Osvježeno 25 Marta, 2025 11:40 AM
maj 19, 2022 Almir Grebović Test, Volkswagen 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Potpuno demaskiran stigao je na tržište gotovo prije dvije godine, a sudeći prema rezultatima prodaje greške u nastavku nije smjelo biti – do tada ih je, u dvije generacije, ukupno prodato više od 6 miliona, a u 2019. godini Tiguan je bio najprodavaniji Volkswagenov model. To su rezultati vrijedni divljenja.
Prve fotografije koje smo vidjeli jasno su govorile da se radi o nastavku restilizacije kakva je zadesila i Arteona, ali je također postalo jasno da su stilski naglasci Golfa osme generacije zapravo okosnica stilskog pravca oko kojeg će se u narednih nekoliko godina vrtjeti nadolazeći modeli, pa i oni restilizovani.
Novi dizajnerski detalji vrlo su upečatljivi. Uključuju standardna LED prednja i stražnja svjetla, veću i markantniju prednju rešetku, potpuno izmijenjen oblik prednjeg odbojnika, podebljani natpis “Tiguan” na poklopcu prtljažnika. Naravno, na njemu su i nova IQ.Light – LED matrična svjetla za koja Volkswagen tvrdi da su među najefikasnijim na tržištu. Redizajnom su obuhvaćeni i svi paketi opreme, boje, presvlake i oblici felgi.
Između osovina Tiguan broji 2.680 milimetara, što nije previše, ali je dovoljno čak i za neke egzibicije. Neće biti tijesno nikome, a usto se stražnja klupa može pomijerati po dužini za 18 centimetara. Pored toga što je segmentirana, nosi dovoljno prednosti i modularnosti u unutrašnjosti. Zanimljivo rješenje je i to što se naslon prednjeg suvozačkog sjedišta može preklapati – i to prema naprijed, pa će čak i kućna preseljenja biti moguća (Uvijek je problem s tim dugim karnišama iz dnevnog boravka).
Restilizacijom je stigao i Tiguan s oznakom R, i to onaj sa “stvarnim” slovom R koji kaže da se ispod prednjeg poklopca krije benzinski motor sa 315 KS! “Zelenim” nije bilo toliko pravo, pa su godinama ranije dizali ruke u evropskom parlamentu, kako bi brže-bolje dokinuli sve ono što stvara čađ i CO2. Tako je u duhu podizanja ruku “zelenih”, Volkswagen, uostalom kao i svi drugi proizvođači, ponudio nešto što također može ići dobro kao “stvarni” R, ali što nužno ne mora biti toliko ekološki neprihvatljivo – ponuđen je plug-in hybrid. Ništa novo što već nismo vidjeli i ništa novo, što Volkswagen već nema, jer se i praktično radi o sistemu kojeg Volkswagen koristi u nekoliko drugih aktuelnih modela.
Isti taj sistem koristi i Golf GTE, ali je Tiguan eHybrid od njega teži za 187 kilograma, no cijeli sistem nema ni najmanji problem ni prilikom vožnje, ni prilikom kretanja. Detaljan test, sva moguća mjerenja i višednevna vožnja duga gotovo hiljadu kilometara, otkrili su prave vrijednosti i Tiguana i pogonskog sistema.
Benzinski motor u Tiguanu eHybridu ima najveću snagu 150 KS koju održava na 5.000 do 6.000 obr/min, ali najveći obrtni moment ostvaruje već na 1.550 obr/min i konstantno ga drži sve do 3.500 obr/min. Dakle, pravi moderni mali turbobenzinac. No, bez električnog motora, smještenog u sistemu transmisije radilo bi se samo o običnom rastrošnom SUV-u prosječnih mogućnosti. Zbog toga je električni motor dovoljno snažan da na maksimumu da čak 115 KS. Proizvođač također tvrdi da oba motora radeći zajedno na maksimumu, u zbiru mogu dati čak 245 KS. Zvuči impresivno! Zbog specifičnosti pogona, ovaj Tiguan ima rezervoar za benzin zapremine svega 45 litara. Budući da se radi o benzincu, rekli bismo da je malo. Ok, ali on ima i električnu bateriju iskoristivog kapaciteta 10,3 kWh, koja je otprilike zauzela taj prostor oko rezervoara i prostor koji bi u varijanti 4×4 zauzeli kardan, stražnji diferencijal i poluosovine. Težina ćelija, koje su spojene u 24 bloka i koje rade s nominalnim naponom od 345 volti, nije baš zanemariva, što je danak koji se plaća kod ovakvih automobila, pa se moramo pomiriti s dodatnih dvjestotinjak kilograma u kojima je i težina baterije i težina kompletnog električnog pogonskog sistema.
