Osvježeno 5 Decembra, 2024 1:30 PM
okt 31, 2024 Almir Grebović Test, Volkswagen 0
Te godine donio je osvježenje u decenijski konzervativni pristup Volkswagena gdje su globalnom scenom palili i žarili poznatim hatchbackom i još poznatijim sedanom. No, istina je da je u proizvodne pogone pet godina prije Tiguana uselio Touareg, koji je još prema nekadašnjim deklarativnim terminološkim uzusima bio naslonjen na terence. Touareg je bio za probranu klijentelu puno dubljeg džepa, čiji automobili gotovo isključivo imaju samo statusnu svrhu.
Tiguan je 2007. godine nastao s idejom da bude takozvani malo drugačiji “daily car” koji je tek bio uvertira u eksploziju novih klasa u koje će kasnije useliti Volkswagenovi crossoveri T-Cross, T-Roc i Taigo.
Uostalom, Tiguan nije bio ništa duži od tadašnjeg Golfa Varianta (4.457/4.556), pa je jasno da su samo ušli u jedan vagon jurećeg voza novih trendova. Tiguan je tako pragmatičnijim kupcima automobila omogućio da okuse dio čari vožnje nekadašnjih “terenaca”, čime ih je vjerovatno “kupio” i preobratio za sva vremena, uvodeći ih u svijet onoga što danas zovemo crossoverima svih dimenzija. Upravo zbog toga je Tiguan u samo dvije generacije prodat u čak 7,6 miliona primjeraka.
Tiguan je od tad dobrim dijelom promijenio percepciju vozača koji su na relikvijska slova V i W naučeni uglavnom vozeći ili sanjajući Golfa ili Passata.
Treću generaciju najpopularnijeg Volkswagenovog crossovera, 2023. godina je zatekla u politički motivisanoj energetskoj tranziciji u kojoj je sve podređeno smanjenju emisije CO2. Rekli su im “odozgo” da može sve, pa i dizeli, ali da je najvažnije da emituju malo i da svaki naredni mora biti električni, pa je zapravo pravo čudo kako su se do danas u sličnim automobilima zadržali veliki dizelski motori koji silom zakonskih prilika moraju otići u podrum historije.
Tiguan je i u trećoj generaciji dvovolumen povišene karoserije, ali izrazito zaobljenih ivica, pa je jednim dijelom jasno zbog čega su sebi i dalje mogli dopustili luksuz najsnažnijih varijanti antologijskog TDI-ja. Očigledno je da je tesanje aerodinamike bilo na prvom mjestu i očigledno je da se u tome krio još poneki zaostali zloglasni molekul CO2. Upravo zbog toga modeli nove generacije nemaju ni jednu oštru ivicu pa definitivno svjedočimo vremenu u kojem je dizajn u potpunosti podređen unapređenju aerodinamičkih karakteristika. Zbog toga novi Tiguan ima koeficijent otpora zraka 0,28, što je među najboljim u klasi (prethodnik 0,33). Čak i “ravni” detalji poput ogromnog crnog panela u prednjem odbojniku imaju nekoliko segmenata koji su u prvom redu podređeni smanjenju zračnog pritiska sprijeda. No, mora se priznati da su dizajneri pogodili i da novi Tiguan sprijeda izgleda originalno, pa čak i intrigantno, ali s jasno vidljivim zaobljenjima.
Upravo zbog ovog novi Tiguan izgleda dosta manji od prethodnog, ali je nešto drugo po srijedi. Dio istine zaista leži u visini, jer je novi model od prethodnog niži za 2,4 cm (166/168,4), ali su s druge strane toliko nadoknadili u dužini (453,9/451,4). Ni ovakav potez nije slučajan i samo ide u prilog tome da je cijela konstrukcija podređena što boljim aerodinamičkim karakteristikama.
Tiguan u ovoj generaciji nosi prepoznatljiva stilska obilježja modela nastalih u posljednje tri ili četiri godine, a to jasno pokazuje tanka svjetleća LED traka sprijeda koja vizuelno spaja glavna svjetla s amblemom na gornjem dijelu maske. U istom duhu je i straga, samo u crvenoj boji, a stidljive naglaske SUV-a bilježimo samo na akcentiranim rubovima blatobrana i to stilizovane osjetljivom klavir-završnicom, što konačno potvrđuje i najluksuzniji paket opreme R-Line.
