Osvježeno 18 Septembra, 2024 10:55 AM
aug 04, 2024 Adnan Huseinagić Škoda, Test 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Pronašla je put do više od 7,2 miliona kupaca i stekla povjerenje i imidž kakvi zaslužuju samo rijetki. Pod ovim imenom je (u modernoj historiji) proizvode od 1996. godine, a do danas je inkarnirana u četiri generacije, od kojih je svaka na pola tržišnog puta imala po jedan redizajn, uključujući i aktuelnu. Nije se proslavila kao benzinac, ali je u BiH promovisala TDI, koji je uz nju postao svojevrsni brend i bila dio vlažnih snova svakog ko je poželio imati moderan, prostran, dinamičan i, prije svega, štedljiv automobil. Octavia je, konačno, od Škode napravila ono što ona danas jeste.
Redizajnirana Škoda Octavia četvrte generacije je na većinu tržišta već stigla, pa i u BiH na kojoj je odavno bestseller. Bosanci i Hercegovci je cijene kao malo koji automobil, a odavno je imidžom zasjenila i rudimenta klase. O tome svjedoči i više od 18.000 isporučenih novih primjeraka u BiH.
S redizajniranom Octavijom smo se upoznali na međunarodnoj promociji u Češkoj, nedugo potom i na domaćoj, no temeljito smo je upoznali na testu dugom gotovo hiljadu kilometara po BiH.
Razumljivo je da je nakon redizajna konstitucija Octavije ostala identična, ali obnova je podrazumijevala neka nova stilska rješnja. Onima koji redovno prate zbivanja na automobilskoj sceni neće biti pretjerano teško prepoznati nove linije dnevnih svjetala, koje više nisu tako pravilne. Škoda je u ponudu uvela i nova LED matrix svjetla, koja su doduše dostupna uz doplatu, ali su se pohvalili činjenicom da su oborena LED svjetla sad za 40% efikasnija, što također nije teško primijetiti u punoj tami. Ne znamo da li je stvar uštede ili praktičnosti, ali prednja maska u donjem dijelu više nema dodatna svjetla za maglu i za osvjetljavanje uglova, budući da je sad sve u sklopu glavnih svjetala i zapravo funkcioniše automatski.
Sprijeda ćemo primijetiti i nešto istaknutiju prednju masku koja umjesto 21 vertikalne dvostruke lajsne sad ima 19, koje su i nešto uspravnije, taman toliko da ukažu na ažuriranje, a facelift prednje stijene zaokružen je i potpuno drugačijim dizajnom odbojnika. Novi dezen aluminijumskih felgi je jedino što se da zapaziti sa strana, no sve zavisi od afiniteta i spremnosti za doplatu, budući da se ovaj automobil nudi s točkovima prečnika od 16 do 19 inča. U svakom slučaju pohvale i za stilski rad umjetnika koji je dio art automobilske generacije.
Straga smo možda očekivali više, ali u duhu redizajna, stražnja strana obično ostane zanemarena kod većine. Dizajneri su uglavnom poradili nešto malo na obliku stražnjih LED svjetala i na liniji donjeg dijela odbojnika.
Zbog novih stilskih rješenja, obnovljena Octavia je duža za 9 milimetara, što se naravno nikako nije odrazilo na prostor u unutrašnjosti. Na Octaviji su zadržali međuosovinsko rastojanje od 268,6 cm što nije najviše u klasi, ali je dovoljno da oni koji sjede straga imaju puni komfor. Podsjetimo i na to da je i Octavia treće generacije (2013-2019) imala identičan međuosovinski razmak.
Oblici elemenata iznutra ostali su nepromijenjeni, a najveća novost je 13-inčni centralni displej dostupan uz doplatu za navigacioni sistem po cijeni od 1.860 KM. Novost je također i potpuno novi interface kojim se rukuje preko spomenutog displeja osjetljivog na dodir, ali je značajno i to da obnovljena Octavija u najnižem nivou opreme stiže s potpuno digitalnim instrumentima. Mehanika je ovim otišla u historiju. Škoda se još pohvalila i s nekoliko sigurnosnih i estetskih detalja, što svakako spada u rang doplativih opcija. Uz sve, imali smo i mogućnost bežičnog punjenja pametnog telefona snagom od 15 vati i ukupno 4 USB priključka u standardu C. Preko napojnih portova, sad je pametni telefon moguće puniti snagom do 45 vati, što je izuzetno brzo.
