Osvježeno 23 Aprila, 2025 9:55 AM
okt 15, 2014 Safet Šatara Škoda, Test 0
Redizajnirani Yeti dobio je novi izgled koji ga je održao zanimljivim na cesti, promjene u kabini koje su dodatno povećale iskoristivost velikog prostora, a zadržao je vozne osobine i karakter ekonomičnog vozila kakav je oduvijek imao.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Do sada je prodato više od 300.000 Yetija. Kako se radi o SUV-u specifičnog oblika, te o SUV-u koji prvi put stiže iz Škode, ovaj rezultat može se smatrati velikim uspjehom. Da se radi o zaista neobičnom, ali itekako iskoristivom automobilu, uvjerili smo se još kada smo Yetija testirali prije pet godina kada je i stigao na tržište. Uz črvstu i stamenu kabinu, snažne plastične elemente, poznate, ekonomične i snažne Volkswagenove motore, ovaj mali SUV definitivno je pronašao bitno mjesto na evropskom tržištu malih SUV-ova. Unapređenje je moralo stići, a Škoda je redizajniranog Yetija prvi put prikazala krajem 2013. godine. Mi smo se imali priliku intimnije upoznati sa redizajniranim modelom, pa je sedmodnevni test jasno pokazao da se Škoda nije odvojila od klasičnih vrijednosti koje su cijenili prvi vlasnici ovog vozila.
⇑ Redizajnom su obuhvaćeni osnovni vanjski elementi. Maska i znak Škode su novi, svjetla su promijenjena, a prednji otvor za zrak dodatno proširen. Istina je da Yeti sada izgleda nešto konzervativnije, ali je ovako postao povezan sa trenutnom Škodinom gamom.
Naravno, prvo što će svako primijetiti i vidjeti na novom Yetiju je izmijenjeni prednji dio. Dvostrukih svjetala više nema. Moramo reći da je od početka bilo podijeljeno mišljenje o neobičnim svjetlima. Dok su ih ekscentrici prihvatili kao osvježenje na tržištu, konzervativci su ih samo tolerisali. Sada je sve onako kako je vjerovatno i najlogičnije. Prednja svjetla oblikom podsjećaju na ona sa najnovijih Škodinih automobila, mada moramo priznati da je Škoda izmijenila i odbojnike, masku, pa čak i sam znak kompanije koji je sada, praktično crno-bijeli.
⇑ Unutrašnjost je ostala prepoznatljiva. Najznačajnije novosti su novi volan, ali i centralni displej na kojem se prikazuje ono što “vidi” kamera na zadnjim vratima. Zanimljivo je i to da je redizajnirani Yeti prva Škoda sa ovim sistemom. Pored ovoga, dostupne su nove presvlake i novi ukrasni detalji.
U kabini je manje promjena. Sve je poznato, ali volan je unio dozu osvježenja i najviše odskače od prijašnjeg uređenja. Izgleda modernije, “načičkan” je tasterima, ali iza volana i dalje stoji identična tabla sa instrumentima kao i prije pet godina. Sve je itekako pregledno, a putnim kompjuterom je jednostavno upravljati mada bi osvježenje i nešto moderniji (možemo reći čak i veći) displej na tabli sa instrumentima donio značajno unapređenje. Novitet je i centralni displej putem kojeg se upravlja navigacionim uređajem, radio/CD plejerom, a moguće je priključiti i eksterni uređaj putem AUX izlaza.
Ipak, najveća novost je ipak parkirna kamera. Kako smo zaključili, Yeti je prva Škoda svih vremena na koju je ugrađena parkirna kamera. Naravno, sve je vrlo slično onome što smo prije vidjeli na Volkswagnovim automobilima, pa je ova kamera svakako preuzeta sa nekog od automobila i grupe VW. To svakako nije ništa loše, jer čak i na malom displeju kamera pruža izvrstan pogled, mada smo primijetili da se teško nosi sa svijetlim površinama. Tokom vožnje nazad na makadamu (kada je sunčan dan) najbolje je da se u potpunosti oslonite na vanjska ogledala.
⇑ Jedna od najvećih prednosti Yetija su prilagodljiva sjedišta. Sjedišta na zadnjoj klupi potpuno se mogu izvaditi, a od Yetija moguće je napraviti i četverosjeda uklanjanjem centralne klupe između dva zadnja sjedišta. Ovako je Yeti ostao značajno praktičniji i od monovolumena.
Pored ovih novosti, Yeti je sada dobio dodatni pretinac u vratima, reflektirajući prsluk smješten je ispod sjedišta vozača, a ugrađena je i mobilna LED sijalica.
Naravno, sve ove sitnice odlično su se uklopile uz “monovolumenski” karakter unutrašnjosti, pa je svaka Škoda Yeti ostala opremljena pomičnim zadnjim sjedištima, ali i potpuno preklopivim prednjim sjedištem. Sve ovo od Yetija pravi izvrstan porodični automobil čije prednosti će najviše cijeniti oni koji imaju potrebu za prenosom većih predmeta, koje je izuzetno lako smjestiti u prtljžnik kroz veliki ogromni otvor petih vrata. Istina, zadnja vrata su velika i teška, a otvorenim ih zadržavaju snažni amortizeri. Problem se javlja kada je vrata potrebno zatvoriti, jer je potreban izuzetno snažno povlačenje da se vrata zatvore jednim potezom. No, to je samo mala žrtva ovakve koncepcije koja ipak nudi puno više prednosti.