Izgled kompletnog enterijera je potpuno nov i nije teško namirisati Volkswagenove težnje da već pomalo počinje koketirati s bogatijim kupcima koji preferiraju ono što bismo tradicionalno nazvali premijumom. Upravo zbog toga cijela unutrašnjost izgleda vrlo pedantno složena, pa je jasno da je Tiguan i u ovoj generaciji nastao na temeljima tradicionalne njemačke škole – sve “pod konac”. Sjednete li, bez prethodnog znanja u ovako opremljenog Tiguana, mogli biste pomisliti da ste sjeli i u nešto skuplje.
Ono na što nisu imuni ni proizvođači viljuškara, a ne automobila, to su jednostavno visokosofisticirane multimedijalne pametne spravice, kojih ni u Tiguanu ne manjka. Istini za volju, nismo ni očekivali drugačije, ali nemalo iznenađuje veličina centralnog multimedijalnog displeja, koji je u ovom trenutku možda i najveći u široj ponudi evropskih proizvođača. To je, dakako, karakteristika samo najopremljenijih primjeraka kakav je bio i ovaj model, pa neskriveno stilizovano veliko slovo R dovoljno govori o tome da je Tiguan i u untrašnjosti upakovan u najbogatiji paket, ali i u još nešto doplativih detalja kao što je naprimjer i ovaj displej veličine omanjeg televizora.
Stilske egzibicije na konzoli ne počinju i ne završavaju samo s ogromnim 15-inčnim displejem osjetljivim na dodir, nego nastavljaju preko dijela ispred suvozača, ali i na oblogama vrata na kojima postoje dekorativni paneli ambijentalnog osvjetljenja unutrašnjosti s neobičnim tačkastim uzorkom. Sačekajte sumrak i sve će vam se samo kazati. Nije teško primijetiti ni displej ispred vozača koji je zapravo tabla s instrumentima, i koji je veći nego u modelima druge generacije, a o razigranijoj grafici da i ne govorimo.
Zanimljivo je i to što je cijela unutrašnjost vrlo temeljito očišćena od fizičkih električnih prekidača. Zbog toga vjerovatno i izgleda elegantnije, iako je Volkswagen još prije godinu ili dvije obećao da će vozačima vratiti stare dobre prekidače, barem u nekoj minimalnoj mjeri.
Ovako ćemo ipak prije vožnje morati malo savladati sve mogućnosti digitalnih alternativa preko multimedijalnog sistema koje su zaista impresivne, a pohvalno je i to što ni za jednu funkciju ne postoji softverska zadrška. Uz malo koncentracije, za desetak minuta možete savladati barem ono osnovno – i na tabli s instrumentima i preko centralnog displeja.
Od pomoći će ipak biti novi mutifunkcionalni (mehanički!) selektror ispod konzole kojim možete brže stići do nekih željenih postavki – glasnoća radija, izbor moda vožnje, navigacija i slično.
Tiguan je crossover B-SUV segmenta i niko od njega ne očekuje razmetanje slobodnim prostorom, ali ga neće manjkati ni na prednjim, a pogotovo ne na stražnjim sjedištima čija je pozicija pomjerljiva na klizačima. Pomaknete li ih skroz prema naprijed teško da će vam ikad u životu trebati više od ponuđenih 650 litara prostora u prtljažniku.
Smjestite li se u izvrsna prednja sjedišta jasno će vam biti da se ne radi o nekom uobičajenom dobro opremljenom gradskom SUV-u. Ovo je ipak nešto čega se vrijedi sjećati – presvučena kožom, perforirana grijana ili hlađena, pomjerljiva u svim zamislivim pravcima s funkcijom masaže i naoko vrlo luksuzna i bogata. Pored spomenutog (pre)velikog centralnog displeja ovo je definitivno najznačajnija stavka podugačkog spiska opreme.
Ostatak unutrašnjosti je dobio dosta novih spremišta za sitnice, dvije pozicije za bežično punjenje pametnih telefona i novi prostor između vozača i suvozača, jer je tradicionalna ručica automatskog mjenjača, pa i pozicija mjenjačnog selektora, otišla na mjesto iza obruča upravljača. To već postaje pravilo kojeg primjenjuju i drugi brendovi unutar koncerna.
Ono što nikako ne možemo poreći, to je kvalitet unutrašnjosti na prilično visokom nivou, jer dodir nekad govori više nego hiljadu riječi, pa je jasno da Volkswagen u ovom segmentu ne želi propustiti još jednu ponuđenu priliku i nastaviti niz na broj 7.600.000.
