Osvježeno May 16th, 2022 4:05 PM
Nov 17, 2021 Almir Grebović Test, Toyota 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Da ne postoji Toyota V8 (ili Land Cruiser J200), Highlander bi i danas bio najveći Toyotin SUV.
Nepoznat u Evropi sve do početka ove godine, skoro najduži Toyotin SUV bio je omiljen u Americi. Tamo je “živio” čak 4 generacije i tačno 20 godina rastao sa potrebama Amerikanaca. Onda je četvrta generacija debitovala i u Evropi u oblik u velikog SUV-a, neuobičajenog čak i za kupce koji su uglavnom preferirali najveće automobile dostupne na evropskom tržištu.
Iako se možda može učiniti, Toyota sa Highlanderom nema kanibalističke namjere. To nije RAV4, nije ni Land Cruiser. Od RAV-a 4 je duži za čak 36,6 centimetara, ali ga ne možemo upoređivati ni sa Land Cruiserom, upravo zbog Cruiserovih neprevaziđenih terenskih sposobnosti. Od prethodnog Land Cruisera jeste duži, ali je od J200 (i J300) nešto kraći. Highlander jeste i Toyota, jeste i SUV, ali onaj malo uglađeniji i prefinjeniji. Unutra odiše luksuzom i naprednim tehničkim rješenjima, čime pokazuje da baš i nije toliko za blato, za stijene i za prelaske nabujalih rijeka, pa nekako sav “miriše” na Lexusa. Highlander predstavlja američki pristup uobičajenim SUV-ovima, kakvi su tamo svakodnevni automobili srednjih dimenzija. Većini kupaca je nepotreban “hard core” pogon na sva četiri točka, jer su im potrebe sasvim drugačije, pa zbog toga Highlander ima samo inteligentni automatski sistem trakcije, koji nema ni takozvani redukovani sporohodni način vožnje. Dakle SUV, a nikako hard core terenac. Jesmo li već negdje spomenuli Land Cruisera?
Bez previše istaknutih detalja s vana, Highlander izgleda gotovo sasvim obično. Štaviše, da nije dužine, čak bismo mogli reći i da je diskretan. Dug je gotovo pet metara, što je za evropska poimanja automobila baš previše, i da nije toga, na cesti ne bi možda bio posebno ni zapažen. Najviše ga “odaju” ogromni prevjesi koji uglavnom i čine njegovu američku dužinu, a pogotovo prevjes iza stražnje osovine. Zanimljivo je i to što Highlander nema predug prednji poklopac. Kada ga uporedimo sa uobičajenim automobilima srednje ili čak niže-srednje klase, Highlander čak ima kraći prednji poklopac. Zbog toga unutra ima prostora kao u priči. Prednja stijena je postavljena gotovo vertikalno, mada se u svrhu popravljanja aerodinamičkih karakteristika, poradilo na oblicima i na detaljima. Sprijeda su istaknuti jedino obrubljena prednja maska i Toyotin veliki logotip na sredini, koji plavom pozadinom direktno sugeriše na to da se radi o hibridu.
No, pogled sa strane, zapravo, najviše odaje njegovu grandioznost – 4.966 milimetara između krajnjih tačaka i 2.850 milimetara između osovina. Klasični je dvovolumen kojem putnička kabina zauzima gotovo tri četvrtine ukupne dužine.
Ni straga ničim pretjerano ne asocira da se radi o Toyoti, pa se definitivno radi o još jednom autentičnom primjerku koji nema zajedničkih linija sa ostatkom velike Toyotine porodice SUV-ova, ali ga i tu odaje plavi logotip.
Highlander unutra pruža osjećaj vožnje u velikoj neprobojnoj kapsuli. To je klasični osjećaj koji imate kad se vozite u ogromnom zatvorenom prostoru. Naravno ima i većih, ali dovoljno je reći da između prednjeg i stražnjeg vjetrobrana ima tri i po metra. Kožna sjedišta i kožna unutrašnjost definitivno asociraju na interijer koji je prikladniji Lexusu – i u tome je jedna od tajni ovog automobila. Ne treba s toga puno objašnjavati ni kome je namijenjen ni koju bi trebao imati svrhu. Na sjedišta se čak morate malo i popeti. To, naravno, ostavlja poseban utisak o veličini.
Budući da je to ipak veliki SUV, neki oblici su prilagođeni klasi kojoj pripada. Tako se recimo, između vozača i suvozača nalazi ogroman centralni tunel s ogromnim pretincem ispod naslona za ruku. No, važniji je prednji dio na kojeme je gotovo klasična ručica automatskog mjenjača i nekoliko tastera koji upravljaju vrlo sofisticiranim sistemima. USB priključci su na svakom koraku, ali ni malih pretinaca za odlaganje manjih predmeta također ne manjka.
