Osvježeno 6 Decembra, 2024 1:10 PM
mar 12, 2024 Almir Grebović Test, Volkswagen 0
Ne susrećemo ih često, ali posljednjih dvadesetak godina na cestama svjedočimo svemu i svačemu pa i suptilnoj najezdi malih i srednjih pick-upa različitih porijekla. Obično ih prati dobar glas, jer su robustni, trajni, izdržljivi, vanredno sposobni i nekvarljivi. U najboljem svjetlu ih je predstavio “Hollywood”, jer praktično ne postoji film njihove produkcije, da neko u njemu ne vozi neki ogromni pick-up. No, za Stari kontinent su i ovako dovoljno veliki da nam se čini da ne mogu proći baš svakom ulicom. Kroz historiju se stilistički centri i nisu previše trudili da im podare zavodljiv izgled, jer se činilo da su glavne linije dizajnirane sjekirom, pa o estetici doskora nije bilo ni govora. Iz današnje perspektive to su pravdali činjenicom da se pick-upi kupuju da bi služili, a ne da bi izgledali i da se nikad nije radilo o trendovskim automobilima. No, vremena su se promijenila, ali ne preko noći. Danas ih u ponudi ima barem pola proizvođača, a nije rijedak slučaj da zajednička saradnja iznjedri model kojeg možemo sresti pod nekoliko imena, ali i pod nekoliko različitih značaka proizvođača. Zbog svega su pristupačniji, pa su danas sasvim uobičajena pojava i na bh. tržištu.
Bez obzira na to što im je namjena ostala ista kakava je bila i prije 50 godina, danas su i ušminkani i lijepi, jer proizvođači igraju na baš svaku kartu.
Tako se u julu 2022. godine, nakon 12 godina od prvog, pod značkom Volkswagena pojavila druga generacija Amaroka. Vrijedi spomenuti da se radi o tehničkom srodniku Forda Rangera, budući da i jedan i drugi za tržište Evrope nastaju na zajedničkim proizvodnim linijama u Južnoafričkoj Republici.
Konceptom se nije puno promijenio, ali tehnikom, stilom, dimenzijama, pa jednim dijelom i konstrukcijom, jeste. Novost je i to da na tržištu Evrope više neće biti verzija s kratkom kabinom, pa će se kupci morati zadovoljiti samo s “poluputničkim” verzijma, što ima itekakvo opravdanje, a pogotovo u Evropi.
Amarok je pojava dugačka gotovo 540 cm i visoka gotovo dva metra, i prema svim drugim automobila na cesti izgleda pomalo i monumentalno. Vidno podignut od tla čak i vizuelno daje do znanja da je sposobniji od većine automobila koje kolokvijalno nazivamo terencima, čak i da ne znamo šta se krije tamo negdje ispod. Jasno je da je novi model morao donijeti i nove dimenzije, ali je zanimljivo to što je novi za 3,4 cm uži od prethodnog, što je danas već vrlo rijedak slučaj.
Ako su već stavili pečat na odluku da će na tržištu postojati samo “double cab”, jasno je onda zbog čega je međuosovinsko rastojanje za 17,3 cm duže (327) nego 2010. godine. Onda je i jasno zbog čega su se pohvalili da imaju najkomotniju putničku kabinu, mada je većina viška rezervisanog za kabinu otišla u prostoru stražnje klupe. No, jedan od prioriteta bio je i u “sanduku”, pa je zbog toga sanduk duži za gotovo 10 cm. Pored svega, osovine koje su malo pomjerene prema krajevima, Amaroku su djelimično izmijenile i proporcije, pa je s kraćim prevjesima, Amarok postao sposobniji na nepristupačnijim terenima.
Iako se priča o tehničkim poboljšanjima tu ne završava, Amarok je vrijedan spomena i kad govorimo o dizajnu i o detaljima. Šest je paketa opreme, a testirana Aventura izgleda izvrsno, prvenstveno zbog odličnih 21-inčnih aluminijskih felgi, masivnih pragova, kontrastne prednje maske, potpuno hromiranih kućišta bočnih ogledala i segmenata odbojnika, LED svjetala i stilskih aerodinamičkih dodataka iza kabine.
