Osvježeno 27 Marta, 2025 10:59 PM
feb 11, 2025 Almir Grebović Test, Toyota 0
Serija J250 Land Cruiser Prado ili jednostavnije samo Land Cruiser, dio je historije kakvu imaju samo rijetka otkrića čovječanstva. Nije baš kao vatra ili točak, ali je nešto po čemu je Toyota od osnivanja do danas postala sinonimom za robustnost i za trajnost vlastitih proizvoda, bez obzira na to da li se radi o najjednostavnijem putničkom automobilu, ili je u pitanju mašina za preživljavanje.
Ideja i koncept stari su bezmalo 90 godina, a sticaj bezbrojnih okolnosti je 1954. godine doveo do profilisanja osnovnih pravaca, a kasnije oblika, namjena, serija i konačno naziva. U ranoj historiji bio je spartanski terenski automobil (FJ), obično namijenjen korištenju u najtežim uslovima, bez obzira na geografsku dužinu ili širinu, jer je zadovoljavao standarde kakve su mogli zadovoljiti samo rijetki automobili.
Današnje vrijeme donijelo je snažnu diferencijaciju automobila prema namjeni, pa su zbog toga praktično nestali automobili koji su u jednom danu mogli svlačiti trupce niz planine pa voziti najluksuznijim kvartovima svjetskih metropola. Vozač je u Land Cruiseru u jednom danu mogao nositi gumene čizme i držati motornu pilu, a za sat ili dva oko vrata imati zategnutu leptir-mašnu. Zbog toga je ime Land Cruiser dio historije kakvom se može pohvaliti malo proizvoda čovječanstva.
Land Cruiser je planetarno popularan model i nešto s čime su odrastale generacije. Ne postoji mjesto na planeti na koje nekad neko iz bilo kojeg razloga nije stigao Land Cruiserom. Zapravo, što je područje bilo izazovnije, negostoljubivije ili nepristupačnije, “čovječenstvo” je uvijek imalo adut u vidu neke varijante Land Cruisera. Zbog toga je ovaj automobil odavno nešto što bismo nazvali legendom i puteva i bespuća.
Do danas je ostao suštinski nepromijenjen, ali je evoluirao u dizajnu, pa i u luksuzu.
Današnja “kockasta” grdosija, duga gotovo pet metara, izgleda moderno i monumentalno. Viša je nego bilo koji drugi model prethodnih generacija, pa i zbog toga ostavlja dramatičan utisak na okolinu. Teško da postoji neko ko ga neće primijetiti na cesti, što zbog veličine, što zbog posebno dizajniranog prednjeg dijela. Jedini nešto tuplji ugao na njemu je samo malo nagnut prednji vjetrobran. Ostatak je poput kateta u provougaonom trouglu.
Posebno je začinjen vrlo modernim oblikom prednjih svjetala, prednjom maskom bordure rešetke slivnika na cesti, izbačenim rubovima blatobrana, bočnim retrovizorima potpuno kvadratičnog oblika, masivnim stepenicama sa strane bez kojih bi bilo teško ući… Jednom riječju – divno!
Land Cruiser u ovim gabaritima nije najsretnije rješnje za najuže gradske ulice. Ako već imate dovoljno novaca, i ako ste pasionirani poštovalac ovog imena, sigurno biste u “rezervi” trebali imati neki uobičajeni automobil “za grad”. Može i Land Cruiser, ali ako uvijek imate osiguran prostor za parkiranje i ako ste vozač dovoljno staložene naravi.
Novi Land Cruiser unutra miriše nešto drugačijim mirisom nego izvana, iako su na svakom koraku vidljive iskrice hardcore prošlosti. Unutra ćete, naprimjer naći čak 10 ručki za pridržavanje. Da li vam to dovoljno govori o čemu se radi? S obzirom na to da ga deklarišemo kao ekstremnim terencem, unutrašnjost je više nego luksuzna. U zavisnosti od paketa opreme, raste i luksuz, a testirani model je uz opremu Exsecutive imao gotovo sve.
