Osvježeno 7 Februara, 2025 9:00 AM
dec 22, 2024 Almir Grebović Škoda, Test 0
Nemamo potvrdu, ali čini se da veliki njemački koncern opet slaže mozaik na svoj način. Prije godinu-dvije niko nije očekivao potpuni nestanak s tržišta (barem vankineskom) trovolumenskog Passata, tako da bi na njegovo tržišno mjesto vjerovatno trebala zasjesti najveća putnička Škoda. Nema sumnje u to da se Superb i do sad izvrsno snalazilo u ulozi odlične biznis-limuzine ili u ulozi vrlo komfornog i izdašnog velikog porodičnog automobila, pa barem za sad nije najavljeno njegovo povlačenje. Kad prebrojimo sve prodate primjerke nakon 6 ili 7 godina, pouzdano ćemo znati da li je nestanak Passata i koliko utjecao na debljanje konta češke marke. Neka matematika zasigurno postoji.
Superb je inače autentična Škoda, ali nije Škoda “od glave do pete”, jer je razumljivo da dosta toga dijeli s većinom modela iz velikog koncerna. Trenutno “živi” svoju četvrtu generaciju, a premijerno se pojavila 2001. godine kao eksperiment koji je Škodu na poseban način trebao malo više gurnuti u svijet poslovnih korisnika. Od tad pa do danas, sve je bolja. Kupci svih kategorija je sve više posmatraju kao racionalnu kupovinu, mada je od prve do aktuelne generacije poskupjela najmanje tri puta. No, takvi su trendovi.
Superb je nalik nešto starijoj Octaviji. Oba modela izgledaju poput sedana, ali se radi o obliku karoserije liftback. Nekad ih je na cesti teško razlikovati upravo zbog slične konstitucije i sličnih stilova detalja, ali je jasno da je Superb vidno duži (21,4 cm), mada nije vidno širi (2 cm). Superb u ovoj generaciji između krajnjih tačaka broji 491,2 cm što se itekako primaklo magičnoj granici od 5 metara. Podsjetimo na to da je Superb pripadnik srednje klase i na to da ni modeli prve generacije nisu bili puno kraći (480,3 cm) – dovoljno i za poslovnu limuzinu visoke klase i više nego dovoljno za jutarnje razvoženje.
I u četvrtoj generaciji zadatak je ostao isti, pa je stalni cilj ponuditi limuzinu srednje klase koja će unutra nuditi rekordno veliki prostor, a istovremeno cjenovno biti konkurentnija od svih. Pokušajte naći bilo kojeg konkurenta koji je barem za centimetar duži. I to je sigurno jedan od ključeva uspjeha. Podsjetimo na to da je za sve vrijeme u BiH prodato 1.368 primjeraka ovog automobila, a samo u prethodnoj generaciji 793, što smatramo izvrsnim uspjehom.
Superb izgleda gotovo poput klasičnog trovolumenskog sedana, mada stražnji kraj odaje liftback princip otvaranja prtljažnika. Kada su u pitanju automobili ove konstitucije, eksperimenata nema, jer se radi o posebnoj vrsti kupaca više naklonjenih tradicionalnim rješenjima. Superb četvrte generacije samo donosi oblike detalja modernijeg izgleda, koji su svojstveni svim Škodinim modelima. Zbog toga cijela prednja rešetka iznad odbojnika izgleda poput one na redizajniranoj Octaviji, a čak su i svjetla sličnog osnovnog oblika. Isto tako je i ispod odbojnika, a novo stilsko rješenje izgleda vrlo atraktivno na svim modelima. No ono što je recimo važnije, to je vrlo pedantno izbrušena aerodinamika, pa je Škoda Superb četvrte generacije jedan od najboljih automobila u klasi. Koeficijent otpora zraka mu je samo 0,23!