I kod Highlandera dominantnu poziciju zauzima centralni displej. Nije veliki – samo 8 inča po dijagonali, mada je panel na kojem se nalazi kud-i-kamo veći. Na njemu su smješteni klasični prekidači automatskog klima-uređaja, ali i dvije centralne rozete za provjetravanje. Zanimljivo rješenje.
Zanimljivo je i to što je tabla s instrumentima kombinovana mehaničkim glavnim pokazivačima i displejem koji se nalazi između njih. Masivna je i u skladu s ovim ogromnim SUV-om. Nije baš potpuno klasična, jer je prilagođena hibridnom pogonu i stalnom sugerisanju na štedljivi način vožnje.
No, prave čari ovog automobila nalazimo tek iza prednjih sjedišta. Ogroman prostor na drugoj klupi je toliko fleksibilan da dopušta egzibicije svih vrsta. Cijela srednja klupa je pomjerljiva po klizačima, pa je moguće pomicati za 18 centimetara. Štaviše, cijela klupa, a ne samo nasloni, potpuno je izdijeljena, pa se i ti dijelovi neovisno mogu pomijerati po podnim klizačima. Dodatno svemu, potpuno neovisno je moguće regulisati i nagib naslona srednjeg reda sjedišta. Oni koji su tu, imaju potpuni klimatski komfor, jer je jedan cijeli “kanal” za regulisanje temperature i provjetravanja, rezervisan samo za njih. Rozete su čak i u plafonu.
Predviđen je za sedmero i to već u seriji, ali tako da opet ostane nešto i prtljažnika. Ostane ga čak 332 litra iza trećeg reda, tako da i praktično mogu biti uvijek uspravljena. Zar ste i sumnjali u ovoj dužini?!
U ravni trećeg reda postoje velika bočna stakla, što nije uobičajeno na svim SUV-ovima koji imaju i i treći red sjedišta.
Treći red je u “prostoru prtljažnika”, a sastoji se od dva velika sjedišta, gotovo uobičajenih dimenzija. Na njih komforno mogu sjesti i odrasli. Razumljivo je da se do njih dolazi ulaskom na druga bočna vrata, ali i pomicanjem dijelova srednjeg reda sjedišta prema naprijed. Nije teško, jer su i vrata velika, a između osovina ima sasvim dovoljno prostora. Ukoliko se sklope, zapremina takvog prtljažnika je čak 453 litara, ili 863 do krova, ali se sve može povećati na više od 1.900 litara, i to do ivice prozora.
Tih i uglađen u gotovo svim radnim režimima, na prvi pogled će vožnju činiti dosadnom. No, Highlander i nije automobil kojem je vožnja svrha samoj sebi. Highlander je automobil u kojem ćete se voziti udobno i neopterećeni bilo kakvim uslovima na cesti. Konačno, nije ni dizel, što je prva predispozicija za sasvim drugačiji osjećaj u vožnji. Nismo brojali, ali barem 95 % prodatih SUV-ova u BiH čine dizeli. Zašto? Zato jer su prije svega štedljiviji, a tek onda dinamičniji. Uobičajeni su u automobilima težim od dvije tone, kakav je uostalom i Highlander. Ipak, to što je Highlander pogonjen dvoipolitarskim benzincem, ne znači da je rastrošan. Ne znači ni da je trom. On je hibrid, što ga u jednom paketu čini i štedljivim i dinamičnim.
Tako “Gorštak” za Evropu u ponudi ima samo jedan benzinski motor. Za neka druga tržišta ima i još jedan benzinski motor, ali nije hibrid. Za tržišta koja malo više vode računa o gorivu, hibrid je dar sa neba. Zanemarimo CO2, mada je smanjenje emisije CO2 ideja vodilja nastajanja hibrida. Osnova je, dakle, benzinski motor zapremine 2,5 litara. Njemu u pomoć priskaču dva elektromotora – jedan za prednju, a jedan za stražnju osovinu. Tu je i jedna električna baterija, manjeg kapaciteta, koja napaja električne motore. Highlander tako nije zamišljen da ima ozbiljniju električnu autonomiju. On električne motore koristi uvijek pri kretanju iz mjesta, pod uslovom da u bateriji ima dovoljna količina električne struje. Također, električne motore koristi uvijek kada je potrebno dodatno ubrzati. Čim savlada najveće otpore pri pokretanju, aktiviraće se i benzinski motor (mada možda malo i prerano), koji će ulogu održavanja kretanja preuzeti onda kada su otpori manji. Time se štedi značajna količina benzina, a samim tim je manja emisija CO2. Naravno, ukoliko od starta stisnete papučicu gasa do poda, odmah će se pokrenuti i benzinski motor, pa će tako ubrzavati sve dok bude potrebno. Zbog toga Highlander Hybrid do 100 km/h ubrza za 8,3 sekunde.
