Osvježeno 25 Marta, 2025 11:40 AM
sep 16, 2020 Almir Grebović Škoda, Test 0
Od prve (moderne) Octavije pa do aktuelne, koja se pojavila prije nekoliko mjeseci, prošla su 72 litra. Litra? Da! Upravo toliko je prtljažnik nove Octavije veći nego prtljažnik one koja se pojavila 1996. godine. U taj stari se moglo “smjestiti” 528 litara stvari. Kod nove je to čak 600 litara, čime nadmašuje sve konkurente iz klase i većinu konkurenata iz više klase. Pred ovim podatkom treba joj kleknuti na koljena. To je nešto čime je u potpunosti oborila s nogu kupce u BiH, ali i širom svjetskih tržišta na koja je stigla.
No, uspjeh vjerovatno ne bi bio krunisan da se svakom tom litru nije moglo pristupiti jednostavnije nego kod drugih automobila. Puno je i danas automobila s velikim prtljažnikom. Ima ih i boljih, ali je takozvano liftback rješenje konačno stavilo krunu na sve ono što joj je bilo dobro. Poklopac prtljažnika sezao je do linije krova, a s njim se podizalo i stražnje staklo i praktično otkrivalo cijelu površinu prtljažnika. Bolje nije moglo, a ni trebalo. To “strašno oružnje” dalo je nesvakidašnju upotrebljivost automobilu koji je u jednom paketu trebao zadovoljiti afinitete najvećeg broja kupaca.
Octavia je oduvijek bila porodični automobil kojem su sve nedostatke gledali kroz prste, ali i sinonim za alternativnu biznis-limuzinu. Uvijek je imala i cijenu kojom je definitivno postala (drugi) narodni auto u BiH, a vrijeme je pokazalo da su joj trajnost i pouzdanost najsvjetlije vrline.
Koliko je prva generacija oduševljavala prtljažnikom, toliko su joj zamijerali skučenost na stražnjim sjedištima. Pa Ok, ona je bila samo Golf 4 s malo više lima iza stražnje osovine. Između osovina je tada imala (samo) 2.512 mm. Onda je došla druga sa 2.578 mm, pa treća sa 2.686 mm i konačno četvrta sa 2.686 mm. Treća i četvrta isto? Da, jer dalje nije više imalo smisla. Ugrozila bi Passata (2.791), a i treća evolucija je definitivno donijela udobnost straga, koja joj je toliko nedostajala od početka.
Od prve pa do aktuelne Octavije prošlo je i 18 centimetara. Rasla je, što je u potpunom duhu vremena u kojem živimo. Automobili postaju sve veći, i sve opremljeniji, pa tako i Škoda Octavia. Sve bolja i sve stamenija, na određeni način sve samostalnija, pored cijele hrpe novih i autentičnih modela, došla je i do četvrte generacije (A8). Nikad bolja, nikad na čvršćim temeljima i nikad s ovakvim imidžom.
Duža je i šira, i opet s većim prtljažnikom od prethodne. Ima li granice? Vidjećemo kod sljedeće generacije.
Osnovna forma stoji od trenutka kada ja 1996. godine prva (moderna) generacija ugledala svjetlo dana. Octavia je Octavia, i zbog toga oduvijek sugeriše i na oblik karoserije i na ogroman prtljažnik kojem se pristupa preko liftback karoserije i tu eksperimenata ne smije biti.
Evoluirala je u dizajnu, ali je i dalje 100% Škoda i sa 100% autentičnim detaljima. Uža prednja svjetla i potpuno prepoznatljiva prednja maska, nešto je što na Škodama viđamo na nekoliko aktuelnih modela. Na ovom modelu prednja svjetla nisu “obična” nego Matrix beam LED, a imaju dinamičku kontrolu s korner funkcijom. Ova svjetla nisu u serijskim paketima opreme, pa za njih valja doplatiti. Detalji s boka otkrivaju porijeklo, pa zajedničke linije dijeli i s Audijem i s Volkswagenom. Straga je opet autentična. Oblik i grafika svjetala je nešto što smo već vidjeli i na Scali, i na Karoqu, i na Kodiaqu. Dinamički LED žmigavci odlično izgledaju, a i za njih također treba doplatiti. Novost je i to što preko sredine poklopca prtljažnika stoji ispisano ime proizvođača. Ok je, ali opet ćemo pohvaliti zakošeni stražnji dio, kojeg u osnovi čini pokliopac epskih dimenzija. Treba li nekome možda karavan? Ma, kakvi!
