Osvježeno 6 Decembra, 2024 1:10 PM
jun 24, 2024 Almir Grebović Škoda, Test 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Pojavila se 2019. godine i bila svojevrsna misterija, jer nije bilo jasno da li se radi o nastavku tek ugašenog Rapida ili je u pitanju sasvim novi model koji će vlastitu historiju graditi od početka. Novi je model, ali se čini da je “duhovni” nasljedik Rapida, i to u formi Spaceback. Scala nema neku drugu karoserijasku varijantu i svojevrsna je mješavina hatchbacka i karavana, mada je bliža karavanu, što je kod ove konstiticije puno iskoristiviji automobil.
Škodina zamisao je bila da za po cijenu jednih troškova razvije dva automobila, ali sasvim različitih konstitucija – tako je nastao i Kamiq, naizgled i praktično sasvim drugačiji model, koji se savršeno uklopio u prvobitnu zamisao.
Scala je porodični automobil, oblika karavana koji bi mogao zadovoljiti afinitete aktivnih višečlanih porodica. Upravo zbog konstitucija i dimenzija trebala bi biti na meti onih s uobičajenim svakodnevnim potrebama, ali onih kojima vikend znače više od neradnog dana.
Iako se pojavila u vrlo nezgodno vrijeme koje je obilježila pandemija virusa corona, nije mogla prenijeti pravu informaciju s tržišta, ali je ušla u uobičajeni ritam stilske i tehničke obnove. Tako je 4 godne nakon pojavljivanja i nakon 230 hiljada isporučenih primjeraka pretrpjela stilski i tehnički redizajn. Dimenzije su nepromijenjene – dužina 436,2 cm, širina 179,3 cm i visina 147,1 cm, ali su tehnički detalji i oprema unaprijeđeni.
Redizan je uključio novi oblik i novu grafiku prednjih svjetala, pa “u retrovizoru” Scala izgleda dosta “oštrije”. Intrigantne LED linije dnevnih svjetala i pokazivača pravca nešto su dominantnije, a glavna svjetla uz doplatu mogu biti LED Matrix, mada je testirana Scala imala uobičajena glavna LED svjetla i sprijeda i straga. Zapravo, promijenjen je kompletan prednji odbojnik iako je glavna maska ostala dio prepoznatljivog dekora. Ostatak ispod je potpuno novog oblika, s umetnutim sportskim elementima i sasvim novim svjetlima za maglu koja imaju i takozvanu korner funkciju. Sve ovo je dio serijske opreme novog modela.
Silueta je morala ostati ista, ali s nekim novim stilskim elementima bočnih ogledala. Straga su uočljive promjene samo na donjem dijelu odbojnika, što je dovoljno da obnovljeni model vizuelno učini drugačijim od onog iz 2019. godine.
Škoda je potpuno redefinisala nivoe opreme za Scalu, pa će i izgled i funkcionalnost zavisiti od količine novca kojeg ste spremni žrtvovati za udobnost, ali promjene u osnovnim paketima postoje. Napredak je otišao u pravcu digitalizacije i reciklaže. Ne postiji više varijanta s konvencionalnom mehaničkom tablom s instrumentima, pa u osnovnom paketu dolazi takozvani virtuelni kokpit s displejem dijagonale 8 inča, ali uz doplatu stiže prava raskoš digitalne table s dijagonalom 10,25 inča. Slično je i sa centralnim displejem multimedijalnog sistema, pa je umjesto dosadašnjeg osnovnog od 6,5 inča dostupan displej dijagonale 8,25 inča. Uz doplatu od 2.810 KM za navigacioni paket (Amundsen), na konzoli će zasjesti displej dijagonale 9,2 inča, što je najviše što se može dobiti u ovom autu. Uz njega stiže još štošta, ali nažalost, redizajn nije donio mogućnosti izbora još većeg displeja.
Budući da se radi o redizajnu, dimenzije unutrašnjeg prostora su uz međuosovinski razmak od 263,6 cm ostale vrlo izdašnije. Ne radi se o rekorderu u klasi, ali je i na prvi pogled na stražnja sjedišta jasno da će tri putnika uobičajenih gabarita imati gotovo puni komfor. Najmanji prostor za koljena je 16 cm, a najveći čak 42 cm, što naravno zavisi od pozicije putnika na prednjim sjedištima, ali je jasno da klizač ima vrlo izdašnu dužinu.
