Osvježeno May 16th, 2022 4:05 PM
May 10, 2022 Almir Grebović Škoda, Test 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Prije 13 godna teren je još uvijek bio klizav, pa je Škoda stidljivo nastupila s Yetijem, crossoverom skromnih dimenzija koji je u to vrijeme bio lakmus-papir tržišta. Yeti je bio Škodina uzdanica sve do 2017. godine, kada je otišao u historiju. Nešto ranije pojavio se novi koncept za kojeg su svi pretpostavljali da se radi o nasljedniku, no Grupacija je imala sasvim drugačije planove. Pojavio se puno veći i ozbiljniji SUV koji je po svemu mirisao na luksuz i prostor kakav kod Škode do tada nije viđen i od tada zapravo kreće prava historija Škodinog ulaska u ovaj tržišni segment. Veliki Kodiaq je bio samo početak, a pomalo je bilo neobično što je Škoda krenula obrnutim redoslijedom – prvo je predstavila veliki SUV dužine 4.697 mm, potom srednji Karoq dužine 4.384 i na kraju najmanji Kamiq koji između krajnjih tačaka broji 4.241 mm. Analogno veličini idu i snage motora i oprema, ali im je zajedničko to što im imena započinju sa slovom K, a završavaju sa slovom Q.
Pune 4 godine, 60 tržišta, 600.000 primjeraka – epilog je nastupa “prvorođenog” Škodinog SUV-a. Dosta, možda i previše, budući da se radi o velikom SUV-u, čija cijena baš nije pristupačna svima. Onda je 2021. godine stiglo prvo vidno renoviranje.
Redizajnom smo dobili neke stilske promjene, pa Kodiaq izgleda dominantnije, pomalo “opasnije”, u opciji ima i puno više toga što krasi eksterijer i interijer, ali su mu poboljšani i virtuelni kokpit, prikaz na displeju, softver… Redizajnom je nažalost izgubio i dizelski dragulj – dvolitarski BiTDI s 240 KS, koji je predstavljao jednog od najznamenitijh turbodizelskih motora na tržištu. Najveći Škodin SUV je morao kleknuti na koljena pred pravilima Evropske i drugih komisija koje već godinama kroje tehničku sudbinu cijele automobilske industrije, budući da se njegovih 167 grama CO2/km nije uklapalo u viđenje ekološki teoretičara. No, možda mjesta očajavanju ne bi trebalo biti, jer će još jedno vrijeme, a nadamo se što duže, u ponudi ostati izvrsni dvolitarski tubrodizelski motor s 200 KS, koji također stasom, ali na sreću ne i “glasom”, može stati “na crtu” svim konkurentima, pa i onim koji se prepotentno hvale davno stečenim epitetom “premijum”.
Restilizovani Kodiaq je tako dobio nešto ispoupčeniju prednju masku, čak i novi oblik poklopca motora, nešto dugačija prednja i stražnja svjetla, odbojnike i krovni spojler. Nije mnogo, ali je dovoljno da nastavi niz “4-60-600.000”. I dalje je ostao najveći Škodin SUV, pa se uz gotovo nepromijenjenu dužinu od 4.699 milimetara i zaista čini gorostasnim. Pogotovo fascinira masivnost iznad i iza stražnje osovine, što uvijek garantuje puno prostora na stražnjoj klupi i puno prostora u prtljažniku.
Ambijent unutra je sve manje autentični Škodin, što možda najviše zavisi od ponuđene opreme. Raskošan je na svakom koraku, pa nije čudno što danas oni koji su nekad birali isključivo njemački ili britanski premijum, bez trunke predrasude voze upravo Škodu Kodiaq. Zašto ne. Ono što je prepoznatljivo, vidljivo je jednim pogledom – tabla s instrumentima, upravljač i… i to je sve. Ostatkom bismo možda mogli nazvati autentičnim Kodiaqovim, jer je ovaj auto dva koraka po svemu iznad Karoqa ili Kamiqa – nešto kao Superb među ostalim “malim” Škodama. No, ni Kodiaq nije ostao imun na prepoznatljiva Škodina “Simple Clever” rješenja. Neizbježan je kišobran u vratima, lijevak na posudi tečnosti za pranje prednjeg vjetrobrana i strugač za led s unutrašnje strane limenog poklopca otvora rezervoara. I to su detalji koji već godinama Škodine automobile čine prepoznatljivim i “prijateljskim”.