Volkswagen je uvođenjem silnih varijanti hibrida sebi osigurao još nekoliko godina slobode, budući da je njima kompenzirao nametnutu prihvatljivu flotnu emisiju CO2 i nanovo se upustio u avanturu zvanu TDI. Volkswagena je teško zamisliti bez ovog akronima i teško će biti prihvatiti vrijeme kad ga se zaista budu morali odreći. Do tad će tržište imati priliku i dovoljnu mogućnost izbora pa i onoga najsnažnijeg sa 193 KS. Upravo toliko ima najsnažniji ponuđeni dizelaš u liniji Tiguana treće generacije. I to će obradovati tradicionaliste, ali i sve one koji VW-a ne mogu zamisliti bez dizela.
Tiguan je s dvolitarskim motorom TDI istinski maratonac i naše društvo je teško uvjeriti u suprotno, bez obzira na dva plug-in hibrida koji vjerovatno mogu i više i bolje. Uz 193 KS tu je i 400 Nm obrtnog momenta koji su vam na raspolaganju od 1.750 do 3.250 obr/min. To je oko 100 KS po litri zapremine i to je oko 115 KS po jednoj toni mase. Kud biste bolje?! Zbog toga snage definitivno nikad neće nedostajati, barem ne u uobičajenim uslovima, pa i malo više. To je upravo ono što treba svakom vozaču s ovih prostora. Zbog svega će ovako motorizovan Tiguan od 60 do 100 km/h stići za samo 6 sekundi, a od 80 do 120 km/h za samo sedam sekundi.
No, nije sve u brzini i u ubrzanju – nešto ima i u udobnosti i u osjećaju.
Puni osjećaj udobnosti vožnje daće automatski mnjenjač DSG, dobar pregled i spomenuta sjedišta koja će pokupiti sve ono što neće niskoprofilne gume i aktivni prilagodljivi ovjes (DCC). Veliki aluminijski točkovi s gumama dimenzija 255/40 R20 u većini slučajeva su više primjereni nekoj trkačkoj stazi nego većini puteva, pa ovakvim proporcijama sugerišu samo na visoki temperament vozača.
Ukoliko ste baš na ravnoj podlozi, bez obzira na krivine, malo toga ćete propustiti, jer je preciznost komunikacije upravljača, ovjesa i točkova na vrhunskom nivou. Želite li s povišenom karoserijom postići najviše što može dati jedan SUV, uvijek vam je na raspolaganju sportski režim, koji će dovoljno skratiti reakciju ovjesa, malo “učvrstiti” upravljač, a mjenjaču narediti da prag prebacivanja stepena prenosa podigne za 500 obrtaja radilice motora. Onima kojima je do takve vožnje, u punom kapacitetu će iskoristiti svih 400 Nm potentnog TDI-ja. Tad bi u kritičnim trenucima i pogon na 4 točka mogao doći do izražaja jer će, priskočiti u pomoć čim krene po zlu.
No, vratimo se realnosti – Tiguan je ipak nekakav SUV! Iako ima pogon na sva četiri točka, vrlo snažan dizelski motor i nekoliko softverskih modova koji pogon prilagođavaju podlozi i načinu vožnje, Tiguana bismo teško mogli nazvati terenskim automobilom. Suviše uglađena karoserija, suviše luksuza unutra i suviše sportske gume odaju njegovu stvarnu namjenu, ali nema sumnje u to da će svaki od njegovih sistema pomoći u svakodnevnim prilikama, pa će Tiguan progutati ono što većina današnjih SUV-ova neće biti u stanju. U tome će mu nedvosmisleno pomoći nekoliko unaprijed pripremljenih modova koje ručno možete izabrati u zavisnosti od vrste podloge ili brzine.
Dakle, Tiguana ipak trebate doživjeti kao luksuznog čvrstog, dobro opremljenog upotrebljivog crossovera koji će moći puno više nego uobičajeni putnički automobil. Ovakav Tiguan nadilazi mogućnosti svakodnevnog automobila i upravo zbog toga ima puno višu cijenu nego konkurenti istog karaktera. Ovakav Tiguan je djelimično i demonstracija mogućnosti motorizacije, tehničke opremljenosti i luksuza, pa zbog toga ovako opremljen košta 114.606 KM. Ako ste pasionirani zaljubljenik relikvijske kombinacije slova V i W, dizela, ogromnog multimedijalnog displeja i opreme poput velikog krovnog otvora ili sjedišta krajnjih mogućnosti, a usto vam firma dobro posluje, vjerovatno prepreka nema ni za puno višu cijenu.
Ostali s nešto skromnijim finansijskim mogućnostima, možda se mogu zadovoljiti bez nabrojane dodatne doplative opreme i uštedjeti 18.336 KM. Također, Tiguana ne morate voziti ni s paketom opreme R-Line, na čemu možete uštedjeti još 13.415 KM, a ukoliko vam je umjesto 193 KS dovoljno i 150, onda možete proći s paketom opreme Elegance i s 84.314 KM, sve pod uslovom da se ni pod koju cijenu ne želite odreći vožnje TDI-ja. Tad hibridi svakako nisu za vas. (ag)
Cijene svih automobila Volkswagen pogledajte klikom ovdje.
