Osvježeno 25 Marta, 2025 11:40 AM
apr 23, 2021 Almir Grebović Test, Volkswagen 0
(Ne)krunisani kralj osmi je put zajahao u jesen 2019. godine – prvi put 45 godina ranije, ali tada nije bilo govora o dominaciji kakvu je imao možda već deceniju ili dvije kasnije. Voljeli su ga na sve četiri strane svijeta, ali pogotovo kod nas, gdje je stekao status biološkog člana porodice. Služio je svrsi isto kao i svi automobili iz tog doba, ali je kod nas u vrijeme druge generacije bio poseban “alat” za izazivanje komšijske zavisti. Čak ni puno skupljim automobilima to nije polazilo “za točkom”. Istini za volju, ni danas nije puno drugačije, mada su se od tada stvari promijenile, i to suštinski. Konkurencija je udeseterostručena,automobilske klase također, a životne vrijednosti mjere se sasvim drugim aršinima. No, Golf je (kao i onda) ostao svojevrsni talon uspjeha.
Uz jedan redizajn, šest godina na tržištu “trajala” je sedmica. Dovoljno za dolazak nove generacije, koja je opet “morala” biti onaj Golf kojeg se neće stidjeti ni najprefinjeniji socijalni slojevi, ali ni koji neće biti prekrupan zalogaj onima koji finansijski ne mogu dobaciti baš toliko daleko, barem tamo negdje u razvijenom zapadu.Da li je baš tako? Čini se da nije, budući da je Golf, uostalom kao i dosta automobila iz njegove klase, već pomalo naciljao na premijum kupce, što se odrazilo i na opremu i konačno na cijenu.
Koliko god ovo bila osma generacija (a malo je modela koji su dočekale ovoliko), radikalnih vizuelnih promjena zapravo i nema, što je zasigurno jedan od ključeva tržišnog uspjeha ovog automobila. Kupci su dovoljino naviknuti, a svaka naredna generacija sa sobom je donosila dobar dio zasluga prethodne, jer do sad ni jednog nije pratio loš glas. Uvijek je nova generacija pomalo nalikovala staroj, što je vjerovatno presedan u automobilskoj industriji. Dakako, postoje brendovi u Evropi i u Japanu, koji se blago rečeno groze izgleda vlastitih automobila prethodnih generacija, pa uvijek prave radikalne zaokrete u dizajnu.
Silueta Gofa “osmice” je nepromijenjena – klasični dvovolumen ili hatchback, što je zasigurno najpopularnija automobilska forma u Evropi. Direktni profil je u stanju i zavarati – hm… sedmica ili osmica? Čak će i dobri poznavaoci prilika za trenutak zastati. I to je vjerovatno jedan od ključeva uspjeha Golfa. Naravno da je za 45 godina potpuno evoluirao, ali su vizuelne generacijske promjene bile kud-i-kamo manje nego kod automobila svih drugih brendova. I ne samo iz profila… Stilske promjene su minimalne i straga, što se vidi i po obliku stražnjih svjetala koja su svojevrsni miks oblika sa nekoliko kućnih modela. Sa prethodne generacije posuđena je i stilska varka sa markantnim završecima izduvnih cijevi, koji su tu samo radi podsjećanja na vrijeme kad se iz auspuha vidno dimilo. Cijevi su tamo negdje, duboko… nevidljive…
Da je i sedma generacija zapravo bila ono što najviše treba evropskoj populaciji govore i prodajni rezultati, pa nekrunisanog kralja i nije bio potrebno pretjerano mijenjati. Pored siluete i sličnog dizajna, ni dimenzije nisu značajnije mijenjane – Golf 8 je od Golfa 7 duži za svega 2,9 centimetara, a međuosovinsko rastojanje veće je za svega 1,6 centimetara – minorno da bi utjecalo na bilo šta. Štaviše, i prtljažnik je ostao u dlaku isti – 380 litara.
Da baš ne pretjeramo, ali vozač se pomalo osjeća kao da upravlja modernim borbenim avionom pete generacije koji je zasnovan na takozvanom fly-by-wire načinu upravljanja. Prošlosti ni traga, jer je “pilot” doslovno okružen displejima i nevidljivim senzorima kojima se na dodir upravlja većinom neophodnih operacija. Definitivno će se svidjeti cyber generaciji. Počevši od prostog paljenja svjetala ili pojačavanja zvuka audiosistema, pa sve do upravljanja složenijim sistemima podešavanja, otprilike sve liči na posjetu Sajmu elektronike u Las Vegasu (CES) – pola je virtuelno, a pola je samo na dodir, ali što je najvažnije, sve ovo sadrži i najniži paket opreme. Puristi će mu sasvim sigurno zamjeriti nedostatak onog izvornog osjećaja upravljanja putničkog automobila, ali svijet nezadrživo ide naprijed. Na Marsu smo već odavno, a u direktnom prenosu svakodnevno možemo pratiti vožnju “marsovog” rovera po neistraženoj planeti. O čemu onda govorimo kod vožnje po Zemlji?