Škoda je iz generacije u generaciju gigantske korake pravila i u unutrašnjosti. Evolucija na djelu, a displeja kao u priči. Novi detalji na svakom koraku… Stepenicu više u luksuzu prvo pravi široka sjajna lajsna koja se konzolom proteže praktično od vrata do vrata, a oko nje su ugodni materijali – meka plastika na vrhu i tkanina iznad nje. Bez zamjerke! Odličan profilisani volan s autentičnim komandama opet govori da Octavia više ne mora biti “alternativna” biznis-limuzina. Tek dodirom na taster “start engine stop” iza upravljača će se ukazati instrumenti. Da… nema više mehaničkih kazaljki. Octavia je od osnovnog paketa opreme iza upravljača dobila displej, a samim tim i čitavu hrpu novih mogućnosti kada su u pitanju prikaz i upravljanje funkcijama. Još jedan je displej, ali na sredini konzole i nešto veći.
Također, u dio doplative opreme spada i vrhunsko vozačevo sjedište koje je putem motora pomjerljivo u svim smjerovima, a usto ima i funkciju tri memorije. Odlično se uklapa u ambijent, ali može i bez njega, što će cijenu učiniti još povoljnijom.
Naprijed je udobno i široko, ali je također važno i to što je na stražnjim sjedištima udobno i široko. A na sredini pravi mali “gadget-paket”, što zapravo predstavlja upravljanje trećom zonom vrhunskog i pametnog klima-uređaja. Dva su USB utikača za punjenje smart uređaja, ali i utičnica sa izvorom napajanja napona 220 volti. Ne možete baš uključiti bojler, ali možete recimo punjač za mobitel ili neke druge manje potrošače. USB utičnice su svakako samo u standardu “C”.
Nova Octavia je tako puna autentičnih pametnih rješenja. Puno je prostora za odlaganje, i detalja koji su na prvi pogled beskorisni, ali… Skriveni u vratima su otvori za recimo kišobrane ili za četke, što je nekad bila karakteristika Superba, u poklopcu za gorivo je strugač za led, na naslonima sjedišta su po dva zadžepka različitih veličina, poklopac posude za tečnost za pranje stakala se jednim potezom pretvara u lijevak, u prtljažniku je nekoliko kukica, ali i veliki viseći detalj za stvari koje bi se kotrljale po velikom prtljažniku, na sva stražnja stakla moguće je navući polupropusne zavjesice…
I nakon svega “po gasu”… DSG! Da, automatik kao tekovina 21. vijeka. Danas sastavni dio gotovo svih automobila iz grupacije Volkswagen. U ponudi je duže od dvadeset godina i ne predstavlja nikakvu posebnu novost, ali sve ove godine vožnju čini kud-i-kamo udobnijom. Od prethodne generacije evoluirao je do još jednog stepena prenosa, a nezgrapna velika ručica koja je “rasla” iz centralnog tunela, zauvijek je nestala. Zamijenjena je elegantnim trostepenim tasterom koji je na sebe preuzeo ulogu svojevrsnog “ubacivanja u prvu” i “ubacivanja u rikverc”. I to je praktično sav posao kojeg trebate obaviti prije kretanja. Ukoliko ste temperamentan vozač, pored njega imate mogućnost izbora načina vožnje. “Sport” će ići s nešto višim obrtajima motora dok ne dođe pravo vrijeme za naredni stepen prenosa.
Munjevita je kad zatreba i to bez obzira na veliku težinu (neopterećena 1.465 kg). Do 100 km/h za samo 8,7 sekundi, a od 60 do 100 km/h za nešto više od 6 sekundi. Bolje je nego što smo očekivali.