Masivnost svih elemenata u unutrašnjosti obično je odlika svih velikih SUV-ova, pa i ovog. Tako “mesa” ne nedostaje ni na dijelu koji spaja tunel i konzolu, sjedišta, pragove… To je i jedan od razloga, zbog čega su spremišta za odlaganje stvari na svakom koraku – i ona skrivena s poklopcima, ali i ona otvorena.
Prednja sjedišta profilisana i luksuzno segmentirana definitivno odaju karakter ovog automobila, ali se prava priča krije tek straga. Među osovinama mu je i više nego dovoljno da stražnja klupa ne bude pretijesna nikome, pa ni trojici odraslih. Kad imate 2.788 mm sve je jasno – stražnja klupa se po klizačima može pomijerati 18 centimetara, što Kodiaqu može dati dodatnu upotrebljivost. Čak i ukoliko stražnju klupu pomjerite u potpunosti prema naprijed, prostora za sjedenje opet ima dovoljno, a prostor u prtljažniku izdašniji je za 205 litara. Štaviše, stražnja klupa se tako može pomijerati po segmentima, što je opcija koja može pomoći. E sad zamislite – pomaknite prednja sjedišta u krajnji položaj i izmjerite koliko ima do naslona stražnjih sjedišta. Mi smo izmjerili – ima čak pola metra. Kad je već prostor toliko izdašan, onda je šteta u opremi ne izabrati i avionske stoliće, koji dođu na naslonima prednjih sjedišta. Uz dva položaja, na njih se može smjestiti recimo tablet i limenka s pićem, a “drugi razred” će u svakom slučaju za sebe moći neovisno podesiti klimatizaciju i to u punom kapacitetu.
Prtljažnik je u osnovnoj konfiguraciji dovoljno prostran – 630 litara, ali je u njemu još nekoliko korisnih detalja. Postoje pregrade sa strane, klizne kuke za kačenje predmeta koji bi se prevrtali po površini, mrežica za fiksiranje, ali i dvostruko dno podijeljeno u dvije grupe. Donji nivo je djelimično upotrebljiv, budući da se u njemu krije rezervna guma. Ne može ni biti veći zbog diferencijala koji mu osigurava i stražnji pogon, odnosno mogućnost vožnje prema sistemu 4×4.
Izrada je opet priča za sebe – milimetarski precizna uklapanja između segmenata nisu ostavila nikakvu mogućnost pomicanja bilo kojih susjednih dijelova. Jednostavno – sve čvrsto i stameno i bez ijednog cvrčka, bez obzira na to po kakvoj podlozi vozite. Kombinovani materijali daju različit osjećaj na dodir, pa ćemo sresti svega – od masivne i čvrste plastike koja je uglavnom sklonjena od pogleda i koja se nalazi oko nogu putnika do mesnatog i mekog materijala koji dominira konzolom i oblogama vrata.
Teško da bi u ovom segmentu (i gabaritnom, i statusnoim, i cjenovnom) moglo bolje.
Možda je ovo jedan od razloga što do putnika dopire rijetko koji zvuk s vana, pa i onaj kojeg proizvodi motor. Ko bi rekao da se radi o velikom dizelu koji “po prirodi” proizvodi puno grublji zvuk i puno više vibracija. Šteta je što će vrlo brzo doći vrijeme kad ćemo se s nostalgijom sjećati magične skraćenice TDI koja je obilježila epohu koja traje bezmalo 33 godina. Bezbrojne varijacije na identičnu temu rađale su se konstantno, pa i danas ako ćemo pošteno, da bi kulminaciju imale posljednjih nekoliko godina s dvolitarskim TDI-jem sa čijim se snagama Volkswagen već igra kako hoće. Kodiaq se tako danas isporučuje s dvolitarskim dizelom u dvije varijante sa 150 i sa 200 KS (nekad 190 KS), a kao što smo rekli, dolaskom obnovljenog modela oprostili smo se od najsnažnije varijante ovog motora.