Benzinski motor će dati 186 KS. Nije previše, ali s obzirom na to da je sve podređeno smanjenju potrošnje goriva i samenjenju emisije CO2 , sasvim je dovoljno. Budući da radi prema takozvanom Atkinsonovom principu, ni sam benzinac nije previše rastrošan. Svaka druga varijanta poništila bi prednosti hibrida. Cijeli sistem sa motorom SUS i sa dva elektromotora u stanju je dati 243 KS. Treba li više? Ako preferirate hibrid, onda ne treba. Čak i da ovaj automobil potjerate do krajnjih granica, a to je tačno 180 km/h, on bi koristio manje od 70 KS. Znači ne treba. Kombinacija rada ova tri motora do punog izražaja zapravo dolazi prilikom naglih ubrzanja. Bez obzira na to u kojem režimu vozite, ukoliko je potrebno energično ubrzati, sistem će aktivirati sva tri motora i iskoristiti puni energetski resurs. Tako je i u praksi, jer smo izmjerili izuzetna međuubrzanja, koja su ravna onima kod sportskih kompakta. Uz papučicu gasa “do poda” od 60 do 100 km/h dvije i po tone težak Highlander stići će za 5,5 sekundi, a od 80 do 100 km/h za samo 6,5 sekundi.
U vožnji ćete uvijek imati priliku pratiti šta se dešava unutar sistema pogona. Odličan grafički prikaz toka energije možete pratiti na oba displeja, ali to je zanimljivo samo kratko vrijeme. Sistem je toliko pametan i sofisticiran da će u svakom trenutku pružiti maksimum i to bez vanjske aistencije. Između motora i točkova je CVT mjenjač koji se odlikuje vrlo glatkim radom, pa skokovitog prelaza nema, mada je vozaču ostavljena mogućnost simuliranog ručnog prebacivanja virtuelnih stepena prenosa. I to može biti zanimljivo kratko vrijeme.
Highlander će na asfaltu savladati sve izazove i to uz vanrednu udobnost. Uz prilično mekan ovjes relativno dobro će apsorbovati neravnine, ali će se odozdo čuti nailazak na svaku udarnu rupu. Slično je i pri vožnji makadamom, pa će ovjes u dosta slučajeva makadamsku podlogu pretvoriti u ravni asfalt. I to je jedna od velikih prednosti ovog SUV-a.
Ipak, uvijek je važno imati na umu da Highlander nije terenski automobil, ali će veličinom točkova, klirensom, dužinom i masom, ispuniti želje većine kupaca ovakvog automobila. Ovaj SUV nema posebne sisteme za savladavanje terenskih prepreka. Ovaj SUV je previše luksuzan da biste ga stavljali pred iskušenja opasnih terenskih prepreka, ali je ipak nešto u stanju. Izborom načina vožnje “Trail”, aktivirate sofisticirani sistem prepoznavanja proklizavanja točkova, pa će sam procijeniti koliko kojem točku treba dati. Dovoljno za ceste prekrivene snijegom, ali i za zemljane puteve na kojima ima dosta blata.
Dominantan je u svakom slučaju, pa će vozač imati gotovo puni pregled na sve strane. Računajući na dužinu od gotovo 5 metara, morate biti svjesni da je vožnja “u rikverc” malo izazovnija, ali će parkiranje uz ogromne bočne retrovizore i uz asistenciju kamere za kratko vrijeme preći u rutinsku radnju.
Oni koji bi da voze malo više samo na struju, vjerovatno će ostati razočarani. Ovaj hibrid nije namijenjen tome. Ukoliko baš pazite, samo na struju je moguće voziti nekoliko kilometara i do pri nižim brzinama – recimo do 60 km/h, mada Toyota deklariše puno više – do 120 km/h. Čak i najmanja potreba za ubrzanje, istog trenutka će pokrenuti i benzinski motor. Vozite li u tom režimu, pokretaće vas točkovi samo na stražnjoj osovini.