S dvolitarskim TDI-jem sa 150 KS je dovoljno brza, možda i prebrza, jer je do 200 km/h sasvim lako stići. Ugodna je na dugim zavojima, ali će na uzdužnim neravninama osjetno zabaciti stražnji kraj vani, što je uobičajena reakcija šasija s većom masom iza stražnje osovine. Uz blagu korekciju na upravljaču, to nekad može biti vrlo zabavno, ali u granicama sigurnosti.
Također, korekcije idealnog stepena prenosa možete uraditi i polugicama iza upravljača čime ona postaje svojevrsni poluautomatik. Zanimljivo je možda desetak minuta, ali se kasnije ispostavilo da je sve pametnije prepustiti pametnoj elektromehanici. Glava motora ima 16 ventila, pa ručno prebacivanje u stepen, dva ili tri niže neće puno utjecati na gubljenje brzine. S toga ćete se morati osloniti malo više na kočnicu i na pamet DSG-a. Konačno, u taj razvoj je uloženo puno novaca.
Ipak je kraljevska pri umjerenoj vožnji na svim putevima, jer će ponekad i bh. magistrale pretvoriti u ravni autoput. Eh, zbog toga ona više nije “alternativna” biznis limuzina. Jesmo li to već spomenuli?!
Mi smo izmjerili samo prosjek koji se zasnivao na relativno agresivnih 600 kilometara mješovite vožnje u svim uslovima, pa je na kraju je putni kompjuter evidentirao 5,4 litra na svakih 100 kilometara. Budući da se radilo o DSG mjenjaču, vjerovatno nije moglo niže.
Konačno, nova Škoda Octavia je automobil kojem je teško naći ozbiljan nedostatak. Da… Cijena!? Skuplja je nego prethodna i ima motore koji su nešto prilagođeniji vremenu koje dolazi. Bosanci i Hercegovci su oduvijek bili naklonjeniji dizelima, prvenstveno jer su manje trošili. Ni nova Octavia nije izuzetak, jer fabrički podaci o potrošnji zorno ilustruju činjenici da dizeli još itekako imaju šta reći. Usto su još i snažni kao nikad. Za one kojima je puno 63.901 KM, koliko košta primjerak kojeg smo testirali,mirne duše se mogu odreći opreme koja u ovoj cijeni učestvuje sa čak 13.881 KM. Već smo spali na 50.020 KM. Za sada se u BiH s ovom konfiguracijom motora ne možete odreći DSG-a, koji je sam po sebi skup. Ok… Onda možete birati također dvolitarski motor, ali sa 122 KS i u tom slučaju možete izbjeći DSG i voziti Octaviju sa manuelnim šeterostepenim mjenjačem, također u paketu opreme Style. Već smo na 44.151 KM. I dalje vam je skupo?! Ok. Paket Ambition također donosi dosta toga, a tada je možete voziti za 4 hiljade KM manje. Može li još jeftinije? Naravno, ali benzince naša nacija nikad nije preferirala kao dizele.