Kod ovakvih automobila izuzetno je važan motor. Budući da su veliki i teški, budući da skoro u pravilu imaju pogon na 4 točka, blokadu jednog od diferencijala i sporohodni način prenosa, definitivno je važno ono što ih pokreće i preko čega se prenosi snaga. No, znajući namjenu sličnih automobila, nije jasno zbog čega većina proizvođača u ponudi ima barem po jednu varijantu čiji je prenos samo preko jedne osovine. Srećom, naša “Aventura” je imala sve od spomenutog, ali vjerujemo da se pojedini konstruktori natjerani tržišnim prilikama negdje u tajnosti posipaju pepelom zbog grijeha na koje su natjerani.
Amaroka mogu pokretati i dvolitarski motori TDI, pa i jedan benzinski 2,3-litarski, ali mu bez ikakve sumnje najbolje pristaje trolitarski TDI (Ford, Jaguar, Land Rover). Za naše tržište oslobađa 240 KS, mada ga negdje nude i s 250. Ovog trolitarskog dizelaša prati kulisa harmonije pravog kamionskog motora, ali nije previše bučan. Ima 6 cilindara raspoređenih u konfiguraciji “V”, a lijepo je znati da vam već na 1.750 obr/min stoji na raspolaganju 600 Nm. Između njega i točkova je automatski mjenjač sa čak 10 stepena prenosa, a prema potrebi i reduktor prenosa u omjeru 3,06:1.
Sposobnost današnjih pick-upa ne krije se samo u prohodnosti, nosivosti ili u tegljenju. Današnji pick-upi u posljednje vrijeme moraju ispunjavati i zahtjeve “razmaženije” klijentele, pa se od njih traži i da su udobni i da su dobro opremljeni. Zbog toga Amarok druge generacije izgleda poput istinskog šminkera, a na svim sjedištima pruža više nego neki automobili iz putničke kategorije.
Ali da ne okolišamo – glavna namjena mu je sposobnost nošenja tereta težeg od hiljadu kilograma i to u povelikom sanduku visine stranica 52,5 cm. Korisna površina utovarnog sanduka je 2,6 kvadratnih metara, a korisna širina između malih blatobrana je 123 cm, i gotovo je pravilnog oblika, Stražnja stranica se može položiti, čineći ovaj prostor još upotrebljivijim. Davno je prošlo vrijeme limene unutrašnjosti, pa su sve unutrašnje stranice i podnica obloženi debelom i otpornom plastikom. U njemu je i 6 kuka za pričvršćivanje tereta, a svaka od njih u stanju je podnijeti silu tegljenja od 400 kilograma. Uz sve, tovarni prostor je osvijetljen s dvije pozicije. Sudeći prema “opipanom” ovo je možda i najviše što se može dobiti u jednom modernom pick-upu.
Onima kojima će “sanduk” biti periferna karakteristika, već mogu ući u kabinu i iskušati sve druge mogućnosti. Amarok 2 je u unutrašnjosti nalik, recimo ozbiljnijim modernim SUV-ovima i ničim ne nagovještava, da je on zapravo samo servisno vozilo za radnike u zaprljanim radnim kombinezonima. Dva displeja, koža, vidljivi štepovi, anatomski oblikovana ručica automatskog mjenjača, izvrsna profilisana sjedišta, mnoštvo uključivih elektronskih opcija, skrivena spremišta za sitnice na sve strane… Ima li kraja? I zaista je nakon ovoga pomalo čudno pronaći vezu između nekad i sad. Ali OK, vremena se mijenjaju pa će i vozač i suvozač imati puno jednostavni posao, a oni straga nešto veći komfor. Istini za volju, straga će biti bolje dvojici nego trojici odraslih, ali to je zasigurno nešto što je oduvijek pratilo sve pick-upe (izuzev nekoliko najvećih američkih).