Konstitucija siluete jasno je dalo do znanja da je ipak sve podređeno aerodinamici, pa vrlo mala visina sugeriše na malo prostora za glave, što je Škoda riješila i nižom pozicijom sjedenja.
Konstitucija također obećava puno prostora u prtljažniku pa se ispod poklopca krije prava mala pećina osnovne zapremine 467 litara, koja se uz preklapanja naslona stražnjih sjedišta može povećati na 1.410 litara. Važno je i to što je dužina prtljažnika jedan metar, a minimalna širina 86 cm. Definitivno dovoljno za sve koji vikend ne smatraju samo neradnim danom.
Uz DSG mjenjač jednolitarski, trocilindarski, benzinski motor je jedna od svjetlijih tačaka ovog automobila. Pitanje je da li već danas možemo reći da je TDI stvar prošlosti, ali s posljednjom evolucijom benzinskih motora TSI možemo tvrditi da su se benzinci u modernom obliku na korak primakli nikad prežaljenom TDI-ju. Možda je to zbog činjenice da su manje-više svi proizvođači automobila prekinuli ulaganja u razvoj dizela i u vremenu tranzicije dio novaca usmjerili u razvoj bezinaca. Vjerovatno jeste!
Tako je prije dvije godine okončan projekt modernizacije motora TSI, koji je paralelno uključivao izmjene i na četverocilindarskom 1,5-litarskom i na trocilindarskom jednolitarskom benzinskom TSI-ju. Poznati kao primjerci generacije evo2 EA211, definitivno su unijeli povjerenje kod dijela vozača koji su tradicionalno bili naklonjenim dizelima.
Novosti podrazumijevaju promjenjivu kontrolu usisnih i izduvnih ventila, pritisak ubrizgavanja goriva do 350 bara, Millerov ciklus pri sagorijevanja i turbopunjače promjenjive geometrije (VGT). Novi elementi su brizgaljke sa deset mikrootvora čime je postignuta bolja homogenizacija goriva sa zrakom i konačno novi trostazni katalitički konvertor.
Turbopunjač sad bez problema može izdržati temperature do 980 stepeni, a homogenizacija smjese gorivo-zrak optimizirana je u nešto širem radnom dijapazonu. Zbog svega je nova evolucija motora za 6 KS snažnija od prethodne, ali je kud-i-kamo važnije to što se do 115 KS stiže na 5.000 obr/min, umjesto na dosadašnjih 5.500 obr/min. Uz sve, ovaj mali motor ostvaruje obrtni moment od 200 Nm u intervalu od 2.000 do 3.500 Nm, a ranije od 2.000 do 3.000 obr/min. Jasno je onda zbog čega tvrde da je osjetno dinamičniji i ekonomičniji.
Želite li štedjeti i biti defanzivac, na otvorenoj cesti vam se može posrećiti da vam potrošnja ne prelazi 4 litra, ali je puno realnije da uz umjerenu vožnju ostvarujete potrošnju do 4,5 litara benzina na 100 pređenih kilometara što je vrijednost koju prije 10, a pogotovo prije 20 godina nije bila ostvariva ni u laboratorijskim uslovima. Potrošnja od pet litara može biti karakteristika onih kojima ipak preporučujemo ili taksi ili autobus. Uz potpuno rekalibrisani sistem start/stop u gradskom režimu vam ovaj auto s motorom 1.0 TSI Evo2 ne bi trebao trošiti više od 6 ili najviše 7 litara (ljetno vrijeme).
Pored unapređenja motora, cijela efikasnost je rezultat vrlo aerodinamičkog oblika, kojeg Scala ima od početka.
Potpuni užitak u vožnji jedino može remetiti relativno tvrd ovjes u kombinaciji s niskoprofilnim gumama, koji će poprečne neravnine s lošijeg asfalta vrlo vjerno prenijeti na sve unutra. Ukoliko vam se posreći pa glavninu kilometara prevezete po boljim cestama, puni komfor je garantovan. Mjenjač DSG će biti prava blagodat koji će preuzeti na sebe svu dosadašnju muku brige oko prebacivanja stepena prenosa u pravom trenutku, a ukoliko izaberete nešto bogatiju paket opreme, na raspolaganju će vam biti puno sitnica koje život znače. Scala tako može imati 4 USB-a za različite namjene, a punjenje mobilnih uređaja moguće je obaviti sa snagom do 45 vati, što se smatra ultrabrzim punjenjem. Pored toga, postoji i pozicija za bežično punjenje pametnih telefona, naravno ukoliko imaju tu funkciju.