Jasno je da unutrašnjost modernog automobila već mora imati veliki centralni displej, pa ga ima i Land Cruiser, ali se pomalo čini da je ovaj detalj tu poprilično formalno. Tu je zbog funkcija povezivanja, zbog statistike praćenja potrošnje, navigacije… Land Cruiser je definitivno moderni klasičar, pa se Toyota potrudila da zadrži najveći broj mehaničkih tastera, pa i konvencionalnu ručicu automatskog mjenjača, jer bez takve ne bi išlo. Istini za volju, tabla s instrumentima je TFT displej i čini se da je tako iz praktičnih razloga.
Sve drugo je robustno, ali dovoljno mekano, “gumirano” i kvalitetno. Centralni tunel je dovoljno masivan da fizički odvoji vozača i suvozača, a budući da Land Cruiser i dalje ima rešetkastu šasiju i da je namijenjen vožnji po svim terenima, sjedišta su morala biti dovoljno masivna i dovoljno “duboka” da kompenziraju i najgrublja ljuljanja u takvim vožnjama.
Zanimljivo je straga, budući da je ram izdignut u stražnjem dijelu pa tako i ova sjedišta koja putnicima iz te klase daju dodatno dobar pogled na okolinu i solidan prostor za koljena. Iako je međuosovinski razmak 285 cm, zbog postojanja okvira više prostora nije bilo moguće dobiti. I treći red sjedišta je jedna od mogućnosti koja nije obavezna, pa su zbog toga ova dva sklopiva sjedišta dio doplative opreme.
Toyota Land Cruiser 250 je jedan od rijetkih preostalih automobila današnjice koji ima zasebnu rešetkastu šasiju. To je tradicionalna automobilska konstrukcija koja je nekada bila sastavni dio svih automobila. Evolucija je donijela jednostavnije konstrukcije, bolju udobnost, ali ograničene sposobnosti automobilima koji su trebali biti “samo putnički”, dok su iskonski zadržali samostalnu osnovu na koju su praktično samo “zašarafljeni” motor, točkovi, blatobrani, vrata, krov…
Ukaže li se pred ovakvim automobilom prepreka, uvijek možete računati na to da je ispod vas gotovo 22 cm slobodnog prostora. To je izuzetno visoko i istinski preduslov da prođete tamo gde bi se ostali zaglavili čak i na pokušaju.
Ukaže li se ispred vas dublje blato ili možda led, jednostavno ćete pritiskom na dugme blokirati centralni diferencijal. Tako će transmisija uvijek slati pola snage na prednju, a pola snage na stražnju osovinu, što je dovoljan garant da možete proći. Uvijek će se barem jedan točak po osovinama sigurno okretati i uz asistenciju brojnih sistema za nadzor trakcije osigurati barem minimum uslova za što stabilnije izvlačenje.
Ukaže li se, međutim, neki “nepremostivi” makadam ili takva podloga na kojoj bi možda nekad jedan ili čak dva točka mogla biti u zraku, onda ćete jednostavno pritiskom na dugme blokirati stražnji diferencijal, pa će oba stražnja točka uvijek imati podjednak broj obrtaja i to sve do kritičnog trenutka, zapravo do momenta ako se desi da se jedan točak potpuno “ukliješti”. I to je još jedan garant da će uvijek, barem jedan točak imati kakvu-takvu trakciju i sposobnost izvlačenja cijelog automobila iz najklizavijih prilika. Važno je međutim znati da u ovom režimu nije najpametnije voziti u uobičajenim prilikama.
S Land Cruiserom se nikad ne treba bojati ni prestrmih uspona. Pored “zaključavanja” diferencijala, uvijek možete izabrati opciju redukovanog načina prenosa snage na točkove i time osigurati 3 puta veći moment od brzine. To je garant da će transformisana moć motora do punog izražaja doći čak i pri iskušenju na usponima većim od 100%. Uz dovoljno grube gume problema ne bi trebalo biti.