Jedan od najveći pozitivnih pomaka pick-upa s vremenskim otklonom kao što je otklon između Amaroka “jedinice i dvojke” je udobnost u vožnji, iako je princip vješanja ostao tradicionalan – straga su lisnate opruge. Onaj kome će Amarok služiti samo u gradu, ili na otvorenim asfaltnim cestama teško da će mu naći ozbiljnuju zamjerku. Čak je i na stražnjim sjedištima puno bolje nego ranije ili nego kod nekih drugih. Problem može predstavljati jedino ukupna dužina i veliko međuosovinsko rastojanje koje ograničavaju manevarske sposobnosti, ali želite li baš ovakvog pick-upa dugog gotovo 5 i po metara, sigurno od ranije imate i veliko parkiralište i široke ceste, ali će puno pomoći brojni sistemi kao što je recimo “Area View”, sistem kamera koje na displeju projiciraju cijeli prostor oko automobila.
Sretni će biti oni koji moraju često van ceste ili oni koji to jednostavno vole.
Tu će do izražaji doći ponuđeni različiti načini vožnje, ali prije svega klirens od čak 24 cm. Pored osnovnog načina, koji će se truditi da uštedi i poneku kap goriva, na raspolaganju su pretprogramirani načini, sposobni da se bore s vlažnom cestom, s blatom, s dubokim snijegom ili da vam olakšaju vožnju prikolice.
No, sve bi to bilo uzaludno da Amarok nema pogon na svim točkovima koji je neizostavan dodatak sličnim automobilima. Jasno je da ćete ga koristiti samo u slučajevima kad je ispod klizavo ili prilično neravno i biće sasvim dovoljan za većinu neprohodnih puteva. I tu postoje dvije opcije – jedna će zaključati centralni diferencijal (4H), a druga je inteligentna (4A), pa će povremeno dopustiti više obrtaja na jednoj ili na drugoj.
Ukaže li se nepremostiva prepreka u vidu sumnjivo duboke bare na šumskom putu, ili velike blatne uzbrdice, jednostavno ćete izabrati redukovani prenos (4L) koji će dati sve od sebe da brzinu pretvori u snagu i da vas uz asistenciju nadzora broja obrtaja točkova pokuša izvući iz neugodnih situacija. Postane li baš “gusto”, posljednja linija odbrane je mogućnost blokiranja stražnjeg diferencijala, koja će ujednačiti obrtaje i bez obzira na podlogu, vaditi koliko se izvaditi da. Probali smo na ekstremnoj uzbrdici i jasno je da je u stanju savladati gotovo nemoguće uspone. Ograničenje jedino može predstavljati klizava podloga, predubok snijeg ili pretjerano “žitko” blato, a ishod će uglavnom zavisiti od izabranih guma ili od lanaca. Zanimljiv je podatak da je novi Amarok u stanju savladati vodenu prepreku dubine 80 cm (do sad 50 cm).
A kad se dovoljno umorite od makadama, pri povratku na asfalt vratićete sve kako je bilo, pogon ograničiti samo na stražnju osovinu, izabrati automatski rad transmisije i opet uživati u ravnomjernoj vožnji za koju će se pobrinuti 10-stepena precizna automatika. Nije da se ne osjeti, ali dovoljno da za nekoliko minuta zaboravite da uopšte postoji. Nakon toga možete provjeriti koliko ste potrošili. Za one kojima je prirodni habitat makadam, mogu očekivati i 15 litara. Za one koji su umjereni na otvorenoj cesti, potrošnju mogu spustiti i na 8 litara, ali će dugotrajna kombinovana vožnja donijeti potrošnju koja će se vrtjeti u intervalu između 10 i 12 litara dizelskog goriva na 100 pređenih kilometara. Uz napomenu da u rezervoar staje 80 litara, lako je izračunati i troškove i mogućnosti između dvije benzinske pumpe.