Silueta, proporcije i međuosovinsko rastojanje (284,1 cm) jasno govore o tome da je ovo krajnje prostran automobil. Nastao je na (rastegnutoj) platformi MQB Evo koju dijeli s puno modela iz koncerna Volkswagen, pa upravo zbog toga s njima dijeli dosta elemenata – od međuosovinskog rastojanja, motora, sigurnosnih i multimedijalnih sistema, do transmisije i pogona. Zbog toga se u osnovi radi i o Passatu (283,7 cm), ali i o još 15 drugih modela iz koncerna. Upravo zbog dužine i međuosovinskog rastojanja, točkovi prečnika 19 inča su minimum za diskretnu estetiku koja u ovom slučaju nije periferna karakteristika. Slično je i s bojom, a crna asocira na biznis i ozbiljnost. Crvena ili žuta joj nikako ne bi pristajale. I straga je prilično jednostavna, što također asocira samo izgled ozbiljnih biznis-limuzina.
Superb ipak ne bi ovako dobro izgledao da se ne radi o vanredno bogatom serijskom paketu opreme Laurin & Klement i o još nekoliko doplativih dodataka koji stil i mogućnosti ovog automobila zaista podižu na vrlo visok nivo. Među njima su upravo i (doplativi) 19-inčni točkovi, diskretne hromirane lajsne, LED stražnja svjetla, Matrix Beam prednja svjetla i slično, barem kada je u pitanju eksterijer.
Unutra je još zanimljivije upravo zahvaljujući najbogatijem paketu opreme Laurin & Klement i, naravno, nekim doplativim detaljima, pa je osjećaj iza upravljača za stepenicu bolji nego u sličnim automobilima srednjeg razreda. Vrhunski izgledaju kožne presvlake u boji konjaka (doplata), ali vrhunski izgleda i dekorativna lajsna koja se proteže preko cijele konzole i preko svih vrata. Potpuno autentična je i bordura preko srednine konzole u kojoj su skrivene ventilacione rozete. Na konzoli su također i tri okretna dugmeta poznata pod nazivom “Smart Dial” i koja već poznajemo iz novog Kodiaqa. Uz malo navike, biranje mnoštva funkcija već prelazi u rutinu. Preko njih smo podešavali temperaturu unutrašnjosti, grijanje sjedišta, postavke ovjesa i motora, tražili mjesta na digitalnoj geografskoj karti, pojačavali radio…
Međutim, posebna priča su prednja sjedišta – grijana, hlađena, ventilirana, pomjerljiva, anatomski prilagodljiva… I ona su dio Laurin & Klementa, a svemu je dodata mogućnost masaže. Vjerovali ili ne “kiropraktika” je moguća na čak 8 različitih načina, na nekoliko intenziteta i vremenski prolagodljiva do 20 minuta. Izvrsno!
Vozaču i suvozaču su na raspolaganju jedan bežični punjač za pametni telefon, tri USB C porta, od čega jedan kod retrovizora, centralno spremište za sitnice i dvije prilagodljive pozicije za boce ili za čaše. Jedino su nedostajale možda još jedna ili dvije slobodne pozicije za pametne telefone i izvor napona od 12 volti negdje u prednjem dijelu.
Vozaču i suvozaču je na raspolaganju bio i displej multimedije s dijagonalom od čak 13 inča što već zalazi u neku informatičku ili sinemaskopsku dimenziju. Visoka rezolucija displeja osjetljivog na dodir je zanimljiva i intuitivna, ali je posebno iznenadila brzina odziva svih raspoloživih funkcija, što je pomak koji će znati cijeniti vlasnici bilo kojeg ranijeg modela naslonjenog na VW-ov multimedijalni softver. No, samo za vozača bio je rezervisan izvrsni dvokraki volan, 10-inčna digitalna tabla s instrumentima monumentalnih mogućnosti prikaza i “ručica” mjenjača iza obruča upravljača, što iz modela u model postaje stalna praksa za primjerke s automatskim mjenjačem.
Ni u drugom putničkom razredu nije ništa drugačije, ali najviše zbog ogromnog prostora za noge. Vjerovali ili ne, prostor od naslona prednjeg sjedišta do stražnjeg sjedišta može biti od 20 do 45 centimetara, što će i dvometrašima osigurati puni komfor. Oni također mogu izvući i srednji naslon za ruku, grijati sjedišta, upravljati vlastitom klimatskom zonom, navući roletne, ali i posebno prilagoditi naslon za glavu tako da u toku spavanja glava uvijek može ostati u uspravnom položaju – dakle, prava predsjednička limuzina.
