Osvježeno 24 Aprila, 2025 8:38 AM
feb 23, 2025 Almir Grebović Test, Volkswagen 0
Da smo kojim slučajem u Kini, vjerovatno bismo prvo vozili najveći uobičajeni Volkswagenov sedan, ali korporativna odluka je prije dvije godine bila sasvim drugačija – Passat će za ostatak svijeta ići samo kao karavan, ali će Kina imati povlašteni status pa će dobiti ovog drugog. Šteta za Bosance i Hercegovce, budući da je jasno o kakvom se kultu radi na našim prostorima.
Passat je tako nakon 50 godina i nakon 8 generacija postao nosilac sasvim drugačijeg imidža. Najčešća poslovna limuzina bh. kupaca, ubuduće bi mogla postati karavan, što bez sumnje ne bi trebao predstavljati veliki problem, jer je imidž najvažniji detalj u plasmanu bilo kojeg proizvoda. Spomenimo samo da u toku našeg testa niko sa strane nije na prvo mjesto stavio to što je ovaj auto karavan, nego to što je ovaj auto Passat.
Aktuelni (deveti) Volkswagen Passat Variant pojavio se krajem 2023. god. Naravno da je informacija o nepostojanju konvencionalnog oblika karoserije izazvala šok javnosti, ali je prihvaćena. Passat je tako dobio nekonvencionalni oblik karoserije, ali je iznutra opremom, prostorom i detaljima i dalje ostao najveći, najpoželjniji i najluksuzniji (putnički) Volkswagen. Narastao je do 491,7 cm, što je za 14,2 cm više nego što su brojali modeli prethodne generacije, pa je i prema ovom jasno da je u pitanju jedna sasvim drugačija politika “koncerna” prema segmentiranju vlastitih automobila unutar postojećih klasa.
Sudeći prema dimenzijama, Passat je iskoračio iz klase koja je do sad obilježila luksuznije porodične automobile. Dužine automobila od 5 metara relativno skoro su bile karakteristika prestižnih ili predsjedničkih limuzina. Sjetimo se, naprimjer, da je VW Phaeton prije dvadesetak godina bio dug 505 cm i da je trebao označiti VW-ov iskorak ka luksuznoj klasi automobila. Ovako ga je Passat gotovo stigao i jasno obilježio put kojim će ići.
Silueta vrlo precizno stavlja do znanja o kojoj se dužini radi, ali je i na prvi pogled jasno da je Passat i dalje vrlo nizak automobil, čime su se potrudili da i ovim pokušaju “ukrasti” gram ili dva CO2. Također, pored toga što Passat sprijeda u potpunosti nalikuje novom stilskom pravcu Volkswagena, gotovo svi elementi na karoseriji su u skladu s što boljom aerodinamikom. Sprijeda je potpuno gladak i zaobljen, a straga zakošen i podređen stvaranju što manjeg potpritiska, složen je da bude tih i štedljiv, što mu s poznatim TDI-jem i nije neki problem.
Passat između osovina ima 283,7 cm, a dovoljno je “glomazan” da niko ne treba sumnjati u ogromnu ponudu prostora unutra. Pogledajte dužine vrata na fotografijama i biće jasno da je prostora straga otprilike kao i sprijeda. Platforma MQB Evo djelimično je redefinisala unutrašnju arhitekturu pa je konzola djelimično povučena prema naprijed, a repozicioniranje ručice automatskog mjenjača iza upravljača donijelo još malo prostora na grebenu između vozača i suvozača.
Ostatak je vrlo masivan, luksuzan, dobro uklopljen, kontrastan i praktičan, ali gotovo bez vidljivih mehaničkih prekidača. Odluka je da se još jedno vrijeme zadrže virtuelne komande iako su obećali da će ih postepeno vraćati. Zbog toga je sve smješteno na veliki 12,9-inčni centralni displej osjetljiv na dodir i na nekoliko virtuelnih klizača. Mora se priznati da odlično izgleda, mada upravljač djelimično pokriva vidljivost svih informacija s displeja. Vozaču i suvozaču dostupa su tri USB porta u standardu C – jedan u retrovizoru i dva na konzoli i izvor napona 12 volti u centralnom spremištu, a putnicima straga dva USB porta i vlastita kontrola klime za njihovu zonu.