Ono što ovaj automobil prati još od početka, to je uređen interijer s vrlo intuitivnim rasporedom mehaničkih tastera, pa konačno i njihovom kombinacijom s kontrolom preko centralnog displeja, što je pojednostavilo korištenje, a najviše korištenje klime. Iako je podešavanje preko glavnog displeja, aktiviranje svih opcija je preko mehaničkog tastera. Udobnost su garantovala vrlo komforna sjedišta, otvori za limenke na centralnom grebenu i upravljačka polugica izvrsnog DSG mjenjača. Nezaobilazan dio enterijera je naslon za ruku sa skrivenim pretincem između prednjih sjedišta, a ono što je nestalo, to je skrivena ladica ispod suvozačkog sjedišta. Njeno mjesto je zauzela baterija za mild hibridni sistem.
Novosti nema ni straga, pa će se tamo prilično udobno smjestiti tri putnika, uz blagodati upravljanjem trećom zonom klimatizacije. Ovaj sistem, može biti sastavni dio Octavije za 1.035 KM.
Jedan od glavnih aduta Octavije ostao je u svom poznatom obliku i zapremini. Tako se iza stražnjih sjedišta nalazi prtljažnik s impresivnih 600 litara, a preklapanjem naslona stražnjih sjedišta zapremina raste sve do 1.555 litara. U njemu su samo osnovne bočne pregrade, koje čine pravilnu površinu dužine 112 cm i širine 103 cm, te jedna utičnica izvora napona od 12 volti, što je jedini izvor ovog napona u automobilu. Raduje i to što se ispod podnice nalazi rezervni točak punih dimezija, što je danas već rijetkost.
Predstavljajući redizajniranu Octaviju, Česi su slavodobitno najavili da motori TDI ostaju još jedno vrijeme, ali je akcent na benzincima u koje veliki koncern i dalje ulaže velike novce. Zbog toga je i testna Octavija ispod prednjeg poklopca imala 1,5-litarski turbobenzinski motor TSI snage 115 KS, ali kojem u pomoć prilikom pokretanja priskače blagi hibridni sistem (mHEV). Paralelno s uvođenjem ovog motora, Škoda je u Octaviji napustila pogon s jednolitarskim TSI-jem.
Kada je u pitanju pogonska transformacija, kupci u BiH doživljavaju svojevrsni šok – dizel vs benzin!? Dizel zauvijek, a TDI još i više! Barem je tako bilo do sad, no posljednjih godinu ili dvije stare navike odlaze u zaborav, barem tako govore prodajni rezultati. Dakle, može! Može zbog toga, jer je prije dvije godine kompletna linija motora TSI pretrpjela temeljitu obnovu, što se itekako odrazilo na potrošnju. Dodamo li tome i kombinaciju s mild hibridnim sistemom, benzinci, barem kad je u pitanju potrošnja, imaju itekakvog smisla.
Benzinac je tih i vrlo uglađen, a takav je sve do 4.000 ili do 5.000 obr/min, kad buka već nadjačava uobičajeni razgovor putnika. Međutim, najveći obrtni moment ovaj motor ostvaruje na samo 1.500 obr/min (220 Nm), što je garant da će vam tih 5.000 obr/min vrlo rijetko zatrebati. DSG će prebacivati u stepen više tačno iznad tih 1.500 obr/min, naravno ukoliko ste umjeren vozač, što će zaista biti osnov za vrhunsku udobnost, ali i za izuzetno nisku potrošnju. Zatreba li vam žustrija vožnja, od 60 do 100 km/h stići ćete za oko 7 i po sekundi. Dizelska Octavia sa 150 KS bolja je za malo više od jedne sekunde. Ukoliko vam zatreba međuubrzanje od 80 do 120 km/h, ostvarićete ga za oko 9 sekundi. I tu je TDI sa 150 KS bolji za jednu i po sekundu. Dakle, razlika nije pretjerana. I to je zasigurno blagodat mild hibrida, koji će u pomoć priskočiti baš u takvim trenucima.