Međutim, ono što je proslavilo Octaviju i Superba, možda nije ni VW ni slavni motor TDI, nego konstitucija stražnjeg kraja liftback i prtljažnik epskih razmjera koji će svakom prosječnom Bosancu i Hercegovcu izmamiti osmijeh na licu i visoko podignuti obrve. Sa Superbom je od prvih dana bilo identično, bez obzira na to što je on više ličio na klasični trovolumen nego Octavia – prtljažnik se svakako otvarao i kao kod liftbacka. Današnji Superb ima istu postavku i sreća je što niko u Škodi ne razmišlja o bilo čemu drugom. Rekli bismo da se na ovaj način pola automobila rastvori, pružajući cijeli unutrašnji prostor kao na dlanu. Problem je jedino što je nemoguće dohvatiti predmete koji se nađu tik do naslona stražnjih sjedišta. Nije ni čudno, budući da je aktivna dužina prtljažnika 120 centimetara, a minimalna širina 100 centimetara. Kud biste više?! To je 645 litara! Malo je onih vozača kojima će trebati ovoliko, što Superba automatski svrstava u automobile idealne za duge i daleke porodične turneje na kojima nište neće nedostajati. Možda kreveti, ali vjerujemo da bi se u ovolikom prostoru i to nekako moglo riješiti. Vjerujemo da bi i neka speleološka ekspedicija ovdje imala posla, budući da ovaj prostor krije i neke skrivene kaverne dovoljne zapremine.
Iako su modeli četvrte generacije za 1,2 cm viši od modela prethodnika, u Superbu se i dalje sjedi prilično nisko, mada sjedišta kojima gotovo da nema ravnih, pružaju sve što jedno automobilsko sjedište može pružiti. Preniska pozicija produkt je proksi borbe protiv viška CO2 i velike potrošnje, jer je velika limuzina duga gotovo pet metara neočekivano niska. Zbog toga su se konstruktori morali poigrati s rasporedom unutra, pa i s pozicijom sjedenja. No, Superb nikad nije imao problem s prostorom i to smo davno zaključili.
Iako se vratilo vrijeme benzinaca, a stiglo novo vrijeme hibrida i električnih automobila, većini vozača, barem u BiH, za ovakav automobil najviše bi odgovarala dizelska motorizacija. Upravo zbog toga je promotivni Superb ispod prednjeg poklopca krio snažnijeg dizelaša. Kud biste bolje od dvolitarskog TDI-ja sa 193 KS, sa sedmerostepenim automatskim mjenjačem DSG i sa stalnim pogonom na sva četiri točka.
Ovaj motor se doslovno poigrava sa Superbom teškim više od 1.800 kilograma. Prave dinamičke blagodati možete osjetiti već na 1.750 obr/min kad motor dostiže deklarisanih 400 Nm i kad stepen prenosa ide prema gore. Nema kompromisa ni kad vam zatreba munjevito ubrzanje na kratkim isprekidanim linijama, jer do 100 km/h stiže za samo 7,5 sekundi, a od 60 do 100 km/h samo za 6 sekundi. Takav je sve do 238 km/h što ga svrstava u istinske brze putne krstarice.
Međutim, vrline koje nikako ne smijemo zaboraviti leže u udobnosti i u upravljivosti. Spomenuti izvrsni aerodinamički otpor najviše je zaslužan što ćete u vožnji bolje čuti zvuk motora ili buku trenja točkova nego buku opstrujavanja zraka oko karoserije. Udobnost je na stepenici više i zbog aktivnog sistema kontrole amortizera – DCC Plus. Ovaj sistem kao standard dolazi u paketu opreme L&K. Upravo zbog toga može biti anulirana buka s neravnog puta koju bi gume vrlo niskog profila (235/40) vjerno prenijele na cijelu karoseriju. Sistem je zasnovan na amortizerima s dva ventila koji su u stanju reagovati prije nego što oscilacija preko elemenata ovjesa stigne do šasije pa konačno i do putnika. U ovakvoj limuzini vrijedi! Zbog toga vožnja ni po ekstremno lošem asfaltu ne umara.
