Osvježeno 5 Decembra, 2024 1:30 PM
nov 09, 2021 Almir Grebović Test, Toyota 0
Zna se šta je Yaris – mali gradski automobil nastao 1999. godine, kojeg su kupovali možda samo iz nužde, jer nisu imali za većeg ili jednostavno većeg nisu imali gdje parkirati. Tako su od te godine do danas prošle 4 generacije koje baš i nisu imale neke varijacije – jedan Verso, dok su minivanovi bili u modi i dva-tri sedana za one koji tvrde da su jedino trovolumeni pravi automobili. Takva je obično bila sudbina malih gradskih automobila, kojima ni gabariti ni namjena nisu dopuštali bog zna kakve egzibicije. Onda su se pojavili (gradski) SUV-ovi, pa onda i crossoveri (koliko god ih ne uspijevali u potpunosti definisati).
Tako ove godine nastaje i Yaris Cross – automobil asocijativnog imena koji nije ni nalik aktuelnom serijskom Yarisu – kao da se ni u putu nisu sreli. Možda bi drugi proizvođači ovakvom modelu jednostavno dali drugo ime i za male pare ušli u novu klasu, no ovo je i dalje Yaris nastao na identičnoj platformi, ali sve ono što je oku vidljivo, to je potpuno drugačije. I po tome je ovaj automobil jedinstven u svijetu.
On je mini SUV. Direktni je konkurent Hyundaiju Bayonu, Renaultu Capturu, Škodi Kamik, Citroenu C3 Aircrossu, Fordu Pumi, Seatu Aroni, VW-u T-Crossu… Nigdje kraja! To znači da u segmentu vladaju velika gužva i teška konkurencija. Ipak, od svih njih Yaris Cross izgleda najviše SUV. Dakle, koliko sve druge možemo cijeniti kao gradski SUV, Crossa možemo možda cijeniti barem kao prigradski SUV. Nema detalja koji ne asocira na avanturu van ceste.
Odličan detalj koji Crossa diže na novu stilsku stepenicu je upravo stepenica. Nažalost, stepenica ili možda bolje “prag” ne spada u dio serijskog paketa opreme, ali vrijedi svake marke. Za nju je potrebno doplatiti 1.159 KM.
Izgled unutrašnjosti i ne obara s nogu, mada je sve u punoj funkciji, nadohvat ruke i vrlo jednostavno za korištenje. Skloni smo vjerovati da se opet samo radi o čistoj sugestiji koja kupcima nedvosmisleno sugeriše na to da je ovo najveći SUV među najmanjim automobilima, mada ovako izgleda i “obični” Yaris!? Zanimljiv izbor.
Najdominantniji detalji su svakako, (po)veliki volan, i centralni displej osjetljiv na dodir, ali prilično iznenađuje korak u prošlost sa potpuno mehaničkim komandama klima-uređaja, mada potpuno pristaje uz naziv Cross. To ne znači da na listi želja ne možete zaokružiti i one moderne komande sa softtouch tasterma i digitalnim prikazom temperature, ali se ovdje radi o osnovnoj verziji. U svakom slučaju, bolje je nego da su upravljanje klimom smjestili na centralni displej osjetljiv na dodir.
Iako je Yaris Cross mali automobil, u njemu je dobro organizovan raspored pozicija za odlaganje sitnica. Najvažniji su oni na konzoli – jedan iznad komandi klime, a jedan ispod. Dodatni je između prednjih sjedišta, ali postoji i onaj u preklopivom naslonu za ruku.
Zanimljivo je i to što Yaris Cross i Yaris nemaju identičan razmak između osovina – kod Crossa je za 1 cm duži – 256 cm. Ipak, radi se o prosječno dugom međuosovinskom rastojanju u klasi, ali se, zbog drugačije konstiticije sjedenja, čini da u Crossu ima puno više prostora. Solidno dizajnirana sjedišta pružiće dovoljno dobru udobnost, ali bez ambicija da budu uzor na cjelodnevnim putovanjima. Yaris je ipak mali gradski auto i potpuno će zadovoljiti osnovne zahtjeve udobnosti. Na stražnja sjedišta se puno lakše ulazi upravo zbog povišene karoserije, što će cijeniti odrasli, jer je prostora u visini glave osjetno više.
Pogled na tablu s instrumentima, u potpunosti otkriva porijeklo. Iza upravljača je ustvari displej na kojem se projicira veliki broj informacija, ali u osnovi može biti vrlo jednostavan. Prepoznatljivi su svi oblici, a prikazi intuitivni i u većini slučajeva vozaču sugerišu na malo “smireniju” vožnju. Kod hibrida je nešto drugačija.