Važno je u kritičnim situacijama upotrijebiti sve ponuđeno i znati iskoristiti resurse “za preživljavanje”, a njih je zaista puno. Pored svega, Toyota je ponudila i nekoliko softverskih rješenja koja možete izabrati, a koja će način trakcije, proklizavanja i kočenja prilagoditi podlozi po kojoj se kreće. Do vozača je samo da ocijeni, da li je na ledu, na snijegu, na pijesku, u blatu…
Ako ste na asfaltu, i pri tom ste temperamentniji i dobro situirani vlasnik, možete izabrati i način vožnje “Sport” pri kojem će kombinacija motor-mjenjač raditi nešto drugačije, puno brže reagovati na reakcije i tražiti nešto više goriva. Osnovna postavka je “Eco”, što je praktično i najbolji način, jer je za svakodnevnu upotrebu sasvim dovoljna, mada postoji i način “Normal”, ali je vrlo teško uočiti razliku.
Ono prema čemu je novi LC napredniji u odnosu na prethodnog, to je novi sistem električnog servoupravljača, koji na vozačeve ruke ne prenosi baš svaku informaciju o podlozi. Zbog toga je upravljanje manje zamorno, ali dobar dio zasluga za sve snose točkovi i gume vrlo neobičnih dimenzija. Takozvane “Balonke” izuzetno visokog bočnog profila garant su natposječne udobnosti na najneravnijim podlogama, tako da će zapravo one pokupiti naveći dio grubih udaraca odozdo i raznih prelaza s podloge na podlogu.
I, definitivno, nakon spoznaje da Land Cruiser može proći svukuda čak i ako postoji samo matematička vjerovatnoća da može proći bilo kakav terenski automobil, treba izići, stati ispred njega i glasno mu reći “hvala ti što postojiš”!
To je praktično trajna vrijednost Land Cruisera kojem ni nakon 70 godina ne daju da bude drugačiji. Land Cruiser je drugačiji samo zbog izgleda odbojnika, maske, blatobrana i drugih obaveznih ili estetskih elemenata. Land Cruiser je isti od početka, jer i dan-danas nastaje na posebnoj šasiji, odnosno na ramu s poprečnim gredama, koji nosi sve. Zbog toga može imati potpuno neovisno oslanjanje i krutost o kakvoj ne možemo govoriti kod bilo kojeg drugog modernog SUV-a.
Land Cruiser je kroz historiju bio oslonjen i na benzinske i na dizelske motore. Međutim, kako je vrijeme prolazilo, a masa i dimenzije rasli, dizelski motori postajali su sve sofisticiraniji i postajali sve primjereniji izbor, mada je bliskoistočki pogled uglavnom ostajao benzinski.
Posljednji, ali i pretposljenji Land Cruiseri su ispod prednjeg poklopca uglavnom krili 2,8-litarski četverocilindarski dizelski motor koji je iz ove zapremine davao ili 177 KS ili 204 KS.
Današnja inkarnacija ponudila je identičnu snagu kao i prethodna, ali uz brojne mehaničke modifikacije, pa i zamjenu cijelog turbopunjača. Rezultat je samo naizgled isti, budući da je akcent razvoja bio na boljim dinamičkim karakteristikama kod najnižih upotrebljivih brojeva obrtaja. Tako današnji motor ima 500 Nm, ali pri samo 1.600 obr/min, a 204 KS pri samo 3.000 obr/min. Nije mnogo, ali je nekad imao samo 177 KS i samo 420 Nm. Nije mnogo, ali dovoljno da pri ovakvim opterećenjima nadživi sve vlasnike koji se izmijenjaju u njegovom radnom vijeku.
U vremenu gotovo bjesomučne borbe protiv grubog zvuka, čađi i CO2, čini se da brektavi dizelski zvuk Land Cuisera upravo predstavlja sinonim snage i sposobnosti. Tako zvuči i tako izgleda od prvog paljenja i svakog “dodavanja gasa”. I zaista, kazaljka obrtomijera praktično se nikad ne treba nalaziti u vrijednostima iznad 2.000, jer je Land Cruiser i do tog režima u stanju napraviti sve što je potrebno. Tako je želite li ga koristiti u svakodnevnoj upotrebi. Vožnja razumnijim brzinama zaiste neće iziskivati nikakve napore motora, pa čak ni pretjerane količine goriva. Potjerate li ga autoputem, jasno je da će “otići” u nešto viši režim obrtaja, trošiti i po 12 litara na 100 kilometara i biti nešto bučniji, što je samo dokaz da Land Cruiser ima neku drugu misiju.