Škoda Octavia A8 Style 2.0 TDI DSG 150 KS | |||
Cijena do registracije: | 63.901 KM | ||
Cijena najjeftinijeg modela (Škoda Octavia A8 Ambition 1.0 TSI 110 KS M6): | 35.168 KM | ||
Troškovi registracije: | 771 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 3.323 KM | ||
Servisni interval: | 15.000 km | ||
Cijena osnovnog servisa: | 170 – 250 KM | ||
Motor: | dizelski; 1.968 ccm | ||
Snaga: | 110 kW (150 KS) / 3.000 – 4.200 obr/min | ||
Obr. moment: | 360 Nm pri 1.700 – 2.750 obr/min | ||
0-100 km/h / Max: | 8,7 s / 227 km/h | ||
Prosj. potrošnja: | 3,7 l/100 km (nom) | ||
Emisija CO2: | 96 g/km | ||
Emisioni standard: | Euro 6dG | ||
Dimenzije vozila (D/Š/V): | 4.689 / 1.829 / 1.470 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.686 mm | ||
Min. rastojanje od tla: | 143 mm | ||
Prečnik kruga okretanja: | 11,1 m | ||
Masa vozila: | 1.465 kg | ||
Prtljažnik: | 600 / 1.555 l | ||
Zapr. rezervoara (dizel/AdBlue): | 45 l | ||
Početak prodaje u BiH: | Juni 2020. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
D: | 6,25 s | ||
80-120 km/h: | |||
D: | 7,43 s |
Škoda Octavia A8 Style 2.0 TDI DSG 150 KS
Serijska oprema modela (Style):
Pomoć pri kretanje uzbrdo, zračni jastuk za koljeno vozača, el. podesivi i preklopivi grijani retrovizori, disk-kočnice sprijeda i straga, kućišta retrovizora u boji karoserije, alat, blokada diferencijala XDS, električni imobilajzer, dekorativni umeci u srebrenoj boji, stražnji parkirni senzori, USB C, el. podizači prozora naprijed i nazad, parkirna kočnica, tempomat s limitatorom brzine, osvjetljenje prtljažnika, preklopiva stražnja klupa + centralni naslon za ruku, klima-uređaj Climatronic, LED stražnja svjetla, samozatamnjujuće unutrašnje ogledalo, pretinci u prtljažnom prostoru, treći naslon za glavu straga, servoupravljač Servotronic, manuelno podesiva podrška za leđa kod prednjih sjedišta, MF kožni upravljač, 8 zvučnika, centralni naslon za ruke naprijed, Active info displej, navigacioni uređaj Columbus, prednja i stražnja svjetla za maglu, alu-felge Rotare Aero 7Jx17” (4 komada), indikator pritiska u gumama, gume 205/55 R17 91V Super Rowi, rezervni točak umanjenih dimenzija, bočni zračni jastuci + zračne zavjese naprijed, ručica mjenjača obložena kožom, LED stražnja svjetla, el. otključavanje prtljažnika iznutra, indikator za nevezan pojas (sprijeda i straga), tekstilna sjedišta, manuelno podešavanje visine prednjih sjedišta, Start/Stop sistem, glasovna kontrola, “Smart Link+” (wireless konekcija), Lane assist, termoizolaciona stakla, 12 V utičnica u prtljažniku, odbojnici u boji vozila, Keyless Go + kessy pokretanje motora, DAB, crni dekorativni umeci…
Cijena modela sa serijskom opremom: 50.020 KM
Dodatna oprema:
Grijanje u prednjim i stražnjim sjedištima, virtuelna papučica, zatamnjena stakla Sunset, Hrom paket, Park Assist (samostalno parkiranje vozila), produžena garancija 4 godine ili 120.000 km, senzor prepoznavanja umora, Head-up ekran (projekcija na vjetrobransko staklo), bočni zračni jastuci + zračne zavjese (naprijed i nazad), prilagodljiva kontrola šasije s izborom načina vožnje, trozonski klima-uređaj, alu-felge Vega Aero 7,5Jx18 (crne, sa sjajnim detaljima, 4 komada), Light paket (Matrix beam LED glavna svjetla + dinamička kontrola svjetala s korner funckijom + LED stražnja svjetla), Sun i Pack paket (Multiflex tabla + mehaničke rolo zavjese na stražnjim bočnim staklima i petim vratima), komforna telefonija s LTE + bežično punjenje + Bluetooth, 230 V utičnica + 2xUSB naprijed, 2xUSB nazad (na centralnoj konzoli), 1xUSB port u prednjem unutrašnjem retrovizoru, el. podesivi, samozatamnjujući, grijani, preklopivi retrovizori s funkcijom memorije + Side Assist + Boarding svjetla, el. podesivo sjedište vozača s funkcijom memorije, ambijentalno osvijetljenje, Infotainment online 1 godina.
Cijena dodatne opreme: 13.881 KM
mar 18, 2025 0
mar 14, 2025 0
mar 14, 2025 0
feb 28, 2025 0
okt 08, 2024 0
jan 08, 2024 0
apr 10, 2023 0
jun 25, 2019 0