Testirani Yaris Cross je jedini model u ponudi koji nije hibrid. Toyota je naravno poznata po hibridima, ali i dalje postoje opcije koje su prije svega jeftinije i prilagođene tržištima koja još uvijek ne podliježu strogim ekološkim propisima. Tako se ispod prednjeg poklopca ovog automobila nalazio 1,5-litarski atmosferac i to sa tri cilindra – neobična i zapremina i konstitucija. Iz ovog atmosferskog motora “izlazi” čak 125 KS.Time će ovaj “mali” automobil držati dobar ritam i u gradu, ali bez posebne muke i na otvorenom. U srednjem režimu obrtaja ipak se malo čuje karakteritičan zvuk trocilindraša, što vjerovatno Toyota nije htjela efikasnije ni rješavati. Više od 1.100 kilograma karoserije neće biti krupan zalogaj za motor, pa je i potrošnju moguće održavati u umjerenim granicama od 5 do 7 litara u najtežem režimu.
S 1,5-litarskim benzincem bio je spregnut i manuelni šesterobrzinki mjenjač. Potpuno je nov, lakši je i kompaktniji. No, važno je da je s radom motora isklađen sistemom iMT – Intelligent Manual Transmission. On podiže udobnost u vožnji tako što pri ubacivanju u niži stepen prenosa, sistem podiže broj obrtaja motora. Sve se dešava u onom kratkom vremenu dok vozač drži pritisnutu papučicu kvačila. Time već unaprijed motor ima optimalan broj obrtaja koji je u skladu s ukupnom brzinom automobila i sa stepenom prenosa s kojim treba biti uparen. Nažalost, gašenjem motora, gasi se i iMT, pa ga je potrebno svaki put nanovo aktivirati nakon pokretanja motora.
Na otvorenoj cesti smo i očekivali udobnost kakvu može pružiti mali automobil s točkovima prečnika 17 inča, ali nas je istinski iznenadio u vožnji makadamom. Udaljenost od tla od 17 centimetara je možda i predimenzionisana, ali s njim bez ikakve bojazni silazite s asfalta na bilo kakav makadam. Također, nešto veći (puno veći) hod amortizera i “disanje” kompletnog ovjesa daće ovom autu udobnost na makadamu puno veću nego ozbiljniji off-roaderi.
Toyota Yaris Cross je konačno neobični mali automobil koji u jednu ruku može zamijeniti i puno veće SUV-ove. Svakako, samo oni rijetki danas imaju želju za pravim off-roadom, ali će takvi sigurno izabrati nešto drugo. Yariss Cross je u suštini i dalje Yaris samo s oklopom koji mu daje potpuno drugačiji karakter, ali i neke nove mogućnosti.
Toyota Yaris Cross 1.5 VVT-iE 5D M6 2WD Sport BiTone |
|||
Cijena do registracije: | 40.279 KM | ||
Cijena najjeftinijeg modela (Toyota Yaris Cross 1.5 VVT-iE 5D M6 2WD Luna): | 33.140 KM | ||
Troškovi registracije: | 671 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 2.095 KM | ||
Servisni interval: | 15.000 km | ||
Cijena osnovnog servisa: | 237 KM | ||
Motor: | benzinski, 1.490 ccm, 3 cilindra u liniji, 12 ventila | ||
Snaga: | 92 kW (125 KS) / 6.600 obr/min | ||
Obrtni moment: | 143 Nm / 4.800 – 5.000 obr/min | ||
Mjenjač: | ručni, 6 brzina | ||
0-100 km/h / Max: | 10,9 s /180 km/h | ||
Prosj. potrošnja: | 5,9 – 6,2 l/100 km | ||
Emisija CO2: | 133 – 140 g/km | ||
Emisioni standard: | Euro 6 AP | ||
Zapr. rezervoara: | 42 l | ||
Dimenzije (D/Š/V): | 4.180 / 1.765 / 1.595 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.560 mm | ||
Mini. rastojanje od tla: | 170 mm | ||
Krug okretanja: | 10,6 m | ||
Masa vozila: | 1.110 – 1.225 kg | ||
Prtljažnik: | 397 / 1.097 l | ||
Početak prodaje u BiH: | Septembar 2021. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
3. brzina: | 7,85 s | ||
4. brzina: | 11,70 s | ||
80-120 km/h: | |||
3. brzina: | 8,25 s | ||
4. brzina: | 10,06 s |
Približna konkurencija i cijene osnovnih modela: | |||
– Ford Puma 1.0 Ecoboost M6 (125 KS) | 41.152 KM | ||
– Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI M5 (95 KS) | 35.790 KM | ||
– Citroen C3 Aircross Feel PureTech 110 S&S BVM6 (110 KS) | 33.049 KM | ||
– Renault Captur Limited TCe 90 M6 (90 KS) | 32.650 KM |
Toyota Yaris Cross 1.5 VVT-iE 5D M6 2WD Sport BiTone
Serijska oprema Luna:
Toyota Safety Sense 2 – napredni paket aktivne sigurnosti (LDA – Lane Departure Warning – sistem upozorenja prilikom napuštanja saobraćajne trake s aktivnom pomoći okretanja volana; PCS – Pre-Collision System – sistem automatskog kočenja kod opasnosti od sudara s prepoznavanjem pješaka po (noć i dan) i biciklista (dan); aktivnom podrškom kod izbjegavanja sudara sa pješacima (kod brzine od 40 do 80 km/h); prepoznavanje nailazećih vozila iz suprotnog smjera i pješaka pri skretanju na raskrsnicama; RSA – Road Sign Assist – sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova; AHB – Auto High Beam – sistem automatskog prebacivanja dugih i kratkih svjetala; DRCC – Dynamic Radar Cruise Control) – tempomat sa prilagođavanje brzine pomoću radara i konekcijom sa sistemom RSA; LTA – Lane Trace Assist – sistem detekcije i praćenja saobraćajne trake kod uključenog ACC tempomata); ABS – Anti-lock Braking System – sistem protiv blokiranja točkova; VSC – Vehicle Stability Control – sistem nadzora stabilnosti vozila; TRC – Traction Control – kontrola proklizavanja pogonskih točkova; EBD – Electronic Brakeforce Distribution – elektronska raspodjela kočne sile; BA – Brake Assistance – sistem pomoći pri naglom kočenju; WIL sistem zaštite vrata od trzaja pri sudaru na prenjim sjedištima; E-Call sistem za pozive u hitnim slučajevima; dvostepeni zračni jastuci za vozača i suvozača (s mogućnošću isključivanja suvozačevog zračnog jastuka); prednji bočni zračni jastuci; bočne zračne zavjese (sprijeda i straga); pirotehnički zatezač sigurnosnih pojasa (sprijeda); graničnik zatezne sile sigurnosnih pojasa; upozorenje za nevezanje sigurnosnim pojasom (sprijeda i straga); Isofix sistem pričvršćivanja dječijih sjedalica u drugom redu (2 kom); sistem nadzora pritiska u gumama; (16” čelične felge); (gume 205/65 R16); centralno zaključavanje s daljinskim upravljanjem; električno podesivi vanjski retrovizori; kućišta vanjskih retrovizora u boji vozila; pokazivači smjera integrisani u kućišta vanjskih retrovizora; projektorska halogena prednja svjetla; dnevna svjetla, LED kombinovana stražnja svjetla, komplet za jednostavan popravak probušene gume; ručice na vratima i branici u boji karoserije; Shark antena; krovni nosači; digitalni prikaz brzine i obrtaja; manuelni klima-uređaj; (Toyota Touch 2, ekran u boji osjetljiv na dodir dijagonale 7”), Smartphone connectivity – omogućava kompatibilnost s aplikacijama Apple CarPlay i Android Auto; (električno pokretanje prednjih prozora – “One touch” sa sigurnosnim mehanizmom kod vozača); DAB radio; (2 zvučnika); USB ulaz za vanjske audiouređaje; multifunkcionalni upravljač (radio, telefon, tempomat); (vozačevo sjedište podesivo po visini); (kozmetičko ogledalo na suvozačevoj strani); naslon stražnje klupe djeljiv u omjeru 60/40; centralni naslon za ruku (naprijed); pretinac ispred suvozača; aluminijske letvice na pragovima vrata; zaštita prtljažnog prostora; horizontalna zaštitna mreža prtljažnog prostora; HAC sistem pomoći kretanja na uzbrdici (automatski); elektronska ručna kočnica; el. progresivni servoupravljač (EPS); elektronska blokada protiv pokretanja motora…
Cijena modela sa serijskom opremom Luna: 33.140 KM
Serijska oprema Sol (dodatno na opremu Luna):
(16” alu-felge); LED prednja svjetla za maglu; električno pokretanje prednjih i stražnjih prozora – “One touch” sa sigurnosnim mehanizmom kod vozača; Toyota Touch 2 – ekran u boji osjetljiv na dodir dijagonale 8”; (4 zvučnika); elektrohromatski unutrašnji retrovizor; upravljač i ručica mjenjača presvučeni kožom; sjedište vozača i suvozača podesivi po visini; kozmetičko ogledalo na vozačevoj i suvozačevoj strani; bežični punjač za kompatibilne mobilne urežaje; kamera za vožnju unazad; senzor za kišu…
Cijena modela sa serijskom opremom Sol: 35.680 KM
Serijska oprema Sport (dodatno na opremu Sol):
17” alu-felge; gume 215/55 R17; LED prednja svjetla; LED stražnja svjetla; LED pokazivači smjera; dodatno zatamnjena stražnja stakla; informacijski ekran u boji dijagonale 7” – ispred vozača; ambijentalno osvjetljenje vrata; 6 zvučnika; unutrašnja obloga krova i stubova u crnoj boji; Smart Entry & Push Start – sistem automatskog otključavanja i pokretanja vozila pritiskom na dugme Start…
Cijena modela sa serijskom opremom Sport: 38.420 KM
dec 05, 2024 0
dec 04, 2024 0
dec 04, 2024 0
dec 04, 2024 0
apr 10, 2023 0
nov 15, 2014 0
okt 15, 2014 0
okt 15, 2014 0