Octavia je s ovim motorom krajnje upotrebljiva i na otvorenoj cesti i u gradskim uslovima. Zanimljivo je da će pri 90 km/h ovaj automobil trošiti svega 3,5 litara benzina na 100 kilometara, a da neće biti žedan čak ni pri brzini od 120 km/h. Zbog toga smo i uspjeli ostvariti ukupan prosjek potrošnje znatno manji od 5 litara i da smo s jednim punim rezervoarom bili u stanju prevesti gotovo hiljadu kilometara. Podsjetimo i na to da je zapremina rezervoara kod ovog automobila (samo) 45 litara. I to je uspjeh razvoja i tehnike, jer se radi o relativno malom benzincu i poprilično velikoj masi Octavije (1.439 kg).
Iza upravljača Octavije možete biti potpuno opušteni upravo zbog automatske transmisije, koja će uveliko olakšati vožnju. Međutim iza obruča volana nalaze se lopatice kojima ručno možete utjecati na stepen prenosa “gore ili dole”. Možda čak i ima smisla ukoliko poželite malo adrenalinske vožnje uzbrdo ili ako vam u trenutku zatreba malo više obrtaja, ali u slučaju “kočenja motorom” sistem je praktično neupotrebljiv i to zbog malog motora i njegovih 16 ventila.
Pratite nas i podijelite vijest: |
S druge strane, Octavia je izvrsno izbalansirana, pa će u brzim (i suhim) zavojima biti poprilično neutralna, što je dio odličnog ovjesa i dobrih guma. Kad konačno dostignete i dinamičke granice, onda možete postati svjesni antologijske upotrebljivosti Škode Octavije. Nju nisu proslavili brzi ulasci u zavoje, nego izvrstan prtljažnik, liftback stražnji dio s velikim poklopcem, neviđena pouzdanost i trajnost, prihvatljiva cijena, ali i dizelski motor, kojem je konačna zamjena sve bliža. Posljednja evolucija benzinskih motora TSI pokazala je da se gotovo ni u jednom segmentu ne mogu postidjeti proslavljenih motora TDI. Ako ništa drugo, barem su nešto jeftiniji.
Testni primjerak s paketom opreme Selection i s nekoliko sistema za koje je trebalo doplatiti, košta 60.623 KM. Približan dizelski pandan (150 KS/DSG) je za 6.214 KM skuplji.
Škoda Octavia Selection 1.5 TSI MHEV DSG7 85 kW (115 KS) | |||
Cijena do registracije: | 60.623 KM | ||
Cijena najjeftinijeg modela (Škoda Octavia Selection 1.5 TSI M6 85 kW / 115 KS): | 46.283 KM | ||
Cijena analognog približno opremljenog dizela (Škoda Octavia Selection 2.0 TDI DSG7 110 kW / 150 KS): | 66.837 KM | ||
Troškovi registracije: | 671 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 3.542 KM | ||
Servisni interval: | 15.000 km / 30.000 km | ||
Cijena osnovnog servisa: | 250 KM / 450 KM | ||
Motor: | benzinski, mild hibrid, 1.498 ccm, 4 cilindra u liniji, 16 ventila, direktno ubrizgavanje, Turbo, Start&Stop, FWD | ||
Snaga: | 85 kW (115 KS) pri 5.000 – 6.000 obr/min | ||
Obrtni moment: | 220 Nm pri 1.500 – 3.000 obr/min | ||
Mjenjač: | DSG, automatski, 7 brzina | ||
0-100 km/h / Max: | 10,6 s / 203 km/h (WLTP) | ||
Prosj. potrošnja: | 4,9 – 5,3 l/100 km/h (WLTP) | ||
Emisija CO2: | 112 – 122 g/km (WLTP) | ||
Emisioni standard: | Euro 6 EA | ||
Zapr. rezervoara: | 45 l | ||
Dimenzije (D/Š/V): | 4.698 / 1.829 / 1.470 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.686 mm | ||