Tako će Toyota Highlander uz uobičajenu vožnju u prosjeku trošiti samo 7 litara benzina. To je odličan rezultat i u tome leži jedna od prednosti vožnje hibridnog automobila. Prostora zasigurno neće manjkati, a jedini problem može predstavljati garaža manjih dimenzija. Ukoliko posmatramo samo bh. tržište, Highlander praktički i nema pravu konkurenciju. Hibrida je malo, ali je zapravo malo i pravih SUV-ova ovih dimenzija.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Prepun je opreme čak i od osnovnog nivoa, a cijena testiranog modela koji je imao srednji paket (Executive) i nešto dodatne opreme moguće je kupiti po cijeni od oko 113 hiljada KM.
Cijena do registracije: | 112.870 KM |
Cijena najjeftinijeg modela (Toyota Highlander 2.5 VVT-i HSD AWD 5D e-CVT Elegant): | 101.710 KM |
Troškovi registracije: | 948 KM |
Iznos kasko-osiguranja: | 5.869 KM |
Servisni interval: | 15.000 km |
Cijena osnovnog servisa: | 378 KM |
Motor: | benzinski/hibridni, 2.487 ccm, 4 cilindra u liniji, 16 ventila DOHC, direktno ubrizgavanje |
Snaga: | 182 kW (248 KS) / 6.000 obr/min |
Obrtni moment: | 239 Nm / 4.300-4.500 obr/min |
Mjenjač: | Bezstepeni automatski mjenjač e-CVT |
0-100 km/h / Max: | 8,3 s /180 km/h |
Prosječna potrošnja: | 6,6-7,1 l/100 km |
Emisija CO2: | 149-160 g/km |
Emisioni standard: | Euro 6 AP |
Zapremina rezervoara: | 65 l |
Dimenzije (D/Š/V): | 4.966/1.930/1.755 mm |
Međuosovinski razmak: | 2.850 mm |
Minimalno rastojanje od tla: | 203 mm |
Krug okretanja: | 11,4 m |
Masa vozila: | 2.015-2.130 kg |
Prtljažnik: | 332/865/1.909 l |
Početak prodaje u BiH: | Februar 2021. |
. | |
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |
60-100 km/h: | |
D: | 5,53 s |
80-120 km/h: | |
D: | 6,50 s |
Serijska oprema Elegant:
Paket aktivne sigurnosti Toyota Safety Sense 2.5 (PCS – Pre-Collision System – sistem predsudarne zaštite s upozorenjem na mogući nalet na pješaka (dan i noć) ili biciklista (dan) s automatskom pomoći pri kočenju i aktivnom pomoći pri izbjegavanju, sistem prepoznaje i vozila iz suprotnog smjera i pješake pri skretanju na raskrsnici; LDA – Lane Departure Alert – sistem upozorenja prilikom nenamjernog prestrojavanja s aktivnom pomoći zakretanjem volana; RSA – Road Sign Assist – sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova; AHB – Auto High Beam – sistem automatskog mijenjanja dugih i kratkih svjetala; ACC – Adaptive Cruise Control – prilagodljivi radarski tempomat povezan sa sistemom prepoznavanja saobraćajnih znakova; LTA – Lane Trace Assist – sistem praćenja saobraćajne trake uz uključeni tempomat); VDIM – Vehicle Dynamics Integrated Management – sistem integrisanog upravljanja dinamikom vozila; A-TRC – Active Traction Control – sistem aktivne kontrole prianjana pogonskih točkova; TSC – Trailer Sway Control – sistem nadzora stabilnosti prikolice; ABS – Anti lock Brake System – sistem protiv blokiranja točkova prilikom kočenja; BA – Brake assistance – sistem pomoći pri naglom kočenju; E-Call sistem automatskog poziva u nuždi; prednji zračni jastuci za vozača i suvozača (s mogućnošću isključivanja suvozačevog); bočni zračni jastuci; zračne zavjese; upozorenje za nevezane pojase (naprijed i straga); graničnik zatezanja sigurnosnih pojasa; zatezanje sigurnosnih pojasa; Isofix sistem pričvršćivanja dječijih sjedalica u 2. redu; WIL – Whiplesh Instrusion Lessening – zaštita od trzajne povrede vrata na prednjim sjedištima; AVAS – Acoustic Vehicle Approach System – sistem zvučnog upozorenja okoline na približavanje tihog vozila; (Bi-LED glavna svjetla); LED dnevna svjetla; LED kočna svjetla; LED prednja svjetla za maglu; (18” alu-felge); (gume dimenzija 235/65 R18); grijani vjetrobran sa UV i zvučnom zaštitom; grijane mlaznice za pranje vjetrobranskog stakla; dodatno zatamnjena stražnja stakla; ručice vrata i