Ipak, 200 KS i 400 Nm dovoljno je i za krstarenje i za egzibicije. Kome je, dakle, 150 malo, 200 će biti sasvim sigurno dovoljno – dovoljno je dinamičan i istovremeno dovoljno štedljiv. Uz već provjerenu priču sa sedmerostepenim DSG-om, međuubrzanja su fantastična – od 60 do 100 km/h mu treba tek nešto više od 6 sekundi! Nema dileme, ovaj motor i ovaj mjenjač su idealan par, a potvrdu svega daju već prvi metri vožnje i prvi odlučniji pritisak na papučicu gasa.
Kodiaq je poprilično težak, ali se čini da se motor s lakoćom nosi s njegovih gotovo 1.700 kilograma, budući da ga je u stanju potjerati čak do 218 km/h. Masivni SUV nije trkač koji će oštro napasti svaki zavoj, ali je automobil koji će s pogonom 4×4 vrlo vješto savladati i poneki klizavi asfaltni izazov, budući da će pametni Haldex i pametni ESP munjevitom reakcijom nepogrešivo priteći u pomoć. Zbog prilično niskog profila guma, ali i zbog specifičnog ovjesa zbog pogona, odozdo će se javiti poneki zvuk kada asfalt već pokaže aljkavost putnih službi ili pomjerenih šahtova, no ostatak vožnje može proteći kao u najudobnijoj putničkoj limuzini.
Izazov makadamske ceste, ali i ponekog pravog off-roada mogu ograničiti samo neprikladne gume, jer će njegovih 19 cm udaljenosti od tla, snažan motor i poneki softverski terenski pomoćnik omogućiti i malo uživanja van urbanog ili pravog asfaltnog okruženja.
Iako se na prvi pogled motor snažan 200 KS može učiniti previše rastrošnim, budući da na plećima nosi više od 1,7 tona, potrošnja goriva se kreće u sasvim uobičajenim okvirima. Tako će vam na otvorenoj cesti trebati tek nešto više od 5,5 litara dizela, a u gradu tek nešto više od 8 litara istog goriva. Uz malo sreće i uz pun rezervoar od 60 litara, mogli bite preći i više od hiljadu kilometara.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Veliki Kodiaq je restilizacijom dobio i nešto drugačiju opremu, što je redefinisalo i cijene, no u Škodinoj ponudi su čak i neki modeli koji se mogu kupiti već za 55 hiljada KM. Naravno, radi se o najslabijem benzincu s ručnim mjenjačem, koji je vrlo rijedak izbor kupaca. Najčešći izbor su dizelske varijante, pa se najslabija dizelska opcija, snažna 150 KS, može dobiti za oko 65 hiljada KM, u čemu je izvrsni DSG mjenjač. Oni ozbiljniji biraće sasvim sigurno najsnažniju dizelsku varijantu s pogonom 4×4 koji će platiti oko 80 hiljada KM, ali neke primjerke čini i bogata oprema, kao što je recimo Style. Tako testirana verzija košta nešto više od 100 hiljda KM, što je čini opcijom za “do kraja života”.
Cijena do registracije: | 101.369 KM |
Cijena najjeftinijeg modela (Škoda Kodiaq Ambition 1.5 TSI 150 KS M6): | 55.020 KM |
Cijena približno opremljenog ekvivalentnog benzinca (Škoda Kodiaq Style 2.0 TSI 190 KS DSG7 4×4): | 95.824 KM |
Troškovi registracije: | 848 KM |
Iznos kasko-osiguranja: | 5.271 KM |
Servisni interval: | 15.000 km / 1 god. |
Cijena osnovnog servisa: | 250 KM |
Motor: | dizelski, 1.968 ccm, 4 cilindra u liniji, 16 ventila, Turbo, direktno ubrizgavanje – Commonrail, Start&Stop |
Snaga: | 147 kW (200 KS) / 3.500-4.200 obr/min |
Obrtni moment: | 400 Nm pri 1.750-3.500 obr/min |
Mjenjač: | automatski, 7 brzina |
0-100 km/h / Max: | 7,7 s / 218 km/h |
Prosječna potrošnja: | 6,3-7,0 l/100 km (WLTP) |
Emisija CO2: | 164-184 g/km (WLTP) |
Emisioni standard: | Euro 6 AP |
Zapremina rezervoara: | 60 l |
Dimenzije vozila (D/Š/V): | 4.697/1.882/1.661 mm |
