej dužine dijagonalne linije 13 inča. Uz njega stiže, navigacioni sistem i trogodišnja pretplata za Remote Access, a to je potpuno novi način nadzora vlastitog automobila putem pametnog telefona. Uz doplatu stiže i head-up displej kojeg prvi put srećemo u ovom automobilu.
Iznenađenje je i migracija “ručice mjenjača” na vrat upravljača. Naravno da se ne radi o klasičnoj ručici mjenjača nego samo o posebnim električnim tasterima kojima se izdaju naredbe mjenjaču – ili naprijed, ili nazad, ili aktiviranje parkirne kočnice. Time je stvoren novi prostor na centralnom grebenu i povećan prostor za odlaganje sitnica i to za 2,1 litar. Navlačenjem “roletne” potpuno možemo sakriti i detalje i vrijedne stvari. Tu je još i mjesto za bežično punjenje pametnog telefona i dva USB konektora u formatu C.
Ono što je zaista potpuno novo, i ono na što smo obratili najviše pažnje, to je novi takozvani sistem Smart Dials. Premijeru bilježi upravo na ovom modelu. Smart Dials su u principu tri nova multifunkcionalna interaktivna rotaciona tastera, što predstavlja multifunkcionalne kontrole ispod displeja infotainmenta. Njima se može upravljati okretanjem i pritiskom, a svaki ima digitalni displej u boji.
Ova kombinacija haptičkih i digitalnih elemenata omogućava brz pristup brojnim funkcijama. Tako se, recimo, putem dva vanjska rotaciona kontrolera upravlja unutrašnjom temperaturom, grijanjem ili ventilacijom sjedišta. Također, ostavljena je i mogućnost posebnog postavljanja upravljačkih funkcija na pojedinim kontrolerima. Srednjem kontroleru dato je nešto više funkcija, čije se upravljanje manifestuje prikazom na centralnom displeju. Njime, recimo, možete birati način vožnje (Eco, Normal, Off-road, Comfort…) ili zumiranje karte na navigacionom uređaju.
Govorimo li o prostoru, oni straga će ga imati više nego oni sprijeda. Razmak između prednjih sjedišta je gotovo pola metra, što ćete naći samo u izuzetno velikim automobilma, ali je zanimljiva mogućnost pomicanja cijele stražnje klupe i to za dvadesetak centimetara – zatreba li vam dodatni prostor u prtljažniku, jednostavno je pomjeriti sjedišta prema naprijed i od Kodiaqa dobiti pravi dostavni kombi.
Novog Kodiaqa možete naručiti i s trećim redom sjedišta, što je također prvi put u jednoj Škodi, ali ako je sa samo pet sjedišta onda ćete imati pravu raskoš u prtljažniku. Podaci su impresivni! Čak je 910 litara bez preklopljenih naslona stražnjih sjedišta (75 više nego kod prethodnika), a ukoliko su preklopljeni i pomaknuti skroz prema naprijed, u prtljažnik može stati 2.105 litara (40 više nego u prethodnika). Malo je onih kojima će trebati više.
Ako ste već odlučili da za Kodiaq izdvojite stotinjak hiljada KM, onda ispred sebe možete očekivati i 10-inčni displej umjesto table s različitim prikazom instrumenata, moćni dvolitarski dizelski motor, automatski DSG mjenjač s dva kvačila i neizbježni pogon na sva četiri točka. Nema sumnje u to da jedino u ovoj varijanti Kodiaq može ispuniti očekivanja prosječnog vozača u BiH koji cilja na sličan automobil, mada Kodiaq može imati i skromniji motor i pogon samo na dva točka i manje točkove, ali jedini izbor mjenjača je sedmerostepeni DSG.
Malo je onih koji će reći da dvolitarski TDI sa 193 KS nije najbolji izbor za Kodiaq. Vožnja automobila teškog gotovo dvije tone uz 193 KS postaje prava igrarija. Na raspolaganju nam je bilo i 400 Nm već od 1.750 obr/min pa je jasno da je snažniji TDI opcija uz koju neće nedostajati ni snage ni brzine (u ponudi je i TDI sa 150 KS). Uz DSG mjenjač pružiće punu udobnost iako će se oglasiti zvukom koji odavno u BiH nikom ne smeta. Naprotiv! Dovoljno je dinamičan da vas dovede do 200 km/h i da, ukoliko ustreba od 60 do 100 km/h stigne za samo 6,2 sekunde koliko će mu trebati i za ubrzanje od 80 do 120 km/h.