Volkswagen Tiguan R-Line 2.0 TDI SCR 4Motion DSG7 (142 kW / 193 KS) | |||
Cijena do registracije: | 114.606 KM | ||
Cijena približno opremljenog analognog benzinca (Tiguan R-Line 2.0 TSI 4Motion DSG7 – 150 kW / 204 KS): | 90.004 KM | ||
Cijena najjeftinijeg modela (Volkswagen Tiguan Life Plus 1.5 eTSI OPF DSG7 – 110 kW / 150 KS): | 69.999 KM | ||
Troškovi registracije: | 848 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 5.960 KM | ||
Servisni interval: | 15.000 km / 30.000 km | ||
Cijena osnovnog servisa: | 280 KM / 480 KM | ||
Motor: | dizelski, 1.968 ccm, 4 cilindra u liniji, 16 ventila, Turbo, Start&Stop, 4Motion | ||
Snaga: | 142 kW (193 KS) pri 3.500 – 4.200 obr/min | ||
Obrtni moment: | 400 Nm pri 1.750 – 3.250 obr/min | ||
Mjenjač: | DSG, automatski, 7 brzina | ||
0-100 km/h / Max: | 7,7 s / 220 km/h (WLTP) | ||
Prosj. potrošnja: | 6,3 l/100 km (WLTP) | ||
Emisija CO2: | 166 g/km (WLTP) | ||
Emisioni standard: | Euro 6e | ||
Zapr. rezervoara: | 58 l | ||
Dimenzije (D/Š/V): | 4.539 / 1.859 / 1.658 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.680 mm | ||
Min. rast. od tla: | 200 mm | ||
Krug okretanja: | 11,7 m | ||
Masa vozila: | 1.816 kg | ||
Zapr. prtljažnika: | 652 / 1.650 l | ||
Garancija: | 5 godina ili 150.000 km | ||
Početak prodaje u BiH: | Avgust 2024. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
D: | 6,07 s | ||
80-120 km/h: | |||
D: | 7,16 s |
Volkswagen Tiguan R-Line 2.0 TDI SCR 4Motion DSG7 (142 kW / 193 KS)
Serijska oprema (R-Line):
Tekstilne patosnice (sprijeda i straga); elektronska kontrola stabilnosti i elektromehanički pojačivač kočenja; Tire Mobility Set (12V kompresor i sredstvo za popravak probušene gume); osvjetljenje okoline sa svjetlom dobrodošlice; progresivni elektromehanički servoupravljač; priručni alat i dizalica; prilagodljiva kontrola šasije PRO (uklj. Izbor profila vožnje); sportski branici (u boji vozila); donji usisnici zraka s hromiranim lajsnama, multifunkcionalni sportski upravljač (obložen kožom); Isofix priprema za 2 dječja sjedišta na stražnjoj klupi i na sjedištu suvozača (i-Size kompatibilna); varijabilno dno prtljažnika; prednji nasloni za glavu integrisani u sjedišta; umeci u vratima od umjetne kože; prednja sjedišta podesiva po visini (ErgoActive vozačko sjedište); uzdužni krovni nosači (srebreno eloksirani); prednja sjedišta s programima za masažu; funkcija kočenja pri skretanju i podrška za izbjegavanje; termoizolaciono prednje vjetrobransko staklo; sistem pokretanja motora bez upotrebe ključa; stakla s termoizolacijom; fotoosjetljivi unutrašnji retrovizor; zračni jastuci za vozača i suvozača s opcijom isključivanja na suvozačevoj strani; hromirane lajsne oko bočnih stakala; asimetrično preklopiva stražnja klupa, podesiva po dužini, uklj. centralni naslon za ruke i otvor za skije; dekor umeci “R-LIne” (osvijetljeni); osvijetljena ogledala u prednjim štitnicima od sunca; bočni zračni jastuci; centralni zračni jastuk; srednji naslon za ruke (sprijeda); Color paket (kućišta vanjskih retrovizora i ručice na vratima u boji vozila); sistem podrške kod zadržavanja vozila u traci (Lane Assist); obloga krova u crnoj boji; elektropreklopivi grijani vanjski retrovizori; Side Assist sistem za podršku kod promjene trake, Rear Traffic Alert i exit warning; elektronska blokada motora; 12V utičnica u centralnom grebenu straga i u prtljažniku; električni grijač za brže zagrijavanje kabine; Digital Cockpit Pro (višebojni prikaz i izbor različitih info profila); kontrolni pokazatelj stanja guma; lajsne na pragovima od plemenitog čelika; priprema za naknadno aktiviranje