Min. rastojanje od tla: | 143 mm | ||
Krug okretanja: | 11,1 m | ||
Masa vozila: | 1.385 – 1.535 kg | ||
Zapr. prtljažnika: | 600 / 1.550 l | ||
Garancija: | 5 godina / 150.000 km | ||
Početak prodaje u BiH: | Juli 2024. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
D: | 7,44 s | ||
80-120 km/h: | |||
D: | 9,34 s |
Škoda Octavia Selection 1.5 TSI MHEV DSG7 85 kW (115 KS)
Serijska oprema (Selection):
ESC; disk-kočnice (sprijeda i straga); alat; elektronska blokada diferencijala XDS; MF upravljač presvučen kožom (s DSG funkcijama); Isofix; Prednja sjedišta podesiva po visini; Preklopiva stražnja klupa + naslon za ruke; treći naslon za glavu (straga); grijana prednja sjedišta; asistent pri skretanju vozila; Kessy Go; termoizolaciona stakla; samozatamnjujuće unutrašnje ogledalo; električni podizači prozora (sprijeda i straga), prednji zračni jastuci (mogućnost isključenja suvozačevog zračnog jastuka); prednji bočni zračni jastuci i zračne zavjese; zračni jastuk za koljeno vozača; hrom paket; naslon za ruku (sprijeda); kućišta retrovizora u boji karoserije; Lane Assist; elektropodesivi, elektropreklopivi i grijani vanjski retrovizori; Imobilizer; 12V utičnica u prtljažniku; Active info displej; indikator ispuhane gume; Start/Stop sistem; lajsne kod pragova vrata; manuelna podrška za leđa (sprijeda); parkirni senzori (sprijeda i straga); LED dnevna svjetla; Front Assist; senzor za svjetla i kišu; 8 zvučnika; tempomat; stražnja svjetla za maglu; LED stražnja svjetla; klima-uređaj Climatronic; osvijetljeni prtljažnik; automatska svjetla + Coming i Leaving Home funkcija; indikator nevezanog pojasa (sprijeda i straga); Smart Link; brzo bežično punjenje; alu-felge Matar Aero 7Jx16″; indikator umora vozača; gume 205/60 R16 92V; radio uređaj 10″; limitator brzine; platnene presvlake sjedišta; senzor prepoznavanja saobraćajnih znakova; DAB;USB C utori; pomoć pri kretanju uzbrdo; parkirna kočnica…
Cijena modela sa serijskom opremom Selection: 50.275 KM
Dodatna oprema:
– Podni prostiračni (sprijeda i straga)
– Prilagodljivi tempomat
– Kessy Go + alarm
– Alu-felge Slagard Aero 7Jx17″ (crni sjaj)
– 2-kraki grijani MF upravljač obložen kožom) s DSG komandama
– Technology Infotainment Plus paket (glasovno upravljanje + navigacioni uređaj)
– Zimski paket Premium (trozonski klima-uređaj Climatronic + grijana prednja i stražnja sjedišta + grijani vjetrobran)
– Sunset + akustik prednji prozori
– Selection Lodge paket (sjedišta u koža/tekstil izvedbi + ambijentalno osvjetljenje + mehaničko spuštanje naslona stražnje klupe + obložena instrument-tabla)
– Light&View Plus paket (stražnja kamera + Matrix Beam + LED prednja svjetla + dinamička kontrola svjetala s korner opcijom + LED stražnja svjetla + mlaznice za pranje prednjih farova)
– Remote Access + Infotainment Online (3 godine)
– Boja Brilliant srebrena metalik
Cijena dodatne opreme: 10.348 KM
sep 18, 2024 0
sep 17, 2024 0
sep 17, 2024 0
sep 17, 2024 0
jan 08, 2024 0
apr 10, 2023 0
jun 25, 2019 0
nov 15, 2014 0