Od njega na asfaltu možete očekivati sve, ali i ne toliku tišinu odozdo zbog niskoprofilnih guma namijenjenih savršeno ravnom asfaltu. Uz njih je stizao i vrlo precizni multilink straga koji je samo potvrdio da je novi Kodiaq savršena asfaltna kočija. Poželite li malo off-roada, ipak će vam trebati gume primjerene blatu i neprimjerenom terenu, mada će se unaprijed programirani program off-road potruditi da prenos prilagodi različitoj klizavojoj podlozi. Kodiaq je od tla udaljen gotovo 20 cm, što je garant da će progutati svakojaki makadam, ali je opet važno obratiti pažnju na krajnje mogućnosti guma i na to da ne postoji opcija koja će ga pretvoriti u bilo kakvog terenca.
Kodiaq će zbog toga perfektno i bez velikog naginjanja prolaziti kroz zavoje i gutati sve asfaltne kilometre gotovo bez većih zamjerki i uvijek će imati dovoljnu rezervu snage da u trenutku ubrza i riješi problem kratke isprekidane linije.
Satisfakcija vožnje može stići i na benzinskoj pumpi, jer dvolitarski TDI ni s ovakvom karoserijom neće prijaviti pretjeranu žeđ. Na otvorenoj cesti je u stanju trošiti između 5 i 6 litara, a na autoputu i u gradu do 8 litara dizelskog goriva.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Kodiaq je veliki automobil s velikim mogućnostima izbora i motora i opreme. Model na testu koštao je 106.454 KM. Nije malo, ali je dobro opremljen i ima najsnažniji dizelski motor. Kupci, naravno imaju i mogućnost izbora, jer se nudi od početne cijene 70.258 KM. Takvog pokreće benzinski motor sa 150 KS i skromnije je opremljen. Ni cijena testiranog modela nije najviša. Oprema je ta koja automobil može i obogatiti i podići mu vrijednost. (ag)
Škoda Kodiaq Selection 2.0 TDI DSG7 4×4 (193 KS) | |||
Cijena do registracije: | 106.454 KM | ||
Cijena najjeftinijeg modela (Škoda Kodiaq Selection 1.5 TSI DSG7 150 KS): | 70.258 KM | ||
Troškovi registracije: | 848 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 5.536 KM | ||
Servisni interval: | 15.000 km / 30.000 km | ||
Cijena osnovnog servisa: | 280 KM / 480 KM | ||
Motor: | dizelski, 1.968 ccm, 4 cilindra u liniji, 16 ventila, Turbo, Start&Stop, AWD | ||
Snaga: | 142 kW (193 KS) pri 3.500 – 4.200 obr/min | ||
Obrtni moment: | 400 Nm pri 1.750 – 3.250 obr/min | ||
Mjenjač: | DSG, automatski, 7 brzina | ||
0-100 km/h / Max: | 7,8 s / 220 km/h (WLTP) | ||
Prosj. potrošnja: | 6,0-6,6 l/100 km (WLTP) | ||
Emisija CO2: | 158 – 174 g/km (WLTP) | ||
Emisioni standard: | Euro 6 AP | ||
Zapr. rezervoara: | 58 l | ||
Dimenzije (D/Š/V): | 4.758 / 1.864 / 1.657 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.791 mm | ||
Min. rast. od tla: | 187 mm | ||
Krug okretanja: | 12,0 m | ||
Masa vozila: | 1.792 kg | ||
Zapr. prtljažnika: | 910 / 2.105 l | ||
Garancija: | 5 godina ili 150.000 km | ||
Početak prodaje u BiH: | Juli 2024. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
D: | 6,23 s | ||
80-120 km/h: | |||
D: | 6,60 s |
Škoda Kodiaq Selection 2.0 TDI DSG7 4×4 (193 KS)
Serijska oprema (Selection):