Uz potpuno novi automatski mjenjač s osam brzina, motoru će biti lakše nego ranije, ali će se jasno oglasiti prilikom svake promjene stepena prenosa.
Toyota i dalje može bezbrižno razvijati ovakav koncept, budući da u svom arsenalu ima cijelu hrpu primjeraka koji su jedan od drugog “za broj” veći, što se potpuno uklapa u sve veći interes i kreiranje globalnog tržišta SUV-ova i crossovera. Dok god bude tako, “živjeće” i veliki LC.
Cijene svih automobila Toyota pogledajte klikom ovdje.
Toyota Land Cruiser J250 Executive 2.8 D-4D 4WD Direct Shift A8 | |||
Cijena do reg.: | 169.200 KM | ||
Akcijska cijena do reg.: | 163.200 KM | ||
Cijena najjeft. modela (Toyota Land Cruiser J250 Active 2.8 D-4D 4WD Direct Shift A8): | 142.570 KM | ||
Troškovi registr.: | 998 KM | ||
Iznos kasko – osig.: | 8.486 KM | ||
Ser. interval: | 15.000 km / 1 godina | ||
Cijena osn. servisa: | 350 KM / 1.170 KM | ||
Motor: | dizelski, 2.755 ccm, 4 cilindra u liniji, 16 ventila, Turbo, Comonrail, AWD | ||
Snaga: | 150 kW (204 KS) pri 3.000 – 3.400 obr/min | ||
Obr. moment: | 500 Nm pri 1.600 – 2.800 obr/min | ||
Mjenjač: | Direct Shift, automatski, 8 brzina | ||
Max: | 175 km/h | ||
Prosj. potr.: | 10,5 l/100 km | ||
Emisija CO2: | 275 g/km (WLTP) | ||
Emis. standard: | Euro 6e | ||
Zapr. rezerv.: | 80 l | ||
Dimenzije (D/Š/V): | 4.925 / 1.980 / 1.935 mm | ||
Međuos. rast.: | 2.850 mm | ||
Min. rast. od tla: | 215 mm | ||
Krug okretanja: | 12,5 m | ||
Masa vozila: | 2.320 – 2.410 kg | ||
Zapr. prtljaž.: | 1.063 l | ||
Garancija: | do 10 godina uz redovno održave s garancijom Toyota Relax / 200.000 km | ||
Početak prodaje u BiH: | Oktobar 2024. |
Toyota Land Cruiser J250 Executive 2.8 D-4D 4WD Direct Shift A8
Serijska oprema Active:
Sistem protiv blokiranja točkova (ABS); pomoć pri naglom kočenju (BA – Brake assistance); elektronska raspodjela kočne sile (EBD); Isofix sistem dječije sjedalice u drugom redu; VSC (Vehicle Stability Control) nadzor stabilnosti vozila; zračni jastuk za vozača i suvozača, dvostepeni; bočni zračni jastuci; zračne zavjese u prvom i drugom redu sjedišta; sistem upozorenja pri naglom kočenju (EBS); sistem pomoć pri uspinjanju uz strminu (HAC); sistem predsudarne zaštite (PCS); kamera za nadzor vozača (DMC); elektronska parkirna kočnica (EPB); kontrola stabilnosti vozila (VSC); aktivna kontrola proklizavanja A-TRC (Active Traction Control); prilagodljivi tempomat (ACC); sistem za zadržavanje vozila unutar saobraćajne trake (LTA); zaustavljanje u slučaju nužde (DES); prepoznavanje saobraćajnih znakova (RSA); podatkovni komunikacijski modul – ECALL; (aluminijske felge 18″), (gume dimenzija 245/70 R18); električno podesivi, preklopivi i grijani vanjski retrovizori; odleđivač brisača; električno grijano vjetrobrano staklo; rezervni točak ispod vozila; krovni nosači; bočni stepenici; LED prednja, stražnja i dnevna svjetla; LED prednja i stražnja svjetla za maglu; AHB (automatsko paljenje i gašenje dugih svjetala); ručice vrata i prednja maska u crnoj boji; prednje i stražnje blatarice; (6 zvučnika); (7″ multiinformacijski ekran ispred vozača); (9″ multimedijski ekran u boji, Toyota Touch, osetljiv na dodir); radio FM/DAB; smartphone connectivity – omogućava