Poželite li biti malo dinamičniji, a upravljač je svakako malo tvrđi, u svakom trenutku možete izabrati jedan od 5 unaprijed ponuđenih postavki za vožnju. S ovom snagom motora, čak je i onaj “ekološki” dovoljan za cijeli život, ali vrijedi probati i opciju “Sport” od koje auto doslovno podivlja. Objašnjenje zapravo leži u tome što automatski mjenjač reaguje tek na 500 obrtaja više nego inače, pa su inercione sile kud-i-kamo iskorištenije.
Veliki međuosovinski razmak vozaču daje čvrst osjećaj vožnje stabilne i duge limuzine, koju je vrlo teško izbaciti iz zamišljene putanje, bez obzira na veliki stražnji prevjes pa čak i kad podloga postane prilično klizava. Uvijek će u pomoć priteći pogon na svim točkovima i cijela sila sistema pomoći. Probano. Vrijedi!
S obzirom na dužinu i s obzirom na veliko međuosovinsko rastojanje, Superb nije automobil za tijesne ulice i za još tješnje garaže ili parkirna mjesta u tržnim centrima. S njim ćete se puno bolje osjećati na otvorenoj cesti, a najbolje na autoputu. Jasno je onda kome je Superb namijenjen.
Najsnažnija dizelska opcija ima veliki dijapazon potrošnje. Vozite li je umjereno na otvorenoj cesti, može trošiti tek nešto više od 5 litara. Krenete li agresivno, možete trošiti 6, a na autocesti neće trošiti više od 7 litara. Tamo gdje joj je najneugodnije, a to su jutarnje gradske gužve po hladnom vremenu, može trošiti 8 litara dizelskog goriva na svaku “stotinu”. Ako u kalkulaciju uvrstimo rezervoar zapremine 66 litara, onda je jasno koliku autonomiju može imati ovaj auto.
No, nije samo stvar u potrebama – stvar je i u mogućnostima. Škoda odavno nije brend čiji su automobili namijenjeni vozačima kojima je automobil samo nužda. Iz godine u godinu Škoda se polako profiliše prema sve višoj društvenoj klasi. Upravo zbog toga proizvodi automobile koji s mogućnostima donose i takvu cijenu. Nemojte se iznenaditi, ali ovakav Superb košta više od sto hiljada maraka! Superb nije za svakoga. Superb je i u prošlim generacijama doslovno bio “predsjednička limuzina” barem u bh. uslovima.
U tom duhu su građeni i paketi opreme koji i jesu krunisani najluksuznijim kojeg mogu ponuditi – Laurin & Klement, a podsjećanje na to možemo naći na svakom koraku – na upravljaču, na osloncima za glave, na blatobranima… Pored toga, Superba je moguće opremiti s još nekoliko desetaka elemenata dodatne opreme. Upravo zbog toga ovakav model košta 106.172 KM.
Cijene svih automobila Škoda pogledajte klikom ovdje.
Škoda Superb L&K 2.0 TDI DSG 4×4 193 KS | |||
Cijena do reg.: | 106.172 KM | ||
Cijena najjeft. modela (Škoda Superb Essence 1.5 TSI mHEV DSG 150 KS): | 70.194 KM | ||
Troškovi registr.: | 848 KM | ||
Iznos kasko – osig.: | 5.521 KM | ||
Ser. interval: | 1 godina / 15.000 km | ||
Cijena osn. servisa: | 297 KM / 515 KM (15.000/30.000) | ||
Motor: | dizelski, 1.968 ccm, 4 cilindra u liniji, 16 ventila, Turbo, Start&Stop, AWD | ||
Snaga: | 142 kW (193 KS) pri 3.500 obr/min | ||
Obr. moment: | 400 Nm pri 1.750 – 3.250 obr/min | ||
Mjenjač: | automatski, DSG, 7 brzina | ||
0-100/km / Max: | 7,5 s / 238 km/h | ||
Prosj. potr.: | 5,6 – 5,7 l/100 km (WLTP) | ||
Emisija CO2: | 148 – 150 g/km (WLTP) | ||
Emis. standard: | Euro 6e | ||
Zapr. rezerv.: | 66 l | ||
Dimenzije (D/Š/V): | 4.912 / 1.849 / 1.481 mm | ||
Međuos. rast.: | 2.841 mm | ||
Min. rast. od tla: | 138 mm | ||
Krug okretanja: | 11,1 m | ||