⇑ Yeti sa pogonom na četiri točka i sa dvolitarskim dizelskim motorom odličan je saradnik na makadamu. Nismo ga imali priliku upoznati na snijegu, ali vjerujemo da pogon na četiri točka i na takvoj podlozi radi savršeno.
Yeti je i pored redizajna ostao prepoznatljiv automobil čije su osnovne karakteristike samo malo dotjerane i unapređene u odnosu na prethodnika. Ipak, čini se da se na polju voznih osobina nije previše toga promijenilo. Mi smo imali na raspolaganju Yetija sa dvolitarskim TDI motorom snažnim 110 KS, šesterostepenim ručnim mjenjačem i pogonom na sve točkove. Vjerujemo da je upravo ovako opremljen Yeti i najpopularniji izbor, jer uz minimalnu potrošnju i zadovoljavajuće performanse nudi i pogon na četiri točka, koji se na našim, obično brdsko-planinskim područjima, mora cijeniti.
Yeti je ostao jednako rafiniran i smiren kao i prije. Tek se prilikom prelaska preko većih neravnina primijeti ljuljanje karoserije karakteristično za viša vozila. Ipak, na običnim putevima, čak se i ponaša vrlo slično kao i mali automobili. U kabini je prilično tiho (istina, oni na zadnjim sjedištima neće razgovijetno čuti razgovor iz prednjeg dijela prilikom putovanja brzinama iznad 100 km/h), oba sjedišta su podesiva po visini, mada smo primijetili da se naslonjač prednjeg suvozačkog sjedišta ne može potpuno oboriti prema nazad.
Vozač definitivno neće biti oduševljen snagom. Moramo reći da je zbog skraćenih odnosa u mjenjaču (u odnosu na recimo Volkswagenove kompakte sa ovim motorom) snaga uvijek brzo dostupna, ali međuubrzanja na autoputu i nisu impresivna kao što bismo očekivali od nekog modernog SUV-a. Ipak, ova žrtva je mala, jer Yeti sa pogonom na četiri točka i sa ovim motorom troši manje od 6,5 litara dizela u gradu. To je vrijednost koju teško može dohvatiti neko drugo vozilo sličnih gabarita i opremljenosti.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Sa modernijim izgledom, dodatno prilagođenom kabinom i dobro poznatim dvolitarskim dizelašem sa 110 KS, Yeti je ostao na samom vrhu ponude među kompaktnim SUV-ovima. Osvježenje nije samo donijelo savremeni stil, nego i nekoliko bitnih izmjena u kabini koje su dodatno povećale iskoristivost vozila. Na koncu, sa cijenom od 43.650 KM za model sa paketom opreme Ambition, dizelskim motorom i pogonom na četiri točka, Yeti predstavlja jednog od SUV-ova koji se mora naći u užem izboru svih koji žele kompaktni SUV.
Škoda Yeti City 2.0 TDI 4×4 Ambition (110) | |||
Cijena do registracije: | 43.650 KM | ||
Cijena približno opremljenog benzinca: | 46.008 KM | ||
Cijena najjeftinijeg modela: | 30.666 KM | ||
Troškovi registracije: | 663 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 2.270 KM | ||
Motor: | dizelski; 1.968 ccm | ||
Snaga: | 81 kW / 110 KS | ||
0-100 km/h / Max: | 12,2 s / 174 km/h | ||
Prosj. potrošnja: | 5,8 l/100 km (nom) | ||
Masa vozila: | 1.450 kg | ||
Prtljažnik: | 405 / 1.760 l | ||
Emisija CO2: | 152 gr/km | ||
Početak prodaje u BiH: | Maj 2014. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
3. brzina: | 7,17 sekundi | ||
4. brzina: | 8,06 sekunde | ||
80-120 km/h: | |||
4. brzina: | 9,91 sekunda |
Škoda Yeti City 2.0 TDI 4×4 Ambition (110)
Serijska oprema:
ABS, ESC, šest zračnih jastuka, el. podesivi i grijani vanjski retrovizori, trokraki upravljač, zaštitna mreža u prtljažnom prostoru, daljinsko centralno zaključavanje, električni podizači prozora na prednjim vratima, Varioflex sistem zadnjih sjedišta, krovni nosači, klima-uređaj, zaštita motora, 16-inčne alu-felge, hlađeni pretinac ispred suvozača, off-road ESP, LED zadnja svjetla, radio/CD/mp3 plejer Swing sa osam zvučnika, Isofix priprema za dječije sjedište, senzor za kišu, svjetla za maglu, centralni naslonjač za ruku Jumbo Box, putni kompjuter MFA…
Cijena modela sa serijskom opremom: 40.258 KM
Dodatna oprema:
Optički parking Asistent, potpuno preklopiv naslonjač sjedišta suvozača, četiri električna podizača stakala, mali kožni paket (trokraki multi-funkcionalni upravljač sa komandama za radio), Maxi Dot, navigacioni uređaj Amundsen, lumbalna podrška na prednjim sjedištima, zadnji parkirni senzori, metalik boja.
Cijena dodatne opreme: 3.393 KM
Objavljeno u magazinu ProAuto broj 154
apr 14, 2025 0
apr 08, 2025 0
apr 04, 2025 0
mar 30, 2025 0
apr 13, 2025 0
mar 26, 2025 0
mar 14, 2025 0
feb 23, 2025 0