Osvježeno 6 Decembra, 2024 1:10 PM
dec 14, 2017 Almir Grebović Test, Volkswagen 0
Volkswagen Polo definitivno je jedan od najtraženijih automobila na svijetu u posljednjih četrdesetak godina. Nije apsolutni rekorder, ali ukoliko govorimo o malim gradskim automobilima, slobodno možemo tvrditi da je prodaja više od 16 miliona, u pet proteklih generacija, količina kojom se ne može pohvaliti ni jedan brend. Nije mala stvar, budući da se Polo nije prodavao baš u svim zemljama i na svim kontinentima. Prodaja je uglavnom bila bazirana u Evropi, gdje je konkurencija u ovoj klasi oduvijek bila vrlo “ljuta”. Zbog toga, još od 1975. godine, kada se pojavila prva generacija, Volkswagen ne mijenja ni ime ni strategiju – Polo je njihov predstavnik na prvoj liniji fronta kada je u pitanju “grad”. Za sve godine produžio se za više od pola metra i otežao za više od 350 kilograma. Takvi su bili zahtjevi tržišta pa je po desetak centimetara u svakoj generaciji i praktično prosječan rast automobila u klasama.
Historijski gledano, barem iz bh. perspektive, automobili proizvedeni u njemačkim tvornicama i po njemačkim projektima slovili su za najkvalitetnije. Geografski nije daleko ni Francuska ni Italija, ali su “naši ljudi” oduvijek imali poseban senzibilitet prema svemu što je producirano u Njemačkoj. Bilo da se radi o televizoru, obući ili automobilu, Njemačka je oduvijek bila sinonim za “top-kvalitet”. To je bh. kupcu primarno važno, jer se ovdje automobili ne mijenjaju svake tri četiri godine, nego u dosta slučajeva u penziju idu sa svojim vlasnikom. Pogledajte naše ceste i sve će vam biti jasno.
Polo je, naprotiv, oduvijek bio dobro prihvaćen automobili. Bio je nešto skuplji od većine konkurenata, ali kupci su za to uvijek imali opravdanje – Njemačka i Volkswagen, mada su se pojedini modeli posljednjih generacija čak mogli kupiti i po cijeni koja je išla i ispod 20.000 KM. U najboljoj posljeratnoj godini, kada je u pitanju tržište novih automobila u BiH, prodato ih je više od 500, a u protekloj godini jedanaest VW-ovih dilera u BiH prodalo je gotovo 200 Pola.
Gledamo li globalno, novi Polo može biti opremljen sa šest benzinaca i sa dva dizela, a kada je u pitanju naše tržište, Pola ćete naći isključivo sa trocilindarskim, jednolitarskim benzincem u varijantama snage sa 75 i sa 90 KS. Neobično?! Da, neobično, jer je uz treću i uz četvrtu generaciju Pola Volkswagen nudio čak po 18 različitih motora!
Još nepovoljnije je kod paketa opreme, budući da Volkswagen tradicionalno i nije pretjerano izdašan kada je u pitanju serijska oprema prema pripadajućim paketima. No, doplativih stavki je puno.
Bilo je zanimljivo voziti jednog Volkswagena sa ne toliko bogatim paketom opreme i sa osnovnim (najslabijim) motorom, jer se obično nalazimo iza upravljača automobila koji su dobro opremljeni i sa nešto snažnijim motorima. Takvi automobili su u pravilu finansijski teško dostupni našim kupcima.
Novi Polo izgleda agresivnije i dinamičnije, a doslovno svim oblicima na karoseriji potpuno se uklapa u moderni Volkswagenov dizajnerski trend koji preferira oštrije linije i uglove, kakav su donijeli Golf sedme generacije, aktuelni Passat, Arteon… Duži je, mada se to možda na prvi pogled ne primjećuje, ali 8,3 centimetra u ovoj klasi ipak puno znači. Gledajući ga sprijeda u prvi mah ćete ga zamijeniti sa Golfom. Prvo, širi je i to za gotovo 7 centimetara, a prednja svjetla neobično asociraju na ona koja su na Golfu. Dovoljno da ga čak i bolji poznavaoci zamijene sa njim. Preko prednjeg poklopca su čak četiri snažno izražene prelomljene linije, što je još jedan od detalja koji sugeriše na veće dimenzije i na optičku iluziju iznutra da se radi o puno većem automobilu.