Škoda je od redizajna dodatno unaprijedila i opcije Simply Clever, pa pored kišobrana u vratima, strugača za led u poklopcu rezervoara i prilagođenog lijevka za sipanje tečnosti za pranje vjetrobrana, sad imamo i dodatni organizer za sitnice ispred nogu putnika na stražnjoj klupi, pametne dodatke u poziciji između vozača i suvozača, nosač za tablet ili mobitel koji se jednostavna zakači za leđa prednjih sjedišta i čitav niz korisnih dodataka u prtljažniku. Iako nije novost, nikako ne smijemo zaboraviti i vrlo pametan sistem skidanja i postavljanja police iznad prtljažnika – jednostavno i bez ikakvih fizičnih naprezanja i mogućnosti da nešto pukne.
Obnovljena Škoda Scala je automobil kojeg je moguće maksimalno iskoristiti. Uz dosta novih dodataka i mogućnosti izbora, zapravo predstavlja presjek dobrih rješenja jednog porodičnog automobila, naravno ukoliko ne preferirate crossovere. Ne morate se brinuti oko toga što više ne postoji TDI, jer TSI definitivno može biti i dovoljno dinamičan i dovoljno ekonomičan. Uz “gas do poda”, od 60 do 100 km/h stizali smo za malo više od 7 sekundi, a od 80 do 120 km/h za malo više od 8,5 sekundi, što je izvrstan dinamički rezultat.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Na cijenu Škode Scale definitivno veliku ulogu ima oprema. Tako osnovni model s ovim motorom od 115 KS i s ručnim mjenjačem sa šest brzina možete kupiti po cijeni od 36.425 KM. Želite li više, imate ogromne mogućnosti koje će iziskivati nešto više novaca. Tako je testirani model s opremom Selection i s puno doplativih detalja stigao do 59.267 KM.
Škoda Scala Selection 1.0 TSI DSG7 (115 KS) | |||
Cijena do registracije: | 59.267 KM | ||
Cijena najjeftinijeg modela (Škoda Scala Essence 1.0 TSI M5 95 KS): | 34.858 KM | ||
Troškovi registracije: | 661 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 3.082 KM | ||
Servisni interval: | 15.000 km / 30.000 km | ||
Cijena osnovnog servisa: | |||
Motor: | benzinski, 999 ccm, 3 cilindra u liniji, 12 ventila, direktno ubrizgavanje, Turbo, Start&Stop, FWD | ||
Snaga: | 85 kW (115 KS) pri 5.000 obr/min | ||
Obrtni moment: | 200 Nm pri 2.000 – 3.500 obr/min | ||
Mjenjač: | DSG, automatski, 7 brzina | ||
0-100 km/h / Max: | 10,1 s / 202 km/h (WLTP) | ||
Prosj. potrošnja: | 5,5-5,8 l/100 km/h (WLTP) | ||
Emisija CO2: | 125-131 g/km (WLTP) | ||
Emisioni standard: | Euro 6 EA | ||
Zapr. rezervoara: | 50 l | ||
Dimenzije (D/Š/V): | 4.362 / 1.793 / 1.471 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.636 mm | ||
Min. rastojanje od tla: | 149 mm | ||
Krug okretanja: | 10,2 m | ||
Masa vozila: | 1.162 kg | ||
Zapr. prtljažnika: | 467 / 1.410 l | ||
Garancija: | 5 godina / 150.000 km | ||
Početak prodaje u BiH: | Mart 2024. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
D: | 7,15 s | ||
80-120 km/h: | |||
D: | 8,66 s |
Škoda Scala Selection 1.0 TSI DSG7 (115 KS)
Serijska oprema (Selection):