Gledano iz današnje perspektive sistem je prilično poznat i jednostavan – mjenjač u D i krenućete na struju. I to uvijek na struju, jer je sistem napravljen tako da u bateriji uvijek čuva toliko energije za nekoliko pokretanja samo na struju, tiho i glatko upravo onako kako biste krenuli s električnim automobilom. Ukoliko je baterija skroz ili djelimično puna, prve kilometre sasvim sigurno možete voziti isključivo na struju ili u klasičnom hibridnom modu, u zavisnosti od toga šta izabetere. Ukoliko se baterija toliko isprazni da vam više ne može osigurati vožnju isključivo pomoću električnog motora, sistem automatski prelazi u hibridni mod. Sistem je dovoljno inteligentan da će vam opet osigurati pokretanje isključivo na struju, jer će u svakom slučaju preko aktiviranog benzinca puniti bateriju do mjere koju odredite vi. Zanimljivo je i pametno. Na displeju infotainmenta intuitivno je stiliziran nivo do kojeg dopuštate punjenje po skali od 10 skokova. Pametno je zbog toga, jer se mali benzinac tada teže nosi s masivnom karoserijom i generatorom koji treba puniti ispražnjenu bateriju. Tada puno više troši pri čemu isplativost dolazi u pitanje. Prema slobodnoj procjeni, prateći podatke na putnom kompjuteru, motor tada troši četrdesetak odsto goriva više. Kod uobičajene vožnje najpametnije je osigurati mininimalni nivo punjenja. Tada će struje biti sasvim dovoljno za pokretanje, ali i za kratkotrajna energična ubrzanja ukoliko su potrebna. Ukoliko se u trenucima potpuno ispražnjene baterije nađete na nizbrdici, nivo punjenja “odobrite” do maksimuma, jer ćete tako u punom svjetlu iskoristiti gravitaciju i inerciju koju možete pretvoriti u novo “gorivo”.
Šta je pametno?! Pametno je uvijek kretati s potpuno napunjenom baterijom, bez obzira na to koliko je put dug. Tada ćete uobičajenom vožnjom moći preći najmanje 45 kilometara samo na struju, što zavisi od stila vožnje. Kad se baterija potpuno isprazni, tada imate osiguran klasični hibridni način vožnje, ali ne postoji mogućnost trajne vožnje isključivo na benzinski motor.
Naša mjerenja pokazala su da s potpuno napunjenom baterijom u najvećim gradskim gužvama u svakom slučaju možete preći najmanje 35 kilometara. Ukoliko se radi o vožnji po brdovitim krajevima, kapacitet baterije je opet dovoljan za minimalnu mješovitu vožnju od 35 kilometara samo na struju. Usponi su prave ubice energije, pa ćete vrlo teško velikim uzbrdicama voziti sa snagom manjom od 48 kW, što je oko 65 KS, ali će vam često trebati i puno više.
Ukoliko ste baš zagriženi štediša, sve možete raditi i ručno putem polugica za manuelni način prebacivanja stepena prenosa koje se nalaze iza upravljača. Tada, iako benzinski motor nije u funkciji, sami uz određenu zadršku određujete intenzitet punjenja prema procentu nagiba ceste. Nije baš jednostavno, ali je moguće. Važno je gotovo potpuno zaboraviti na klasičnu kočnicu. Uglavnom, uobičajenom vožnjom po relativno ravnoj cesti, s potpuno napunjenom baterijom možete prevesti i pedesetak kilometara do potpunog pražnjenja. To je izvrsno. Ukoliko ste neko čije su dnevne potrebe vožnje u tim okvirima, i ukoliko ste u mogućnosti svakodnevno puniti bateriju, godišnje možete proći sa samo dva-tri rezervoara benzina, ali teoretski i bez ijednog. I eto pravog rješenja za tržišta u kojima nije baš jednostavno imati električni automobil zbog vrlo rijetkih punjača. Zbog toga se čini da su plug-in hibridi najbolja opcija otkad postoje automobili i automobilska industrija.