Straga Polo već nije Golf, nego “autentični Polo” i tu je dovoljno jedinstven da otkrije o kojem se automobilu radi.
Polo šeste generacije već je pomalo iskočio iz okvira klase kojoj pripada, možda čak ne toliko ukupnom dužinom, koliko zapravo širinom. To je onih 7 centimetara čije se blagodati kriju u unutrašnjosti. Ne treba puno mudrosti pa da se zaključi da se vozač i suvozač (ma koliki oni bili) već ne dodiruju u poziciji laktova, a to znači po 70 centimetara za svakoga! Očajnička bitka u ovoj klasi vodi se doslovno za svaki centimetar, pa su prednosti Volkswagenove nove MQB platforme već vidljive na svakom koraku. Uzgred, Polo ove generacije i vanjskim i unutrašnjim dimenzijama već je nadrastao Golfa treće generacije. Uz ne toliko ravna sjedišta, koja su čak u Volkswagenovom slučaju natprosječno udobna, prvi uslov udobnosti je već ispunjen. Straga jeste malo “ravnije”, ali je, ako ništa, šire nego inače i to je vjerovatno maksimum koji se može izvući iz automobila ove klase. Prostor za koljena primarno je definisan međuosovinskim rastojanjem. U “novom” slučaju radi se o dobro rastegnutih 255,1 centimetar, što je 8,2 centimetra više nego prije. I to je zapravo onaj rezultat ukupne dužine s početka.
Izuzetan detalj je i visina otvaranja poklopca prtljažnika. Važno je! Poklopac prtljažnika podiže se do 199 centimetara, a priznaćete, tako “kršnih” vozača u ovako malom autu je malo. S toga, bez brige, glava i čelo će ostati netaknuti, što je kod automobila ovakve konstitucije (hatchback) nekada problem.
Štaviše, Volkswagen se i ovdje potrudio da svoj genetski kod, koji naročito izražava kvalitetom, zdušno prenese i u unutrašnjost Pola. Završna obrada je izuzetna, a tek nekoliko manjih panela tvrdo je na dodir rukom. Čak se toliko ne razlikuju primjerci koji su slabije opremljeni kao što je bio naš. Sve je vješto “zamaskirano” time što Polo ima veliki centralni displej osjetljiv na dodir, klima-uređaj, četiri podizača stakala, nijansiranu unutrašnjost…
Nedostatak opreme “vidljiviji” je ispod lima nego tamo gdje je dostupno svačijem oku. Da ne bude zabune, Polo koji smo imali na testu jeste imao srednji paket opreme, a njegova prednost leži i u tome što ova konfiguracija dopušta više opcija doplative opreme. No, važno je da se u paketu Comfortline nalazi i nekoliko danas vrlo cijenjenih sigurnosnih sistema kao što su “Front Assist” i autonomni City Emergency Braking sistem, sistem za prepoznavanje pješaka, a sa doplatom od 256 KM imali smo i sistem proaktivne zaštite putnika, ali i sistem upozorenja vozača za 41 KM.
Pravi dokaz da VW nikad nije zanemarivao modele koji spadaju u takozvanu “konfekcijsku” grupu je to što kad zatvorite vrata čujete zvuk kao da ste zatvorili vrata kod Phaetona. To je osjećaj kojeg ćete imati kod malog broja automobila do 4 metra, a možda ih više na tržištu i nema takvih.
Sa ovim motorom i nećete imati neke posebne prilike za borbu protiv oštrih zavoja ili protiv planinskih prevoja. Ovdje je naoružavanje strpljenjem ključna stvar. Motor je atmosferski, ima samo tri cilindra, zapreminu od 999 kubnih centimetara i obrtni moment od samo 95 Nm pri 3.000 do 4.300 obr/min. To znači da će umjereno trošiti pri umjerenom načinu vožnje. To znači da ćete u preticanje po BiH ići samo kad je “sto posto” sigurno, jer je realnost upravo takva. Tih je, što je još jedan od dobrih aduta za udobnu vožnju. Čak se ni prema zvuku, ni prema vibracijama ne može reći da se radi o (neuravnoteženom) trocilindrašu. Vožnja otvorenom cestom može predstavljati užitak ukoliko se pomirite sa činjenicom da je pametnije poštovati propise.