Podni prostirači (sprijeda i straga); ESC; rezervni točak umanjenih dimenzija; disk-kočnice (sprijeda i straga); alat; zaštita od udara ispod vozila; MF kožni upravljač s DSG komandama; odbojnici u boji vozila; Isofix; manuelno podešavanje visine prednjih sjedišta; pretinci u prtljažniku; preklopiva stražnja klupa; treći naslon za glavu (straga); Kessy Go otvaranje vozila; termoizolaciona stakla; samozatamnjujući unutrašnji retrovizor; el. podizači prozora (sprijeda i straga); opcija isključenja suvozačevog zračnog jastuka; bočni zračni jastuci i zavjese (sprijeda); osvijetljeni pretinac za rukavice; transportna zaštita; naslon za ruku (sprijeda); kućišta vanjskih retrovizora i ručice vrata u boji karoserije; Lane Assist; Front Assist; Hromirana prednja maska; okviri klima-uređaja u crnoj sjajnoj izvedbi; ručica mjenjača obložena kožom; elektro podesivi, preklopivi i grijani vanjski retrovizori; Imobilajzer; Active Info displej; Indikator ispuhane gume; Start-Stop sistem; pretinac za naočale; manuelno podesiva podrška za leđa (sprijeda); stražnji parkrni senzori; LED prednja svjetla; automatska svjetla sa Coming i Leaving Home funkcijom; stražnji brisač stakla; senzor za svjetlo i kišu; 4 zvučnika; tempomat i limitator brzine; LED stražnja svjetla; prednja svjetla za maglu s korner funkcijom; klima-uređaj; paket za pušače; indikator nevezanog pojasa; Bluetooth; čelični točkovi 6Jx16″ ET 40 Tecton; indikator umora vozača; gume 205/55 R16 91V; Škoda Infotainment 8,25″ uređaj, platnene obloge sjedišta; kišobran; senzor prepoznavanja saobraćajnih znakova; DAB; 2x USB C (sprijeda); pomoć pri kretanju na uzbrdici…
Cijena modela sa serijskom opremom Selection: 42.182 KM
Dodatna oprema:
– Boja Race plava metalik
– Simply Clever Plus (pretinci ispod prednjih sjedišta, mreže u prtljažniku, zaštita na vratima od udara, kanta za otpatke, dvostrana prostirka u prtljažniku, 12V utičnica u prtljažniku, paket za pušače, držač multimedije)
– Assisted Drive Plus (samozatamnjujuće unutrašnje ogledalo, Lane Assist, Front Assist, grijani elektropodesivi i preklopivi retrovizori, senzor za kišu i svjetla, prilagodljivi tempomat s limitatorom brzine, LED stražnja svjetla, prednja svjetla za maglu s korner funkcijom)
– Hrom paket (sunset, hromirani okvir oko prozora)
– Alu-felge 6,5Jx17″ Kajam, srebrena boja, Aero crni poklopci
– 3-kraki grijani MF sportski upravljač s DSG upravljanjem
– Prioritet za proizvodnju
– Zimski premium paket (USB C utori za punjenje, grijana prednja sjedišta, grijano prednje vjetrobransko staklo, samozatamnjujući unutrašnji retrovizor, 8 zvučnika, indikator nivoa tečnosti za brisače, Climatronic, grijanje prednje mlaznice, Smart Link Plus)
– Light i View Plus paket (samozatamnjujući unutrašnji retrovizor, elektropodesivi preklopivi i grijani retrovizori, senzor za kišu i svjetla, Matrix Beam svjetla, dinamička kontrola svjetala, LED stražnja svjetla, prednja svjetla za maglu s korner funkcijom)
– Navigacioni paket (glasovna kontrola, web radio, navigacioni uređaj Amundsen 9,2″, 8 zvučnika, digitalna instrument-tabla, Smart Link Plus)
– Emotion paket (panoramski krov, staklo sa spojlerom na krovu, Sunset, crna obloga krova)
– Convenience Premium paket sa Safe funkcijom (stražnja kamera, izbor načina vožnje, električno otvaranje prtljažnika, digitalna instrument-tabla, Kessy Entry,alarm, opcija samostalnog parkiranja)
– Remote Access, Infotainment Online (3 godine)
Cijena dodatne opreme: 17.085 KM
dec 06, 2024 0
dec 05, 2024 0
dec 04, 2024 0
dec 02, 2024 0
jan 08, 2024 0
apr 10, 2023 0
jun 25, 2019 0
nov 15, 2014 0