Malo začuđuje odluka da se ova izvrsna sjedišta po dužini ne pomijeraju preko električnih motora, nego mehanički, iako se radi o njihovoj najboljoj ponudi, koja sadrži i nekoliko masažnih funkcija.
Ambijentalno svjetlo je dio dekora svih modernih i opremljenijih (skupljih) automobila, a VW je pored uobičajenih svjetlećih linija po konzoli i po oblogama vrata dodao dodatne svjetleće površine koje unutrašnjost čine još malo luksuznijom. Boja unutrašnjosti i presvlaka je stvar izbora, pa ovakva bijela izgleda izvrsno, s tim što morate biti spremni na pažnju ili na češće održavanje.
Straga je ambijent isti, a prednja sjedišta mogu mogu “klizati” za 25 cm, što u pojedinim prilikama može ostaviti čak pola metra putnicima na stražnjim sjedištima. Iza njih je prtljažni prostor sa zavidnih 690 litara i 115 cm dužine, a oni koji bi prevozili puno više stvari preklapanjem naslona stražnjih sjedišta mogu dobiti čak 1.920 litara iskoristive zapremine.
U sjedištima možete zauzeti praktično idealnu poziciju za vožnju, bez obzira na vozačke aspiracije. Sve se može podesiti pa praktično ne postoje gabariti vozača koje neće zadovoljiti neki ugao, neka visina ili neka dužina. Time, ali i uz premještenu ručicu upravljača DSG mjenjača, vožnja može biti prilično zadovoljstvo. Podsjetimo na to da je Volkswagen u potpunosti pretresao ponudu motora i nema nikakve sumnje u to da je ideja vodilja bila kalkulacija prema flotnoj i pojedinačnoj emisiji CO2. Tako u ponudi više nema dvolitarskog motora TDI od 240 KS, ali će i slabiji od 193 KS biti izvrsna, pa vjerovatno i najbolja opcija za ovaj automobil.
Buka u unutrašnjosti je zaista minimalna, bez obzira na radni režim motora, ali nije puno veća ni aerodinamička buka, bez obzira na brzinu kojom biste se vozili. Dvolitarski motor TDI je opet na visini zadatka i još jednom valja zaključiti da mu u ovom trenutku nema ravnog, barem kada je u pitanju vrsta motora u “koncernu”. Dovoljno oštar, dinamičan i štedljiv zasigurno može zadovoljiti ama baš sve afinitete vozača koji ciljaju na Passat.
S ovim motorom paralelno zaista idu dobra dinamika i mala potrošnja pa spomenimo i to da će Passat Variant 2.0 TDI sa 193 KS od 60 do 100 km/h stići za samo 5 i po sekundi, a od 80 do 120 za manje od 6 i po sekundi. Možda ovo i nije spektakularno, ali su uz sve, spektakularni podaci o potrošnji. Prosječna potrošnja nam je bila tek malo viša od 6 litara, dok se na otvorenoj cesti ovaj automobil može zadovoljavati sa samo 4 i po litra goriva. Uz 66 litara u rezervoaru, Passat Variant sa svim svojim dinamičkim i mehaničkim karakteristikama predstavlja krstaricu za vrlo daleka putovanja.
No, nije sve ni u potrošnji, a ni u dinamici, pa je Volkswagen, istina opciono, za ovaj automobil ponudio i ovjes DCC Pro, što predstavlja potpunu kontrolu rada amortizera. Izvrsni su u svim radnim režimima, ali briljiraju na neravnom asfaltu, kada će uz sve nedaće izlokanog asfalta i guma niskog profila, u unutrašnjost prenijeti samo minimum. Time je Volkswagen raskrstio s epitetom neudobnosti i “tvrdoće” koji su ga pratili decenijama.
Mjenjač DSG je druga blagodat udobnosti, a prilagodljivi tempomat treća. Možda pogon na svim točkovima i nije neophodan, ali ako ste manje na autoputu, a više po krivudavim cestama, prednost ovog pogona mogla bi isplivati onda kada je najklizavije.
Valja reći da ovaj Passat košta oko 108 i po hiljada KM i da se za ovu cijenu mogu kupiti natprosječno opremljeni modeli. U njemu je praktično sve – od TDI-ja, pogona 4Motion, masažnih sjedišta i panoramskog krovnog otvora. Teško da bi u ovoj postavci nekome trebalo više. Passat je odavno izišao iz kategorije “narodnih automobila”, pa ga već nekoliko generacija unazad vezujemo gotovo isključivo za poslovne ili za institucionalne automobile.