Podni prostiračni (sprijeda i straga); (rezervni točak umanjenih dimenzija); disk-kočnice (sprijeda i straga); priprema za kuku za vuču; (MF upravljač presvučen kožom s DSG komandama); Isofix; (manuelno podešavanje visine prednjih sjedišta); pretinci u prtljažniku; krovni nosači srebrene boje; tempomat; (grijana prednja sjedišta); električna dječija brava; (Kessy Go); zatamnjena stakla; samozatamnjujući unutrašnji retrovizor; prednji zračni jastuci (+opciono isključenje zračnog jastuka suvozača); preklopiva stražnja klupa; bočni zračni jastuci i zavjese (sprijeda); Lane asistent; mreža u prtljažniku; dvostrana prostirka u prtljažniku; osvijetljeni prostor kod nogu (sprijeda i straga); elektropodesivi, preklopivi, grijani i samozatamnjujući vanjski retrovizori (s opcijom grijanja); senzor za nadzor saobraćaja (straga); Imobilajzer; 12 V utičnica; digitalna instrument-tabla; indikator ispuhane gume; (manuelno podesiva podrška za leđa – sprijeda); parkirni senzori (sprijeda i straga); Infotainment uređaj 10″; (Matrix Beam svjetla; LED prednja svjetla s korner funkcijom); Front Assist; senzor za svjetlo i kišu; dinamička kontrola svjetala s korner svjetlima; 8 zvučnika; stražnja svjetla za maglu; LED stražnja svjetla; svjetla za sve vremenske prilike s korner opcijom; automatska svjetla s Coming i Leaving Home funkcijom; App-Connect žičani i wireless; komforna telefonija + bežično punjenje; indikator umora vozača; gume 215/65 R17 99V; stražnja kamera; trozonski klima-uređaj Climatronic; prediktivni limitator brzine; (platnene presvlake sjedišta); glasovna kontrola; ambijentalno osvjetljenje; senzor prepoznavanja saobraćajnih znakova; DAB; USB-C utori; (pomoć pri kretanju na uzbrdici); parkirna kočnica; (alu-felge 7Jx17″)…
Cijena modela sa serijskom opremom Selection: 83.753 KM
Dodatna oprema:
– Bronx zlatna metalik boja
– Akustik paket + Sunset (akustični prozori, zatamnjena stakla, dodatna unutrašnja zvučna izolacija)
– Assisted Drive Plus paket (Area View kamere, proaktivna zaštita putnika, inteligentni parking asistent, prilagodljivi tempomat)
– Simply Clever Family paket (pregradna mreža, stražnje rolo zaštite, zaštita za vrata pri otvaranju, bočni zračni jastuci sprijeda i straga, zračne zavjese)
– Daljinsko grijanje vozila
– Suite-Cognac (hromirane dekoracije; sjedišta presvučena kožom)
– Aero alu-felge Rila 8Jx20″ Antracit
– Električna kuka za vuču s adapterom, asistent pri upravljanju prikolicom
– Light & View paket plus (osvijetljena prednja maska + Matrix Beam svjetla, LED svjetla s korner opcijom, LED stražnja svjetla)
– Performance paket (pomoć pri kretanju na uzbrdici, pomoć pri kretanju na nizbrdici, prilagodljiva kontrola šasije)
– Technology Paket 13″ Plus (Head-Up displej, navigacioni uređaj 13″)
– Zimski paket (MF grijani upravljač presvučen kožom s DSG komandama, grijana sjedišta)
– Convenience paket plus (rezervni točak umanjenih dimenzija, elektropodesiva prednja sjedišta s memorijom, prilagodljivo dno prtljažnika, virtuelna papučica, Kessy, alarm, elektropodesiva podrška za leđa – sprijeda, zvučni sistem)
– Remote Access (3 godine)…
Cijena dodatne opreme: 22.701 KM
okt 04, 2024 0
okt 04, 2024 0
okt 03, 2024 0
okt 03, 2024 0
apr 10, 2023 0
okt 15, 2014 0
aug 15, 2014 0
jun 20, 2014 0