Koliko god se činilo da je vožnja eHybrida zamorna, komplikovana i pasivna, zapravo je suprotno. Tiguan eHybrid je zapravo brutalno dinamičan kad je to potrebno. Zamislite, od 60 do 100 km/h potrebno mu je 4,8 sekundi. Od 80 do 120 km/h biće vam potrebno samo oko 5,5 sekundi, što su vrijednosti koje postižu izuzetni sportski automobili. U tim okolnostima rade oba motora punom snagom, što je već 245 KS. Podsjetimo da je Tiguan veliki i teški SUV koji nije namijenjen trkanju, ali ćete s njim moži iskoristiti čak i najkraće isprekidane linije na otvorenom putu.
Konačno, s njim je na dužim putovanjima moguće ostvariti izuzetno niske prosječne potrošnje goriva, pa će vam putni kompjuter uglavnom pokazivati vrijednosti između 3 i 3 i po litra, pa i niže, što je teško ostvarivo i s najsofisticiranijim dizelima.
Uz Tiguana eHybrida stiže i mali kućni punjač snage 2,3 kW. To je najslabiji punjač kojeg je moguće dobiti. Zamisao i jeste da se Tiguan eHybrid puni dok stoji u garaži ili u dvorištu. Ukoliko je baterija potpuno prazna, a najčešće će biti upravo tako, takav punjač će bateriju u potpunosti napuniti za oko 5 sati. Sistem dopušta i punjenje snažnijim punjačima, ali će punjenje uvijek biti ograničeno na maksimalnu snagu od 3,6 kW. U tom slučaju bateriju je moguće u potpunosti napuniti za oko 4 sata. Ovo je praktično idealan način punjenja, ukoliko sve posmatramo s aspekta trajnosti baterije. Bateriji najviše štete ekstremno velike struje punjenja i ekstremno velike struje pražnjenja. Kada je u pitanju plug-in hybrid, baterija je jedino (pre)opterećena dok se prazni, što je već odličan preduslov za dugotrajnost, pa će trajati kud-i-kamo duže nego baterija kod potpuno električnih automobila, pa možda čak i dvostruko. Tiguana možete puniti na većini javnih punjača, ali to nije baš praktično zbog interno ograničene snage punjenja, što značajno utječe na vrijeme koje treba provesti dok se baterija ne napuni.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Cijena je bez sumnje znatno viša od uobičajenih modela, ali govoreći o potrošnji, s njima je neuporediv. Kad prvi put nakon ovoga prođete pored benzinske pumpe, pogledajte cijene. Onda stavite sve “na papir”. Ukoliko cijene goriva i cijene električne struje budu imale ovaj odnos, to znači da ćete se uvijek prvih 50 kilometara voziti po cijeni koja je deset puta niža, nego da se stalno vozite na dizel. Da li je dovoljno slikovito? Nama je bilo! Živjela tehnika – plug-in-hybridi su definitivno nešto najbolje što se desilo čovječanstvu u pokretu i autoindustriji!