Generaciju-dvije unazad, sa konzole jedan po jedan nestaju klasični prekidači i tasteri. Golf osam je možda i vrhunac prebjega iz stvarnog u virtuelni svijet, jer je naprimjer sa stuba konzole nestala i klasična kontrola klima-uređaja. Tri prepoznatljiva Volkswagenova kružna dugmeta sa displejem nepovratno su ostala u prošlosti, ali nisu potpuno dokinuta – klima je i dalje na svom panelu, doduše digitalnom, ali izdvojenom. Gotovo svime se upravlja preko centralnog displeja osjetljivog na dodir, koji je vidno zakrenut prema vozaču. Zanimljiv detalj je i multifunkcionalni “slajder” ispod glavnog displeja kojim pojačavate ili smanjujete, recimo, zvuk sa radija. Isti takav je i na plafonu, a pomoću njega otvarate krovni prozor.
U Golfu nećete imati nikakvih problema sa zauzimanjem idealne pozicije iza upravljača iako je auto niži za skoro 4 centimetra. Jednostavo – to je to, a pogotovo u verzijama koje imaju ergoActive sjedište koje je podesivo čak u 14 pozicija i ima još svašta nešto, što je naravno dio paketa opreme Style. Za suvozača je malo skromnije.
Ni straga nije puno drugačije, budući da je Golf još od pete generacije putnicima iz drugog reda osigurao malo više prostora, no sasvim sigurno, najbolje je do sada.
Posljednjih dvadesetak godina automobilsku industriju obilježili su u automatski mjenjači sa dva kvačila. Zbog razvoja, tehničke složenosti i većeg broja komponenti, neminovno su podigli krajnju cijenu automobila, ali su udobnost vožnje podigli za stepenicu više i utjecali na ekonomičnost i na performanse.
Iako Volkswagen nije tvorac ovog patenta za automobile, zorno ga primjenjuje već 18 godina. Negdje dole su dva kvačila i automatski mjenjač kojim upravljaju elektrohidraulički aktuatori. Dakle, vaše je samo da pomicanjem poluge date prvi impuls elektronici. Zbog toga je ovo rješenje moglo doći i ranije – nema više nezgrapne ručice koja je posljednjih 150 godina “rasla” iz poda, nego je u pitanju samo mali dvosmjerni taster, što je cijeloj unutrašnjosti dala veliki stepen elegancije.
DSG je danas kod automobila iz “koncerna” već postao standard kojeg toplo preporučujemo. Tih i brz dovoljno će biti dobar da za kratko vrijeme zaboravite zbog čega vam je u automobilu nekad bila potrebna lijeva noga.
Koliko je DSG već prepoznatljiv standard, toliko je i TDI prepoznatljiv kada su u pitanju svi Volkswageni. Mi smo svakako sa dizelom u krvnom srodstvu i eto nekako se nadamo da će barem oni što duže poživjeti. Električne ili vodonične automobile neka voze tamo negdje gdje nemaju ovozemaljskih problema.
Bez puno filozofiranja – (zlatni) dvolitarski TDI sa 150 KS i sa 360 Nm pri 1.600-2.750 obr/min malo je evoluirao, ima malo više snage i malo manje troši, barem kataloški. Da, i emituje tek nešto više od 100 grama CO2 po svakom kilometru, ako je to kod nas nekome uopšte važno.
Zbog njega je “osmica” automobil za poželjeti. Može ići i brzo i glatko, biti štedljiv, a ujedno nigdje ne zakasniti. Malo je onih kojima će istinski trebati više od 150 KS u automobilu teškom 1.390 kilograma. Bolje je nego kod prethodne generacije, jer je novi lakši za pedesetak kilograma. Teško da će nekome trebati bolje u brzanje od 8,8 sekundi do 100 km/h i teško da će nekome trebati brzina veća od 223 km/h.
Dakle, za većinu potreba i više nego dovoljno. Fascinira i to što je čak i maksimalnom brzinom moguće napasti blaže zavoje ili zavoje koje srećemo na autoputu, ali baš onako kako je to u istoj konfiguraciji radio i Golf 7 ili Octavia A7… i A8. Vjerovatno u ovoj klasi i ne može (puno) bolje. Možda i ne treba. Važno je i to da je Golf unazad dvije generacije postao krajnje udoban automobil. Nema snažnih udara ispod stražnje osovine, a blage neravnine će “peglati” gotovo do perfekcije (multilink nazad). Vjerovatno bi bilo još uvjerljivije sa gumama nešto višeg profila, ali čini se da je sport bio na prvom mjestu.
Možda će jedino nedostajati malo više informacija preko upravljača, i to onima koji temperament ne mijenjanju ni za šta drugo.