Međuosovinski razmak: | 2.790 mm |
Minimalno rastojanje od tla: | 192 mm |
Krug okretanja: | 11,6 m |
Masa vozila: | 1.765/1.967 kg |
Prtljažnik: | 835/2.065 l |
Garancija: | 5 godina / 150.000 km |
Početak prodaje u BiH: | Januar 2022. |
. | |
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |
60-100 km/h: | |
D: | 6,37 s |
80-120 km/h: | |
D: | 7,49 s |
Približna konkurencija i cijene osnovnih modela: | |
– Audi Q5 Basic 35TDI 163 KS | 101.448 KM |
– Mercedes GLB 180d 116 KS | 88.079 KM |
– VW Tiguan Life 1.5 TSI 150 KS | 64.307 KM |
– Renault Koleos Techno TCE 160 EDC | 62.000 KM |
– Mazda CX5 Emotion G165 | 54.980 KM |
– Seat Tarraco Style 1.5 TSI 150 KS | 53.685 KM |
Serijska oprema modela (Style):
Podni prostirači (naprijed i nazad), ESC, rezervni točak manjih dimenzija, disk-kočnice (naprijed i nazad), alat, dodatna zaštita ispod vozila, MF kožni sportski upravljač (s DSG upravljanjem), branici u boji vozila, Isofix, manuelno podešavanje visine prednjih sjedišta, pretinci u prtljažniku, preklopiva stražnja klupa, treći naslon za glavu (nazad), crni krovni nosači, Kessy, samozatamnjujuće unutrašnje ogledalo, el. podizači prozora (naprijed i nazad), mogućnost isključenja zračnog jastuka suvozača, bočni zračni jastuci + zračne zavjese (nazad), osvijetljeni pretinac za rukavice, dekorativni umeci Cooper, prednji naslon za ruku + Jumbo Box, ručice vrata i kućištra retrovizora u boji karoserije, Front Assist, homirane dekoracije oko izvoda ventilacije, ručica mjenjača presvučena kožom, elektropodesivi, el. preklopivi, grijani vanjski retrovizori, Imobilajzer, indikator za ispuhanu gumu, pretinac za naočale, manuelno podešavanje podrške za leđa (kod prednjih sjedišta), stražnji parkirni senzori, Lane Assist, LED glavna svjetla s korner funkcijom, automatska dnevna svjetla + Coming i Leaving Home funkcija, stražnji brisač, senzor za svjetlo + senzor za kišu, 8 zvučnika, Tempomat + limitator brzine, Full LED stražnja svjetla, Climatronic, osvjetljenje prtljažnika, paket za pušače, Maxi Dot, Smart Link, Bluetooth, alu-felge 6Jx16, gume 205/60 R16, Radio Bolero 8”, Style sjedišta, kišobran, ambijentalno osvijetljenje u crvenoj boji, USB (2x), pomoć pri kretanju uzbrdo, Corrida crvena SPE boja.
Cijena modela sa serijskom opremom: 40.613 KM
Dodatna oprema:
Električno otvaranje i zatvaranje prtljažnika, Sunset, hromirani okvir oko prozora, Sound system Škoda, produžena garancija 4 godine ili 120.000 km, stražnja kamera, Kessy, panoramski krov II, rezervni točak manjih dimenzija, alu-felge 7Jx18 Vega Aero (crne, polirane), paket za prtljažnik (mreže u prtljažniku), centralni naslon za ruku naprijed Jumbo Box + 2 USB nazad (samo punjenje), paket za unutrašnjost (bez paketa za pušače + kanta za otpatke + stolići na naslonima prednjih sjedišta), mali kožni paket (MF kožni upravljač + grijanje upravljača + kontrole za radio i telefon na upravljaču, DSG upravljanje kod upravljača, dekor na instrument-tabli sive boje + Hot-stamping copper, Full LED prednja svjetla s korner funkcijom + svjetla za maglu, grijana prednja sjedišta + grijanje tekućine za mlaznice, navigacioni uređaj Amundsen + Virtual Cockpit – digitalna instrument-tabla, Care connect + Infotainment online (1 godina).
Cijena dodatne opreme: 10.279 KM
May 16, 2022 0
May 16, 2022 0
May 14, 2022 0
May 13, 2022 0
Oct 15, 2014 0
Aug 15, 2014 0
Jun 20, 2014 0
Jun 15, 2014 0