Volkswagen Tiguan R-Line 1.4 eHybrid DSG6 FWD (245 KS) |
|||
Cijena do registracije: | 103.788 KM | ||
Cijena najjeftinijeg benzinskog modela (Volkswagen Tiguan Life 1.5 TSI OPF DSG7 FWD 150 KS): | 63.307 KM | ||
Cijena najjeftinijeg dizelskog modela (Volkswagen Tiguan Life 2.0 TDI SCR DSG7 4Motion 150 KS): | 72.906 KM | ||
Troškovi registracije: | 748 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 5.397 KM | ||
Servisni interval: | 15.000 km / 1 godina | ||
Cijena osnovnog servisa: | 350 KM | ||
Motor: | PHEV – Plug-In Hybrid (benzinski/električni); benzinski motor – 1.395 ccm, 4 cilindra u liniji, 16 ventila, direktno ubrizgavanje, turbo; električni motor – kapacitet baterije 13 kWh | ||
Snaga: | benzinski motor – 110 kW (150 KS) / 5.000-6.000 obr/min; električni motor – 85 kW (115 KS); sistemska snaga 180 kW (245 KS) | ||
Obrtni moment: | benzinski motor – 250 Nm / 1.550-3.500 obr/min; električni motor – 330 Nm; sistem – 400 Nm | ||
Mjenjač: | DSG, automatski, 6 brzina | ||
0-100 km/h / Max: | 7,5 s / 205 km/h (130 km/h – e-Mode) | ||
Prosj. potrošnja: | 1,5 l/100 km (WLTP) / 1,8 l/100 km (NEDC) | ||
Emisija CO2: | 35 g/km (WLTP) / 42 g/km (NEDC) | ||
Emisioni standard: | Euro 6d-ISC-FCM | ||
Zapr. rezervoara: | 45 l | ||
Dimenzije (D/Š/V): | 4.509 / 1.839 / 1.681 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.680 mm | ||
Min. rastojanje od tla: | 189 mm | ||
Krug okretanja: | 11,5 m | ||
Masa vozila: | 1.736 kg | ||
Prtljažnik: | 476 / 1.516 l | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
D: | 4,81 s | ||
80-120 km/h: | |||
D: | 5,66 s |
Volkswagen Tiguan R-Line 1.4 eHybrid DSG6 FWD (245 KS)
Serijska oprema R-Line e-Hybrid:
(Tekstilne podne prostirke, sprijeda i straga, s dekorativnim šivanjem u sivoj boji; ESC elektronska kontrola stabilizacije, uklj. ABS, ASR, EDL, EDTC i TRSP; Tire Mobility Set; elektromehanički servoupravljač (prilagodljiv, ovisno o brzini); priručni alat i dizalica; sigurnosni trokut; branici u “R-Line” stilu s hromiranim detaljima; multifunkcionalni sportski upravljač presvučen kožom s kontrolama za izmjene brzina uz DSG i touch kontrolama; Isofix priprema za 2 dječija sjedišta na stražnjoj klupi (i-Size kompatibilna); mogućnost potpunog preklapanja naslona sjedišta suvozača; oba prednja sjedišta podesiva po visini; uzdužni crni krovni nosači; laminirano sigurnosno staklo prednjeg vjetrobrana (zvučna i toplotna izolacija); daljinsko centralno zaključavanje (dva preklopna ključa); zatamnjena stakla (straga), automatski zatamnjiv unutrašnji retrovizor; zračni jastuk za vozača i suvozača s opcijom deaktivacije na suvozačevoj strani, uklj. i zračni jastuk za koljena vozača; sistem zračnih zavjesa za putnike naprijed i pozadi, uklj. bočne zračne jastuke sprijeda; hromirana lajsna oko bočnih prozora; stražnji spojler u “R” stilu; asimetrično preklopiva stražnja klupa, podesiva po dužini, uklj. centralni naslon za ruke i otvor za skije; dekor-inserti “Carbon Gray” za instrument-tablu i prednje obloge vrata; osvijetljena ogledala u prednjim štitnicima od sunca; prednji centralni naslon za ruku (podesiv po visini i uzdužno); sistem podrške kod zadržavanja vozila u traci Lane Assist; unutrašnja obloga krova u crnoj boji; osvjetljenje u prostoru nogu; vanjski retrovizori elektropodesivi (s grijanjem); 12V utičnica u centralnoj konzoli straga i u prtljažniku; sistem kontrole pritiska u gumama; Start-stop sistem s generativnim kočenjem; lajsne na prednjim pragovima, u alu-looku, s “R-Line” logotipom; lumbalna podrška sprijeda; priprema za naknadno aktiviranje – navigacija “Discover Media” uklj. Streaming i Internet; Park Distance Control – senzori za