Cijene automobila Volkswagen pogledajte klikom ovdje.
Volkswagen Passat Elegance 2.0 TDI SCR 4Motion DSG7 (142 kW / 193 KS) | |||
Cijena do reg.: | 108.578 KM | ||
Cijena najjeft. modela (Volkswagen Passat Business 1.5 eTSI OPF DSG7 110 kW / 150 KS): | 74.668 KM | ||
Troškovi registr.: | 848 KM | ||
Iznos kasko – osig.: | 5.646 KM | ||
Ser. interval: | 15.000 km / 30.000 km | ||
Cijena osn. servisa: | 298 KM / 515 KM | ||
Motor: | 1.968 ccm, 4 cilindra u liniji, 16 ventila, turbo, Diesel Commonrail, Start&Stop, AWD – 4Motion | ||
Snaga: | 142 kW (193 KS) pri 3.400 obr/min | ||
Obr. moment: | 400 Nm pri 1.750 – 3.250 obr/min | ||
Mjenjač: | DSG, automatski, 7 brzina | ||
0-100/km / Max: | 8,0 s / 232 km/h | ||
Prosj. potr.: | 5,9 l/100 km (WLTP) | ||
Emisija CO2: | 155 g/km (WLTP) | ||
Emis. standard: | Euro 6 EA | ||
Zapr. rezerv.: | 66 l | ||
Dimenzije (D/Š/V): | 4.917 / 1.849 / 1.521 mm | ||
Međuos. rast.: | 2.837 mm | ||
Min. rast. od tla: | 138 mm | ||
Krug okretanja: | 12,0 m | ||
Masa vozila: | 1.688 kg | ||
Zapr. prtljaž.: | 690 / 1.920 l | ||
Garancija: | 5 godina ili 150.000 km | ||
Početak prodaje u BiH: | Septembar 2024. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: |
|||
60-100 km/h: | |||
D: | 5,58 s | ||
80-120 km/h | |||
D: | 6,35 s |
Volkswagen Passat Elegance 2.0 TDI SCR 4Motion DSG7 (142 kW / 193 KS)
Serijska oprema (Elegance):
Tekstilne patosnice (sprijeda i straga); osvjetljenje okoline sa svjetlom dobrodošlice; elektromehanički servoupravljač; ergoActive prednja sjedišta (s podešavanjem visine i podrškom za bedra); prva pomoć i sigurnosni trokut; multifunkcionalni upravljač (obložen kožom i grijan) s kontrolama za izmjene brzina za DSG; odbojnici u boji vozila s hromiranim detaljima; zaštita ruba prtljažnika od plemenitog čelika; Isofix priprema za dvije dječije sjedalice na stražnjoj klupi, te jedna na sjedištu suvozača (i-Size kompatibilna); pregradna mreža; podesiva podnica prtljažnika; stražnja klupa s naslonom kojji je asimetrično preklopiv; uzdužni krovni nosači (srebreno eloksirani); manuelno podesive roletne za zaštitu od sunca na staklima stražnjih bočnih vrata; grijanje prednjih sjedišta; funkcija kočenja pri skretanju i podrška za izbjegavanje; sistem zaključavanja vozila i pokretanja motora bez upotrebe ključa – Keyless Advanced sa Safelock funkcijom; termoizolaciona bočna stakla i stražnje vjetrobransko staklo (zeleno tonirani); automatski zatamnjiv unutrašnji retrovizor; zračni jastuk za vozača i suvozača (s opcijom deaktivacije na suvozačevoj strani); zračni jastuk za koljena vozača; hromirane lajsne oko bočnih stakala; Easy Open & Close – otvaranje i zatvaranje poklopca prtljažnika kontrolisano el. senzorom; stražnji spojler u boji vozila; dekor umeci; osvijetljena make-up ogledala u štitnicima od sunca; sigurnosno optimizirani prednji nasloni za glavu (podesivi po visini i uzdužno); prednji bočni zračni jastuci i zračne zavjese, sa centralnim zračnim jastukom; naslon za ruke (straga) s držačima za piće i mobitel; sistem podrške kod zadržavanja vozila u traci – Lane Assist; LED osvjetljenje u prostoru za noge sprijeda (mogućnost odabira boje); elektropodesivi, preklopivi i grijani vanjski retrovizori (s funkcijom spuštanja