Masa vozila: | 1.734 kg | ||
Zapr. prtljaž.: | 645 / 1.795 l | ||
Garancija: | 5 godina ili 150.000 km | ||
Početak prodaje u BiH: | Avgust 2024. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: |
|||
60-100 km/h: | |||
D: | 5,96 s | ||
80-120 km/h | |||
D: | 6,78 s |
Škoda Superb L&K 2.0 TDI DSG 4×4 193 KS
Serijska oprema (L&K):
Podni prostirači (sprijeda i straga); rezervni točak umanjenih dimenzija; svjetla dobrodošlice; (priprema za kuku); alat; (MF kožni upravljač s DSG komandama); prilagodljiva kontrola šasije (DCC Plus); Isofix; prednja električna sjedišta s funkcijom memorije; preklopiva stražnja klupa s naslonom za ruku; (alu-felge 8Jx18″ Belatrix aero – polirani antracit); grijana prednja sjedišta; masažna sjedišta s ventilacijom; virtuelna pedala; električna dječija brava; Kessy otključavanje i paljenje; samozatamnjujući unutrašnji retrovizor; prednji zračni jastuci + zračni jastuk za koljena vozača (mogućnost isključenja suvozačevog zračnog jastuka); hromirani dekorativni umeci; prednji bočni zračni jastuci + zračne zavjese, Lane Assist + asistent kod saobraćajnih gužvi; mreže u prtljažniku; osvijetljeni prostor kod nogu (sprijeda i straga); elektropodesivi, preklopivi, grijani samozatamnjujući retrovizori s opcijom memorije; nadzor saobraćaja straga; alarmni sistem; digitalna instrument-tabla; aktivni indikator ispuhane gume; dekorativne lajsne kod vrata (sprijeda); (navigacioni sistem 13″); parkirni senzori (sprijeda i straga); Matrix Beam svjetla; podrška za leđa kod prednjih sjedišta; Front Assist; senzor za svjetla i kišu; dinamička kontrola svjetala s korner opcijom; 3 ključa; prilagodljivi tempomat; stražnja svjetla za maglu – 2x svjetla; LED stražnja svjetla s animacijom; svjetla za sve vremenske uslove; automatska dnevna svjetla s funkcijom Coming i Leaving Home; zvučni sistem Canton; SmartLink (CarPlay + Android Auto); komforna telefonija + brzo bežično punjenje; indikator umora vozača; (gume 235/45 R18 94W); senzor za raskrsnice; stražnja kamera, trozonski klima-uređaj Climatronic; unutrašnji retrovizor s USB portom; prediktivni limitator brzine; (Selection Suite L&K crna unutrašnjost sa kožnim sjedištima); prednja sportska sjedišta; glasovno upravljanje; ambijentalno osvjetljenje; senzor prepoznavanja saobraćajnih znakova; DAB; USB C portovi s povećanim kapacitetom punjenja; pomoć pri kretanju na uzbrdici; parkirna kočnica; akustični prozori (sprijeda i straga) + Sunset (straga)…
Cijena sa serijskom opremom L&K: 99.159 KM
Dodatna oprema:
– Boja Ebony crna metalik (1.007 KM)
– Family/Business paket (Paket za spavanje i rolo zavjese straga i na stražnjem staklu, kanta za otpatke, bočni zračni jastuci i zračne zavjese sprijeda i straga) (1.042 KM)
– Suite L&K cognac unutrašnjost (0 KM)
– Veritate alu-felge 8Jx19″ – polirani antracit (814 KM)
– Električna kuka za vuču s adapterom (1.337 KM)
– Paket asistirane vožnje Plus 2 (Area View sistem kamera, lane assist, prilagodljivi tempomat i inteligentni parking asistent) (1.059 KM)
– Klima-paket (MF kožni upravljač s DSG komandama i grijanjem, grijano vjetrobransko staklo, grijana prednja i stražnja sjedišta) (929 KM)
– Infotainment 13″ Plus (Head up displej, navigacioni uređaj) (825 KM)
Cijena dodatne opreme: 7.013 KM
feb 06, 2025 0
feb 05, 2025 0
feb 05, 2025 0
feb 04, 2025 0
okt 08, 2024 0
jan 08, 2024 0
apr 10, 2023 0
jun 25, 2019 0