branici u boji vozila; uzdužni krovni nosači; kućišta vanjskih retrovizora u boji vozila, električno podesiva, grijana, automatsko preklapanje; rezervni točak; ukrasno-zaštitna letvica vrata; zaštitna letvica na stražnjem braniku; automatski trozonski klima-uređaj (s pročistaćem prašine); električni podizači prozora s funkcijom “One touch” i sigurnosnim mehanizmom; sjenila na stražnjim prozorima; dvije 12V utičnice (naprijed); dvije USB utičnice za punjenje (naprijed); dvije USB utičnice za punjenje (straga); bežični punjač mobilnih uređaja; presvlake od umjetne kože; električno pomicanje vozačevog sjedišta i namještanje lumbalnog dijela, namještanje po visini; električno pomicanje suvozačevog sjedišta; Toyota Touch 2 s dodirnim 8” ekranom u boji; Smarthphone connectivity (povezivanje pametnog telefona) – omogućava povezivanje uz aplikacije Apple CarPlay i Android Auto; višenamjenski 7” ekran u boji na ploči s instrumentima; Bluetooth povezivanje za bezručno telefoniranje i reprodukciju muzike; (šest zvučnika); DAB – digitalni radio prijemnik; USB ulaz; volan i ručica mjenjača obloženi kožom; grijanje volana; komande za upravljanje audiosistemom, telefonom, putnim računarom i tempomatom na volanu; podešavanje volana po visini i dubini; prednji centralni naslon za ruku (sa pretincem); centralni naslon za ruku u 2. redu; osvijetljeni pretinac ispred suvozača (sa zaključavanjem); sjenila s osvijetljenim ogledalom za vozača i suvozača; zaštita prtljažnog prostora; pomična klupa s 3 sjedišta u 2. redu (s djeljivim naslonom u omjeru 60:40 i namještanjem nagiba); sjedišta u 3. redu s namještanjem nagiba, preklopiva u pod vozila; sistem Smart Entry & Push Start za automatsko otključavanje vozila i pokretanje motora pritiskom na dugme; pogon na svim točkovima AWDi s automatskom regulacijom; odabir načina vožnje (eco, normal, sport, trail); BSM – Blind Spot Monitor – monitor mrtvog ugla; (RCTA – Rear Cross Traffic Alert – sistem otkrivanja vozila u mrtvom uglu prilikom izlaska unatrag iz parkirnog mjesta); elektrokromatski unutrašnji retrovizor (automatsko zatamnjivanje); automatska električna parkirna kočnica s mogućnošću isključivanja; HAC – Hill-start Assist Control – sistem pomoći pri kretanju uzbrdo; senzor svjetlosti; senzor za kišu; TPMS – Tyre Pressure Monitoring System – sistem nadzora pritiska u gumama s odvojenim prikazom za svaku gumu; stražnja kamera za pomoć pri vožnji unatrag (s funkcijom pranja); EPS – Electric Power Steering – električni progresivni servovolan; bezstepeni automatski mjenjač e-CVT; elektronska blokada motora; alarm; MyT modul za korištenje pametnih usluga “MyT”…
Cijena modela sa serijskom opremom Elegant: 101.710 KM
Serijska oprema Elegant (dodatno na Executive):
Parkirni senzori s funkcijom ICS – Intelligent Clearance Sonar; 20” lijevane felge; gume dimenzija 235/55 R20; projektorska Bi-LED glavna svjetla; pranje glavnih svjetala; zvučna izolacija u prozorima; vanjski retrovizori sa memorijom; navigacijski sistem; premium ozvučenje JBL sa 11 zvučnika; kožne presvlake sjedišta; sjedište vozača s memorijom; drveni ukrasni umeci; ambijentalna rasvjeta; stražnja kamera za pomoć pri vožnji unatrag (s prikazom na displeju, sa crticama za navođenje i funkcijom pranja; električno otvaranje i zatvaranje poklopca prtljažnika (daljinsko); RCTB – Rear Cross Traffic Braking – sistem otkrivanja vozila u mrtvom uglu prilikom izlaska sa parkirnog mjesta (unatrag) s funkcijom kočenja…
Cijena modela sa serijskom opremom Executive: 111.840 KM
Dodatna oprema:
– Gumena zaštita prtljažnika (105 KM)
– Gumene patosnice (215 KM)
– Bočne zaštitne lajsne i zaštita stražnjeg branika (710 KM)
Cijena dodatne opreme: 1.030 KM
May 16, 2022 0
May 16, 2022 0
May 16, 2022 0
May 16, 2022 0
Nov 15, 2014 0
Oct 15, 2014 0
Oct 15, 2014 0
Sep 15, 2014 0