Međutim, ono po čemu Amarok baš i ne može u potpunosti zamijeniti putnički automobil je nedostatak bilo kakvog zatvorenog prtljažnog prostora u kojeg bi se moglo smjestiti bilo šta. Naravno da opcije nude električni sistem pokrivanja sanduka roll cover, ali to baš i nije pravi prtljažnik, mada će pomoći.
Volkswagen Amarok 2 je definitivno automobil raznolikih mogućnosti, ali od njega nemojte očekivati čuda u baš svim prilikama. Pomoći će u radu onima koji imaju svakodnevne servisne potrebe u kojima im je potreban krupni i teški alat. Proći će kud ne mogu proći oni koji su napravljeni samo da izgledaju, ali može biti pitom i poslušan kao svaki drugi dnevni automobil. Puno je ljepši s nekim stilskim detaljima, ali samo za one koji su spremni dobro platiti.
Volkswagen Amarok Aventura 4Motion 3.0 TDI V6 A10 (177 kW / 240 KS) Eu6 |
|||
Cijena do registracije: | 123.281 KM | ||
Cijena najjeftinijeg modela (Volkswagen Amarok 4Motion 2.0 TDI M6 – 125 kW / 170 KS Eu6): | 90.364 KM | ||
Troškovi registracije: | 998 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 6.411 KM | ||
Servisni interval: | 15.000 km / 1 godina | ||
Cijena osnovnog servisa: | 400 KM | ||
Motor: | V6, dizelski, 2.993 ccm, 6 cilindara u liniji, 24 ventila, turbo, Start&Stop, 4Motion | ||
Snaga: | 177 kW (240 KS) pri 3.250 obr/min | ||
Obrtni moment: | 600 Nm pri 1.750 – 2.250 obr/min | ||
Mjenjač: | automatski, 10 brzina | ||
0-100 km/h / Max: | 8,8 s / 180 km/h | ||
Prosj. potrošnja: | 10,3 l/100 km (WLTP) | ||
Emisija CO2: | 270 g/km (WLTP) | ||
Emisioni standard: | Euro 6d ISC-FCM | ||
Zapr. rezervoara: | 80 l | ||
Dimenzije (D/Š/V): | 4.390 / 1.910 / 1.884 mm | ||
Međuos. razmak: | 3.270 mm | ||
Prednji prevjes: | 1.620 mm | ||
Stražnji prevjes: | 1.620 mm | ||
Min. rastojanje od tla: | 237 mm | ||
Krug okretanja: | 12,93 m | ||
Prilazni ugao: | 30° | ||
Odlazni ugao: | 23° | ||
Dubina gaza: | 800 mm | ||
Masa vozila: | 2.348 kg | ||
Maks. nosivost: | 3.350 kg | ||
Duž. tovar. prostora: | 1.651 mm | ||
Šir. tovar. prostora: | 1.584 mm | ||
Šir. tovar. prostora (izm. lukova točkova): | 1.227 mm | ||
Vis. tovar. prostora: | 525 mm | ||
Doz. vuča prikolice: | 3.500 kg | ||
Doz. nosivost krova (u vožnji): | 85 kg | ||
Doz. nosivost krova (u mirovanju): | 350 kg | ||
Garancija: | 5 godina / 200.000 km | ||
Početak prodaje u BiH: | Juli 2023. |
Volkswagen Amarok Aventura 4Motion 3.0 TDI V6 A10 (177 kW / 240 KS) Eu6
Oprema testiranog modela:
Boja Mid Blue Metallic / Ebony Crna; rezervoar goriva kapaciteta 80 litara; velur podni prostirači s natpisom “Aventura”; elektronska kontrola stabilnosti; kuka za vuču; čelična zaštita podvozja ispod motora i mjenjača, plastična zaštita ispod rezervoara goriva; pogon na sve točkove; zaključavanje diferencijala; prednji branik u boji vozila (X-style); straga crni branik s hromiranim styling elementima; kožni multifunkcionalni volan s grijanjem; Isofix (straga); gornja veza na stražnjoj klupi za dječije sjedište; utovarni prostor presvučen otpornom plastikom; tri naslona za glavu u drugom redu sjedišta; prednji sigurnosni pojasi podesivi po visini; daljinsko zaključavanje vrata tovarnog prostora; klupa