parkiranje sprijeda i straga; radio “Ready 2 Discover” uklj. Streaming i Internet; aut. kontrola dugih svjetala – Light Assist; LED Plus prednja svjetla; senzor za kišu; 8 zvučnika; stražnja LED svjetla; tempomat za regulaciju brzine (uklj. i graničnik brzine); indikator niskog nivoa tekućine za pranje; svjetlo za autocestu i kod skretanja; automatska kontrola svjetala s LED odvojenim dnevnim svjetlom i osvjetljenjem za ulaz i izlaz; Digital Cockpit Pro – višebojni prikaz i izbor različitih info profila; App-Connect (uklj. App-Connect Wireless za Apple CarPlay i Android Auto); Bluetooth interfejs za mobilni telefon; produžena tvornička garancija, period trajanja ugovora 2 godine nakon redovne garancije proizvođača, maksimalna ukupna kilometraža 120.000 kilometara; online servisi, s OCU jedinicom; sistem upozorenja vozača; Air Care Climatronic 3-zonski klima-uređaj s naprednom filtracijom zraka i kontrolama klime straga; štof sjedišta “Sardegna”, unutrašnji dijelovi naslona od mikroflisa “ArtVelours”; Top komforna prednja sjedišta; dodatni hrom paket (na prekidačima za podešavanje vanjskih retrovizora i el. otv. stakala); ladice ispod prednjih sjedišta; ambijentalno osvjetljenje u 30 boja; digitalni radio prijem DAB+; 2 USB-C priključka sprijeda; Hill Descent Control; elektromehanička parkirna kočnica s funkcijom automatskog zadržavanja Auto Hold; daljinsko otključavanje naslona stražnje klupe; 4 alu-felge “Valencia” 8.5Jx19”, Volkswagen R, s AirStop gumama 255/45 R19; papučice od nehrđajućeg čelika; priprema za “We Connect” i “We Connect Plus”…
Cijena modela sa serijskom opremom R-Line eHybrid: 90.607 KM
Dodatna oprema:
– Boja Oryx White Mother-of-Pearl Effect (2.086 KM)
– El. zaključavanje kola upravljača
– Progresivni upravljač
– Elektropodesivi i preklopivi vanjski retrovizori (s grijanjem, osvjetljnjem okoline i funkcijom “obaranja” na suvozačevoj strani)
– Alarm sistem
– Park Assist (uklj. Park Distance Control)
– Bluetooth interfejs za mobilni telefon “Comfort” s funkcijom induktivnog punjenja (qi standard)
– Area View sistem kamera 360 stepeni (uklj. stražnju kameru za parkiranje)
– Easy Open & Close – el. senzorom kontrolisano otvaranje i zatvaranje poklopca prtljažnika (uklj. sistem zaključavanja vozila i pokretanja motora bez upotrebe ključa Keyless Access sa Safelock funkcijom)
– 4 alu-felge “Misano” 8.5Jx20”, Volkswagen R, s AirStop gumama 255/40 R20 i sigur. vijcima
– IQ.Light – LED Matrix prednja svjetla s dinamičnim pokazivačem smjera
– Navigacioni sistem “Discover Pro” (uklj. “Streaming & Internet” i glasovno upravljanje, 9,2” Touch-Screen ekran u boji, “Dynamic Road Sign Display” glasovno upravljanje multimedijom, priprema za telefon “Comfort” – bežično punjenje mobilnih uređaja koji podržavaju Qi standard i za mobilne telefone s Bluetooth mogućnošću spajanja, App-Connect uključujući App-Connect Wireless za Apple CarPlay – kopiranje aplikacija mobilnog uređaja na ekran radio ili radio/navi uređaja moguće verzije povezivanja – Android Auto – min. Android 5.0-Lollipop – aplikacije koje je odobrio Google, CarPlay – Siri aktiviran – aplikacije koje je odobrio Apple, App-Connect Wireless isključivo uz Apple CarPlay, digitalni radioprijem (DAB+) – prijem ovisi od lokalne raspoloživosti digitalnog radiosignala)
– 2 USB-C porta sprijeda, 1 USB-C port za punjenje na centralnoj konzoli straga
– Zimski paket (grijanje prednjih sjedišta i aut. grijanje mlaznica za pranje prednjeg vjetrobrana)
– Priprema za “We Connect” i “We Connect Plus”
Cijena dodatne opreme: 13.179 KM
mar 25, 2025 0
mar 24, 2025 0
mar 24, 2025 0
mar 24, 2025 0
jan 08, 2024 0
apr 10, 2023 0
nov 15, 2014 0
okt 15, 2014 0