kompatibilnost s aplikacijama Apple CarPlay i Android Auto (ovisno o vrsti mobilnog uređaja); Bluetooth sistem telefoniranja slobodnih ruku; (manuelni klima-uređaj); elektrohromatski unutrašnji retrovizor; električno otvaranje/zatvaranje prtljažnika; drugi red sjedišta djeljiv u omjeru 60:40; električno pomicanje svih stakala s funkcijom one-touch; (električni servoupravljač podesiv po visini i dubini); upravljanje audiosistemom i telefonom preko upravljača; (vozačevo sjedište podesivo u 6 smjerova); suvozačevo sjedište podesivo u 4 smjera; štitnik od sunca s ogledalom (vozač i suvozač); (platnene presvlake sjedišta); upozorenje za sigurnosni pojas sprijeda i straga; rezervoar goriva – 80 l; rolo pokrivka prtljažnog prostora; sistem za automatsko otključavanje vozila; pokretanje motora pritiskom na tipku (Push to start); sistem protiv krađe – blokada protiv pokretanja motora; sistem nadzora pritiska u gumama; Stop & Start – samostalno gašenje i pokretanje; automatski brisači sa senzorom za kišu; sistem detekcije putnika na stražnjim sjedištima; izlaz napona 220V/100W; (USB punjač); upozorenje na nivo tekućine za pranje vjetrobranskog stakla; kamera za vožnju unatrag; brizgaljke za pranje kamere…
Cijene modela sa serijskom opremom Active: 142.570 KM
Serijska oprema Limited (dodatno na Active):
Napredni sistem koji automatski upravlja gas i kočnice pri malim brzinama (CRAWL Control); kontrola pomoći pri spuštanju (DAC); pomoć pri sigurnom izlasku iz vozila (SEA); aluminijske felge 18″, gume dimenzija 265/65 R18; stražnji spojler; automatski klima-uređaj; stražnji klima-uređaj; upravljač, ručica mjenjača i parkirna kočnica presvučeni kožom; presvlake sjedišta od sintetičke kože; grijanje prednjih sjedišta; hlađenje prednjih sjedišta; vozačevo sjedište električno podesivo u 8 smjerova; USB punjač sprijeda 2, straga 2; izbor dinamike vožnje – 3 načina; prednji i stražnji parkirni senzori; monitor mrtvog ugla s upozorenjem na poprečni saobraćaj straga (BSM + RTCA)…
Cijena modela sa serijskom opremom Limited: 154.370 KM
Serijska oprema Executive (dodatno na Limited):
Upozorenje o poprečnom saobraćaju (FCTA); pomoć pri promjeni saobraćajne trake (LCA); dodatno zatamnjena stražnja stakla; pranje prednjih svjetala; AHS (sistem automatskog zatamnjivanja svjetala); grijanje upravljača; servoupravljač električno podesiv po visini i dubini; 12,3″ multiinformacijski ekran ispred vozača; 12,3″ multimedijski ekran u boji Toyota Touch, osjetljiv na dodir; hlađeni odjeljak za odlaganje stvari u centralnoj konzoli; navigacija; 10 zvučnika; Panoramic View Monitor (PVM) – sistem sa 4 kamere koje omogućavaju 360° pogled oko vozila i pogled na vozilo iz ptičje perspektive; bežični punjač za mobilne kompatibilne uređaje; HDMI priključak; Multi-terrain monitor (MTM); Multi-terrain select (MTS); električna blokada stražnjeg diferencijala…
Cijena modela sa serijskom opremom Executive: 165.000 KM
Akcijski popust: 6.000 KM
Dodatna oprema:
– 7 sjedišta – 2 sjedišta u 3. redu, preklopiva 60:40 (2.800 KM)
– Metalik boja (1.400 KM)
Cijena dodatne opreme: 4.200 KM
mar 27, 2025 0
mar 27, 2025 0
mar 26, 2025 0
mar 25, 2025 0
jan 08, 2024 0
apr 10, 2023 0
nov 15, 2014 0
okt 15, 2014 0