Ipak, za utjehu, Polo se nudi i sa ovim motorom, ali od 65 KS, no on nije dostupan na našem tržištu.
Konačno, novi Polo oduševljava u svemu izuzev u dinamici vožnje, jer je mali trocilindarski motor sa 75 KS krajnje inferioran prema karoserji teškoj više od jedne tone.
U skladu sa vlastitom tradicojom VW Polo je relativno skup automobil. Skup je zbog toga što je nakon velike ekonomske krize automobilska industrija procvjetala i što se automobili u Evropi kupuju kao nikad prije, bez obzira na cijenu. Mi jesmo geografski dio te Evrope, ali finansijski… teško.
Konačno, novi Polo sa paketom opreme Comfortline košta 25.225 KM. U najjeftinijoj konfiguraciji cijena je za oko 900 KM niža, ali savjetujemo ipak ovaj. Danas oprema ipak čini dobar dio automobila, s toga je i ovaj Polo bio opremljen sa nekoliko dodataka koji su cijenu podigli na 27.488 KM. Vrijedi li?
Volkswagen Polo Comfortline 1.0 M5 (75) | |||
Cijena do registracije: | 27.488 KM | ||
Cijena najjeftinijeg modela (Volkswagen Polo Trendline 1.0 M5 75): | 24.325 KM | ||
Troškovi registracije: | 534 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 1.429 KM | ||
Servisni interval: | 15.000 km / 1 god. | ||
Cijena osnovnog servisa: | 250 KM | ||
Motor: | benzinski; 999 ccm | ||
Snaga: | 55 kW / 75 KS | ||
0-100 km/h / Max: | 14,9 s / 170 km/h | ||
Prosj. potrošnja: | 4,7 l/100 km (nom) | ||
Zapr. rezervoara: | 40 l | ||
Dimenzije vozila (D/Š/V): | 4.053 / 1.751 / 1.4612 mm | ||
Međuosovinski razmak: | 2.564 mm | ||
Masa vozila: | 1.030 kg | ||
Prtljažnik: | 351 / 1.125 l | ||
Krug okretanja: | 10,6 m | ||
Emisija CO2: | 108 g/km | ||
Početak prodaje u BiH: | Novembar 2017. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
3. brzina: | 12,00 sekundi | ||
4. brzina: | 16,33 sekunde | ||
80-120 km/h: | |||
3. brzina: | 14,05 sekundi | ||
4. brzina: | 20,00 sekundi |
Volkswagen Polo Comfortline 1.0 M5 (75)
Serijska oprema:
Multifunkcionalni upravljač, daljinsko centralno zaključavanje sa dva preklopna ključa, el. podizači prednjih i stražnjih stakala, “Front Assist” i autonomni City Emergency Braking sistem, elektropodesiva vanjska ogledala sa grijanjem, Start/stop sistem, senzor za svjetlo sa aut. LED dnevnim svjetlima, “Leaving Home” i manuelnom “Coming Home” funkcijom, limitator brzine, stražnje svjetlo za maglu, putni računar “Plus”, presvlake sjedišta od štofa “Slash”, klima-uređaj, pretinac ispod prednjeg lijevog sjedišta, Hill hold kontrola, sistem prepoznavanja pješaka, Connectivity paket (Bluetooth interfejs za mobilni telefon i USB priključak sa podrškom i za iPod/iPhone), radio “Composition Colour” (4 zvučnika, slot za SD karticu, zaslon u boji osjetljiv na dodir dijagonale 6,5”)…
Cijena modela sa serijskom opremom Highline: 25.225 KM
Dodatna oprema:
– Prednji srednji naslon za ruke sa pretincem [251 KM]
– Sistem proaktivne zaštite putnika (za kombinacije sa “Front Assist”) [256 KM]
– Tempomat sa limitatorom brzine [675 KM]
– Prednja svjetla za maglu i statička svjetla za skretanje [356 KM]
– Sistem upozorenja vozača [41 KM]
– Boja Reflex Silver Metallic [684 KM]
Cijena dodatne opreme: 2.263 KM
dec 05, 2024 0
nov 27, 2024 0
nov 25, 2024 0
nov 25, 2024 0
okt 08, 2024 0
jan 08, 2024 0
apr 10, 2023 0
jun 25, 2019 0