s 3 sjedišta u drugom redu; norma izduvnih gasova Euro 6d ISC-FCM; centralno zaključavanje s keyless sistemom za zaključavanje vozila i pokretanje motora Keyless Access sa Safelock; Premium kontrolna table; sigurnosni pojasi u drugom redu sjedišta; električni podizači stakala (sprijeda i straga); džep na poleđini vozačevog sjedišta; zračni jastuci za vozača i suvozača sa zračnim jastucima za koljena i deaktivacijom zračnog jastuka za suvozača; pretinac za rukavice s osvjetljenjem (sa zaključavanjem); prostirka na podu kabine; rukohvati na krovu i na A stubu; zaštite od sunca za vozača i suvozača (s ogledalom na suvozačevoj strani); kuke za vezivanje tereta u tovarnom prostoru; bočni zračni jastuci, zračne zavjese i centralni zračni jastuk; srednji naslon za ruke na stražnjoj klupi; hromirani rukohvati na vratima i kućišta vanjskih retrovizora; hromirana rešetka radiator; blatarice (sprijeda i straga); plafonska obloga u crnoj boji; elektropodesivi, grijani i preklopivi vanjski retrovizori (s osvjetljenjem okoline); kontrola pritiska u gumama (direktno mjerenje); Start-Stop sistem; dva svjetla za čitanje (za vozača i suvozača); pretinac za naočale; automatski sistem kočenja nakon sudara; brisači s varijabilnim intervalom i senzorom za kišu; grijano stražnje staklo; Light Assist kontrola dugih svjetala; dva ključa za vozilo; LED stražnja svjetla; LED prednja svjetla za maglu; LED osvjetljenje tovarnog prostora; 120 V / 230 V utičnica u centralnom grebenu (straga); induktivno punjenje mobilnih telefona; Sports bar; utičnica za prikolicu (s 13 pinova); eCall Emergency System (ne funkcioniše u BiH); zatamnjeni bočni prozori (straga) i stražnji prozor; bijelo ambijentalno osvjetljenje; bočne stepenice s hromiranim umecima; VW Connect Basic i VW Connect Navigation priprema za online usluge; USB interfejs za punjenje na unutrašnjem retrovizoru; paket sjedišta Savona (kožna sjedišta “Savona”, grijanje prednjih sjedišta, upozorenje za sigurnosne pojase, vozačevo i suvozačevo sjedište elektropodesivo u 10 smjerova, džep na poleđini vozačevog sjedišta); paket Asistenata Premium plus (Area View sistem kamera, Park Assist Plus parkirni senzori sprijeda i straga sa Rear Traffic Alert, kontrola dometa prednjih svjetala, prilagodljivi tempomat, IQ.Light LED matrix prednja svjetla, dinamičko prepoznavanje saobraćajnih znakova, kamera za parkiranje nazad, Dynamic Light Assist napredna kontrola dugih svjetala za IQ.Light, Front Assist autonomni sistem kočenja s prepoznavanjem pješaka i biciklista, Lane Assist podrška kod zadržavanja vozila u voznoj traci, Side Assist podrška pri promjeni vozne trake, Trailer Assist podrška za prikolicu); alu-felge “Varberg” 7.5 x 21 (alu-felga i na rezervnom točku, gume 275/45 110V R21); Infotainment paket Premium (dvozonski Climatronic, audiosistem “Harman Kardon” sa 650 W, 8 zvučnika i subwoofer, digitalni kokpit s ekranom u boji – 31,2 cm / 12,3 inča, Infotainment sistem s ekranom u boji (30,5 cm / 12 inča), navigacioni sistem, AM/FM antena i digitalni radioprijem DAB+…
dec 06, 2024 0
dec 06, 2024 0
dec 05, 2024 0
dec 05, 2024 0
okt 08, 2024 0
jan 08, 2024 0
apr 10, 2023 0
jun 25, 2019 0