Onima koji se odluče odvojiti novce za nov Golf 8 u bilo kojoj varijanti, potrošnja goriva vjerovatno i nije toliko važna, ali recimo da je na otvorenoj cesti moguće prolaziti i sa 4 litra goriva, dok će grad gutati oko 7, ali nikad nije teško potrošiti i više.
Oni koji koji se odluče odvojiti novce za nov Golf 8 vjerovatno znaju da ovaj auto više nije ono što je bio prije 20 ili 30 godina. Današnji “golf dizel” je kompleksan sistem kojeg možete kupiti i za 48 i po hiljada KM, ali sa puno manje opreme i sa motorom od 115 KS. Poželite li nešto više snage i puno više opreme, cijena može narasti i na više od 70 hiljada KM. “Paket” u kojem smo se vozili košta skoro 67 hiljada KM. Naravno u svemu je bilo puno opreme koja značajno utječe na cijenu.
Volkswagen Golf 8 Style 2.0 TDI DSG (150 KS) |
|||
Cijena do registracije: | 66.888 KM | ||
Cijena najjeftinijeg modela (Volkswagen Golf Life 1.0 TSI 110 KS): | 43.496 KM | ||
Troškovi registracije: | 771 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 3.478 KM | ||
Servisni interval: | 15.000 km / 1 god. | ||
Cijena osnovnog servisa: | 300 KM | ||
Motor: | dizelski; 1.968 ccm | ||
Snaga: | 110 kW / 150 KS | ||
0-100 km/h / Max: | 8,8 s / 223 km/h | ||
Prosj. potrošnja: | 3,9 l/100 km (nom) | ||
Zapr. rezervoara: | 50 l | ||
Dimenzije vozila (D/Š/V): | 4.284 / 1.789 / 1.491 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.619 mm | ||
Masa vozila: | 1.390 kg | ||
Prtljažnik: | 380 / 1.237 l | ||
Emisija CO2: | 103 g/km | ||
Početak prodaje u BiH: | Februar 2021. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
D: | 6,43 sekunde | ||
80-120 km/h: | |||
D: | 7,68 sekundi |
Volkswagen Golf 8 Style 2.0 TDI DSG (150 KS)
Serijska oprema:
Multifunkcionalni upravljač presvučen kožom sa kontrolama za izmjene brzina, LED osvjetljenje u prostoru za noge sprijeda (mogućnost odabira boje), Digital Cockpit Pro (višebojni prikaz i izbor različitih info profila), Park Distance Control (senzori za parkiranje sprijeda i straga), LED Plus prednja i stražnja svjetla, svjetlo za autocestu i kod skretanja, automatska kontrola svjetala sa LED odvojenim dnevnim svjetlom i osvjetljenjem za ulaz i izlaz, App-Connect, Bluetooth interfejs za mobilni telefon sa funkcijom induktivnog punjenja (qi standard), produžena tvornička garancija (period trajanja 4 godine, maks. 120.000 km), Air Care Climatronic 3-zonski klima-uređaj sa naprednom filtracijom zraka i kontrolama klima-uređaja straga, ergoActive sjedište vozača – podesivo u 14 pozicija – el. podesivo sa memorijom uklj. funkciju masaže (i lumbalnu podršku sprijeda, na strani vozača sa el. podešavanjem), Lights & Vision paket uklj. Light Assist aut. kontrolu dugih svjetala, senzor za kišu i aut. zatamnjivo unutrašnje ogledalo, ambijentalno osvjetljenje u 30 boja, 2 USB-C porta sprijeda, 2 USB-C utičnice za punjenje na centralnoj konzoli straga, priprema za “We Connect” i “We Connect Plus”…
Cijena modela sa serijskom opremom Style: 52.803 KM
Dodatna oprema:
Priprema za mobilni ključ za pristup vozilu putem pametnog telefona, izbor profila vožnje, sistem zaključavanja vozila i pokretanja motora bez upotrebe ključa (Keyless Advanced), zatamnjena stakla pozadi, “Harman Kardon” ozvučenje 8+1 zvučnika, stražnja kamera za parkiranje, Head-up Display, brisanje Light Assist funkcije (za vozila sa IQ.Light – LED matrix prednjim svjetlima), panorama krov IQ.Light – LED matrix prednja svjetla uklj. stražnja LED svjetla sa dinamičkim pokazivačem smjera, navigacioni sistem “Discover Pro” uklj. “Streaming & Internet” i App-Connect Wireless za Apple CarPlay, Zimski paket (grijanje upravljača, grijanje prednjih sjedišta, aut. grijanje mlaznica za pranje prednjeg vjetrobrana i indikator niskog nivoa tekućine za pranje), priprema za “We Connect” i “We Connect Plus”…
Cijena dodatne opreme: 14.085 KM
mar 21, 2025 0
mar 20, 2025 0
mar 19, 2025 0
mar 18, 2025 0
okt 08, 2024 0
jan 08, 2024 0
apr 10, 2023 0
jun 25, 2019 0