pri parkiranju i zatamnjenjem na vozačevoj strani); Side Assist sistem za podršku kod promjene trake – Rear Traffic Alert i exit warning; alarm sistem; Digital Cockpit Pro (višebojni prikaz i izbor različitih info profila); kontrolni pokazatelj stanja guma; lajsne na pragovima od nehrđajućeg čelika; navigacijski sistem; sistem proaktivne zaštite putnika; asistent za parkiranje; Infotainment sistem (12,9″); Light Assist – asistent za kontrolu dugog svjetla; pneumatski podesiva lumbalna podrška sprijeda; IQ.Light – LED Matrix prednja svjetla s dinamičnim pokazivačem smjera; autonomni sistem kočenja u slučaju nužde – Front Assist s praćenjem pješaka i bicikliste; senzor za kišu; podešavanje dometa glavnih svjetala; svjetlo za skretanje; 8 zvučnika; Adaptive Cruise Control ACC stop & go prilagodljivi tempomat; stražnje svjetlo za maglu; 3D LED stražnja svjetla s dinamičkim pokazivačem smjera; svjetla za maglu (sprijeda), uklj. static cornering light; automatska kontrola svjetala s LED odvojenim dnevnim svjetlom i osvjetljenjem za ulaz i izlaz; LED ulazna / upozoravajuća svjetla u svim vratima i u prostoru za noge (sprijeda); App-Connect uklj. App-Connect Wireless za Apple CarPlay; 12V utičnica u centralnoj konzoli; Bluetooth interfejs za mobilni telefon s opcijom induktivnom punjenja; fabrička produžena garancija, ukupno do 5 godina ili 150.000km; Online servisi (s OCU jedinicom); napredni sistem upozorenja vozača; kamera za parkiranje – Rear Assist; 3-zonski automatski klima-uređaj Climatronic, sa alergen filterom i dodatnim kontrolama za klimu (straga); prednja sjedišta s programima za masažu; graničnik brzine; sjedišta u mikroflis izvedbi ArtVelours; eCall sistem za hitne slučajeve (sistem ne funkcioniše u BiH); rezervni točak umanjenih dimenzija; sportsko-komforna prednja sjedišta; IDA glasovni asistent; ambijentalno osvjetljenje; dinamični sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova; digitalni radioprijem DAB+; 4 alu-felge Napoli 7.5Jx17, diamond-turned s gumama 215/55 R17; 2 USB-C porta (sprijeda) i 2 USB-C porta na centralnoj konzoli (straga); osvjetljene ručice na vratima i svjetlosna LED traka između prednjih i stražnjih svjetala; Hill hold kontrola; elektronska parkirna kočnica s auto-hold funkcijom; praćenje pješaka…
Cijena modela se serijskom opremom Elegance: 97.701 KM
Dodatna oprema:
– Stakleni panorama krovni otvor (2.439 KM)
– Prilagodljiva kontrola šasije PRO (uklj. izbor profila vožnje, progresivni servo upravljač) (2.283 KM)
– Paket asistenata IQ.Drive (Area View sistem kamera za nadzor okoline, Travel Assist, Lane Assist, Emergency Assist) (960 KM)
– Acoustics paket (laminirano višeslojno sigurnosno staklo sa zvučnom izolacijom naprijed i za bočne prozore, uklj. zatamnjenje s apsorpcijom svjetlosti na stražnjim bočnim staklima i stražnjem staklu, poboljšano prigušenje vanjske buke) (1.236 KM)
– Felge Napoli 8Jx18, diamond-turned, s gumama 235/45 R18 (910 KM)
– Navigacijski sistem Discover Pro (Head-up display, Infotainment sistem 15″) (1.715 KM)
– Boja Diabase Gray Metallic (1.334 KM)
Cijena dodatne opreme: 10.877 KM
apr 23, 2025 0
apr 23, 2025 0
apr 23, 2025 0
apr 18, 2025 0
okt 08, 2024 0
jan 08, 2024 0
apr 10, 2023 0
jun 25, 2019 0