navigacije; asistent za parkiranje; Infotainment sistem (12,9 inča); automatska kontrola dugih svjetala (Light Assist); pneumatski podesiva lumbalna podrška sprijeda; LED Plus prednja svjetla; autonomni sistem kočenja u slučaju nužde – Front Assist s otkrivanjem pješaka i bicikliste; senzor za kišu; podešavanje dosega glavnih svjetala, svjetlo za skretanje; osam zvučnika; Adaptive Cruise Control ACC stop & go (prilagodljivi tempomat); stražnje svjetlo za maglu; 3D LED stražnja svjetla; svjetlo za autocestu i kod skretanja; automatska kontrola svjetala s LED odvojenim dnevnim svjetlom i osvijetljenjem za ulaz i izlaz; App-Connect uklj. App-Connect Wireless za Apple CarPlay i Android Auto; 12V utičnica u centralnom grebenu; Bluetooth interfejs za mobilni telefon; fabrička produžena garancija – ukupno do 5 godina ili 150.000 km; Online servisi, s OCU jedinicom; sistem upozorenja vozača; alu-felge “Coventry” 8.5Jx19, Black, diamond-turned podloga s gumama AirStop 255/45 R19; elektronski zvuk motora do brzine od oko 30 km/h; Air Care Climatronic 3-zonski klima-uređaj s naprednom filtracijom zraka i kontrolama klima-uređaja straga; elektronsko ograničenje brzine; Driving experience kontrola uklj. kontrolu “Ambijenta” unutrašnjosti; štof-sjedišta “R-Line”; sportska prednja sjedišta; dodatni hrom paket (na prekidačima za podešavanje vanjskih retrovizora i el. podesivih stakala); ambijentalno osvjetljenje u 30 boja (osvijetljeni dekorativni umeci sprijeda); dinamični sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova; digitalni radioprijemnik DAB+; 2 USB-C priključak sprijeda; osvijetljene ručice na vratima; svjetlosna LED traka između prednjih i stražnjih svjetala; Hill hold kontrola i Hill descent kontrola; elektromehanička parkirna kočnica s funkcijom automatskog zadržavanja Auto Hold; daljinsko otljučavanje naslona stražnje klupe; papučice od brušenog nehrđajućeg čelika; priprema za “WV Connect” i “WV Connect Plus”…
Cijena modela sa serijskom opremom R-Line: 96.270 KM
Dodatna oprema:
– Boja Persimmon Red Metallic
– Stakleni panorama krovni otvor
– “Harman Kardon” ozvučenje (10+1 zvučnik)
– Comfort paket (alarm sistem; Easy Open & Close – otvaranje i zatvaranje poklopca prtljažnika kontrolisano el. senzorom; sistem zaključavanja vozila i pokretanja motora bez upotrebe ključa Keyless Advanced)
– Paket asistenata IQ.Drive: “Area View” sistem kamera za nadzor okoline; Travel Assist; elektropreklopivi grijani vanjski retrovizori – automatski zatamnjivi s memorijom)
– Alu-felge “York” 8,5Jx20, Black, diamond-turned, s gumama 255/40 R20
– IQ.Light (HD matrix prednja svjetla; 3D LED stražnja svjetla s dinamičnim pokazivačem smjera “Dynamic Light Assist”; mogućnost autonomne kontrole svjetlosnog snopa dugih svjetala)
– Čelični rezervni točak; alat i dizalica
– Infotainment paket plus (Navigacioni sistem “Discover Pro Max” 15″; IDA glasovni asistent”; 2 USB-C porta sprijeda; 2 USB-C utičnica za punjenje na centralnoj konzoli straga; Bluetooth interfejs za mobilni telefon s funkcijom induktivnog punjenja; Head-up displej)
– Laminirana sigurnosna bočna stakla; stražnja bočna stakla i stražnje staklo zatamnjeni
– “Varenna” kožne obloge s ergoActive prednjim sjedištima; sportska prednja sjedišta; elektropodesiva prednja sjedišta s memorijom; grijani upravljač; grijanje prednjih sjedišta; ventilirana prednja sjedišta s programima za masažu; automatsko grijanje mlaznica za pranje vjetrobranskog stakla)
Cijena dodatne opreme: 18.336 KM
dec 05, 2024 0
dec 05, 2024 0
dec 04, 2024 0
dec 04, 2024 0
apr 10, 2023 0
okt 15, 2014 0
okt 15, 2014 0
sep 15, 2014 0